ETOPS UA/CO 737
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ETOPS UA/CO 737
"chranic" chvosta v pripade tailstrike. S ETOPS to ako take nema nic spolocne, bude to nahoda ze to UACO ma prave na ETOPS masinach, resp. je mozne ze to suvisi s etopsom nepriamo - napr. ze masiny ktore maju ETOPS maju short field kit kvoli lepsej vykonnosti v teple pacifiku.
Re: ETOPS UA/CO 737
aha, super, dik za info!
Re: ETOPS UA/CO 737
s ETOPS to nemá nic společného, mají to všechny delší 737, -400 počínaje...... http://www.b737.org.uk/tailskid.htm
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ETOPS UA/CO 737
Pravda. Ja si tenhle standartni splet s dvoupolohovym proto sem pletu SFP
Re: ETOPS UA/CO 737
nedalo mi a musel som preliezt zopar fotiek, skutocne to je na vsetkych -400, co som nasiel. Neviem, kde som mal oci doteraz
Dakujem pani!
Este jedna poznamka/otazka: co sa povazuje za short field? TKK, PNI i KSA, kde tie UA stroje operuju, maju drahy okolo 1700-1800m.
Dakujem pani!
Este jedna poznamka/otazka: co sa povazuje za short field? TKK, PNI i KSA, kde tie UA stroje operuju, maju drahy okolo 1700-1800m.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ETOPS UA/CO 737
No, ako sa to vezme
vykonnost lietadl zalezi od parametrov ako hmotnost, hustota vzduchu, teplota, vietor, prekazky okolo letiska...
Zalezi potom co chces s tym-ktorym lietadlom robit. Ak lietas len kratke lety - malo paliva, nevozis cargo, a lietas z letisk kde je (relativne) zima, nepotrebujes extra dlhu drahu. Ked je vsak horuco, letisko je vysoko, alebo mas tazku masinu, budes potrebovat viac.
Letiska v Pacifiku su cca na urovni mora, povacsine nemaju vyraznejsie prekazky, takze mozes obetovat stupavost za vykon na drahe, ale zase tam byva teplo. Napriklad Kosrae, teraz 31 stupnov. Fuka sice relativne slusny vietor, ale ajtak unesie bezna 800 na odlete max. 68 ton. Co moze, ale nemusi byt zle. Nominalne by sice mohla uniest o 10 ton viac, ale ajtak to staci na plnu masinu +10 ton paliva, ktore ta uz niekam aj dostanu. Na vzlete pomoze SFP o dalsich cosi cez 1,5 tony, co je cca 15 ludi, alebo cosi cez pol hodinu letu.
Problematicke moze byt niekde aj pristavanie, hoci to asi nebude prave problem pacifiku. SFP ale hodne pomaha GOLu dostat ich 737-800 do SDU. Udajne im zvysil max. pristavaciu hmotnost az o 4700kg, ale ajtak to stale nestaci na plnu 738+rezerva plaiva.
737-900ER ma tento balik standartne, kedze ma zvysene vahy ale rovnake motory a kridla.
vykonnost lietadl zalezi od parametrov ako hmotnost, hustota vzduchu, teplota, vietor, prekazky okolo letiska...
Zalezi potom co chces s tym-ktorym lietadlom robit. Ak lietas len kratke lety - malo paliva, nevozis cargo, a lietas z letisk kde je (relativne) zima, nepotrebujes extra dlhu drahu. Ked je vsak horuco, letisko je vysoko, alebo mas tazku masinu, budes potrebovat viac.
Letiska v Pacifiku su cca na urovni mora, povacsine nemaju vyraznejsie prekazky, takze mozes obetovat stupavost za vykon na drahe, ale zase tam byva teplo. Napriklad Kosrae, teraz 31 stupnov. Fuka sice relativne slusny vietor, ale ajtak unesie bezna 800 na odlete max. 68 ton. Co moze, ale nemusi byt zle. Nominalne by sice mohla uniest o 10 ton viac, ale ajtak to staci na plnu masinu +10 ton paliva, ktore ta uz niekam aj dostanu. Na vzlete pomoze SFP o dalsich cosi cez 1,5 tony, co je cca 15 ludi, alebo cosi cez pol hodinu letu.
Problematicke moze byt niekde aj pristavanie, hoci to asi nebude prave problem pacifiku. SFP ale hodne pomaha GOLu dostat ich 737-800 do SDU. Udajne im zvysil max. pristavaciu hmotnost az o 4700kg, ale ajtak to stale nestaci na plnu 738+rezerva plaiva.
737-900ER ma tento balik standartne, kedze ma zvysene vahy ale rovnake motory a kridla.