Palivovy system na lietadlach WWI
Palivovy system na lietadlach WWI
caute,zaujma ma aky system dodavky paliva do motora(valcov) sa pouzival na leteckych motoroch prvej svetovej vojny...o priamom vstrekovani vtedy v Oberurseli AG ani nesnivali a myslim ze membranove karburatory to tiez neboli..potom jedine klasicky karburator samozrejme,ale v ziadnom filme,dokumente ci publikaciach som nepocul o vynechani motora pri pretazeni..myslim hlavne motory Le Rhone a pod. instalovane do stihaciek,na bombarderoch a podobnych tazkopadnych strojoch sa asi pouzival klasicky karburator,kedze sa neratalo s velkymi manevrami..za odpovede odbornikov dakujem
Re: Palivovy system na lietadlach WWI
Zkus kontaktovat Marcela Sezemskeho (muj prvni instruktor na vetronich), postavil dve repliky, u te v meritku 1:1 vyrobil podle dobove dokumentace velkou cast motoru, urcite bude vedet...
http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm
http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm
Re: Palivovy system na lietadlach WWI
hurricane píše:..potom jedine klasicky karburator samozrejme,ale v ziadnom filme,dokumente ci publikaciach som nepocul o vynechani motora pri pretazeni..
Jsem si vědom, že píšeš o WWI, nicméně tento problém je zmíněn v každém dokumentu z Bitvy o Británii v souvislosti s prvními verzemi obou britských stihaček. Bylo by určitě velkou chybou, pokud by oba britští výrobci opomněli technologii, která problém vyřešila již v době WWI. Stačí, že se nechali předběhnout v porovnání s Němci.
Re: Palivovy system na lietadlach WWI
PavelD : ano to uz viem davno ze mali problem s plavakovymi karburatormi..pri suboji ked to otocil na chrbat strmhlav dole tak na 4-5 sekund motor zacal vynechavat a potom bol nemec uz daleko na to aby sa ho pokusil dohnat..od urcitych serii sa do motorov RR merlin(aj inych samozrejme) instalovali membranove karburatory,ktore neboli zavisle na polohe lietadla a gravitacii..
inak ako tak pozeram temy na tomto fore tak sa tu riesia vacsinou dopravne "civilaky"...
inak ako tak pozeram temy na tomto fore tak sa tu riesia vacsinou dopravne "civilaky"...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Palivovy system na lietadlach WWI
Ano, to mas aj v popise, "Diskusní fórum o letecké dopravě"
Otocit to na chrbat a tak strmhlav dolu bola prave metoda ako na baby spitfiroch a hurricanoch predist vynechaniu motora, ale tiez to zabralo co-to energie.
Oblubena metoda ako sa vymanit od stihacky na chvoste v BoB bola pre Nemcov prave moznost tvrdo potlacit do negativneho Gcka a tak ziskat odstup - protivnik musel bud potlacit a stratit az na par sekund tah, alebo ist cez chrbat a stratit tak trochu drahocennej energie...
Otocit to na chrbat a tak strmhlav dolu bola prave metoda ako na baby spitfiroch a hurricanoch predist vynechaniu motora, ale tiez to zabralo co-to energie.
Oblubena metoda ako sa vymanit od stihacky na chvoste v BoB bola pre Nemcov prave moznost tvrdo potlacit do negativneho Gcka a tak ziskat odstup - protivnik musel bud potlacit a stratit az na par sekund tah, alebo ist cez chrbat a stratit tak trochu drahocennej energie...