Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
codex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 105
Registrován: 11. 08. 2009, 17:36
Oblíbené typy letadel: B737NG, A32S Family, B747-400, Airbus A340-600, B777-200/300, Airbus A380, Blaník l - 13 :-)
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od codex »

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/bl ... ?id=658833


Pořád doufám že někdo přežil ale nedávám tomu moc šancí :( Co myslíte vy?


ziletka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 780
Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
Bydliště: Brumov-Bylnice
Stav: Offline

Re: Pád Ethiopian Airlines

Příspěvek od ziletka »

Nejdriv se mluvilo o tom, ze se podarilo nekolik cestujicich zachranit, bohuzel tato zprava se nakonec nepotvrdila. Nevite nekdo o jak stary stroj slo? A co si myslite o tom udajnem zasahu bleskem :?:

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Pád Ethiopian Airlines

Příspěvek od OR »

737-800 rok vyroby 2007, predchozi provozovatele Oman Air a Flyglobespan.

codex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 105
Registrován: 11. 08. 2009, 17:36
Oblíbené typy letadel: B737NG, A32S Family, B747-400, Airbus A340-600, B777-200/300, Airbus A380, Blaník l - 13 :-)
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád Ethiopian Airlines

Příspěvek od codex »

OR píše:737-800 rok vyroby 2007, predchozi provozovatele Oman Air a Flyglobespan.


Ano jen doplním že registrace byla ET-AMZ (ex.G-CEJP)a k Ethiopian přelétl 8/12 2009..

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od vitezslav »

ziletka: O zásahu bleskem se tedy mluvilo v souvislosti s nehodou už několikrát. Mám obavy, aby se z toho blesku spíš nevyklubal nějaký Semtex...


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od OR »

Ale vypada to, ze to byla jina masina ( ET-EMB ) - litala pred tim u Ryanairu. Omlouvam se za mystifikaci, zdroje se trochu rozchazeji.
Coz na nestesti nic podstatneho nezmeni. Bohuzel.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Pavel »


codex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 105
Registrován: 11. 08. 2009, 17:36
Oblíbené typy letadel: B737NG, A32S Family, B747-400, Airbus A340-600, B777-200/300, Airbus A380, Blaník l - 13 :-)
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od codex »

OR píše:Ale vypada to, ze to byla jina masina ( ET-EMB ) - litala pred tim u Ryanairu. Omlouvam se za mystifikaci, zdroje se trochu rozchazeji.
Coz na nestesti nic podstatneho nezmeni. Bohuzel.


reg.ET-EMB myslím neexistuje. Ale opravdu to nakonec vypadá na tu mašinu po Ryanairu (ET-ANB) ale zdroje se opravdu rozcházejí..

DenisaKadlecova
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 30. 12. 2009, 11:27
Pohlaví: žena
Bydliště: PB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od DenisaKadlecova »

Rest in Peace †

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Tom Air »

Pokud by to byl zásah bleskem, jaký vliv na katastrofu podle Vás může mít současná přeelektronizovaná technika v letadlech? Např. v souvislosti s pádem A330 Air France se o nevýhodách moderních technologií v takové situaci dost mluvilo... Myslíte, že letadlo s normálníma "budíkama" by v porovnání např. s A330, popř. B738 zásah blesku přečkalo? Chápu, že vyšetřování není u konce, takže je předčasné mluvit o zásahu blesku jako o prokázané příčině, moje otázka je však obecného rázu. Díky za názory.

codex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 105
Registrován: 11. 08. 2009, 17:36
Oblíbené typy letadel: B737NG, A32S Family, B747-400, Airbus A340-600, B777-200/300, Airbus A380, Blaník l - 13 :-)
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od codex »

Tom Air píše:Pokud by to byl zásah bleskem, jaký vliv na katastrofu podle Vás může mít současná přeelektronizovaná technika v letadlech? Např. v souvislosti s pádem A330 Air France se o nevýhodách moderních technologií v takové situaci dost mluvilo... Myslíte, že letadlo s normálníma "budíkama" by v porovnání např. s A330, popř. B738 zásah blesku přečkalo? Chápu, že vyšetřování není u konce, takže je předčasné mluvit o zásahu blesku jako o prokázané příčině, moje otázka je však obecného rázu. Díky za názory.


Já osobně myslím, že všechna letadla at s budikama nebo typu Airbus nebo Boeing by měly fungovat na principu tzv. Faradayově kleci. A kdyby se náhodou něco pokazilo (ted myslim Ethiopian) tak i kdyby vypadla elektronika tak by mohli piloti přejít na ruční řizení s pomoci hydrauliky přes berany když jde o B737. Takže si osobně nemyslím že nejde o zásah bleskem nýbrž o nějaké turbelence. Taky je možné že se všechno zkombinovalo. Ale to jsou jenom teorie. Necháme to na vyšetřovatelích. Jestli se vám něco co jsem tady uvedl nezdá tak jen do mě.

Flyvan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 51
Registrován: 23. 01. 2010, 02:30
Bydliště: LIL
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Flyvan »

Tento pripad sa uplne podoba padu Boeing B737-800 od Kenya Airways
v Douala(Cameroun) v 2007....Vtedy sa kapitan rozhodol vzlietnut napriek tazkym meteorologickym podmienkam(Cameroon Airlines a Royal Air Maroc sa rozhodli cakat....)
Otazka: kdo vlastne rozhoduje ci sa moze letiet alebo nie(veza,kapitan,alebo z ekonomickeho hladiska ked caka na cestujucich dalsie lietadlo na letisku B ????)

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Kamyl »

codex píše:
OR píše:Ale vypada to, ze to byla jina masina ( ET-EMB ) - litala pred tim u Ryanairu. Omlouvam se za mystifikaci, zdroje se trochu rozchazeji.
Coz na nestesti nic podstatneho nezmeni. Bohuzel.


reg.ET-EMB myslím neexistuje. Ale opravdu to nakonec vypadá na tu mašinu po Ryanairu (ET-ANB) ale zdroje se opravdu rozcházejí..

Melo by to byt ex EI-CSW - http://planes.cz/cs/photo/1020751/b737- ... -brq-lktb/

codex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 105
Registrován: 11. 08. 2009, 17:36
Oblíbené typy letadel: B737NG, A32S Family, B747-400, Airbus A340-600, B777-200/300, Airbus A380, Blaník l - 13 :-)
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od codex »

Kamyl píše:Melo by to byt ex EI-CSW


Ano je to ET-ANB (ex.EI-CSW). Ovšem tady: http://airfleets.net/flottecie/Ethiopia ... b737ng.htm je uváděn ET-AMZ..

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od jane »

Flyvan píše:Tento pripad sa uplne podoba padu Boeing B737-800 od Kenya Airways
v Douala(Cameroun) v 2007....Vtedy sa kapitan rozhodol vzlietnut napriek tazkym meteorologickym podmienkam(Cameroon Airlines a Royal Air Maroc sa rozhodli cakat....)
Otazka: kdo vlastne rozhoduje ci sa moze letiet alebo nie(veza,kapitan,alebo z ekonomickeho hladiska ked caka na cestujucich dalsie lietadlo na letisku B ????)


Posledni rozhodnuti je vzdycky na kapitanovi, on nese zodpovednost. Teoreticky muze dostat povoleni k odletu z veze, ale muze rict, ze neleti. Svoje rozhodnuti pak ale musi pripadne obhajit u vedeni spolecnosti, jake mel duvody neletet a tak. Bezpecnost ma byt na prvnim miste a pokud se mu neco nezda, nema riskovat a jit do toho.


Odpovědět