rychlovka píše:Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!
rychlovka píše: Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!
Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společný s tématem "Cestujeme letadlem", když ty si šel někde po poli... Tohle spíš patří do sekce "Ostatní česká letiště".
JackBrno píše:Jsem si toho vědom, na druhou stranu, pokud ještě letadlo nestihlo začít brzdit, tak rychlost je téměř vzletová a stačí letadlo trochu postrčit, aby zase letělo. Samozřejmě, v pokud to bude moc natěsno, tak se nedá nic dělat, ale zase v mnoha situacích se to aspoň dá zkusit. Nebo snad existuje předpis, který zakazuje pilotovi pokusit se znovu vzlétnout, když už se kola dotknou země? K čemu tam tedy je funkce zrušení autobrake a spoilerů při přidání plynu?
letadlo stihne brzdit, jelikož brzdí hned po dotyku hlavních kol, takže než se všechno přeruší, než motory najedou na vzletový režim, tak jsi v půlce dráhy a pořád na zemi.....
K čemu tam tedy je automatika zrušení autobrake a zasunutí spoilerů po přidání tahu motorů nad určitou úroveň? Nemůžu si pomoct, ale připadá mi nesmyslné, aby pilot po doteku země neměl možnost přistání ještě přerušit a znovu vzlétnout. Jinak to brždění nezačne okamžitě po doteku, taky má určitou prodlevu. Třeba už jen proto, že účinně brzdit to může začít teprve po vysunutí spoilerů.
rychlovka píše: Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!
Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společný s tématem "Cestujeme letadlem", když ty si šel někde po poli... Tohle spíš patří do sekce "Ostatní česká letiště".
Tady ta část fóra je o letadlech, a ne o letištích, takže moje otázka sem docela patří
JackBrno píše:Jsem si toho vědom, na druhou stranu, pokud ještě letadlo nestihlo začít brzdit, tak rychlost je téměř vzletová a stačí letadlo trochu postrčit, aby zase letělo. Samozřejmě, v pokud to bude moc natěsno, tak se nedá nic dělat, ale zase v mnoha situacích se to aspoň dá zkusit. Nebo snad existuje předpis, který zakazuje pilotovi pokusit se znovu vzlétnout, když už se kola dotknou země? K čemu tam tedy je funkce zrušení autobrake a spoilerů při přidání plynu?
letadlo stihne brzdit, jelikož brzdí hned po dotyku hlavních kol, takže než se všechno přeruší, než motory najedou na vzletový režim, tak jsi v půlce dráhy a pořád na zemi.....
K čemu tam tedy je automatika zrušení autobrake a zasunutí spoilerů po přidání tahu motorů nad určitou úroveň? Nemůžu si pomoct, ale připadá mi nesmyslné, aby pilot po doteku země neměl možnost přistání ještě přerušit a znovu vzlétnout. Jinak to brždění nezačne okamžitě po doteku, taky má určitou prodlevu. Třeba už jen proto, že účinně brzdit to může začít teprve po vysunutí spoilerů.
nikdo ti tu nepíše,že nemá možnost znovu vzlétnout, jenom to vše nějakou chvíli trvá a ujede po zemi určitou vzdálenost...... a brzdy a spojlery reagují ihned po dotyku hlavního podvozku....
Ještě k těm Varům. Tuto neděli jsem se byl podívat na Andělské hoře (kopec nedaleko nad letištěm). Při příletu třetího linkového letadla v 17.40 začal točit vpravo až to přetáhnul směrem na zmíněný kopec. Pak se to snažil pilot srovnat zpět a už asi viděl, že mu to nevyjde a začal točit vlevo. Ještě před letištěm udělal levé kolečko asi tak ve 200m a opravdu se otočil na pětníku a přistál. Na té hoře jsem byl, tak přibližně ve stejné výšce a letadlo točilo naproti Andělce přes silnici. K tomu skvělé počasí. Byl to opravdu pěkný zážitek. Pokud je to před dráhou bez průletu (provoz ve Varech to asi umožňuje) tak se tomu také říká - go around ? Pokud ano, tak tento trval 45-60s. Palivo je drahé je nutno šetřit:-) Ruští piloti jsem si všimnul to kolikrát na vizuál zatočí "na poslední" chvíli a za 30-60s už jsou na dráze.
Jj, s tím souhlasím. Šlo mi jen o to, jestli ta možnost opakovat je i v okamžiku, kdy už se letadlo dotklo země. Je mi jasné, že se do vzduchu nedostane hned a nějaký kus po zemi chtě nechtě ujede.
co sa stane, ked setrenie ruskych pilotov ma neprijemny vysledok, hovoria udalosti z donecka (pulkovska 154m - prelietanie oblacnosti miesto jeho obletu - nevydal by kerosin az na LED) a irkutska (tiez 154ka vladivostokavia a skratene zaradenie do okruhu)...
My když sme letěli s ČSA z Amsterdamu, taky při vzletu kabinu nezhasli, při přistávání už ale jo a musim teda říct že mě docela vyděsilo jak se po chvilce rozzářily světla u nouzovejch východů.
A abych se vyjádřil k tématu - taky bydlim u Varů, asi 20 kilometrů a mam podobnej zážitek z letadla opravdu velice, velice nízko z dob kdy mi bylo asi 8, takže je to už nějakejch 12 let zpátky. Do smrti na to nezapomenu a taky mi dost dlouho vrtalo hlavou co se dělo, nicméně od tý doby se to neopakovalo.
kuba.biker píše:Ono se už nevyžaduje utlumování světel v kabině během startu?
Ne kazda spolecnost to zrejme tak ma v bezpecnostnich postupech. Dokonce si vzpominam, ze snad na letu s Iberii celou dobu hrala hudba, to mi prislo jako docela mazec...