Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
Všechny zdravím, chtěl jsem zeptat, jak si myslíte, že je časté nezdařené přiblížení/go around? A jaké jsou vaše zkušenosti?
Já jsem jich tady v Palmě, když se jdu dívat na letiště anebo když poslouchám řízení letového provozu, pár viděl a slyšel, ale je to jev (naštěstí) relativně vzácný, i když se jedná o standardní proceduru.
Na internetu lidi píšou třeba, že měli 4 na asi 3000 letů, někdo že jich zažil 5 za půl roku, někdo že tři za sebou během jednoho letu, a tak by mě zajímaly vaše zkušenosti a názory. Mě to za 147 letů zatím nepotkalo, (a přiznám se, že o takový zážitek ani výrazně moc nestojím), kámošovi se to ale třeba přihodilo při jeho asi sedmdesátém letu.
A jak jste to prožívali? Někteří popisují zděšení u velké části cestujících, některé to otravuje, protože přistanou o 15 minut později, a někteří by to rozhodně chtěli zažít nejlépe hned, protože to prý musí být parádní vzrůšo.
Díky předem za vaše odpovědi.
Já jsem jich tady v Palmě, když se jdu dívat na letiště anebo když poslouchám řízení letového provozu, pár viděl a slyšel, ale je to jev (naštěstí) relativně vzácný, i když se jedná o standardní proceduru.
Na internetu lidi píšou třeba, že měli 4 na asi 3000 letů, někdo že jich zažil 5 za půl roku, někdo že tři za sebou během jednoho letu, a tak by mě zajímaly vaše zkušenosti a názory. Mě to za 147 letů zatím nepotkalo, (a přiznám se, že o takový zážitek ani výrazně moc nestojím), kámošovi se to ale třeba přihodilo při jeho asi sedmdesátém letu.
A jak jste to prožívali? Někteří popisují zděšení u velké části cestujících, některé to otravuje, protože přistanou o 15 minut později, a někteří by to rozhodně chtěli zažít nejlépe hned, protože to prý musí být parádní vzrůšo.
Díky předem za vaše odpovědi.
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
zažil jsem G/A asi na 35. letu se SkyEurope na Lutonu, protože letadlo před náma včas neuvolnilo dráhu, nadšený jsem nebyl, ten den to tam zrovna dost foukalo Tuším, že jsem pak viděl i několik plničů pytlíků...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
1:200, ale v Praze (50% letů) je dráha vybavená na CAT IIIB, takze G/A pro spatne pocasi se nekonaji. Chci tim rici, ze pri provozu na mene vybavena letiste by ten pomer mohl byt vetsi.
3x nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na draze, 2x nizka dohlednost na vybavenem letisti, kde nebyl vyhlasen provoz za nizke dohlednosti, 2x spatne pocasi na nevybavenem letisti, 2x komplikace ATC.
Myslim si ale, ze to nejde nejak statisticky zpracovavat, kdyz si zavzpominam tak to byly naprosto nahodile a nezavisle jevy. Podle letist: MAD, ZRH, PRG, CDG, CFU, CFU, SVX, PRG, SVO.
FD
PS: nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na pristani = 2 km; ne ze si pod tim nekdo budete predstavovat nejake skripeni plechu!!
3x nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na draze, 2x nizka dohlednost na vybavenem letisti, kde nebyl vyhlasen provoz za nizke dohlednosti, 2x spatne pocasi na nevybavenem letisti, 2x komplikace ATC.
Myslim si ale, ze to nejde nejak statisticky zpracovavat, kdyz si zavzpominam tak to byly naprosto nahodile a nezavisle jevy. Podle letist: MAD, ZRH, PRG, CDG, CFU, CFU, SVX, PRG, SVO.
FD
PS: nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na pristani = 2 km; ne ze si pod tim nekdo budete predstavovat nejake skripeni plechu!!
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
jako záploťák jsem zažil toto
- na LHR chcípnul tahač s 744 při přetahu (kuriozita)
- na LKPR cizí předmět na RWY nebo kontrola RWY po kolizi se zvířetem
- na LKPR potíže startujícího letadla
- na LKPR příliš časné brždění (převážně general aviation) a následná pomalá jízda k výjezdu
- na LHR chcípnul tahač s 744 při přetahu (kuriozita)
- na LKPR cizí předmět na RWY nebo kontrola RWY po kolizi se zvířetem
- na LKPR potíže startujícího letadla
- na LKPR příliš časné brždění (převážně general aviation) a následná pomalá jízda k výjezdu
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
Já asi budu vyjímka, protože jsem to za 101 letů zažil 3 x, vždy v PRG - s Discovery, TVS a Skyeurope. Vždy to bylo z důvodu, že na dráze stálo letadlo, 2x nestihlo odstartovat a naposled se tam motal Korejec, který nemohl trefit ten správný výjezd. Vždy to nesli cestující celkem v pohodě, pytlíky rozhodně nikdo neplnil, akorát v posledním případě se jednalo o linku z NAP a pár Italů ječelo. Vedoucí kabiny během stoupání na okruh podala informaci, že se jedná o zcela standardní postup a ať všichni zůstanou připoutaní, cpt. pak vše ještě vysvětlil po přistání. S tím Skyem jsme už byli hodně nízko a blížili se k menzies, protože ŘLP samozřejmě do poslední chvíle doufalo, že ten Korean zmizne.
Nikdy jsem ale nezažil přerušený start, což musí být podle mě daleko nepříjemnější. Přitom kamarádovi se to povedlo hned při druhém letu v životě, s Karthagem na Djerbě.
Nikdy jsem ale nezažil přerušený start, což musí být podle mě daleko nepříjemnější. Přitom kamarádovi se to povedlo hned při druhém letu v životě, s Karthagem na Djerbě.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
vitezslav píše:Nikdy jsem ale nezažil přerušený start, což musí být podle mě daleko nepříjemnější. Přitom kamarádovi se to povedlo hned při druhém letu v životě, s Karthagem na Djerbě.
Preruseny start poprve pred mesicem. Na palube SW v PHX jsme najeli na nejakej bordel (nocni start) a nejak dojebali neco na podvozku a kryt(y) klapek.
Uz vim, proc rikaj pred vzledem "pripoutejte se".
Go Around jen jednou s CSA v PRG (letadlo na draze), ale zvenci u RWY uz jsem videl lecos (naposled GA A380 SQ a 744 QS hodinu po sobe)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 127
- Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
- Stav: Offline
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
11 go-aroundů na 2837letů, z toho 2x technická příčina, 4x dohlednost při CAT II, 3x provoz na dráze, 1x kombinace bouřky a ATC, 1x windshear. Tzn. každý 258mý let.
Je zajímavé, že ve všech případech, s výjimkou toho windshearu (byl to predictive W/S warning) jsme alespoň pár sekund předem tušili, že to bude ovršut, takže vesměs žádná panic-procedure.
Je zajímavé, že ve všech případech, s výjimkou toho windshearu (byl to predictive W/S warning) jsme alespoň pár sekund předem tušili, že to bude ovršut, takže vesměs žádná panic-procedure.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
3:400. 2x windshear (EWR, PRG); 1x nevim - pristavali jsme za huste mlhy, cpt. se o pricinach nezminil (SVO).
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
před 10 minutama 3x go around z důvodu bouřky nad LKPR
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
Zdenek píše:před 10 minutama 3x go around z důvodu bouřky nad LKPR
A taky dokonce odklon na BRQ...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
Já zatím 1:90 - 1x AMS kvůli neuvolnění dráhy. Co vím od lidí kolem sebe, dost jich to zažilo aspoň jednou taky.
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
1:62 - s LH na lince FRA-PRG, pry kvuli obsazene draze. Priznam se, ze me to docela vydesilo
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
Zažil jsem to jen jednou v turecké Antalyi. Náš cpt. přistál na 4x. Ale po dosednutí to pokaždé zvednul, provedl go around a znova sedal, takže to vypadalo jako cvičení touch and go.
Na počtvrté už ho to asi přestalo bavit, a s rwy začal rolovat ke gatu.
Celou dobu nám nikdo nic neřekl, pouze při pojíždění ke gatu se posádka omluvila za zpoždění.
Na počtvrté už ho to asi přestalo bavit, a s rwy začal rolovat ke gatu.
Celou dobu nám nikdo nic neřekl, pouze při pojíždění ke gatu se posádka omluvila za zpoždění.
Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?
vava111 píše:Zažil jsem to jen jednou v turecké Antalyi. Náš cpt. přistál na 4x. Ale po dosednutí to pokaždé zvednul, provedl go around a znova sedal, takže to vypadalo jako cvičení touch and go.
Na počtvrté už ho to asi přestalo bavit, a s rwy začal rolovat ke gatu.
Celou dobu nám nikdo nic neřekl, pouze při pojíždění ke gatu se posádka omluvila za zpoždění.
A koupáci byli v pohodě na 4x to už bych bez vysvětlení měl nervy i já.