Palivovy system na lietadlach WWI

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
hurricane
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14. 01. 2013, 19:37
Stav: Offline

Palivovy system na lietadlach WWI

Příspěvek od hurricane »

caute,zaujma ma aky system dodavky paliva do motora(valcov) sa pouzival na leteckych motoroch prvej svetovej vojny...o priamom vstrekovani vtedy v Oberurseli AG ani nesnivali a myslim ze membranove karburatory to tiez neboli..potom jedine klasicky karburator samozrejme,ale v ziadnom filme,dokumente ci publikaciach som nepocul o vynechani motora pri pretazeni..myslim hlavne motory Le Rhone a pod. instalovane do stihaciek,na bombarderoch a podobnych tazkopadnych strojoch sa asi pouzival klasicky karburator,kedze sa neratalo s velkymi manevrami..za odpovede odbornikov dakujem :)


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Palivovy system na lietadlach WWI

Příspěvek od gr09 »

Zkus kontaktovat Marcela Sezemskeho (muj prvni instruktor na vetronich), postavil dve repliky, u te v meritku 1:1 vyrobil podle dobove dokumentace velkou cast motoru, urcite bude vedet...

http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Palivovy system na lietadlach WWI

Příspěvek od PavelD »

hurricane píše:..potom jedine klasicky karburator samozrejme,ale v ziadnom filme,dokumente ci publikaciach som nepocul o vynechani motora pri pretazeni..


Jsem si vědom, že píšeš o WWI, nicméně tento problém je zmíněn v každém dokumentu z Bitvy o Británii v souvislosti s prvními verzemi obou britských stihaček. Bylo by určitě velkou chybou, pokud by oba britští výrobci opomněli technologii, která problém vyřešila již v době WWI. Stačí, že se nechali předběhnout v porovnání s Němci.

hurricane
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14. 01. 2013, 19:37
Stav: Offline

Re: Palivovy system na lietadlach WWI

Příspěvek od hurricane »

PavelD : ano to uz viem davno ze mali problem s plavakovymi karburatormi..pri suboji ked to otocil na chrbat strmhlav dole tak na 4-5 sekund motor zacal vynechavat a potom bol nemec uz daleko na to aby sa ho pokusil dohnat..od urcitych serii sa do motorov RR merlin(aj inych samozrejme) instalovali membranove karburatory,ktore neboli zavisle na polohe lietadla a gravitacii..
inak ako tak pozeram temy na tomto fore tak sa tu riesia vacsinou dopravne "civilaky"...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palivovy system na lietadlach WWI

Příspěvek od Fabo »

Ano, to mas aj v popise, "Diskusní fórum o letecké dopravě" :)

Otocit to na chrbat a tak strmhlav dolu bola prave metoda ako na baby spitfiroch a hurricanoch predist vynechaniu motora, ale tiez to zabralo co-to energie.
Oblubena metoda ako sa vymanit od stihacky na chvoste v BoB bola pre Nemcov prave moznost tvrdo potlacit do negativneho Gcka a tak ziskat odstup - protivnik musel bud potlacit a stratit az na par sekund tah, alebo ist cez chrbat a stratit tak trochu drahocennej energie...


Odpovědět