Stránka 1 z 10

Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 07. 09. 2011, 15:19
od hafi
http://hokej.idnes.cz/v-jaroslavli-spad ... evropa_lge


edit: kua, vypada to na skore 1:36, to je skoro i debakl

Re: Letecké nehody

Napsal: 07. 09. 2011, 15:27
od Night fly
hafi píše:http://hokej.idnes.cz/v-jaroslavli-spadlo-letadlo-s-hokejovym-tymem-v-nemz-pusobi-rachunek-marek-a-vasicek-g3u-/evropa.aspx?c=A110907_150610_evropa_lge


edit: kua, vypada to na skore 1:36, to je skoro i debakl


Rachna Kachna, ono to neletelo :cry: :thumbdown:

Edit: dle ruskych zdrojuje skore 3:34...

Re: Letecké nehody 2005

Napsal: 07. 09. 2011, 15:48
od hafi
nám nějako prohrábli repre...
Ted to vypada, ze nebylo 34 al 43 (ze 44, z toho 8 členu posadky)

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 07. 09. 2011, 22:46
od nevazsa
Je to pech kurnik, kluku mi je lito a to ero kterym frceli? zna ho nekdo blize? mi prijde, ze tyhle Jaky v Polsko-Ruskym sektoru padaji celkem casto ne? :ugeek:

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 07. 09. 2011, 23:07
od Mr.Hakl
Jako o možné příčině havárie, respektive nemožnosti dosáhnout bezpečnou výšku, se nejvíce spekuluje o vzletu bez vysunutých vztlakových klapek (podobně jako při nehodě letounu společnosti Spanair v Madridu), slabém tahu motorů v důsledku znečištěného paliva, či přetížení stroje. Vzhledem ke koncentraci ptactva v blízkosti řeky nelze s jistotou vyloučit ani vícečetný birdstrike.


ale zatim to jsou vsechno jen dohady, asi nema cenu se poustet do zadnych spekulaci dokud nebudou nejaky prvni oficialni zpravy...

Jeste hodne dlouho se z toho budu vzpamatovavat :( Doufam ze se to poradne vysetri a udelaji se takovy opatreni aby se nic podobnyho uz nestalo...

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 07. 09. 2011, 23:11
od hafi
nevazsa píše:...to ero kterym frceli? zna ho nekdo blize?

http://technet.idnes.cz/havarovany-jak- ... echnika_jm

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 09:34
od jane
"Pokud má Jak-42 funkční jen dva motory, udrží se ve vzduchu a může i přistát, ale určitě nedokáže vzlétnout," řekl agentuře Interfax nejmenovaný zdroj z leteckého průmyslu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/leteckou-tragedi ... anicni_aha

Neni tohle nesmysl? Muze nekdo vubec zkonstruovat letadlo, ktere odstartuje pouze na vsechny motory?

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 10:08
od Ace2
to je blbá hovadina, právě i kvůli tomu MUSÍ mít letadla obchodní přepravy minimálně 2 motory. Každé letadlo musí být schopno vzletu při poruše motoru a to v nejhorším možném okamžiku. Tj, vzletová konfigurace (klapky, podvozek) porucha kritického motoru, a při maximální MTOW.

Tak ted je všechno o dohadech. Takže si taky budu tipovat a já řeknu, že by to mohla být špatná vzletová konfigurace. Tj klapky, nastavení vzletového tahu.... letadlo údajně nejdřív udělalo skok což znamená, že se posádka snažila letadlo utrhnout na nějaké vypočítané rychlosti to se nepovedlo, propadlo se a na konci dráhy se ho posádka snažila dostat do vzduchu opět, ale dostala ho jen do přízemního efektu, tam se jen mátořilo a pak dopadlo zpět na zem. Tak uvidíme,

nějaké konspirační teorie o špatném palivu pochybuju, palivo je bráno z centrálního zásobníku na letišti a postihnutý by nebylo jen jedno letadlo.

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 14:52
od PavelD
Jestli tohle je pravda, tak poměry v Rusku jsou fakt hustý...

http://www.lidovky.cz/na-pad-letadel-se ... ranici_spa

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 17:48
od traveler
Zajimalo by mne, kolik melo letadlo skutecne kg bagaze a jak to bylo nalozeno. Rusove si obvykle nedelaji problemy (na vnitrostatnich linkach) s nejakou stovkou kg navic.

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 18:37
od Globik
Ace2 píše:to je blbá hovadina, právě i kvůli tomu MUSÍ mít letadla obchodní přepravy minimálně 2 motory.


Co je obchodní přeprava? Nemá Cessna Caravan jen jeden? A létá na normálních linkách v USA.

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 18:43
od Ace2
Ano podle FAA operující podle jejich FAA part XXYZ... pokud mě pamět neplete tak v minimálně v Evropě jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících. Znalci předpisů mě prosím opravte.

Co se týče Ruska, tak bych řekl, že to bude podobné jako v EU v tomto ohledu.

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 18:49
od Globik
Ace2 píše: jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Tak jsou zakázány nebo se mohou využívat (pro pravidelnou obch.př.cest.)?

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 20:23
od Adelaide
traveler píše:Zajimalo by mne, kolik melo letadlo skutecne kg bagaze a jak to bylo nalozeno. Rusove si obvykle nedelaji problemy (na vnitrostatnich linkach) s nejakou stovkou kg navic.


Taky mě to napadlo.. přece jenom, letadlo pravděpodobně do plna, hokejová výstroj není zrovna průměrných 18kg na osobu, mraky paliva... Nedivila bych se, kdyby to přetížili a to, že se nemohli odlepit od dráhy a by tomu nasvědčovalo

Re: Havárie Jak-42 v Jaroslavli

Napsal: 08. 09. 2011, 20:33
od Ace2
Globík píše:
Ace2 píše: jsou obchodní lety s jednomotorovým a jedno pilotním letadlem zakázány a tyto letadla se mohou využívat jako korporátní, nebo pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Tak jsou zakázány nebo se mohou využívat (pro pravidelnou obch.př.cest.)?


Já to blbě napsal, můžou se používat pro korporátní účely (třeba pro soukromé, nebo vnitřní použití společností), ale nemůžou se používat pro pravidelnou obchodní přepravu cestujících.

Kdo zná lépe předpisy a jak je to definováno tak sem s tím. Mě se to nechce hledat.