Teplota vzduchu v kabine lietadla
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 227
- Registrován: 31. 05. 2008, 13:53
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Teplota vzduchu v kabine lietadla
Zdravim vsetkych a ospravedlnte lama-otazku, mozno sa aj pobavite, ale chcem sa opytat: mam taky divny pocit, ze iba v Ryanairoch je vzdy pri nastupeni neskutocne teplo a ked sa to odlepi od zeme tak je tam zas celkom slusna zima. Chcem sa opytat ci je to len nahoda alebo aj tu moze Ryanair nejako a nieco usetrit...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
Tipoval bych ze kdyz stoji na zemi, tak nema pustenou klimatizaci, asi aby usetril, a kdyz bezi motory, tak ji pusti, protoze to pri letu potrebuje.
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
Letěl jsem s nima x krát a nebyl problém. APU asi obvykle nepouštějí a horko a vydýchaný vzduch jsem zažil i u jiných společností, než před startem nahodili alespoň jeden motor.
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
Problém je většinou v tom, že letadlo, o kterém se bavíme, má dvě čidla teploty v kabině cestujících, jedno v přední části a jedno v zadní, obě umístěná poměrně blízko dveřím (kratší verze, třeba 73W, mají čidlo jen jedno v přední část kabiny - cca 3.-4.řada). Když je nastavená teplota v kabině na určitou hodnotu, systém se ji snaží držet a tím, že jí měří blízko dveří, kde fouká často chladný vzduch zvenku, vlastně dělá až moc horko jinde v kabině. A protože piloti o záludnosti tohoto technického řešení většinou vědí, nastaví teplotu na zemi při otevřených dveřích (..když si na to vzpomenou) záměrně nižší a tím se po jejich zavření kdy přestane foukat zvenku a fouká jen vzduch o skutečně nastavené teplotě.. A to se dál umocní při startu, kdy motory, ženou toho vzduchu mnohem víc.
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
Asi to záleží na pilotech, letos jsem zažil teplotné šok v Heraklionu. Venku 33 a v letadle jela klima na plno. Stoupající studený vzduch nenechal lidi "chladnými". Slyšel jsem něco jako: "Hele kouř táto, mámo něco na tom bude..."
Luk
Luk
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
pu píše:Problém je většinou v tom, že letadlo, o kterém se bavíme, má dvě čidla teploty v kabině cestujících, jedno v přední části a jedno v zadní, obě umístěná poměrně blízko dveřím (kratší verze, třeba 73W, mají čidlo jen jedno v přední část kabiny - cca 3.-4.řada).
Já jsem podobnou situaci zažil hlavně na dálkových letech, kde v přední části kabiny pro plebs je neuvěřitelný hic, znatelně za hranicí komfortu a vzadu zase docela slušná kosa, nebo naopak. V paměti mi utkvěl 772 KLM na lince AMS-JFK kde bylo vpředu opravdu horko a "mrazírenský expres" Delty, kde naopak v 764 HNL-SLC jsem už na palubě vzal zavděk kulichem, připraveným na přílet do zimní Evropy.
Nevím jestli je personál už tak otrlý nebo jednoduše indiferentní, že to nevnímá nebo vnímat nechce nebo že by byl až tak zlomyslný?
Re: Teplota vzduchu v kabine lietadla
docela slušná fotka k tomuto tématu na planes http://www.planes.cz/cs/photo/1091884/a320-214-unknown-tam-tam-jj-fortaleza-for-sbzf/
Teplota vzduchu v kabině letadla
7.7.2023 QS1197 AYT - PRG B738 OK-TVU
Let probíhal standartně, ale nad Balkánem zahlásil kapitán, že bude nadlétávat bouřku, skončil palubní prodej, motory zabrali a čumák šel nahoru. Potom ale v kabině opravdu šílené vedro a najednou začal cabin crew zadarmo rozdávat bagety a vodu.
Napadá mě analogie s autem - motory se přehřívaly a tak naplno pustil teplo do kabiny. Nebo měl nějakou závadu s regulací ?
Let probíhal standartně, ale nad Balkánem zahlásil kapitán, že bude nadlétávat bouřku, skončil palubní prodej, motory zabrali a čumák šel nahoru. Potom ale v kabině opravdu šílené vedro a najednou začal cabin crew zadarmo rozdávat bagety a vodu.
Napadá mě analogie s autem - motory se přehřívaly a tak naplno pustil teplo do kabiny. Nebo měl nějakou závadu s regulací ?