Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od ondra.t »

kdyžtak se ho zeptej, rád se na to mrknu. tady v čsa nic takového nemáme, možná třeba firma AIRBUS něco takového nabízí při konfiguraci při koupi nového letounu a čsa si to neobjednalo...nebo myslel ten technik slovo "kick" jen slangově a ve skutečnosti to bude mít jiný název, proto nám to nic neříká, ale rád se kouknu.


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

jo slangový výraz to může klidně mít. Je to otec mé přitelkyně, pracuje pro Lufhansa Technik ve Švýcarsku vždy na turnusy, dneska ráno odletěl za 5 dní bude zase zpět tak se ho zeptám.

Zoommy
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 28. 11. 2005, 09:43
Bydliště: Pardubice
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Zoommy »

No jo, to jsem taky zvědavej na ten kick panel :D ...jestli to je zase jedna z hi-tech "zbytečných" vymožeností, kterou má opět jen a pouze Lufthansa :lol:

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

320 hansy nemaj kolem dveří nic co by vypadalo jinak než na ostatních érech, v něčem musí být vyjímka :) ale LH airbus je proti LH 737 skoro sérivý kus :D

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

s Lufthansou jako takovou to nebude mít nic společnýho, protože na jejich bázi totiž ani Airbusy Lufthansy nedělají. Základnu tam má EasyJet a Lufthansa Technik mají nasmlouvanou, kromě toho dělá ještě Jambolina bývalého Swissu (dnes patřící taky pod Lufthansu). Já znám Airbusy po letové stránce než po takto technické. Padla na to řeč když se s ním bavil o tom jak nám schodama kde kdo bouchne do letadla, tak mi popisoval že na to Airbus myslel a že mají u dveří kick panel, který je určen k absorbování nárazů právě od pozemní techniky je skrytý pod pláštěm a jednou za čas se musí kontrolovat jeho stav. Takže bych usoudil, že bude schovaný někde pod prahem dveří. Na druhé straně u zadních dveří by měl být zase trup navržen aby vydržel výbuch menší bomby a taky od pohledu tam není nic k vidění. :lol:


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od FlightDetent »

Ace2 píše:Na druhé straně u zadních dveří by měl být zase trup navržen aby vydržel výbuch menší bomby a taky od pohledu tam není nic k vidění. :lol:

??? LRBL je dost neco jineho, nemyslis?

FD.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

no to mi právě moc jiný nepřipadne. Rád se nechám poučit jaké tam jsou jiné konstrukční prvky, protože jsem nikdy neviděl nákresy této části letadla jaké tam jsou kontrukční změny.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od FlightDetent »

To ze je nekde neco zesileneho tvrdis ty, uprimne nevim, jak / od koho si na to prisel. Princip LRBL je presne opacny, energie uvolnena explozi musi byt vyvedena mimo konstrukci, aby doslo k co nejmesi deformaci. Libovolne zesileni by melo za nasledek efekt obraceny.

FD

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

Tady se člověk pořád něco učí :D . Anžto jsem nevěděl co zkratka znamená, musel jsem si to najít:
Least risk bomb location. Except for aeroplanes intended to be used solely for the transport of cargo, an aeroplane must be designed with a designated location where a bomb or other explosive device could be placed to best protect integrity of the structure and flight-critical systems from damage in the case of detonation.

Postupy pro bombu na palubě jsem sice viděl, ale netušil jsem že se požívá taková sofistikovaná zkratka.Ale zpět k tomuhle off topicu :D .LRBL je tedy hlavně požadavek na výrobce, aby specifikoval místo s minimalizovaným destrukčním účinkem - tedy místo kde nedojde ani k vyřazení životně důležitých sytémů letadla ani k poškození konstrukce, které by vedlo ke katastrofě.Kdo viděl někdy nějaké video, jak vypadá exploze trhaviny v nafouknutém éru, tomu musí být jasné že je to jen otázka "gramáže". Dostatečně odolná konstrukce prostě neexistuje.Jak to má při explozi vlastně fungovat nevím, dveře jsou ale jednou z nejpevnější částí letadla, jde tu asi také o jejich rám, který zabrání dalšímu šíření poruchy do konstrukce-spíš si myslím, že k porušení konstrukce(tedy uvolnění) enrgie dojít nemá-takové odcházející zadní dveře by sebou pravděpodobně vzaly celý stabilzátor...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

Potah kolem dveří a povolené poškození:

Obrázek
Obrázek

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

A cargo:
Obrázek
Obrázek

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od FlightDetent »

františek dobrota píše:Jak to má při explozi vlastně fungovat nevím, dveře jsou ale jednou z nejpevnější částí letadla, jde tu asi také o jejich rám, který zabrání dalšímu šíření poruchy do konstrukce-spíš si myslím, že k porušení konstrukce(tedy uvolnění) enrgie dojít nemá-takové odcházející zadní dveře by sebou pravděpodobně vzaly celý stabilzátor...
Problem jako se vsim je, ze vime to co nam nekdo rekl, a pritom to nemusi byt pravda. Me k principu LRBL bylo vysvetleno, ze prave ty dvere odejdou, coz je dobre. V materialech to neni nikterak popsane. Doted jsem si myslel, ze LRBL jsou zadni dvere (tak mi bylo receno) a Ace2 si to mysli ocividne taky, pricemz ve skutecnosti v FCOM a QRH je definice toho mista obejita a tak nejak z textu vyplyva, ze se vlastne jedna o dvere ale bez blizsi specifikace.

Hodne se mi libi tvuj postreh o ramu, ktery zabrani rozsireni poskozeni dal do konstrukce, mozna to bude jeden z duvodu volby pro LRBL. Zaroven trvam na tom, ze zesileni ma opacny nez zadany ucinek.
QRH 2.30A ... so that the explosive force is directed in the only unprotected area into the door structure
Cilem bude okynko, ktere uvolni energii a ram, jenz zachyti poskozeni. To vse pouze za predpokladu, ze gramaz je v "limitu". Pokud je gramaz pres limit, tak to nema cenu resit.

FD.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

Pevnostně na tom budou asi všechny dveře stejně,tedy pokud nejsou některé opravdu cíleně pro takovou sitaci zeslabeny - a o tom tedy nevím.Zadní dveře to budou spíš proto, že poměrně blízko předních se se vyskytují "racky" na většinu bloků a spousta enrgetiky.V prostoru zadních dveří je takových důležitých věcí minimum..
Zajímalo by mne jaká gramáž byla třeba tady..
http://www.youtube.com/watch?v=cy9dyLX4ilc

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

pak je otázkou proč je pro umístění bomby určené zrovna místo pravých dveří. Alespoň jsem logicky usuzoval, že v podlaze či trupu bude vložen nějaký kevlar či jiná hmota absorbující explozi a eventuální střepiny.


Odpovědět