Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1737
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod hafi » 07. 09. 2011, 15:19

http://hokej.idnes.cz/v-jaroslavli-spad ... evropa_lge


edit: kua, vypada to na skore 1:36, to je skoro i debakl


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2875
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letecké nehody

Příspěvekod Night fly » 07. 09. 2011, 15:27

hafi píše:http://hokej.idnes.cz/v-jaroslavli-spadlo-letadlo-s-hokejovym-tymem-v-nemz-pusobi-rachunek-marek-a-vasicek-g3u-/evropa.aspx?c=A110907_150610_evropa_lge


edit: kua, vypada to na skore 1:36, to je skoro i debakl


Rachna Kachna, ono to neletelo :cry: :thumbdown:

Edit: dle ruskych zdrojuje skore 3:34...

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1737
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Letecké nehody 2005

Příspěvekod hafi » 07. 09. 2011, 15:48

nám nějako prohrábli repre...
Ted to vypada, ze nebylo 34 al 43 (ze 44, z toho 8 členu posadky)

nevazsa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 20. 06. 2010, 11:41
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod nevazsa » 07. 09. 2011, 22:46

Je to pech kurnik, kluku mi je lito a to ero kterym frceli? zna ho nekdo blize? mi prijde, ze tyhle Jaky v Polsko-Ruskym sektoru padaji celkem casto ne? :ugeek:

Mr.Hakl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 01. 09. 2011, 08:03
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Mr.Hakl » 07. 09. 2011, 23:07

Jako o možné příčině havárie, respektive nemožnosti dosáhnout bezpečnou výšku, se nejvíce spekuluje o vzletu bez vysunutých vztlakových klapek (podobně jako při nehodě letounu společnosti Spanair v Madridu), slabém tahu motorů v důsledku znečištěného paliva, či přetížení stroje. Vzhledem ke koncentraci ptactva v blízkosti řeky nelze s jistotou vyloučit ani vícečetný birdstrike.


ale zatim to jsou vsechno jen dohady, asi nema cenu se poustet do zadnych spekulaci dokud nebudou nejaky prvni oficialni zpravy...

Jeste hodne dlouho se z toho budu vzpamatovavat :( Doufam ze se to poradne vysetri a udelaji se takovy opatreni aby se nic podobnyho uz nestalo...


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1737
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod hafi » 07. 09. 2011, 23:11

nevazsa píše:...to ero kterym frceli? zna ho nekdo blize?

http://technet.idnes.cz/havarovany-jak- ... echnika_jm

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod jane » 08. 09. 2011, 09:34

"Pokud má Jak-42 funkční jen dva motory, udrží se ve vzduchu a může i přistát, ale určitě nedokáže vzlétnout," řekl agentuře Interfax nejmenovaný zdroj z leteckého průmyslu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/leteckou-tragedi ... anicni_aha

Neni tohle nesmysl? Muze nekdo vubec zkonstruovat letadlo, ktere odstartuje pouze na vsechny motory?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Ace2 » 08. 09. 2011, 10:08

to je blbá hovadina, právě i kvůli tomu MUSÍ mít letadla obchodní přepravy minimálně 2 motory. Každé letadlo musí být schopno vzletu při poruše motoru a to v nejhorším možném okamžiku. Tj, vzletová konfigurace (klapky, podvozek) porucha kritického motoru, a při maximální MTOW.

Tak ted je všechno o dohadech. Takže si taky budu tipovat a já řeknu, že by to mohla být špatná vzletová konfigurace. Tj klapky, nastavení vzletového tahu.... letadlo údajně nejdřív udělalo skok což znamená, že se posádka snažila letadlo utrhnout na nějaké vypočítané rychlosti to se nepovedlo, propadlo se a na konci dráhy se ho posádka snažila dostat do vzduchu opět, ale dostala ho jen do přízemního efektu, tam se jen mátořilo a pak dopadlo zpět na zem. Tak uvidíme,

nějaké konspirační teorie o špatném palivu pochybuju, palivo je bráno z centrálního zásobníku na letišti a postihnutý by nebylo jen jedno letadlo.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod PavelD » 08. 09. 2011, 14:52

Jestli tohle je pravda, tak poměry v Rusku jsou fakt hustý...

http://www.lidovky.cz/na-pad-letadel-se ... ranici_spa

traveler
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 27. 06. 2007, 21:17
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod traveler » 08. 09. 2011, 17:48

Zajimalo by mne, kolik melo letadlo skutecne kg bagaze a jak to bylo nalozeno. Rusove si obvykle nedelaji problemy (na vnitrostatnich linkach) s nejakou stovkou kg navic.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5164
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Globik » 08. 09. 2011, 18:37

Ace2 píše:to je blbá hovadina, právě i kvůli tomu MUSÍ mít letadla obchodní přepravy minimálně 2 motory.


Co je obchodní přeprava? Nemá Cessna Caravan jen jeden? A létá na normálních linkách v USA.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Ace2 » 08. 09. 2011, 18:43

Ano podle FAA operující podle jejich FAA part XXYZ... pokud mě pamět neplete tak v minimálně v Evropě jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících. Znalci předpisů mě prosím opravte.

Co se týče Ruska, tak bych řekl, že to bude podobné jako v EU v tomto ohledu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5164
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Globik » 08. 09. 2011, 18:49

Ace2 píše: jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Tak jsou zakázány nebo se mohou využívat (pro pravidelnou obch.př.cest.)?

Adelaide
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 14. 01. 2009, 22:59
Oblíbené typy letadel: B737NG
IL-62
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Adelaide » 08. 09. 2011, 20:23

traveler píše:Zajimalo by mne, kolik melo letadlo skutecne kg bagaze a jak to bylo nalozeno. Rusove si obvykle nedelaji problemy (na vnitrostatnich linkach) s nejakou stovkou kg navic.


Taky mě to napadlo.. přece jenom, letadlo pravděpodobně do plna, hokejová výstroj není zrovna průměrných 18kg na osobu, mraky paliva... Nedivila bych se, kdyby to přetížili a to, že se nemohli odlepit od dráhy a by tomu nasvědčovalo

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Status: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvekod Ace2 » 08. 09. 2011, 20:33

Globík píše:
Ace2 píše: jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Tak jsou zakázány nebo se mohou využívat (pro pravidelnou obch.př.cest.)?


Já to blbě napsal, můžou se používat pro korporátní účely (třeba pro soukromé, nebo vnitřní použití společností), ale nemůžou se používat pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Kdo zná lépe předpisy a jak je to definováno tak sem s tím. Mě se to nechce hledat.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti