Havárie a incidenty letadel

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod lukaskr » 21. 07. 2017, 13:32

například pro norwegian lítá wamos, dělají to všechny možné aerolinky, v Kanadě lítá TUI, TVS, Smartlynx i British si půjčuje Qatar...


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod JackBrno » 21. 07. 2017, 14:18

mandrinka:
Zapomeň na to, takhle to už dnes opravdu nefunguje :) Dnes si můžeš koupit letenku od koho chceš a může to bez předchozí informace letět kdokoliv. Např. běžně lety ČSA létají letadla a posádky TVS :) Samozřejmě dané letadlo musí splňovat normy zemí mezi kterými a přes které letí a dále i pronajaté posádky kromě obecných kvalifikací mají školení a musí dodržovat i specifické postupy, které mateřská aerolinka má navíc proti obecným kvalifikacím, jako kdyby to byly kmenové posádky. Zejména to platí při dlouhodobějších pronájmech. No každopádně jsem zvědavý, jaká se nakonec zjistí příčina, jestli to byl opravdu problém s hydraulikou nebo chyba posádky.

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod lukaskr » 21. 07. 2017, 15:50

většinou je na checkinu cedule, že let bude dnes operován ve spolupráci s xxx

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod MEA » 19. 01. 2018, 10:55

L-410 má zrejme problém...
(z planes:)
Chabarovský kraj po pouhých několika dnech provozu znovu uzemnil letouny L-410UVP-E20 společnosti Chabarovskije Avialiniji. Rozhodnutí bylo přijato 12. ledna 2018 poté, co se u Turboletu RA-67040 11. ledna projevila závada samovolného přechodu motoru (a vrtule) do beta režimu. Samovolný přechod do beta režimu byl s největší pravděpodobností příčinou katastrofy Turboletu RA-67047 dne 15.11.2017 v Nel´kanu.

(keby som chcel byť nasilu vtipný a konfrontačný ako prodejce v linku o KSC tak napíšem, "kde udělali soudruzi z ČR chybu?", ale nie je to môj štýl...)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2808
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod pepa007 » 11. 02. 2018, 14:39

Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha


Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 497
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod Karel_x » 11. 02. 2018, 20:39

pepa007 píše:Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha


Četl jsem, že před vzletem neodmražovali. Na letišti měl tou dobou údajně padat suchý sníh.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2808
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod pepa007 » 11. 02. 2018, 21:16

Karel_x píše:
pepa007 píše:Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha


Četl jsem, že před vzletem neodmražovali. Na letišti měl tou dobou údajně padat suchý sníh.


Taky mi ty indicie ukazujou tímhle směrem

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod aviatic » 11. 02. 2018, 21:30

Na Avheraldu se spekulovalo i že nenatankovali a pak spadli bez paliva,tenhle záběr to ale vylučuje https://www.youtube.com/watch?v=fQktxb4eEG8 . Hořelo to. Námraza je dost pravděpodobná příčina.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2808
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod pepa007 » 11. 02. 2018, 23:40

Na planes.cz píšou jak je celej Antonov docela ve srabu. Tohle asi bude poslední tečka..

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 497
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod Karel_x » 12. 02. 2018, 22:19

pepa007 píše:Na planes.cz píšou jak je celej Antonov docela ve srabu. Tohle asi bude poslední tečka..


No, Antonov si ještě dělá naděje, že v budoucnu prodá pár letadel nákladní verze tohoto letounu (zatím má jen prototyp), tedy An-178. Co se týče osobních verzí An-148/158, většina se dosud vyrobila v Rusku, ve Voroněži. V provozu je asi 7 vyrobených na UA (2x Air Koryo, 3xCubana), z těch vyrobených v Rusku je v provozu 29 (z toho 20 armáda + vládní letka + ministerstvo MS, zbytek Saravia+Angara). Vzhledem k politické situaci se nedá očekávat rozvoj prodeje v Rusku - armáda a spol. nekupuje stroje, kde se nakupuje hodně ND u potenciálních nepřátel a na Ukrajině - vláda už dřív zakázala Antonovu spolupráci s RF. O tom, že by na UA vázla výroba z důvodu odmítnutí dodávek z RF, nic nevím. Nevím, kde to planes vzali. Co chybí jsou zákazníci. Musíme si také uvědomit, že staré sovětské Antonovy se nevyvíjely a nevyráběly jen na UA, ale podílelo se na tom hodně ústavů z celého SSSR.

Nedávno jsem četl, že Ukrajinci prodali do Číny dokumentaci na An-225. Rusko vyvíjí vlastní náhradu za Ruslany i menší transportní letouny. Místo po An-148 zaujme SSJ. Pokud by Rusové odmítli i služby plánovaného servisního střediska (viz např. nedávná aféra kvůli armádním Ruslanům), nevím, kdo by do takového podniku chtěl vstoupit.

Nevím, jak moc může danou situaci ještě něco zhoršit. Nevěřím také, že se příčinou nehody ukáže technická závada tohoto zajímavého stroje. Je to druhá katastrofa An-148, první byl nácvik emergency descentu, tuším barmských potenciálních zájemců, kdy se špatně zorientovali uhledně výšky a země proti nim vyrazila rychleji, než stačili uhnout.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1164
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod Robert » 13. 02. 2018, 23:54

United AIrlines let UA1175 San Francisco - Honolulu. Boeing 777 před chvílí nouzově přistál v Honolulu s tímto:

https://twitter.com/erikhaddad/status/9 ... 6701258752
https://twitter.com/mfalaschi/status/963545726654361600

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4630
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod Globik » 14. 02. 2018, 07:11

Robert píše:United AIrlines let UA1175 San Francisco - Honolulu. Boeing 777 před chvílí nouzově přistál v Honolulu s tímto:

https://twitter.com/erikhaddad/status/9 ... 6701258752
https://twitter.com/mfalaschi/status/963545726654361600

Na Lidovkach tvrdí, že to byl stroj N773UA, ale podle flihgtradaru to byl jiný stroj. A je to na flihgtradaru jnějaké podivné, má Twitteru někdo píše, že den předtím byla závada na stroji, byl vyměněn a zpoždění mnoho hodin, to je dle flihgtradaru ale 11.2. a na 12.2. tam vůbec nebyl vypsán let na tomto čísle letu.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 159
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod JiS_Progressus » 18. 02. 2018, 09:29

Bohužel, další ... AT72, Irán, 66 duší na palubě
http://avherald.com/h?article=4b511c15&opt=0

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod MEA » 28. 02. 2018, 10:11

An-148 - nemali zapnuté pitot heating (vyhrievanie pitotiek). rýchlomery im začali ukazovať hausnumerá a kým af447 to vtedy uťahali do pádu, títo to utlačili do zeme rýchlosťou 800+ km/h. (výsledky predbežných správ MAK-u). Irán sa ešte nevie, ale to ATR-ko malo nejaké problémy, pilot vypýtal nižšiu hladinu, ale nedodržali ani tú a narazili tesne pod vrcholom posledného hrebeňa pred Jasúdžom do hory. Okolité kopce majú 4000 - 4500 metrov.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1164
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvekod Robert » 04. 03. 2018, 23:41

TezJet (Kyrgyzstán) - Avro RJ85 - problém s motorem 2. března:




Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host