Stránka 14 z 16

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 05. 2015, 22:48
od pavelpmi
Je to v pravém horním rohu vedle Bookmarks po kliknutí na symbol hodin, které ukazují 9. :wink:

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 10. 2015, 08:14
od Globik
Asi lama dotaz, ale nevím, jak bych to tu v diskuzi našel:
Jaké má Flightradar zpoždění? Když je letadélko nma určitém místě (ve vzduchu nebo na dráze), je na tom místě stroj v reálném čase nebo je to nějak opožděno (stroj tam byl před X minutami)?
Díky

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 10. 2015, 08:46
od JackBrno
V Evropě je to on-line, zpoždění max. pár sekund. V USA je tam záměrně vloženo zpoždění 5 minut, i když ne u všech letadel. Pozná se to podle barvy symbolu letadla. Oranžové = zpoždění 5 minut, žluté = on-line.

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 10. 2015, 09:08
od Globik
JackBrno píše:V Evropě je to on-line, zpoždění max. pár sekund. V USA je tam záměrně vloženo zpoždění 5 minut, i když ne u všech letadel. Pozná se to podle barvy symbolu letadla. Oranžové = zpoždění 5 minut, žluté = on-line.

Díky!

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 10. 2015, 10:25
od klojM
... trochu bych upřesnil: on-line je to z převážné většiny všude (tracking technology ADS-B a FLARM), tedy nejen v Evropě, ale i v Asii, Africe, Austrálii :-) Vyjímkou je MLAT (např. u ATR lze pozorovat časový rozdíl oproti skutečnosti). Jen na území USA a Canady se zobrazují některá letadla s uvedeným 5min. zpožděním (stream FAA ASDI). Jde to i odfiltrovat, pokud si ve VISIBILITY zapneš zobrazení ruzných zdrojů dat.

Re: Flightradar24.com

Napsal: 26. 10. 2015, 21:45
od JackBrno
Taky díky za upřesnění. Z toho MLAT je tam asi jaké zpoždění?

Re: Flightradar24.com

Napsal: 28. 10. 2015, 08:57
od klojM
... nejde o nijak velký rozdíl: uvádí se zhruba 20-30 vteřin. Zjednodušeně jde o to, že letadla, která nemají ADS-B transpondér, nevysílají GPS souřadnice a jejich poloha se tak vypočítává pomocí multilaterace (s použitím časového rozdílu vypočteného z dat 3 a více pozemních přijímačů). Pro technicky zainteresované více zde: https://flightaware.com/adsb/mlat/ nebo zde: http://www.flightradar24.com/blog/how-we-track-flights-with-mlat/. Pokud jsem to vysvětlil nepřesně, tak prosím o shovívavost, protože až tak velký odborník v daném oboru nejsem :-)

Re: Flightradar24.com

Napsal: 22. 11. 2015, 21:10
od MEA
netušíte niekto, prečo sa F-70 OE-LFQ z Viedne do Minska práve otočil nad Martinom a klesá späť kurzom na VIE? linka AUA689. dokonca kvôli nemu mierne upravil traektóriu letu aj An-12 Ruby Star štartujúci z PZY

Re: Flightradar24.com

Napsal: 23. 11. 2015, 13:40
od pepa007
MEA píše:netušíte niekto, prečo sa F-70 OE-LFQ z Viedne do Minska práve otočil nad Martinom a klesá späť kurzom na VIE? linka AUA689. dokonca kvôli nemu mierne upravil traektóriu letu aj An-12 Ruby Star štartujúci z PZY


něco si tam zapomněli

Re: Flightradar24.com

Napsal: 24. 11. 2015, 12:46
od Globik
Předpokládám, že bílá čára znamená, že stroj je na zemi. Proč je při každém projetí dráhy ta čára na mapě jinde? Rozdíl je podle mě až mnoho set metrů:
SWW.jpg

Re: Flightradar24.com

Napsal: 24. 11. 2015, 12:53
od JackBrno
Jelikož tady na něj koukám, tak vidím, že se na dráhu trefuje, takže to musí být nějaká chyba buď inerce v letadle nebo v software FR24 :-) Ale je to divné, normálně to vždycky sedí.

Re: Flightradar24.com

Napsal: 24. 11. 2015, 13:19
od Globik
JackBrno píše:Jelikož tady na něj koukám, tak vidím, že se na dráhu trefuje, takže to musí být nějaká chyba buď inerce v letadle nebo v software FR24 :-) Ale je to divné, normálně to vždycky sedí.

Teď už je ten rozdíl možná několik kilometrů
SWW.jpg
SWW.jpg (155.96 KiB) Zobrazeno 6208 x

Re: Flightradar24.com

Napsal: 25. 11. 2015, 10:29
od flyingblue
JackBrno píše:Jelikož tady na něj koukám, tak vidím, že se na dráhu trefuje, takže to musí být nějaká chyba buď inerce v letadle nebo v software FR24 :-) Ale je to divné, normálně to vždycky sedí.


V Brne je mozne vsechno. Dokonce i to, ze tam hejbou s letistem!

Re: Flightradar24.com

Napsal: 25. 11. 2015, 12:36
od bubo
FLight radar docela slusne upravuje polohu letadla, snazi se eliminovat kratkodove vypadky informace o poloze. Ale bohuzel to ne az tak uplne funguje, pokud letadlo dela cokoliv jineho, nez ze leti rovne...takze okruhy nebo jiny VFR provoz nekdy ukazuje podivne obrazce...letiste se fakt nehybe, to bych ho mel pod nohama...

Re: Flightradar24.com

Napsal: 25. 11. 2015, 13:56
od JackBrno
To nebude tím, FR24 právě polohu nijak neupravuje. Prostě při ztrátě informace o poloze ještě nějakou dobu zobrazuje letadlo v posledním zachyceném kurzu, rychlosti a výšce, nic víc. Určitě by si nevymyslel okruh nad letištěm :-) Navíc v Brně má někdo přijímač ADS-B zapojený do sítě FR24 blízko letiště, takže spolehlivě zachycuje i pojíždění letadla po zemi. Dokud tady ten přijímač neby, letadla z FR zmizela po klesnutí pod nějakých 6000ft. Toto posouvání musela být buď chyba v letadle nebo nějaký bug v systému FR24. Každopádně jsem včera byl na letišti celý den a nevšimnul jsem si, že by se dráha posunovala :D A piloti se na ni taky trefovali přesně, přestože to byli nováčci :D