Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od pavelpmi »

Všechny zdravím, chtěl jsem zeptat, jak si myslíte, že je časté nezdařené přiblížení/go around? A jaké jsou vaše zkušenosti?

Já jsem jich tady v Palmě, když se jdu dívat na letiště anebo když poslouchám řízení letového provozu, pár viděl a slyšel, ale je to jev (naštěstí) relativně vzácný, i když se jedná o standardní proceduru.

Na internetu lidi píšou třeba, že měli 4 na asi 3000 letů, někdo že jich zažil 5 za půl roku, někdo že tři za sebou během jednoho letu, a tak by mě zajímaly vaše zkušenosti a názory. Mě to za 147 letů zatím nepotkalo, (a přiznám se, že o takový zážitek ani výrazně moc nestojím), kámošovi se to ale třeba přihodilo při jeho asi sedmdesátém letu.

A jak jste to prožívali? Někteří popisují zděšení u velké části cestujících, některé to otravuje, protože přistanou o 15 minut později, a někteří by to rozhodně chtěli zažít nejlépe hned, protože to prý musí být parádní vzrůšo.

Díky předem za vaše odpovědi.
ga.jpg


lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od lukaskr »

zažil jsem G/A asi na 35. letu se SkyEurope na Lutonu, protože letadlo před náma včas neuvolnilo dráhu, nadšený jsem nebyl, ten den to tam zrovna dost foukalo :) Tuším, že jsem pak viděl i několik plničů pytlíků...

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od FlightDetent »

1:200, ale v Praze (50% letů) je dráha vybavená na CAT IIIB, takze G/A pro spatne pocasi se nekonaji. Chci tim rici, ze pri provozu na mene vybavena letiste by ten pomer mohl byt vetsi.

3x nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na draze, 2x nizka dohlednost na vybavenem letisti, kde nebyl vyhlasen provoz za nizke dohlednosti, 2x spatne pocasi na nevybavenem letisti, 2x komplikace ATC.

Myslim si ale, ze to nejde nejak statisticky zpracovavat, kdyz si zavzpominam tak to byly naprosto nahodile a nezavisle jevy. Podle letist: MAD, ZRH, PRG, CDG, CFU, CFU, SVX, PRG, SVO.

FD

PS: nedostatecny rozstup od predchoziho letadla na pristani = 2 km; ne ze si pod tim nekdo budete predstavovat nejake skripeni plechu!! :lol:

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od Zdenek »

jako záploťák jsem zažil toto
- na LHR chcípnul tahač s 744 při přetahu (kuriozita)
- na LKPR cizí předmět na RWY nebo kontrola RWY po kolizi se zvířetem
- na LKPR potíže startujícího letadla
- na LKPR příliš časné brždění (převážně general aviation) a následná pomalá jízda k výjezdu

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od vitezslav »

Já asi budu vyjímka, protože jsem to za 101 letů zažil 3 x, vždy v PRG - s Discovery, TVS a Skyeurope. Vždy to bylo z důvodu, že na dráze stálo letadlo, 2x nestihlo odstartovat a naposled se tam motal Korejec, který nemohl trefit ten správný výjezd. Vždy to nesli cestující celkem v pohodě, pytlíky rozhodně nikdo neplnil, akorát v posledním případě se jednalo o linku z NAP a pár Italů ječelo. Vedoucí kabiny během stoupání na okruh podala informaci, že se jedná o zcela standardní postup a ať všichni zůstanou připoutaní, cpt. pak vše ještě vysvětlil po přistání. S tím Skyem jsme už byli hodně nízko a blížili se k menzies, protože ŘLP samozřejmě do poslední chvíle doufalo, že ten Korean zmizne.

Nikdy jsem ale nezažil přerušený start, což musí být podle mě daleko nepříjemnější. Přitom kamarádovi se to povedlo hned při druhém letu v životě, s Karthagem na Djerbě.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od flyingblue »

vitezslav píše:Nikdy jsem ale nezažil přerušený start, což musí být podle mě daleko nepříjemnější. Přitom kamarádovi se to povedlo hned při druhém letu v životě, s Karthagem na Djerbě.


Preruseny start poprve pred mesicem. Na palube SW v PHX jsme najeli na nejakej bordel (nocni start) a nejak dojebali neco na podvozku a kryt(y) klapek.

Uz vim, proc rikaj pred vzledem "pripoutejte se".

Go Around jen jednou s CSA v PRG (letadlo na draze), ale zvenci u RWY uz jsem videl lecos (naposled GA A380 SQ a 744 QS hodinu po sobe) ;-)

A.J.Scandall
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 127
Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od A.J.Scandall »

11 go-aroundů na 2837letů, z toho 2x technická příčina, 4x dohlednost při CAT II, 3x provoz na dráze, 1x kombinace bouřky a ATC, 1x windshear. Tzn. každý 258mý let.


Je zajímavé, že ve všech případech, s výjimkou toho windshearu (byl to predictive W/S warning) jsme alespoň pár sekund předem tušili, že to bude ovršut, takže vesměs žádná panic-procedure.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od Night fly »

3:400. 2x windshear (EWR, PRG); 1x nevim - pristavali jsme za huste mlhy, cpt. se o pricinach nezminil (SVO).

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od whiskey »

0:300.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od Zdenek »

před 10 minutama 3x go around z důvodu bouřky nad LKPR

sehny
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 11. 07. 2009, 16:26
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od sehny »

Zdenek píše:před 10 minutama 3x go around z důvodu bouřky nad LKPR

A taky dokonce odklon na BRQ...:)

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od dast »

Já zatím 1:90 - 1x AMS kvůli neuvolnění dráhy. Co vím od lidí kolem sebe, dost jich to zažilo aspoň jednou taky.

pejco3am
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 04. 10. 2008, 03:21
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od pejco3am »

1:62 - s LH na lince FRA-PRG, pry kvuli obsazene draze. Priznam se, ze me to docela vydesilo :)

vava111
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 24. 05. 2010, 18:20
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od vava111 »

Zažil jsem to jen jednou v turecké Antalyi. Náš cpt. přistál na 4x. Ale po dosednutí to pokaždé zvednul, provedl go around a znova sedal, takže to vypadalo jako cvičení touch and go. :D
Na počtvrté už ho to asi přestalo bavit, a s rwy začal rolovat ke gatu.
Celou dobu nám nikdo nic neřekl, pouze při pojíždění ke gatu se posádka omluvila za zpoždění.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Go Around/Missed Approach - jak časté? Vaše zkušenosti?

Příspěvek od creyman »

vava111 píše:Zažil jsem to jen jednou v turecké Antalyi. Náš cpt. přistál na 4x. Ale po dosednutí to pokaždé zvednul, provedl go around a znova sedal, takže to vypadalo jako cvičení touch and go. :D
Na počtvrté už ho to asi přestalo bavit, a s rwy začal rolovat ke gatu.
Celou dobu nám nikdo nic neřekl, pouze při pojíždění ke gatu se posádka omluvila za zpoždění.

A koupáci byli v pohodě na 4x to už bych bez vysvětlení měl nervy i já.


Odpovědět