františek dobrota píše:Nene, to jsme si nerozumeli, spatne jsem pouzil to monitorovani…mam na mysli rekneme vystrazny system,ktery by varoval pred nedosataecnou akceleraci…zpusobenou rekneme kouslou brzdou, nebo vetsi vahou nez je v Fmsce,nebo treba vrstvou snehu…to podle mne doted v realnem case nic neumi…
Jasně.Teď už rozumím.Take-off warning system tohle fakt neumí (tlak v brzdách,akceleraci,hmotnost atd...)
Tie teorie o zrychleni beriem ale, aby som si pri vzlete len tak mirnyks dirnyks pribrzdoval, to si neviem predstavit. Ani na takom type ako bol jak - 11, ktory mal tiez brzdy na pedaloch.
mate niekto s tym osobnu skusenost, ze by ste si pocas celej fazy vletu pribrzdovali?
Aj na udrzanie smeru stacilo len lahko tuknut aj na zaciatku vzletu na brzdu s vychylenou smerovkou a bol pokoj, potom uz len smerovka a stacilo. Napr. pri prudovych lietadlach
Ak uz bolo predne kolesko hore, tak si nedokazem predstavit co by to bola za mela ak by som si bol ln tak zo srandy brnknul na brzdu.
Mozno mate skusenosti s brzdenim po pristani tak od 200 po dojazd, kde sa uz da posudit co to robi z erom cielene pri brzdeni. Ale tu tiez chmatnut za brzdu hned po dosadnuti tak dakujem pekne. Ze sa prebrzdili dusicky pri prehriati, pri nejakej chybe pri pristani, hej stalo sa, a vzdy s vedomim, ze tie brzdy ovladam vedome, aj ked nespravne
Este k tomu vzletu: nedocital som sa ci si pribrzdoval pocas celeho vzletu alebo len tak brnkal. Ak pocas celeho vzletu, to sa tam tie brzdy neprehreju?
Neviem, vsetko tu okolo je take cudne.
Nakoniec ako sa ma urobit cely priebeh vzletu sem umiestnil niekto uz pred tromi rokmi. Je to ozaj zaujimave citanie.
cudne veci maju fatalne nasledky. iste, ze sa tie brzdy prehrievali, ale to je najmenej. navyse tato nehoda je vysetrena, takze niet dovod nejako do nej dalej sturat, len sa poucit. aj ked to dobrzdovanie je fakt tazko predvidatelna hlupost...
Opravdu, neuvěřitelně zybtečná nehoda. Délka ranveje 2 800 m, přičemž tomu Jaku mělo stačit pouhých 1 200m na vzlet, krásné počasí. Pokud letadlo má špatnou akceleraci nebo má problém se odlepit od země, tak snad je třeba udělat do nejméně nebezpečené. A v situaci, kdy mi do konce ranveje zbývá ještě hodně přes 1 000m by to snad jasně mělo být přerušení startu, ne?
Jak to ale nekonec bylo s tim stožárem, co sejmuli tim Jakem? Já jsem měl za to, že srážka s nim byla fatální. Tedy nebyla a i kdyby tam ten stožár nebyl, tak by ten Jak šel k zemi?
Opravdu, neuvěřitelně zybtečná nehoda. Délka ranveje 2 800 m, přičemž tomu Jaku mělo stačit pouhých 1 200m na vzlet, krásné počasí. Pokud letadlo má špatnou akceleraci nebo má problém se odlepit od země, tak snad je třeba udělat do nejméně nebezpečené. A v situaci, kdy mi do konce ranveje zbývá ještě hodně přes 1 000m by to snad jasně mělo být přerušení startu, ne?
Jak to ale nekonec bylo s tim stožárem, co sejmuli tim Jakem? Já jsem měl za to, že srážka s nim byla fatální. Tedy nebyla a i kdyby tam ten stožár nebyl, tak by ten Jak šel k zemi?