Trvalivost nátěru
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Trvalivost nátěru
Jedu dnes na SPU a vedle mě přistává letadlo v bílé, tmavě modré a oranžové barvě. Pak jsem skoro zaslzel, když jsem si všiml, že to je Hapag LLoyd ve starých dobrých barvách a ne v koncernově uniformní světle modré. Tak jsem si položil otázku, jak dlouho vydrží takový nátěr, že je ještě v původní před akvizicí. A tu tedy pokládám tady
Myslel jsem si, že to je charter TUI, nicméně byl to let Germanwings, ale koupáci v něm byli také - ITS, Neckermann a Misir. To má Hapag LLoyd v sezoně takový nadbytek letadel, že je může půjčovat konkurenci pro dopravu koupáků konkurencí svého koncernu?
Myslel jsem si, že to je charter TUI, nicméně byl to let Germanwings, ale koupáci v něm byli také - ITS, Neckermann a Misir. To má Hapag LLoyd v sezoně takový nadbytek letadel, že je může půjčovat konkurenci pro dopravu koupáků konkurencí svého koncernu?
Re: Trvalivost nátěru
To byla A310tka?
http://www.planes.cz/cs/photo/1008543/a ... -pmi-lepa/
Máš pravdu, livery to byly pěkný...
http://www.planes.cz/cs/photo/1008543/a ... -pmi-lepa/
Máš pravdu, livery to byly pěkný...
Naposledy upravil(a) JFS dne 12. 07. 2010, 17:35, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Trvalivost nátěru
Někam jsem teď při stěhování zašantročil redukci na karty z mobilu, za pár dní sem můžu dát výřez z fotky (foceno krz okno na terase bez zoomu), ale je vidět víc čumák než bok. Já to nepoznám. Ale je to jiný stroj, nátěr je nepatrně jiný, název airlines tam nebyl tak výrazný (jinak stejné).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Trvalivost nátěru
Moc toho vidět není.
Re: Trvalivost nátěru
Globík píše:Moc toho vidět není.
737-800
Re: Trvalivost nátěru
Pavel píše:Globík píše:Moc toho vidět není.
737-800
D-ATUF
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Trvalivost nátěru
Prostě nádhera. Staré dobré Západní Německo
Re: Trvalivost nátěru
http://www.novinky.cz/ekonomika/225217- ... tadel.html
Celkem zajímavé 114g na nástřik A320 to se ani nechce věřit. Dokonce ve dvou vrstvách.
Pokud má na sobě 747 400kg nátěru, tak si dovedu představit, že úspora bude reálná.
Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím". Tato nechtěná nedokonalost se tenkrát ukázala jako výhoda.. Nevím o které se tenkrát jednalo stroje.
Celkem zajímavé 114g na nástřik A320 to se ani nechce věřit. Dokonce ve dvou vrstvách.
Pokud má na sobě 747 400kg nátěru, tak si dovedu představit, že úspora bude reálná.
Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím". Tato nechtěná nedokonalost se tenkrát ukázala jako výhoda.. Nevím o které se tenkrát jednalo stroje.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Trvalivost nátěru
creyman píše:Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím".
To asi jde o dodání energie v mezní vrstvě, kdy se na nosné ploše posune bod odtržení proudu dozadu a tak se zvýší Cy. Na trupu je to k ničemu.
FD.
Re: Trvalivost nátěru
creyman píše:Celkem zajímavé 114g na nástřik A320 to se ani nechce věřit. Dokonce ve dvou vrstvách.
Pokud má na sobě 747 400kg nátěru, tak si dovedu představit, že úspora bude reálná.
Nepujde o usporu hmotnosti, protoze nanonater se nanasi na jiz existujici nater. Uspora bude v odporu a mensim usazovani necistot.
creyman píše:Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím". Tato nechtěná nedokonalost se tenkrát ukázala jako výhoda..
Je dost rozdil, jestli ta nedokonalost byla umyslna (pak jde o generatory turbulentniho proudeni, jak se jiz zminuje nade mnou, jde o oddaleni odtrzeni proudnic dale po profilu) nebo neumyslna. Pokud neumyslna, neda se na ni spolehat (bude na kazdem letounu jina) a nejde o vyhodu.