Spoilery

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Spoilery

Příspěvek od mandrinka »

Letečtí odborníci, zajímalo by mě, čím to je, že se spoilery při brždění na ploše u stejných typů letadel vysunují různě. Myslím tím úhel. Třeba tady u toho letadla http://www.youtube.com/watch?v=rytct0xF ... re=related je každý jinak. Bývá to i jinde. Myslel jsem, že se všechny spoilery vysunují vždy do stejného úhlu. Není to třeba nějaká vada hydrauliky?


charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Spoilery

Příspěvek od charlie2025 »

Sice nejsem letecky odbornik, ale treba tady : http://www.youtube.com/watch?v=4Rxji8pHkus se vysunuli temer stejne, take 737-700.

Ono je taky rozdil mezi aerodynamickou brzdou a spoilerem. Sice to ovlada stejna plocha pro rizeni letu, ale ma to trochu jiny ucel. Aerodynamicka brzda - pri letu a to se skutecne vsechny sklopi do stejneho uhlu.. ale to je jen kvuli snizeni airspeed pripadne zmeny naklonu letadla. Spoilery se vysunou do maximalni polohy az po dosednuti na drahu a maji za ukol uplne zrusit vztlak a zajistit preneseni vahy letadla na podvozek, aby se dalo brzdit kolovyma brzdama. Takze je mozne, ze je nejak opodstatneny, ze se kazdy vysune trochu do jine polohy..

Ale jak rikam, nejsem expert, to je muj nazor, tak pokud sem pisu blbosti tak me opravte.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Spoilery

Příspěvek od františek dobrota »

Je to v podstatě jak píšeš, to čemu se obecně říká spoiler složí v zásadě pro tři věci-řízení letadla v nákonu, aerodynamické brzdy a pozemní spoilery.Ne všechny jednotlivé plochy vykonávají stejné funkce,pro pozemní spojlery se logicky využívají všechny,většinou i ty nejblíž trupu,které bývají největší,pro řízení zase většinou ta část dál od osy a pro aerodnymické brzdy zhruba prostředek.Jednotlivá era to mají samozřejmě trošku odlišné.To co je na videu je způsobeno tím, že nejvzdálenější spojler je na 737 NG dodaný navíc a má jen funkci pozemního spoileru,ty bližší jsou křidélkový,proto mají menší výchylku.


Odpovědět