Objevuje se stále více spekulací, že by se Boeing po vyřešení pr*seru s MAXy mohl vybodnout na NMA a postavit (konečně)
náhradu za bulíka. V čem by měl být problém jít touto cestou ?
Pokud by základ byl někde na úrovni kapacity A321/TU214 s dostatečnou rezervou pro rozměry nově vyvíjených motorů, mohly by se větší
verze k těm cca 240pax dostat. Náhrada za 767 by to nebyla, ale alespoň by byly rozdány karty. Boeing do budoucna stejně bude potřebovat místo bulíka modernější letadlo, pro verzi s kapacitou pod bulíka 800 je zavřená voda, a vše do 250pax ( což je asi limit pro jednouličkové letadlo )
s rozumným doletem by trh slušně akceptoval.
A pokud bude jasné, že střednětraťové širokotrupé ledadlo s kapacitou okolo 250pax na trh nikdo nedá, pak těch pár zbylých zákazníků
co ještě nekoupili XLR se přizpůsobí. Zmizí falešná očekávání a Boeing by se posunul od nejmenšího bulíka 700 o třídu výš za pomocí jediné řady letadla. A s takovým letadlem uvedeným na trh v horizontu 8 let by dostal do problémů pro změnu A320 family.
Boeing 797
Re: Boeing 797
787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 54
- Registrován: 31. 05. 2006, 20:55
- Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Airbus A380 - Stav: Offline
Re: Boeing 797
beardie píše:787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242
Taky mi furt nebylo jasný, proč chtěj aerolinky NMA, když to splňuje malej dreamliner, ale pak jsem někde četl, že očekávají cenu letadla na úrovni A321XLR. A dreamliner je o dost dražší.
Jinak osobně z dálkových letů s A321 žádnou radost nemám a nehodlám s tím létat. Loni jsem letěl s A321 PHL-LAS a 5 hodin v dlouhém úzkém trupu nebyl dobrej pocit.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Boeing 797
Matt píše:beardie píše:787-8: 24J @85" + 218Y @32" = 242
Taky mi furt nebylo jasný, proč chtěj aerolinky NMA, když to splňuje malej dreamliner, ale pak jsem někde četl, že očekávají cenu letadla na úrovni A321XLR. A dreamliner je o dost dražší.
Jinak osobně z dálkových letů s A321 žádnou radost nemám a nehodlám s tím létat. Loni jsem letěl s A321 PHL-LAS a 5 hodin v dlouhém úzkém trupu nebyl dobrej pocit.
myslim, ze krome toho, ze je drazsi, tak ma zbytecne dlouhej dolet ...
Re: Boeing 797
flyingblue píše:
myslim, ze krome toho, ze je drazsi, tak ma zbytecne dlouhej dolet ...
Také bych se na to díval i z pohledu poplatků. Rozdíl mezi MTOW 321XLR a 788 je nějakejch 120 tun,
a v této "mezeře" se žádný nový éro nedá koupit ani objednat. Pokud se ovšem Boeing nedá cestou
překopání cargo 767 na osobní s novými motory. Ale 767, to už taky není žádný mladík, jestli by to vůbec za to stálo.
Ani netuším, zda vůbec jsou v nabídce nějaké novější civilní motory pro éro s MTOW okolo 150 tun.