Biopaliva
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Biopaliva
Ahojte,
rád si sem tam přečtu nějakou novinku ohledně testování biopaliv v běžném provozu, ale vždy mě to přivede na několik otázek.
1.) Jak vychází používání biopaliv z ekonomického hlediska? Na kolik by mohla přijít výroba té biočásti toho mixu?
2.) Dal by se teoreticky olej jaký je např. představen v tomto ( http://www.youtube.com/watch?v=23aiYr36 ... ure=relmfu ) videu, použitelný samostatně, úplně bez kerosenu?
3.) Kdy se konečně dostaneme tam, že budou společnosti, které létají výhradně s biopalivem?
Doufám v nějaké přínosné názory, postřehy, opravdu by mě to zajímalo,
Díky
rád si sem tam přečtu nějakou novinku ohledně testování biopaliv v běžném provozu, ale vždy mě to přivede na několik otázek.
1.) Jak vychází používání biopaliv z ekonomického hlediska? Na kolik by mohla přijít výroba té biočásti toho mixu?
2.) Dal by se teoreticky olej jaký je např. představen v tomto ( http://www.youtube.com/watch?v=23aiYr36 ... ure=relmfu ) videu, použitelný samostatně, úplně bez kerosenu?
3.) Kdy se konečně dostaneme tam, že budou společnosti, které létají výhradně s biopalivem?
Doufám v nějaké přínosné názory, postřehy, opravdu by mě to zajímalo,
Díky
Re: Biopaliva
Nestraš prosímtě.
1) budou dražší letenky
2) nebude co jíst, protože všichni budou místo pšenice pěstovat řepku. Naopak doufám, že tady ty experimenty co nejdřív ukončí. Toto není cesta k úspoře. Dokonce i EU už si všímá, že biopaliva mají více negativních dopadů, než přínosu.
1) budou dražší letenky
2) nebude co jíst, protože všichni budou místo pšenice pěstovat řepku. Naopak doufám, že tady ty experimenty co nejdřív ukončí. Toto není cesta k úspoře. Dokonce i EU už si všímá, že biopaliva mají více negativních dopadů, než přínosu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Biopaliva
JackBrno píše:Nestraš prosímtě.
1) budou dražší letenky
2) nebude co jíst, protože všichni budou místo pšenice pěstovat řepku. Naopak doufám, že tady ty experimenty co nejdřív ukončí. Toto není cesta k úspoře. Dokonce i EU už si všímá, že biopaliva mají více negativních dopadů, než přínosu.
Možná že jde o nedorozumění. Tady jde o biopaliva druhé generace. Ty by měly být tvořeny z rostlin, které je možné pěstovat na velmi extrémních místech, kde se například potraviny pěstovat nedají. Letenky budou dražší podle mě pouze v případě, že se nezmění přístup k této věci. Pokud by se začala biopaliva (letecká biopaliva) ve velkém, ceny by jednoznačně klesla. A co je rozdíl o proti fosilním palivům - ceny by byla teoreticky udržitelná na určité hranici.
Podle momentálních studií by stačilo pěstovat suroviny k biopalivu na územím o hodně menším, než je Austrálie, k tomu, aby bylo pokryto 100% spotřeby leteckého paliva na celém světě.
Re: Biopaliva
Řekl bych, že to je docela utopie a jsem přesvědčen, že tudy cesta nevede. Vzhledem k rostoucímu počtu obyvatel Země bude potřeba rozšiřovat plochy pro pěstování potravin. Navíc velmi pochybuju, že by dostala přednost letecká doprava. Pokud taková paliva budou, prioritně je spotřebují auta Já bych do budoucna věřil spíš produkci paliva blízkého ropným produktům pomocí řas nebo bakterií, o nějakých nadějných pokusech už bylo docela slyšet a byla kalkulována i cena lehce pod cenou fosilních paliv s výhledem na pokles. Každopádně zabírat půdu potravinám pro paliva považuju za hloupost. Nevěřím moc tomu, že by se takové palivo dalo ve větším množství získat z rostlin rostoucích i v podmínkách, kde se neudrží žádné potravinové rostliny. Také ta potřebná rozloha pro uspokojení pouhé letecké dopravy mi připadá dost velká.
Vůbec nejvíc by se mi líbilo vynalezení účinného ukládání elektrické energie s vysokou kapacitou a pohon letadel na elektřinu. A tu získávat z jaderných a časem snad fúzních zdrojů. Spolehlivější a vydatnější zdroj zatím nikdo nevymyslel
Jinak samozřejmě ale souhlasím s nutností hledat alternativy, protože ropa nepochybně v nepříliš vzdálené budoucnosti dojde.
Vůbec nejvíc by se mi líbilo vynalezení účinného ukládání elektrické energie s vysokou kapacitou a pohon letadel na elektřinu. A tu získávat z jaderných a časem snad fúzních zdrojů. Spolehlivější a vydatnější zdroj zatím nikdo nevymyslel
Jinak samozřejmě ale souhlasím s nutností hledat alternativy, protože ropa nepochybně v nepříliš vzdálené budoucnosti dojde.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Biopaliva
JackBrno píše:Řekl bych, že to je docela utopie a jsem přesvědčen, že tudy cesta nevede. Vzhledem k rostoucímu počtu obyvatel Země bude potřeba rozšiřovat plochy pro pěstování potravin. Navíc velmi pochybuju, že by dostala přednost letecká doprava. Pokud taková paliva budou, prioritně je spotřebují auta Já bych do budoucna věřil spíš produkci paliva blízkého ropným produktům pomocí řas nebo bakterií, o nějakých nadějných pokusech už bylo docela slyšet a byla kalkulována i cena lehce pod cenou fosilních paliv s výhledem na pokles. Každopádně zabírat půdu potravinám pro paliva považuju za hloupost. Nevěřím moc tomu, že by se takové palivo dalo ve větším množství získat z rostlin rostoucích i v podmínkách, kde se neudrží žádné potravinové rostliny. Také ta potřebná rozloha pro uspokojení pouhé letecké dopravy mi připadá dost velká.
Vůbec nejvíc by se mi líbilo vynalezení účinného ukládání elektrické energie s vysokou kapacitou a pohon letadel na elektřinu. A tu získávat z jaderných a časem snad fúzních zdrojů. Spolehlivější a vydatnější zdroj zatím nikdo nevymyslel
Jinak samozřejmě ale souhlasím s nutností hledat alternativy, protože ropa nepochybně v nepříliš vzdálené budoucnosti dojde.
Ja hlavne nesouhlasim s tim, aby vetsina paliv byla spotrebovana auty, to pokladam za hloupe plytvani. Auta jen zabiraji spoustu mista a jsou ve spouste pripadu jen ukazatelem financni urovne majitele, ktery by mnohdy klidne mohl vyuzit radeji hromoadnou dopravu. Do hromadne dopravy, do zeleznice, autobusu bych investoval.
Ale s cim velice nesouhlasim, je to, ze lide hledaji alternativy neustale jen v v jinych materialech atd. Nejvetsi alternativou, ktera muze byt, je zmena smysleni lidi. Pokud lide budou i o doprave smyslet jinak, a pro-hromadně-dopravně, nesmirne by to pomohlo. Dnesni konzumni spolecnost proste podle me uz presahuje hranici, ktera je tolerovatelna, chce prilis moc pro sebe uz proto, aby ukazala, ze na to ma.
O vyrobe paliva ze zdroju ras a dalsich podmorskych rostlin jsem se nezminil, ale tyto take patri do struktury biopaliv druhe generace, jsou zkouseny a certifikovany. Jinak podle mych poznatku z nekolika clanku a dokumentu v poslednich dnech bych soudil, ze biopaliva by byla pouzitelna 100% bez kerosenu, pouze jsou zatim certifikovana pouze pro blend do 50%.
Ale jinak rad bych videl nejake cisla ohledne ceny vyroby leteckych biopaliv, a treba take nejake cislo, ze treba z 1Ha jake rostliny se da vyrobit kolik paliva. Nejake info o takovych vecech nemas?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Biopaliva
Nasel jsem jeden dokument od BNEF a dalsi clanek poukazujici na jejich vypocet. Mas pravdu, biopaliva napr. z pouzitych rostlinnych oleju a paliva vyrabena teoreticky ze dreva vyjdou dost draho (kolem 2,6USD/l, coz je hodne), ale kolem roku 2018 by mely byt certifikovany biopaliva z jatrophy (ma to nejaky cesky preklad ta rostlina, nikde jsem to nenasel...), ktere by pri produkci vetsiho mnozstvi mohli dosahnout az ceny 0,86USD/l, coz je min, nez dnesni fosilni paliva. Ceny jsou z clanku, jeste citace z prezentace :
By 2018 or so, biofuels made from the hydro]treatment of non]food vegetable oils like jatropha or
camelina, or from pyrolysis of cellulosic feedstocks, should be the first types to become properly
competitive with the cost of fossil]based jet fuel (assuming that these include the cost of carbon) . after
they move to large]scale production.
By 2018 or so, biofuels made from the hydro]treatment of non]food vegetable oils like jatropha or
camelina, or from pyrolysis of cellulosic feedstocks, should be the first types to become properly
competitive with the cost of fossil]based jet fuel (assuming that these include the cost of carbon) . after
they move to large]scale production.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Biopaliva
jvoj píše:ma to nejaky cesky preklad ta rostlina, nikde jsem to nenasel...
dávivec (černý)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Biopaliva
pavelpmi píše:jvoj píše:ma to nejaky cesky preklad ta rostlina, nikde jsem to nenasel...
dávivec (černý)
Diky
Re: Biopaliva
jvoj píše:Nasel jsem jeden dokument od BNEF a dalsi clanek poukazujici na jejich vypocet. Mas pravdu, biopaliva napr. z pouzitych rostlinnych oleju a paliva vyrabena teoreticky ze dreva vyjdou dost draho (kolem 2,6USD/l, coz je hodne), ale kolem roku 2018 by mely byt certifikovany biopaliva z jatrophy (ma to nejaky cesky preklad ta rostlina, nikde jsem to nenasel...), ktere by pri produkci vetsiho mnozstvi mohli dosahnout az ceny 0,86USD/l, coz je min, nez dnesni fosilni paliva. Ceny jsou z clanku, jeste citace z prezentace :
By 2018 or so, biofuels made from the hydro]treatment of non]food vegetable oils like jatropha or
camelina, or from pyrolysis of cellulosic feedstocks, should be the first types to become properly
competitive with the cost of fossil]based jet fuel (assuming that these include the cost of carbon) . after
they move to large]scale production.
Každopádně je jisté, že až fosilní paliva dojdou, bude k dispozici dostatek alternativ Jinak máš pravdu, že masivní podpora kvalitní veřejné dopravy by spoustě lidí dovolila odložit auta pro vyjímečné použití. Jenže to bohužel nejde, alespoň v Brně. Já jezdím do práce napříč přes celé Brno a auto je jediná možnost, jak to zvládnout v nějakém rozumném čase (abych nemusel vstávat ve 3 ráno ). Jo tak být tady dvě trasy metra, severojižní a východozápadní s možností přestupu, tak velmi rád nechám auto doma. A to platí pro každé větší město a taky spoje mezi městy. Jenže to by vyžadovalo takové investice, že i kdyby se teď mohutně začalo budouvat, je nereálné stihnout to dřív, než ropa dojde