Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od františek dobrota »



MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od MEA »

ja len doplnim, ze ANB bol vyrobeny v 2002 a predtym lietal u Ryana, ako tu uz bolo povedane. ta podobnost s 738 kenya airways v kamerune zaraza aj mna. neviem nakolko sa da verit spravam z libanonskych periodik ohladom vyjadreni armady a svedkov, ale vraj vybuchol este pred dopadom co by mohlo navadzat na spekulacie, ci sa vyboj nejak nedostal do palivovej nadrze ale o tom je predcasne a zbytocne hovorit, verim len vysledkom seriozneho vysetrovania, ktore pri kenskom stroji nikto nedotiahol do konca (zeby nebola vola?)...

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od creyman »


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od MEA »

creyman píše:http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/191672-pad-etiopskeho-letadla-do-stredozemniho-more-zavinil-pilot.html


clanok bez podlozenych faktov je dohadom aj keby bol zo zlatej skatulky s napisom reuters... je prilis skoro

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Pan Am »



MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od MEA »

aj na avherald su nejake nove info, davaju to tam este do mozneho suvisu s jednym nudzovym pristatim ryana

Kotelník
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 18. 01. 2011, 12:45
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Kotelník »

Mohl by někdo pár slovy shrnout závěr vyšetřování? Němčinou vládnu lépe než angličtinou:-) Díky

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od MEA »

Kotelník píše:Mohl by někdo pár slovy shrnout závěr vyšetřování? Němčinou vládnu lépe než angličtinou:-) Díky


15maja by mala byt hotova sprava, v tej doterajsej len upresnili trajektoriu letu ktora bola ina ako kurz co nariadili z veze. najviac ma zaujima ci to bola len chyba pilotov alebo aj tecnicky problem - spomina sa nieco s "elevator control tabs" - suvisia s ovladanim vyskovky ale neviem presne ako sa ten termin preklada.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od Karel_x »

Air traffic control then ordered it to follow a heading of 315° and says that this was selected on the mode control panel. But the aircraft continued to turn right, eventually reaching a heading of 003°.

Já tomu rozumím tak, že ATC dalo instrukci na let kursem 315 a tato hodnota byla nastavena (posádkou) na ovládacím panelu. Ale letoun pokračoval v pravé zatáčce až na kurs 003.

Ale chytrý z toho nejsem, je to hodně podivná nehoda, tento výsledek mohli klidně zveřejnit po měsíci (dnes už je to víc, než rok), a bylo by to v souladu s Chicagskou úmluvou. Místo toho kolem toho dělají neskutečnou mlhu, provozovatel letounu si několikrát stěžoval na netransparentnost, například průzkum dna pokračoval i po objevení vraku v jiné, odlehlé oblasti atd. Přitom je to jedno z nejcitlivějších míst na zemi, z Bejrůtu se vzlétá na jih, a hned se točí na sever, aby se vyhnuli izraelskému vzdušnému prostoru. Naše 738 se ovšem naopak otočila proti izraelskému území. Dole na moři navíc probíhalo vojenské cvičení Francie/Linbanon... Zdá se mi, že je to suverénně nejpodivněji vyšetřovaná nehoda v posledním desetiletí.

Ostatně nedaleko Bejrútu odpočívá na dně i vrak Tu-154 Malév MA 240, což je, pokud je mi známo, jedinné letalo, u kterého nebyly vyzdviženy černé skříňky, ačkoliv jsou dosažitelné. Přitom příčina nehody se oficiálně nikdy neobjasnila. Už se zdálo, že se v maďarském parlamentu prosadí vyzdvižení vraku, ale nakonec byly tyto peníze rozdány mezi pozůstalé. Prý při tom museli podesat, že ve věci už nebudou šťourat :) .

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád B737-800 Ethiopian Airlines

Příspěvek od MEA »

ano karel, obidve su podivne. ten madarsky tupolev sa dost povravalo ze mohol niest v kargu zbrane (bolo to pocas obcianskej vojny), 738 ethiopian mi az prilis pripomina ten z kenya airways. bojim sa aby nemal daky skryty pruser (a-la starsie 737 s ovladanim smerovky). alebo to moze byt celkom inak - skutocnost je naozaj strasne vela hmly, btw ta ista posadka ethiopian letela bejrut i den predtym. to ze je bey citlive letisko sa napokon dost smutne preukazalo i v 2006tom (bombardovanie ranveji v miestach kde pod nimi krizuju dialnice)!


Odpovědět