Nouzová situace?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od charlie2025 »

rychlovka píše:Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů :wink: Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!


zjisti si to sam -> www.rlp.cz


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od františek dobrota »

http://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aip.htm

4500ft-2000ft(600m)=2500ft(762m)

docela ucházející odhad výšky... :wink:

babička Lála
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 16. 07. 2012, 11:14
Bydliště: Prágl
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od babička Lála »

rychlovka píše: Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů :wink: Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!


Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společný s tématem "Cestujeme letadlem", když ty si šel někde po poli... :think: Tohle spíš patří do sekce "Ostatní česká letiště".
:wave: :wave: :wave:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od JackBrno »

Pavel píše:
JackBrno píše:Jsem si toho vědom, na druhou stranu, pokud ještě letadlo nestihlo začít brzdit, tak rychlost je téměř vzletová a stačí letadlo trochu postrčit, aby zase letělo. Samozřejmě, v pokud to bude moc natěsno, tak se nedá nic dělat, ale zase v mnoha situacích se to aspoň dá zkusit. Nebo snad existuje předpis, který zakazuje pilotovi pokusit se znovu vzlétnout, když už se kola dotknou země? K čemu tam tedy je funkce zrušení autobrake a spoilerů při přidání plynu?

letadlo stihne brzdit, jelikož brzdí hned po dotyku hlavních kol, takže než se všechno přeruší, než motory najedou na vzletový režim, tak jsi v půlce dráhy a pořád na zemi.....


K čemu tam tedy je automatika zrušení autobrake a zasunutí spoilerů po přidání tahu motorů nad určitou úroveň? Nemůžu si pomoct, ale připadá mi nesmyslné, aby pilot po doteku země neměl možnost přistání ještě přerušit a znovu vzlétnout. Jinak to brždění nezačne okamžitě po doteku, taky má určitou prodlevu. Třeba už jen proto, že účinně brzdit to může začít teprve po vysunutí spoilerů.

rychlovka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 18. 01. 2011, 18:51
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od rychlovka »

babička Lála píše:
rychlovka píše: Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společnýho s tématem. Tohle spíš patří do trip reportů :wink: Já jsem se ptal v jaké výšce se létá go around ve Varech!


Sorry, ale nějak nechápu, co má tohle společný s tématem "Cestujeme letadlem", když ty si šel někde po poli... :think: Tohle spíš patří do sekce "Ostatní česká letiště".
:wave: :wave: :wave:


Tady ta část fóra je o letadlech, a ne o letištích, takže moje otázka sem docela patří ;)


Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od Pavel »

JackBrno píše:
Pavel píše:
JackBrno píše:Jsem si toho vědom, na druhou stranu, pokud ještě letadlo nestihlo začít brzdit, tak rychlost je téměř vzletová a stačí letadlo trochu postrčit, aby zase letělo. Samozřejmě, v pokud to bude moc natěsno, tak se nedá nic dělat, ale zase v mnoha situacích se to aspoň dá zkusit. Nebo snad existuje předpis, který zakazuje pilotovi pokusit se znovu vzlétnout, když už se kola dotknou země? K čemu tam tedy je funkce zrušení autobrake a spoilerů při přidání plynu?

letadlo stihne brzdit, jelikož brzdí hned po dotyku hlavních kol, takže než se všechno přeruší, než motory najedou na vzletový režim, tak jsi v půlce dráhy a pořád na zemi.....


K čemu tam tedy je automatika zrušení autobrake a zasunutí spoilerů po přidání tahu motorů nad určitou úroveň? Nemůžu si pomoct, ale připadá mi nesmyslné, aby pilot po doteku země neměl možnost přistání ještě přerušit a znovu vzlétnout. Jinak to brždění nezačne okamžitě po doteku, taky má určitou prodlevu. Třeba už jen proto, že účinně brzdit to může začít teprve po vysunutí spoilerů.

nikdo ti tu nepíše,že nemá možnost znovu vzlétnout, jenom to vše nějakou chvíli trvá a ujede po zemi určitou vzdálenost...... a brzdy a spojlery reagují ihned po dotyku hlavního podvozku....

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od creyman »

Ještě k těm Varům.
Tuto neděli jsem se byl podívat na Andělské hoře (kopec nedaleko nad letištěm). Při příletu třetího linkového letadla v 17.40 začal točit vpravo až to přetáhnul směrem na zmíněný kopec. Pak se to snažil pilot srovnat zpět a už asi viděl, že mu to nevyjde a začal točit vlevo.
Ještě před letištěm udělal levé kolečko asi tak ve 200m a opravdu se otočil na pětníku a přistál. Na té hoře jsem byl, tak přibližně ve stejné výšce a letadlo točilo naproti Andělce přes silnici. K tomu skvělé počasí. Byl to opravdu pěkný zážitek.
Pokud je to před dráhou bez průletu (provoz ve Varech to asi umožňuje) tak se tomu také říká - go around ? Pokud ano, tak tento trval 45-60s. Palivo je drahé je nutno šetřit:-)
Ruští piloti jsem si všimnul to kolikrát na vizuál zatočí "na poslední" chvíli a za 30-60s už jsou na dráze.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od JackBrno »

Pavel:

Jj, s tím souhlasím. Šlo mi jen o to, jestli ta možnost opakovat je i v okamžiku, kdy už se letadlo dotklo země. Je mi jasné, že se do vzduchu nedostane hned a nějaký kus po zemi chtě nechtě ujede.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od MEA »

co sa stane, ked setrenie ruskych pilotov ma neprijemny vysledok, hovoria udalosti z donecka (pulkovska 154m - prelietanie oblacnosti miesto jeho obletu - nevydal by kerosin az na LED) a irkutska (tiez 154ka vladivostokavia a skratene zaradenie do okruhu)...

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od kuba.biker »

Ono se už nevyžaduje utlumování světel v kabině během startu? :shock:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od MEA »

kuba.biker píše:Ono se už nevyžaduje utlumování světel v kabině během startu? :shock:

Neviem prečo tak usudzuješ, posledné moje lety v noci na A-321/320/319 sa svetlo v kabíne stlmovalo. Ale zasa: na vetroňoch je to ale vcelku jedno :)

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od kuba.biker »

MEA píše:
kuba.biker píše:Ono se už nevyžaduje utlumování světel v kabině během startu? :shock:

Neviem prečo tak usudzuješ, posledné moje lety v noci na A-321/320/319 sa svetlo v kabíne stlmovalo. Ale zasa: na vetroňoch je to ale vcelku jedno :)


Usuzuju to podle včerejšího letu LH1400 - světla v kabině během startu šajnila jak vánoční stromeček... :thumbdown:

Azzyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 14. 02. 2012, 20:27
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od Azzyk »

My když sme letěli s ČSA z Amsterdamu, taky při vzletu kabinu nezhasli, při přistávání už ale jo a musim teda říct že mě docela vyděsilo jak se po chvilce rozzářily světla u nouzovejch východů. :crazy: :lol:

A abych se vyjádřil k tématu - taky bydlim u Varů, asi 20 kilometrů a mam podobnej zážitek z letadla opravdu velice, velice nízko z dob kdy mi bylo asi 8, takže je to už nějakejch 12 let zpátky. Do smrti na to nezapomenu a taky mi dost dlouho vrtalo hlavou co se dělo, nicméně od tý doby se to neopakovalo.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od MEA »

hm, kuba, neviem co to mohlo byt, mne sa zatial nestalo. zeby to tym novym turbovrtulakom nevadilo? len hadam. alebo posadka urychlila ukony...

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Nouzová situace?

Příspěvek od jane »

kuba.biker píše:Ono se už nevyžaduje utlumování světel v kabině během startu? :shock:


Ne kazda spolecnost to zrejme tak ma v bezpecnostnich postupech. Dokonce si vzpominam, ze snad na letu s Iberii celou dobu hrala hudba, to mi prislo jako docela mazec...


Odpovědět