Pád B737-800 Ethiopian Airlines
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
Novináři už mají zase ve všem jasno:
http://obrazem.ihned.cz/c1-40164230-animace-jak-muze-bourka-ci-turbulence-zpusobit-nehodu-letadla
http://obrazem.ihned.cz/c1-40164230-animace-jak-muze-bourka-ci-turbulence-zpusobit-nehodu-letadla
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
ja len doplnim, ze ANB bol vyrobeny v 2002 a predtym lietal u Ryana, ako tu uz bolo povedane. ta podobnost s 738 kenya airways v kamerune zaraza aj mna. neviem nakolko sa da verit spravam z libanonskych periodik ohladom vyjadreni armady a svedkov, ale vraj vybuchol este pred dopadom co by mohlo navadzat na spekulacie, ci sa vyboj nejak nedostal do palivovej nadrze ale o tom je predcasne a zbytocne hovorit, verim len vysledkom seriozneho vysetrovania, ktore pri kenskom stroji nikto nedotiahol do konca (zeby nebola vola?)...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
creyman píše:http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/191672-pad-etiopskeho-letadla-do-stredozemniho-more-zavinil-pilot.html
clanok bez podlozenych faktov je dohadom aj keby bol zo zlatej skatulky s napisom reuters... je prilis skoro
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
aj na avherald su nejake nove info, davaju to tam este do mozneho suvisu s jednym nudzovym pristatim ryana
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
Mohl by někdo pár slovy shrnout závěr vyšetřování? Němčinou vládnu lépe než angličtinou:-) Díky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
Kotelník píše:Mohl by někdo pár slovy shrnout závěr vyšetřování? Němčinou vládnu lépe než angličtinou:-) Díky
15maja by mala byt hotova sprava, v tej doterajsej len upresnili trajektoriu letu ktora bola ina ako kurz co nariadili z veze. najviac ma zaujima ci to bola len chyba pilotov alebo aj tecnicky problem - spomina sa nieco s "elevator control tabs" - suvisia s ovladanim vyskovky ale neviem presne ako sa ten termin preklada.
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
Air traffic control then ordered it to follow a heading of 315° and says that this was selected on the mode control panel. But the aircraft continued to turn right, eventually reaching a heading of 003°.
Já tomu rozumím tak, že ATC dalo instrukci na let kursem 315 a tato hodnota byla nastavena (posádkou) na ovládacím panelu. Ale letoun pokračoval v pravé zatáčce až na kurs 003.
Ale chytrý z toho nejsem, je to hodně podivná nehoda, tento výsledek mohli klidně zveřejnit po měsíci (dnes už je to víc, než rok), a bylo by to v souladu s Chicagskou úmluvou. Místo toho kolem toho dělají neskutečnou mlhu, provozovatel letounu si několikrát stěžoval na netransparentnost, například průzkum dna pokračoval i po objevení vraku v jiné, odlehlé oblasti atd. Přitom je to jedno z nejcitlivějších míst na zemi, z Bejrůtu se vzlétá na jih, a hned se točí na sever, aby se vyhnuli izraelskému vzdušnému prostoru. Naše 738 se ovšem naopak otočila proti izraelskému území. Dole na moři navíc probíhalo vojenské cvičení Francie/Linbanon... Zdá se mi, že je to suverénně nejpodivněji vyšetřovaná nehoda v posledním desetiletí.
Ostatně nedaleko Bejrútu odpočívá na dně i vrak Tu-154 Malév MA 240, což je, pokud je mi známo, jedinné letalo, u kterého nebyly vyzdviženy černé skříňky, ačkoliv jsou dosažitelné. Přitom příčina nehody se oficiálně nikdy neobjasnila. Už se zdálo, že se v maďarském parlamentu prosadí vyzdvižení vraku, ale nakonec byly tyto peníze rozdány mezi pozůstalé. Prý při tom museli podesat, že ve věci už nebudou šťourat .
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines
ano karel, obidve su podivne. ten madarsky tupolev sa dost povravalo ze mohol niest v kargu zbrane (bolo to pocas obcianskej vojny), 738 ethiopian mi az prilis pripomina ten z kenya airways. bojim sa aby nemal daky skryty pruser (a-la starsie 737 s ovladanim smerovky). alebo to moze byt celkom inak - skutocnost je naozaj strasne vela hmly, btw ta ista posadka ethiopian letela bejrut i den predtym. to ze je bey citlive letisko sa napokon dost smutne preukazalo i v 2006tom (bombardovanie ranveji v miestach kde pod nimi krizuju dialnice)!