Boeing 797

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Boeing 797

Příspěvek od PavelD »

Objevuje se stále více spekulací, že by se Boeing po vyřešení pr*seru s MAXy mohl vybodnout na NMA a postavit (konečně)
náhradu za bulíka. V čem by měl být problém jít touto cestou ?
Pokud by základ byl někde na úrovni kapacity A321/TU214 s dostatečnou rezervou pro rozměry nově vyvíjených motorů, mohly by se větší
verze k těm cca 240pax dostat. Náhrada za 767 by to nebyla, ale alespoň by byly rozdány karty. Boeing do budoucna stejně bude potřebovat místo bulíka modernější letadlo, pro verzi s kapacitou pod bulíka 800 je zavřená voda, a vše do 250pax ( což je asi limit pro jednouličkové letadlo )
s rozumným doletem by trh slušně akceptoval.
A pokud bude jasné, že střednětraťové širokotrupé ledadlo s kapacitou okolo 250pax na trh nikdo nedá, pak těch pár zbylých zákazníků
co ještě nekoupili XLR se přizpůsobí. Zmizí falešná očekávání a Boeing by se posunul od nejmenšího bulíka 700 o třídu výš za pomocí jediné řady letadla. A s takovým letadlem uvedeným na trh v horizontu 8 let by dostal do problémů pro změnu A320 family.


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Boeing 797

Příspěvek od beardie »

787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242

Matt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 31. 05. 2006, 20:55
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Airbus A380
Stav: Offline

Re: Boeing 797

Příspěvek od Matt »

beardie píše:787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242


Taky mi furt nebylo jasný, proč chtěj aerolinky NMA, když to splňuje malej dreamliner, ale pak jsem někde četl, že očekávají cenu letadla na úrovni A321XLR. A dreamliner je o dost dražší.

Jinak osobně z dálkových letů s A321 žádnou radost nemám a nehodlám s tím létat. Loni jsem letěl s A321 PHL-LAS a 5 hodin v dlouhém úzkém trupu nebyl dobrej pocit.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Boeing 797

Příspěvek od flyingblue »

Matt píše:
beardie píše:787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242


Taky mi furt nebylo jasný, proč chtěj aerolinky NMA, když to splňuje malej dreamliner, ale pak jsem někde četl, že očekávají cenu letadla na úrovni A321XLR. A dreamliner je o dost dražší.

Jinak osobně z dálkových letů s A321 žádnou radost nemám a nehodlám s tím létat. Loni jsem letěl s A321 PHL-LAS a 5 hodin v dlouhém úzkém trupu nebyl dobrej pocit.


myslim, ze krome toho, ze je drazsi, tak ma zbytecne dlouhej dolet ...

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Boeing 797

Příspěvek od PavelD »

flyingblue píše:
myslim, ze krome toho, ze je drazsi, tak ma zbytecne dlouhej dolet ...


Také bych se na to díval i z pohledu poplatků. Rozdíl mezi MTOW 321XLR a 788 je nějakejch 120 tun,
a v této "mezeře" se žádný nový éro nedá koupit ani objednat. Pokud se ovšem Boeing nedá cestou
překopání cargo 767 na osobní s novými motory. Ale 767, to už taky není žádný mladík, jestli by to vůbec za to stálo.
Ani netuším, zda vůbec jsou v nabídce nějaké novější civilní motory pro éro s MTOW okolo 150 tun.


Odpovědět