Havárie a incidenty letadel

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Pan Am »

Nevím, kam to dát... tak dávám sem.

Při bombardování letiště v Adenu byl zničen Boeing 747SP společnosti Yemenia (7O-YMN), která jej provozovala pro jemenskou vládu. Letoun byl zničen v dubnu, snímky se objevily až teď:

http://www.747sp.com/7o-ymn-yemenia-b74 ... ompletely/
http://www.747sp.com/new-photos-of-dest ... sp-7o-ymn/


superjet
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 06. 2014, 11:17
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od superjet »

Teraz ako by sa s tým vrece roztrhlo :sad: >> http://www.ta3.com/clanok/1066447/na-vychodnom-slovensku-sa-zrutil-vojensky-vrtulnik-s-tromi-ludmi.html
(Áno, viem že nejde o lietadlo, no nevedel som kam vhodnejšie to zaradiť)

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od františek dobrota »

Vrtulník je letadlo, není to letoun.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Robert »


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od JackBrno »

Už se našlo... R.I.P


stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od stegy »

Slovakum se ted s temi vrtulniky nedari. Nejdriv odriznuty vojak a ted cela helikoptera. :-s

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Fabo »

Uz zas, nebo myslis na ty zachranare tebo ty vojaky pred par tejdny? :( no a pak ti paragani, letos je hodne blbej rok :(

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Zoltan »

Stane se a hlavně, že to dobře dopadlo. Jen docela mě překvapila i nízká obsaditelnost

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34193767

bepo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 234
Registrován: 22. 02. 2013, 20:30
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od bepo »

Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Zoltan »

bepo píše:Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi


no jo, to tam museli přidat teď, ráno tam tolik fotek nebylo. Zajímavá evakuace skákat na skluz kufrem...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od flyingblue »

Zoltan píše:
bepo píše:Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi


no jo, to tam museli přidat teď, ráno tam tolik fotek nebylo. Zajímavá evakuace skákat na skluz kufrem...


BA nebude mit koule zazalovat je, ale nekdo zastupujici vladu USA by mohl (poruseni pokynu palubnich pruvodcich nebo znacek je trestny cin).

Moik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15. 09. 2015, 14:29
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Moik »

Ahoj, moc by mě zajímal váš názor:

Let TK 1887 Airbus A321 pravidelný odlet z IST v 8.05 13.9.2015

Vytlačeni ze stojánky, začali jsme pojíždět a po chvíli (nevím přesně, řekl bych po 30s) zastavili. Airbusí "pejsek" si pořád dokola poštěkával, na konci jen zvuk serva. A pořád dokola, několik pokusů. Kapitán zahlásil, že počítač hlásí poruchu a že to musí vyřešit. Pod levé přídlo přijelo servisní vozidlo, ještě jsem tomu nevěnoval úplně pozornost, cosi se proslýchalo o dveřích o zavazadlovém prostoru, ale když jsem zpozorněl, chodilo jen pravé křidélko, levé ne. Technik hlásil do vysílačky povely, levé křidélko do krajní polohy nahoru, šáhnul tam a vytáhnul nevelkou součástku. Kapitán zahlásil 30 min na novou součástku. Zasadili novou součástku a už jely obě. Už se zdálo, že letíme, ale opět jen pravé křidélko reagovalo, levé nic. Technici i v pilotní kabině. Nakonec se zdálo, že končíme, ale s oběma křidélky vytrimovanými mírně dolů (obě dolů) jsme začali pojíždět. Ještě start probíhal s křidélky dolů, na víc jsem neměl nervy :-)

V průběhu letu už byla křidélka ve své poloze, let proběhnul zcela v pohodě.


Máte někdo tušení, o co mohlo jít?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Fabo »

Zjevne problem s hydraulikou na jedne strane, tezko rici zda bude nekdo schopen i bliz.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od JackBrno »

Křidélka u A32x jsou standardně pro vzlet obě mírně sklopená, ony totiž chodí částečně spolu s klapkami. Tedy když se vysunou klapky, křidélka se sklopí lehce dolů a zvyšují vztlak na části křídel, kde už nejsou klapky. Takže nic zvláštního :-) A odstraňování poruchy před vzletem se taky občas odehrává, nehledal bych v tom cokoliv divného :-)

Moik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15. 09. 2015, 14:29
Stav: Offline

Re: Havárie a incidenty letadel

Příspěvek od Moik »

Upřímně, to byla moje noční můra, že budou opravovat letadlo a já budu v něm :-))))

S křidélky díky za info, taky mě to napadlo, že v tom bude elektronika.

A jen pro mají zajímavost: kdyby se to odehrálo až ve vzduchu, byl by to důvod pro nouzové přistání? Přece jen letět se dá i s jen jedním křidélkém, dokonce možná jen s rušičema zcela bez křidélek - když to umí B52 :-), ale nevím, zda by to Airbusí nadmozek pilotovi dovolil, takhle manuálně ovládat letadlo.


Odpovědět