Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od HonzaLB »

Malý odborný dotaz: před chvílí mi nad hlavou proletěl v tříkilometrové výšce wizz air, zřejmě na trase Turku -Budapešť. Při pohledu na flightradar (viz obrázek) je vidět, že ve třech kilometrech letí už z Turku. Co může být důvodem takové malé výšky?
Přílohy
wizz.JPG


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od whiskey »

prazdny stroj, prelet domov kvoli nejakej zavade?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od HonzaLB »

podle všeho ano, plánovaný let Turku - Budapešť přistál už před šestou v BUD víceméně načas

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

Tak prázdný letadlo nepoletí ve 3 kilometrech, k tomu není důvod. Pokud letěl ve třech km tak evidentně závada na přetlakování. Většinou bývá problém s odpouštěcím ventilem. Źádný velký problém, jen to aerolinku bude stát víc peněz na palivu a piloti budou mít více problémů se vyhnout počasí.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Robert »

Ace2 píše:Tak prázdný letadlo nepoletí ve 3 kilometrech, k tomu není důvod. Pokud letěl ve třech km tak evidentně závada na přetlakování. Většinou bývá problém s odpouštěcím ventilem. Źádný velký problém, jen to aerolinku bude stát víc peněz na palivu a piloti budou mít více problémů se vyhnout počasí.


Můžu se zeptat o kolik je tak vyšší spotřeba, když letí letoun ve 3 kilometrech namísto normální hladiny?


PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od PDan »

Robert píše:
Ace2 píše:Tak prázdný letadlo nepoletí ve 3 kilometrech, k tomu není důvod. Pokud letěl ve třech km tak evidentně závada na přetlakování. Většinou bývá problém s odpouštěcím ventilem. Źádný velký problém, jen to aerolinku bude stát víc peněz na palivu a piloti budou mít více problémů se vyhnout počasí.


Můžu se zeptat o kolik je tak vyšší spotřeba, když letí letoun ve 3 kilometrech namísto normální hladiny?


(v nadsazce) Asi o dost ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/Hapag-Lloyd_Flight_3378

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

Důvodů může být víc - přetlakování na 320 je poměrně spolehlivé, ale jak se píše výše je to jedna z pravděpodobných verzí. Další možností je následující scénář: jeden "pack"-tj. jeden ze dvou systémů klimatizace, která vzduch do kabiny dodává a která se vyznačuje řádově větší poruchovostí než přetlak, je mimo provoz jako položka MEL-poměrně častá situace a objeví se další závada na druhém packu. Nelze vyloučit ani případ, že došlo k poškození konstrukce letadla pozemními prostředky- v takovém případě lze za určitých podmínek letadlo přeletět do opravy,ale samozřejmě bez přetlaku a cestujících.Všechny takové lety probíhají do FL 100 jako nepřetlakové, tj. kabinová výška je těch 3000 m,a letadlo je "rozhermetované"- to platí i pokud se jedná o let s cestujícími. Prázdné éro jen s posádkou se může dostat o trošku výš -řekněme FL 140, za předpokladu že posádka používá kyslík(typický případ je třeba přelet alp od jihu do ČR).Po rádiu to poznáte hned, maska je dobře slyšet :) .
Spotřeba paliva 320 na FL100 je více jak dvojnásobná proti FL 370 přepočteno na uletěnou vzdálenost...
Hapag neměl až tak velký problém s výškou přeletu, jako s tím že FMS nepočítá s odporem vysunutého podvozku :wink:

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

Tak závadu 2 packů jsem ještě nezažil. Odpouštěcího ventilu už ovšem ano. U nových A320 navíc závada jednoho packu nesnižuje maximální provozní výšku, která je u A320 FL398

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

No vidíš, já zase nezažil závadu závadu kdy by nefungoval ani jeden ze tří motorů vypouštěcího ventilu.Zato třeba "pack regul.fault" na jediném zbývajícím packu už několikrát.Jednou dokonce i dual bleed loss a G+Y low press. :). Takže zálohování je sice dobrá věc, ale... :D

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od ondra.t »

Františku, ta klimatizace to je výtvor vid :D a to ještě chce Airbus "zkomprimovat" do klimatizačního prostoru systém zařízení, který reguluje plyn v centrové nádrži místo vzduchu. prý na A320 už to mají vymyšleno a budou to dodávat v nových eroplánech.co jsem zaslech, tak třeba na A340 už ten jejich systém je těžký jako kráva a ještě to vychytané nemají. už takhle v tom prostoru neni moc místa na případnou výměnu a ještě přibude tohle to. :evil: Nehledě na případné závady během letu těhlech nových "hejblátek a čudlíků"
Ale ten přelet,to se mohlo stát cokoliv, třeba nějaký "závodník" balíkář udělal kontejnerem díru do trupu, tak jako to ze zahraničí přiletělo sem do čsa.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

Kontejnery se evidentně nepoužívají, kolem dveří mají Airbusy zase kick panel právě kvůli tomu kdyby závodník se schody nedobrzdil

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od františek dobrota »

No wizz asi opravdu kontejnery nepoužívá, ale těžko tam ty kufry budou házet ze země :D o "kick" panelu slyším prvně, ale všechno je jednou poprvé.. :wink: moje zkušenost je taková, že díru lze do éra udělat kdekoliv a čímkoliv.. :D

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

To asi celkem bezpochyby. Nicméně se domnívám, že v případě mechanického poškození by bylo letadlo AOG do doby než by se to neopravilo.

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od ondra.t »

letadlo AOG by být nemuselo, viz technický přelet čsa ze zahraničí sem s dírou v trupu, záleží kde tu díru udělají a zda se rozhodne jestli přelet bude či nikoliv. Nechápu co to je "kick panel" ?? o tom nám na typovkách nic neříkali, možná na to zapomněli, jak řikal František "všechno je jednou poprvé" i ten kick panel :D

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Let ve třech kilometrech nad půlkou Evropy

Příspěvek od Ace2 »

dle technika s typovkou A320 pracujího pro Lufhansa Technik je to panel kolem dveří, který je navržen na případné nehody s pozemním zařízením a pravidelně se konkroluje při některém z checků. Vzhledem k tomu, že vás to evidentně zajímá tak si vyžádám další info případně i nákresy z manuálu.


Odpovědět