Trvalivost nátěru

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Trvalivost nátěru

Příspěvek od Globik »

Jedu dnes na SPU a vedle mě přistává letadlo v bílé, tmavě modré a oranžové barvě. Pak jsem skoro zaslzel, když jsem si všiml, že to je Hapag LLoyd ve starých dobrých barvách a ne v koncernově uniformní světle modré. Tak jsem si položil otázku, jak dlouho vydrží takový nátěr, že je ještě v původní před akvizicí. A tu tedy pokládám tady :)
Myslel jsem si, že to je charter TUI, nicméně byl to let Germanwings, ale koupáci v něm byli také - ITS, Neckermann a Misir. To má Hapag LLoyd v sezoně takový nadbytek letadel, že je může půjčovat konkurenci pro dopravu koupáků konkurencí svého koncernu?


JFS
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 08. 07. 2010, 23:00
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od JFS »

To byla A310tka? :)
http://www.planes.cz/cs/photo/1008543/a ... -pmi-lepa/
Máš pravdu, livery to byly pěkný... 8)
Naposledy upravil(a) JFS dne 12. 07. 2010, 17:35, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od Globik »

Někam jsem teď při stěhování zašantročil redukci na karty z mobilu, za pár dní sem můžu dát výřez z fotky (foceno krz okno na terase bez zoomu), ale je vidět víc čumák než bok. Já to nepoznám. Ale je to jiný stroj, nátěr je nepatrně jiný, název airlines tam nebyl tak výrazný (jinak stejné).

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od Globik »

Moc toho vidět není.
DSC05319.JPG
DSC05319.JPG (54.6 KiB) Zobrazeno 3435 x

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od Pavel »

Globík píše:Moc toho vidět není.
DSC05319.JPG

737-800


JFS
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 08. 07. 2010, 23:00
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od JFS »

Pavel píše:
Globík píše:Moc toho vidět není.
Příloha DSC05319.JPG je dlouhodobě nedostupná.

737-800

D-ATUF :)
D-ATUF    16.08.09.jpg

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od Globik »

Prostě nádhera. Staré dobré Západní Německo :D

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od creyman »

http://www.novinky.cz/ekonomika/225217- ... tadel.html

Celkem zajímavé 114g na nástřik A320 to se ani nechce věřit. Dokonce ve dvou vrstvách.
Pokud má na sobě 747 400kg nátěru, tak si dovedu představit, že úspora bude reálná.

Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím". Tato nechtěná nedokonalost se tenkrát ukázala jako výhoda.. Nevím o které se tenkrát jednalo stroje.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od FlightDetent »

creyman píše:Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím".

To asi jde o dodání energie v mezní vrstvě, kdy se na nosné ploše posune bod odtržení proudu dozadu a tak se zvýší Cy. Na trupu je to k ničemu.

FD.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Trvalivost nátěru

Příspěvek od gr09 »

creyman píše:Celkem zajímavé 114g na nástřik A320 to se ani nechce věřit. Dokonce ve dvou vrstvách.
Pokud má na sobě 747 400kg nátěru, tak si dovedu představit, že úspora bude reálná.


Nepujde o usporu hmotnosti, protoze nanonater se nanasi na jiz existujici nater. Uspora bude v odporu a mensim usazovani necistot.

creyman píše:Někde jsem četl, že ruská letadla byla potažena né dokonale hladkými plechy a ve výsledku byl jejich odpor nižší díky "drobným nerovnoměrným obtokům", nebo "miniturbolencím". Tato nechtěná nedokonalost se tenkrát ukázala jako výhoda..


Je dost rozdil, jestli ta nedokonalost byla umyslna (pak jde o generatory turbulentniho proudeni, jak se jiz zminuje nade mnou, jde o oddaleni odtrzeni proudnic dale po profilu) nebo neumyslna. Pokud neumyslna, neda se na ni spolehat (bude na kazdem letounu jina) a nejde o vyhodu.


Odpovědět