Suchoj Superjet 100
Re: Suchoj Superjet 100
uz nasli cierne skrinky
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 43
- Registrován: 27. 02. 2012, 14:08
- Pohlaví: muž
- Bydliště: lkpr
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Suchoj Superjet 100
beardie píše:uz nasli cierne skrinky
našli pouze zvukový zapisovač , datový se stále hledá
viz. avherald.com "On May 16th the cockpit voice recorder was recovered and taken to Jakarta, where the recorder is being examined and opened. Russia and Indonesia agree that analysis of the data should take place in Indonesia, the necessary tools if necessary will be brought to Indonesia. The search for the flight data recorder is still underway."
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Suchoj Superjet 100
hafi píše:http://technet.idnes.cz/havarie-suchoj-superjet-s-100-indonesie-dx3-/tec_technika.aspx?c=A120515_151041_tec_technika_mla#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main
To je de facto ceske resume toho clanku, na ktery uz vcera upozornil gr09.
Re: Suchoj Superjet 100
Zahlédl jsem zprávu, že prý jsou data na CVR v pořádku. Takže bychom měli mít minimálně potvrzeno, jestli měli zapnutý, nebo vypnutý TAWS. Jsem hodně zvědavý na příčinu, "klasické" ruské evergreeny mi sem moc nepasují.
Za evergreeny považuji především podklesání výšky rozhodnutí při přistání pod mimimy (Tu-134, Samara, UTAir / Tu-154, Smolensk, Polské AF / Tu-204, Moskva, Charter / Tu-134, Petrozavodsk, Chatrer) a jako druhý evergreen nedostatečné přeškolení z jiného typu (Jak-42, Jaroslavl, charter / B737, Perm, Aeroflot Nord / An-148, pod Voroněží, Barmské AF / ATR72, Ťumeň, UTAir). Píšu to jen z hlavy, co jsem si tak rychle vzpomněl za posledních cca 10let, je to trochu zjednodušené, tak pokud tam cítíte nějaké nepřesnosti, tak to prosím někdo uveďte na pravou míru.
Z opačného, pozitivního pohledu by se třeba dalo třeba říci, že v Rusku je vidět snaha splnit úkol, i když při tom na sebe berou větší riziko, než se na Západě obecně považuje za správné.
Za evergreeny považuji především podklesání výšky rozhodnutí při přistání pod mimimy (Tu-134, Samara, UTAir / Tu-154, Smolensk, Polské AF / Tu-204, Moskva, Charter / Tu-134, Petrozavodsk, Chatrer) a jako druhý evergreen nedostatečné přeškolení z jiného typu (Jak-42, Jaroslavl, charter / B737, Perm, Aeroflot Nord / An-148, pod Voroněží, Barmské AF / ATR72, Ťumeň, UTAir). Píšu to jen z hlavy, co jsem si tak rychle vzpomněl za posledních cca 10let, je to trochu zjednodušené, tak pokud tam cítíte nějaké nepřesnosti, tak to prosím někdo uveďte na pravou míru.
Z opačného, pozitivního pohledu by se třeba dalo třeba říci, že v Rusku je vidět snaha splnit úkol, i když při tom na sebe berou větší riziko, než se na Západě obecně považuje za správné.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Suchoj Superjet 100
Karel_x píše: nedostatečné přeškolení z jiného typu / ATR72, Ťumeň, UTAir
no, myslim, ze tam bol kvalitny icing a atrka (nielen) s nim uz problemy mali... pozri metary pre ten den
Re: Suchoj Superjet 100
MEA píše:Karel_x píše: nedostatečné přeškolení z jiného typu / ATR72, Ťumeň, UTAir
no, myslim, ze tam bol kvalitny icing a atrka (nielen) s nim uz problemy mali... pozri metary pre ten den
Souhlasím, nechci předbíhat výsledky šetření, ale kromě toho, že neodmrazovali, tak u ATR se při icing conditions zatahují flapsy až při vyšší rychlosti, což zřejmě nesplnili (nevěděli?). Je to asi jeden z článků řetězu událostí, vedoucí k nehodě. Vyučili se na nějakých Antonovech, kde nějakou drobnou námrazu neřešili, a následné přeškolení na ATR možná nebylo dokonalé. Ale jak jsem psal, berte to s rezervou, nechci předbíhat výsledky šetření.
Jestli jsem to správně pochopil, tak ruští vyšetřovatelé nehody Superjetu už končí ohledání místa nehody, vrací se do Ruska, a pátrání po FDR asi zůstane domácím.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Suchoj Superjet 100
to s tymi klapkami na atr ma samozrejme logiku pri icingu a suhlas - pockajme na vysledky. u ssj aj co sa tyka najdenia fdr. inak jeden kamos co lieta na 737me kapitana vravel aj o moznej roli zavetria pri tej indonezii. pockame, zistime. a dufam ze sa aj poucime...
Re: Suchoj Superjet 100
Podle prohlášení vyšetřovatelů, záznam z CVR neukazuje na žádnou poruchu letounu a výslovně uvádí, že TAWS (T2CAS) byl zapnutý a poskytoval pilotům "informace". V zápise se rovněž hovoří o nezbytnosti pokračovat v hledání FDR (domácími vyšetřovateli).
Netuším, jestli mají vyšetřovatelé k dispozici nějaká letová data i z jiných elektronických systémů letounu než z FDR. Spíš si ale myslím, že ne, paměťové moduly z nechráněných přístrojů mohly přežít jen zázrakem.
Netuším, jestli mají vyšetřovatelé k dispozici nějaká letová data i z jiných elektronických systémů letounu než z FDR. Spíš si ale myslím, že ne, paměťové moduly z nechráněných přístrojů mohly přežít jen zázrakem.
Re: Suchoj Superjet 100
Asi jste už všichni zaregistrovali, že domácí dobrovolní pomocníci vyšetřovatelů už objevili FDR, a i když to zatím nebylo oficiálně potvrzeno, jsou data zřejmě OK. Jednak sám FDR nebyl ani ohořelý a druhak kopii dat prý už předali Rusům. Tím také skončily spekulace, že ruští záchranáři Ministerstva pro mimořádné situace FDR před svým odletem FDR našli a v tichosti stopili. Další konspirační teorie (Boeing, Thales Group, Bombardier, Američané...) nemá myslím smysl komentovat, snad pouze to, že je to asi poprvé, kdy mají takovou publicitu teorie západní sabotáže proti Rusům.
Ruská strana se k příčinám nehody nechce vůbec vyjadřovat z důvodu, že toto přísluší pouze Indonézanům, kteří podle Rusů vydají nějakou předběžnou zprávu do měsíce. Což by asi měli, pokud se chtějí držet regulí ICAO, i když není v tomto případě docela jisté, že se tyto regule vztahují i na eroplán, který byl registrován jako experimentální.
Odborníci prý začínají být také optimističtější i v odhadu případného dopadu na poptávku po těchto letadlech. Zvlášť, pokud se ukáže jako příčina lidská chyba (CFIT), což všichni zatím na základě předběžných analýz CVR očekávají.
Ruská strana se k příčinám nehody nechce vůbec vyjadřovat z důvodu, že toto přísluší pouze Indonézanům, kteří podle Rusů vydají nějakou předběžnou zprávu do měsíce. Což by asi měli, pokud se chtějí držet regulí ICAO, i když není v tomto případě docela jisté, že se tyto regule vztahují i na eroplán, který byl registrován jako experimentální.
Odborníci prý začínají být také optimističtější i v odhadu případného dopadu na poptávku po těchto letadlech. Zvlášť, pokud se ukáže jako příčina lidská chyba (CFIT), což všichni zatím na základě předběžných analýz CVR očekávají.
Re: Suchoj Superjet 100
Karel_x píše:
Z opačného, pozitivního pohledu by se třeba dalo třeba říci, že v Rusku je vidět snaha splnit úkol, i když při tom na sebe berou větší riziko, než se na Západě obecně považuje za správné.
No to je hodně svérázná interpretace. Úkol přece zněl "prodat" letadlo, ne pozabíjet hlavouny z řad potenciálních klientů.
Re: Suchoj Superjet 100
Zlin142 píše:Karel_x píše:
Z opačného, pozitivního pohledu by se třeba dalo třeba říci, že v Rusku je vidět snaha splnit úkol, i když při tom na sebe berou větší riziko, než se na Západě obecně považuje za správné.
No to je hodně svérázná interpretace. Úkol přece zněl "prodat" letadlo, ne pozabíjet hlavouny z řad potenciálních klientů.
Je to jen jiný úhel pohledu. Svou "zadáču" mohli vnímat i tak, že mají splnit každé přání hostů a připravit jim nezapomenutelný zážitek... Mimochodem, šeptá se i o tom, že možná nebyli v kokpitu sami. Nevím, co je na tom pravdy.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Suchoj Superjet 100
ze neboli v kokpite sami je dost pravdepodobne... vieme dost dobre ako vyzera predvadzanie mensich masin, preco by tie "kapanek" vacsie mali byt vynimkou. v azii a s ruskou posadkou (bez bocnych umyslov a ironie) sa pri predvadzani nelieta za uzamknutym pancierovym kokpitom...
Re: Suchoj Superjet 100
Uvádí se, že v kokpitu byl s nimi potenciální zákazník, údajně však nijak nerušil, tu a tam se na něco zeptal (spotřeba paliva, objem zavazadlového prostoru a tak), ale do řízení pilotům nemluvil a nic po nich nechtěl. Je ale pravděpodobné, že obě strany budou mít snahu potenciálního zákazníka z toho pokud možno co nejvíc vynechat. Nemyslím tím ale, že budou nějak falšovat výsledky.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 09. 06. 2012, 10:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Suchoj Superjet 100
Karel_x píše:Svou "zadáču" mohli vnímat i tak, že mají splnit každé přání hostů a připravit jim nezapomenutelný zážitek...
Tak to se jim povedlo skutečně měrou vrchovatou... i pro pozůstalé na zemi. Evidentně i s americkou avionikou a francouskými motory Rusák za kniplem zůstane Rusákem a kultura bezpečnosti jim prostě nic neříká. Není pak divu, že vše ruské má takovou reputaci jakou má. A zřejmě po zásluze.