Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Jenyk »

Přetížené spíše nebylo, 44 je podstatně méně než je kapacita 120.


Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Pan Am »

Nechápu jen proč klub najímal takovou leteckou společnost. Pokud jí byly v minulosti zakázány lety do ciziny a byla i na černé listině EU, tak bych se jim obloukem vyhnul.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Pan Am »

Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.


No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.

Presonus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 09. 2011, 23:35
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Presonus »

"Taky mě to napadlo.. přece jenom, letadlo pravděpodobně do plna, hokejová výstroj není zrovna průměrných 18kg na osobu, mraky paliva... Nedivila bych se, kdyby to přetížili a to, že se nemohli odlepit od dráhy a by tomu nasvědčovalo"

Prosim Vas pekne, ti hokejisti, ani piloti neleteli prvy krat a to by kvoli tomuto musei tie lietadla padat castejsie. Tam bude chyba v niecom inom. Mam svoj tip, ale nechcem sirit dohady ako to robia nenasytne media. 4 roky som posobil na 32. vojenskej leteckej zakladni a z informacii, ktore su zatial verejne dostupne ma napadaju len dve mozne verzie problemov.

A to ze toto lietadlo potrebuje pre vzlet 3 funkcne motory nie je blud, ale fakt, inak by ani na 10 km ranveji nenabral potrebnu rychlost pre take-off. Nieco ine je vzlet a nieco ine pristavanie. Pri pristavani nie je tak potrebna motoricka sila, pretoze velku ulohu zohrava aj fakt, ze lietadlom sa da aj nejaku tu chvilu plachtit.
Naposledy upravil(a) Presonus dne 08. 09. 2011, 23:49, celkem upraveno 1 x.


Presonus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 09. 2011, 23:35
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Presonus »

Pan Am píše:
Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.


No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.


Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly/OPRAVA: stopy/. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.
Naposledy upravil(a) Presonus dne 09. 09. 2011, 00:41, celkem upraveno 1 x.

Presonus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 09. 2011, 23:35
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Presonus »

A este jednu vec kamarati, Zachovajme si sudnost a nenechajme sa vtiahnut do medialnych spekulacii. Pockajme si radsej na zaver vysetrovania a potom bude mozne relevantne diskutovat. Verzia s vadnym palivom uz bola dementovana, pretoze , problemy by sa dotkli aj inych letov. A navyse na zavadu tohto typu sa pride okamzite po kontrole trysiek v motore, ak je pricinou necistota. Navyse podla predpisov vzorky pouziteho paliva uchovava letisko niekolko tyzdnov pre ucely vysetrovania. Nepredpokladam, ze by si zodpovedna osoba za palivo nechala usit taky pruser, ze by pustila vadne palivo do obehu. To je jasny kriminal a brucanie natvrdo a to si nedovoli nikto. A dosial ani nikoho takeho nepoznam.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od pavelpmi »

Presonus píše:Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.

Teda tomu moc nerozumím, ale myslel jsem, že uzel je jednotka rychlosti. :silent:

Ta EU je teda vážně hrozná.

Presonus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 09. 2011, 23:35
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Presonus »

pavelpmi píše:
Presonus píše:Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.

Teda tomu moc nerozumím, ale myslel jsem, že uzel je jednotka rychlosti. :silent:

Ta EU je teda vážně hrozná.


jezismarja... vdaka za upozornenie. To mala byt samozrejme stopa. Este dobre ze nie som pilot, pretoze taketo chyby su katastrofalne. :confused: Som z tej havarie uplne mimo, myslenie v nudzovom mode... :(

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od fricoolinek2 »

Trochu OT: Lítaj na těhle vnitrostátních linkách v Rusku i B 737 (mimo staých 100/200 řad) a A320?

Jinak, pokud by došlo k přerušení startu až za kritickým prahem, bylo by nějakou výhodou to, že má 42D motory vzadu a ne pod křídly? A ještě jsem se chtěl zeptat - při přerušení startu, jaké systémy se použijí. Předpokládám, že okamžitě jdou nahoru sloty a aktivují se podvozkový brzdy. Jak je to ale s reversem?

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od fricoolinek2 »

Ještě teda, že ten Jak zavadil o stožár - co tam ten stožár dělal? Jak můžou bejt za ranvejí takovýhle překážky?! To se snad musí počítat s tím, že může dojít k nějakému nestandartnímu vzletu. Na druhou stranu - kdyby tam nebyl ten stožár, moh se ten Jak ve vzduchu udržet?! Si řikám, že pokud letadlo startuje s nebezpečně malým výkonem / kolem hranice pádové rychlosti, tak tedy je určitě nutné ho dostat do vzduchu, aby neošlo ke kontaktu s terénem za ranvejí. Ale na to stačí i třeba 10m výšky, možná i méně, pokud je tam třeba louka. A určitě nění žádoucí se pokoušet nabrat rychle výšku - přitom by přeci došlo k poklesu rychlosti a pádu.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Ace2 »

fricoolinek2 píše:Trochu OT: Lítaj na těhle vnitrostátních linkách v Rusku i B 737 (mimo staých 100/200 řad) a A320?

Jinak, pokud by došlo k přerušení startu až za kritickým prahem, bylo by nějakou výhodou to, že má 42D motory vzadu a ne pod křídly? A ještě jsem se chtěl zeptat - při přerušení startu, jaké systémy se použijí. Předpokládám, že okamžitě jdou nahoru sloty a aktivují se podvozkový brzdy. Jak je to ale s reversem?


Ano brzdy a spojlery, používají se samozřejmě i reversy, nicméně ten "kritický práh" je spočítaný tak aby šlo zabrzdit bez reversů, jinak řečeno bere v potaz závady motorů.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Pan Am »

Presonus píše:
Pan Am píše:
Tragedie_v_JZD píše:Lety do EU nebyly zakázány celé společnosti, ale jejím dvěma/třema letadlům. Zrovna tomu Yaku, kterým letěli hokejisti, EU zapovězena nebyla.


No to je sice pravda, ale i takový částečný zákaz snad o něčem svědčí.


Kolega, len pre ozrejmenie. Ten zakaz nebol kvoli nejakej zavaznej zavade, ale kvoli tomu, ze vyskomer ma uvadzane jednotky v metroch, co smerniciam EU vadi, pretoze oni vyzaduju uzly/OPRAVA: stopy/. Proste problem bol byrokratickeho charakteru a nie bezpecnostneho. Toto ale maloktore masmedium uvedie, pretoze dnes je moderne kydat na vsetko ruske.


Takže znovu, společnost byla vyhodnocena v roce 2009 jako nejméně bezpečná letecká společnost létající do EU - http://news.argumenti.ru/incident/2011/09/123761. Tento fakt byl znám již dříve. Podivil jsem se jen, že klub pro své hráče najímal aerolinii, o které se objevovaly tak negativní informace. To je celé.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od Ace2 »

Tak prý závada motoru/ů to jsem zvědav co konkrétně to bylo.

josuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09. 09. 2011, 18:16
Stav: Offline

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Příspěvek od josuk »

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/244193-zabery-neuspesneho-startu-letadla-s-hokejisty-jaroslavle.html
mohu se zeptat? Proč má na tom videu na konci čumák nahoře a přitom klapky dolu - takhle to přece letet nemuže..


Odpovědět