Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Roztoky
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
kdyžtak se ho zeptej, rád se na to mrknu. tady v čsa nic takového nemáme, možná třeba firma AIRBUS něco takového nabízí při konfiguraci při koupi nového letounu a čsa si to neobjednalo...nebo myslel ten technik slovo "kick" jen slangově a ve skutečnosti to bude mít jiný název, proto nám to nic neříká, ale rád se kouknu.
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
jo slangový výraz to může klidně mít. Je to otec mé přitelkyně, pracuje pro Lufhansa Technik ve Švýcarsku vždy na turnusy, dneska ráno odletěl za 5 dní bude zase zpět tak se ho zeptám.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 28. 11. 2005, 09:43
- Bydliště: Pardubice
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
No jo, to jsem taky zvědavej na ten kick panel ...jestli to je zase jedna z hi-tech "zbytečných" vymožeností, kterou má opět jen a pouze Lufthansa
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
320 hansy nemaj kolem dveří nic co by vypadalo jinak než na ostatních érech, v něčem musí být vyjímka ale LH airbus je proti LH 737 skoro sérivý kus
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
s Lufthansou jako takovou to nebude mít nic společnýho, protože na jejich bázi totiž ani Airbusy Lufthansy nedělají. Základnu tam má EasyJet a Lufthansa Technik mají nasmlouvanou, kromě toho dělá ještě Jambolina bývalého Swissu (dnes patřící taky pod Lufthansu). Já znám Airbusy po letové stránce než po takto technické. Padla na to řeč když se s ním bavil o tom jak nám schodama kde kdo bouchne do letadla, tak mi popisoval že na to Airbus myslel a že mají u dveří kick panel, který je určen k absorbování nárazů právě od pozemní techniky je skrytý pod pláštěm a jednou za čas se musí kontrolovat jeho stav. Takže bych usoudil, že bude schovaný někde pod prahem dveří. Na druhé straně u zadních dveří by měl být zase trup navržen aby vydržel výbuch menší bomby a taky od pohledu tam není nic k vidění.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
Ace2 píše:Na druhé straně u zadních dveří by měl být zase trup navržen aby vydržel výbuch menší bomby a taky od pohledu tam není nic k vidění.
??? LRBL je dost neco jineho, nemyslis?
FD.
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
no to mi právě moc jiný nepřipadne. Rád se nechám poučit jaké tam jsou jiné konstrukční prvky, protože jsem nikdy neviděl nákresy této části letadla jaké tam jsou kontrukční změny.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
To ze je nekde neco zesileneho tvrdis ty, uprimne nevim, jak / od koho si na to prisel. Princip LRBL je presne opacny, energie uvolnena explozi musi byt vyvedena mimo konstrukci, aby doslo k co nejmesi deformaci. Libovolne zesileni by melo za nasledek efekt obraceny.
FD
FD
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
Tady se člověk pořád něco učí . Anžto jsem nevěděl co zkratka znamená, musel jsem si to najít:
Postupy pro bombu na palubě jsem sice viděl, ale netušil jsem že se požívá taková sofistikovaná zkratka.Ale zpět k tomuhle off topicu .LRBL je tedy hlavně požadavek na výrobce, aby specifikoval místo s minimalizovaným destrukčním účinkem - tedy místo kde nedojde ani k vyřazení životně důležitých sytémů letadla ani k poškození konstrukce, které by vedlo ke katastrofě.Kdo viděl někdy nějaké video, jak vypadá exploze trhaviny v nafouknutém éru, tomu musí být jasné že je to jen otázka "gramáže". Dostatečně odolná konstrukce prostě neexistuje.Jak to má při explozi vlastně fungovat nevím, dveře jsou ale jednou z nejpevnější částí letadla, jde tu asi také o jejich rám, který zabrání dalšímu šíření poruchy do konstrukce-spíš si myslím, že k porušení konstrukce(tedy uvolnění) enrgie dojít nemá-takové odcházející zadní dveře by sebou pravděpodobně vzaly celý stabilzátor...
Least risk bomb location. Except for aeroplanes intended to be used solely for the transport of cargo, an aeroplane must be designed with a designated location where a bomb or other explosive device could be placed to best protect integrity of the structure and flight-critical systems from damage in the case of detonation.
Postupy pro bombu na palubě jsem sice viděl, ale netušil jsem že se požívá taková sofistikovaná zkratka.Ale zpět k tomuhle off topicu .LRBL je tedy hlavně požadavek na výrobce, aby specifikoval místo s minimalizovaným destrukčním účinkem - tedy místo kde nedojde ani k vyřazení životně důležitých sytémů letadla ani k poškození konstrukce, které by vedlo ke katastrofě.Kdo viděl někdy nějaké video, jak vypadá exploze trhaviny v nafouknutém éru, tomu musí být jasné že je to jen otázka "gramáže". Dostatečně odolná konstrukce prostě neexistuje.Jak to má při explozi vlastně fungovat nevím, dveře jsou ale jednou z nejpevnější částí letadla, jde tu asi také o jejich rám, který zabrání dalšímu šíření poruchy do konstrukce-spíš si myslím, že k porušení konstrukce(tedy uvolnění) enrgie dojít nemá-takové odcházející zadní dveře by sebou pravděpodobně vzaly celý stabilzátor...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
Problem jako se vsim je, ze vime to co nam nekdo rekl, a pritom to nemusi byt pravda. Me k principu LRBL bylo vysvetleno, ze prave ty dvere odejdou, coz je dobre. V materialech to neni nikterak popsane. Doted jsem si myslel, ze LRBL jsou zadni dvere (tak mi bylo receno) a Ace2 si to mysli ocividne taky, pricemz ve skutecnosti v FCOM a QRH je definice toho mista obejita a tak nejak z textu vyplyva, ze se vlastne jedna o dvere ale bez blizsi specifikace.františek dobrota píše:Jak to má při explozi vlastně fungovat nevím, dveře jsou ale jednou z nejpevnější částí letadla, jde tu asi také o jejich rám, který zabrání dalšímu šíření poruchy do konstrukce-spíš si myslím, že k porušení konstrukce(tedy uvolnění) enrgie dojít nemá-takové odcházející zadní dveře by sebou pravděpodobně vzaly celý stabilzátor...
Hodne se mi libi tvuj postreh o ramu, ktery zabrani rozsireni poskozeni dal do konstrukce, mozna to bude jeden z duvodu volby pro LRBL. Zaroven trvam na tom, ze zesileni ma opacny nez zadany ucinek.
QRH 2.30A ... so that the explosive force is directed in the only unprotected area into the door structure
Cilem bude okynko, ktere uvolni energii a ram, jenz zachyti poskozeni. To vse pouze za predpokladu, ze gramaz je v "limitu". Pokud je gramaz pres limit, tak to nema cenu resit.
FD.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
Pevnostně na tom budou asi všechny dveře stejně,tedy pokud nejsou některé opravdu cíleně pro takovou sitaci zeslabeny - a o tom tedy nevím.Zadní dveře to budou spíš proto, že poměrně blízko předních se se vyskytují "racky" na většinu bloků a spousta enrgetiky.V prostoru zadních dveří je takových důležitých věcí minimum..
Zajímalo by mne jaká gramáž byla třeba tady..
http://www.youtube.com/watch?v=cy9dyLX4ilc
Zajímalo by mne jaká gramáž byla třeba tady..
http://www.youtube.com/watch?v=cy9dyLX4ilc
Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy
pak je otázkou proč je pro umístění bomby určené zrovna místo pravých dveří. Alespoň jsem logicky usuzoval, že v podlaze či trupu bude vložen nějaký kevlar či jiná hmota absorbující explozi a eventuální střepiny.