Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Přetížené spíše nebylo, 44 je podstatně méně než je kapacita 120.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Nechápu jen proč klub najímal takovou leteckou společnost. Pokud jí byly v minulosti zakázány lety do ciziny a byla i na černé listině EU, tak bych se jim obloukem vyhnul.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.
No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
"Taky mě to napadlo.. přece jenom, letadlo pravděpodobně do plna, hokejová výstroj není zrovna průměrných 18kg na osobu, mraky paliva... Nedivila bych se, kdyby to přetížili a to, že se nemohli odlepit od dráhy a by tomu nasvědčovalo"
Prosim Vas pekne, ti hokejisti, ani piloti neleteli prvy krat a to by kvoli tomuto musei tie lietadla padat castejsie. Tam bude chyba v niecom inom. Mam svoj tip, ale nechcem sirit dohady ako to robia nenasytne media. 4 roky som posobil na 32. vojenskej leteckej zakladni a z informacii, ktore su zatial verejne dostupne ma napadaju len dve mozne verzie problemov.
A to ze toto lietadlo potrebuje pre vzlet 3 funkcne motory nie je blud, ale fakt, inak by ani na 10 km ranveji nenabral potrebnu rychlost pre take-off. Nieco ine je vzlet a nieco ine pristavanie. Pri pristavani nie je tak potrebna motoricka sila, pretoze velku ulohu zohrava aj fakt, ze lietadlom sa da aj nejaku tu chvilu plachtit.
Prosim Vas pekne, ti hokejisti, ani piloti neleteli prvy krat a to by kvoli tomuto musei tie lietadla padat castejsie. Tam bude chyba v niecom inom. Mam svoj tip, ale nechcem sirit dohady ako to robia nenasytne media. 4 roky som posobil na 32. vojenskej leteckej zakladni a z informacii, ktore su zatial verejne dostupne ma napadaju len dve mozne verzie problemov.
A to ze toto lietadlo potrebuje pre vzlet 3 funkcne motory nie je blud, ale fakt, inak by ani na 10 km ranveji nenabral potrebnu rychlost pre take-off. Nieco ine je vzlet a nieco ine pristavanie. Pri pristavani nie je tak potrebna motoricka sila, pretoze velku ulohu zohrava aj fakt, ze lietadlom sa da aj nejaku tu chvilu plachtit.
Naposledy upravil(a) Presonus dne 08. 09. 2011, 23:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Pan Am píše:Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.
No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.
Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly/OPRAVA: stopy/. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.
Naposledy upravil(a) Presonus dne 09. 09. 2011, 00:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
A este jednu vec kamarati, Zachovajme si sudnost a nenechajme sa vtiahnut do medialnych spekulacii. Pockajme si radsej na zaver vysetrovania a potom bude mozne relevantne diskutovat. Verzia s vadnym palivom uz bola dementovana, pretoze , problemy by sa dotkli aj inych letov. A navyse na zavadu tohto typu sa pride okamzite po kontrole trysiek v motore, ak je pricinou necistota. Navyse podla predpisov vzorky pouziteho paliva uchovava letisko niekolko tyzdnov pre ucely vysetrovania. Nepredpokladam, ze by si zodpovedna osoba za palivo nechala usit taky pruser, ze by pustila vadne palivo do obehu. To je jasny kriminal a brucanie natvrdo a to si nedovoli nikto. A dosial ani nikoho takeho nepoznam.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Presonus píše:Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.
Teda tomu moc nerozumím, ale myslel jsem, že uzel je jednotka rychlosti.
Ta EU je teda vážně hrozná.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
pavelpmi píše:Presonus píše:Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.
Teda tomu moc nerozumím, ale myslel jsem, že uzel je jednotka rychlosti.
Ta EU je teda vážně hrozná.
jezismarja... vdaka za upozornenie. To mala byt samozrejme stopa. Este dobre ze nie som pilot, pretoze taketo chyby su katastrofalne. Som z tej havarie uplne mimo, myslenie v nudzovom mode...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Trochu OT: Lítaj na těhle vnitrostátních linkách v Rusku i B 737 (mimo staých 100/200 řad) a A320?
Jinak, pokud by došlo k přerušení startu až za kritickým prahem, bylo by nějakou výhodou to, že má 42D motory vzadu a ne pod křídly? A ještě jsem se chtěl zeptat - při přerušení startu, jaké systémy se použijí. Předpokládám, že okamžitě jdou nahoru sloty a aktivují se podvozkový brzdy. Jak je to ale s reversem?
Jinak, pokud by došlo k přerušení startu až za kritickým prahem, bylo by nějakou výhodou to, že má 42D motory vzadu a ne pod křídly? A ještě jsem se chtěl zeptat - při přerušení startu, jaké systémy se použijí. Předpokládám, že okamžitě jdou nahoru sloty a aktivují se podvozkový brzdy. Jak je to ale s reversem?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Ještě teda, že ten Jak zavadil o stožár - co tam ten stožár dělal? Jak můžou bejt za ranvejí takovýhle překážky?! To se snad musí počítat s tím, že může dojít k nějakému nestandartnímu vzletu. Na druhou stranu - kdyby tam nebyl ten stožár, moh se ten Jak ve vzduchu udržet?! Si řikám, že pokud letadlo startuje s nebezpečně malým výkonem / kolem hranice pádové rychlosti, tak tedy je určitě nutné ho dostat do vzduchu, aby neošlo ke kontaktu s terénem za ranvejí. Ale na to stačí i třeba 10m výšky, možná i méně, pokud je tam třeba louka. A určitě nění žádoucí se pokoušet nabrat rychle výšku - přitom by přeci došlo k poklesu rychlosti a pádu.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
fricoolinek2 píše:Trochu OT: Lítaj na těhle vnitrostátních linkách v Rusku i B 737 (mimo staých 100/200 řad) a A320?
Jinak, pokud by došlo k přerušení startu až za kritickým prahem, bylo by nějakou výhodou to, že má 42D motory vzadu a ne pod křídly? A ještě jsem se chtěl zeptat - při přerušení startu, jaké systémy se použijí. Předpokládám, že okamžitě jdou nahoru sloty a aktivují se podvozkový brzdy. Jak je to ale s reversem?
Ano brzdy a spojlery, používají se samozřejmě i reversy, nicméně ten "kritický práh" je spočítaný tak aby šlo zabrzdit bez reversů, jinak řečeno bere v potaz závady motorů.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Presonus píše:Pan Am píše:Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.
No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.
Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly/OPRAVA: stopy/. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.
Takže znovu, společnost byla vyhodnocena v roce 2009 jako nejméně bezpečná letecká společnost létající do EU - http://news.argumenti.ru/incident/2011/09/123761. Tento fakt byl znám již dříve. Podivil jsem se jen, že klub pro své hráče najímal aerolinii, o které se objevovaly tak negativní informace. To je celé.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
Tak prý závada motoru/ů to jsem zvědav co konkrétně to bylo.
Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/244193-zabery-neuspesneho-startu-letadla-s-hokejisty-jaroslavle.html
mohu se zeptat? Proč má na tom videu na konci čumák nahoře a přitom klapky dolu - takhle to přece letet nemuže..
mohu se zeptat? Proč má na tom videu na konci čumák nahoře a přitom klapky dolu - takhle to přece letet nemuže..