Havárie a incidenty letadel

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
doat
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 16. 05. 2011, 21:33
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od doat »



fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od fricoolinek2 »

Můžete mi říct, jak z toho mohl někdo vypadnout? Vždyť místo, kde se uthnul ocas, je až za zadníma dveřma, tedy daleko za poslední zadní sedačkou. A k díře v trupu snad taky nedošlo, ne? Jinak můžete mi někdo osvětlit příčinu toho, že se někdo nezranil a někdo bohužel ochrul? není tu možnost toho, že (byť třeba velmi malá) část cestujích se nepoutá?! I když by to byl třeba jeden cestující z 50, tak je to šest lidí...

A pořád mi nejde do hlavy ten příjezd hasčů...

Stát se to v PRG, tak z Pobočný základny sever je to asi 1,5 km. http://www.mapy.cz/s/7ODo. Ty letištní speciály uměj přes i třeba 120 km/h, samozřejmě je otázka, za jak dlouho maximálky dosáhnout. Tipuju, že 0-100 km/s bude tak 20-25 s.... Tak do 100 - 110 s by tam mohl bejt.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od fricoolinek2 »

Docela mne překvapuje - to tam nebyli spotterři? Krásný počasí, víkend, léto.....

Jinak si myslim, že by na letištích měl bejt systém robotických kamer s 4K rozlišením. Pro všechny možný incidenty - větrný poryvy, práci, prasklý pneu apod...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od flyingblue »

fricoolinek2 píše:Docela mne překvapuje - to tam nebyli spotterři? Krásný počasí, víkend, léto.....

Jinak si myslim, že by na letištích měl bejt systém robotických kamer s 4K rozlišením. Pro všechny možný incidenty - větrný poryvy, práci, prasklý pneu apod...


Ty bys ty 4K kamery a souvisejici infrastrukturu chtel platit v letistnich poplatcich?

Ne, ze by mi to eventuekne vadilo, byl by to super deal, o ktery by si nekteri z mych byznyspartneru radi zasoutezili ,.. :-)

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od fricoolinek2 »

flyingblue píše:
fricoolinek2 píše:Docela mne překvapuje - to tam nebyli spotterři? Krásný počasí, víkend, léto.....

Jinak si myslim, že by na letištích měl bejt systém robotických kamer s 4K rozlišením. Pro všechny možný incidenty - větrný poryvy, práci, prasklý pneu apod...


Ty bys ty 4K kamery a souvisejici infrastrukturu chtel platit v letistnich poplatcich?

Ne, ze by mi to eventuekne vadilo, byl by to super deal, o ktery by si nekteri z mych byznyspartneru radi zasoutezili ,.. :-)



V těch cenách, co stojí letiště, je to jak flusnutí do moře....

Tak fullHD by možná stačilo... :mrgreen:

A ještě něco. Praktikuje se vizuální kontakt věže s letadlem? Rozuměj, že nějakej maník na věži se na přistávající éro dívá dalekohledem?


fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od fricoolinek2 »

BTW: Víte něco o tomto? https://www.youtube.com/watch?v=-qyZFASOAe0

4:20 minuty, než přijely hasiči + čas než to začal ten kameraman natáčet. To ale asi moc nebylo, když ze zadních dveří teprve skouznul prní cestující a přední ještě nebyly ani otevřený....

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od micaello »

fricoolinek2 píše:Můžete mi říct, jak z toho mohl někdo vypadnout? Vždyť místo, kde se uthnul ocas, je až za zadníma dveřma, tedy daleko za poslední zadní sedačkou. A k díře v trupu snad taky nedošlo, ne? Jinak můžete mi někdo osvětlit příčinu toho, že se někdo nezranil a někdo bohužel ochrul? není tu možnost toho, že (byť třeba velmi malá) část cestujích se nepoutá?! I když by to byl třeba jeden cestující z 50, tak je to šest lidí...

A pořád mi nejde do hlavy ten příjezd hasčů...

Stát se to v PRG, tak z Pobočný základny sever je to asi 1,5 km. http://www.mapy.cz/s/7ODo. Ty letištní speciály uměj přes i třeba 120 km/h, samozřejmě je otázka, za jak dlouho maximálky dosáhnout. Tipuju, že 0-100 km/s bude tak 20-25 s.... Tak do 100 - 110 s by tam mohl bejt.


Z fotek dostupnych ruzne po netu a na avheraldu bych rekl, ze to nejvic schytali cestujici na prave strane pred kridlem, kde doslo ke stretu trupu s motorem.
Poutani ti nemusi pomoct, za prve kazdy si musi sahnout do svedomi, jak pevne se pouta, za druhe nikdo nebyl varovan a proto nikdo nebyl v "brace" poloze, za treti nahoda je blbec a i pripoutan v aute pri celnim narazu v rychlosti 50km/h muze dojit k rozsahlemu poskozeni vnitrnich organu (naraz, pretizeni, porezani pasem atd...), letoun podle vseho ve chvili narazu mel rychlost 137knots = 252km/h...je to, bohuzel/bohudik, vse o nahode a stesti.. Opet pripominam, ze tady bylo neuveritelne stesti, ze se trup nerozlomil.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od whiskey »

HL7742 som letel SYD-ICN vo februari 2009. Sedel som v prednej sekcii pred druhymi dvarmi, ale veru si nepamatam, ci vpravo ci vlavo. Kazdopadne zvlastny pocit to je.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od gr09 »

whiskey píše:Kazdopadne zvlastny pocit to je.

To věřím, já jel tímhle tři dny před tím, než se to stalo...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od whiskey »

gr09 píše:To věřím, já jel tímhle tři dny před tím, než se to stalo...

ouch

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od vita »

gr09 píše:
whiskey píše:Kazdopadne zvlastny pocit to je.

To věřím, já jel tímhle tři dny před tím, než se to stalo...


To nic není, můj spolužák hodinu před tím...

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od gr09 »

vita píše:To nic není, můj spolužák hodinu před tím...

Tak to už muselo být na žaludeční nevolnost.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od micaello »

Podezreni na technickou zavadu systemu automatickeho udrzovani rychlosti..
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ightglobal

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od creyman »

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... horel.html

Jestli lidi vydrželi sedět 90s po havárii na místech, tak klobouk dolů. To muselo subjektivně připadat jako věčnost.
Pokud se podařilo lidi udržet sedět a nepropukla panika, tak klobou dolů, až se tomu nechce věřit.

"Hersmanová také uvedla, že evakuaci mohlo zpomalit to, že se některé únikové skluzavky nafoukly na palubě, když stroj tvrdě dopadl na zem."
Ještě pokud se nějaké skluzy nafoukly dovnitř v letadle. Už o takové "závadě" někdo slyšel?

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od micaello »

Dle vcerejsi tiskovky se dovnitr nafoukly skluzavky 1R a 2R, coz je presne misto, kde doslo ke kontaktu praveho motoru s trupem letadla a misto, kde zacalo horet.


Odpovědět