Havárie a incidenty letadel
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Zajímavá ta přítomnost těchto "kovaříčků" s hadicí v době, kdy to letadlo ještě nebylo pohlceno....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
nech sa lúbi:fricoolinek2 píše: ↑02. 01. 2024, 15:47dyžtak pokud natrefíte na nějaký video ve větší délce, tak to sem určitě hoďte.
Dost by mě zajmalo, za jak dlouho tam byl první "Panter", případně kolik času uběhlo mezi zastavením letadla a okamžikem, kdy prostor cestujících zachvátili první plameny a jak dlouho trvalo, než v prostoru nebyl už žádný prostor pro přežití.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
No, tak než někdo dojel k Dashi, tak to bylo snad 6minut… nebo se mi to zda ?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Nelúbí. Nebo máš pocit, že tam bylo něco vidět?MEA píše: ↑02. 01. 2024, 19:40nech sa lúbi:fricoolinek2 píše: ↑02. 01. 2024, 15:47dyžtak pokud natrefíte na nějaký video ve větší délce, tak to sem určitě hoďte.
Dost by mě zajmalo, za jak dlouho tam byl první "Panter", případně kolik času uběhlo mezi zastavením letadla a okamžikem, kdy prostor cestujících zachvátili první plameny a jak dlouho trvalo, než v prostoru nebyl už žádný prostor pro přežití.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
nuž príkaz znel jasne, dlhšie video. priznám sa, že som nemal čas pozerať 10 minút, kedy a kam prídu hasiči, ale z tých videí, čo sú dostupné sa mi aspoň moment kolízie zdal čitateľnejší.fricoolinek2 píše: ↑02. 01. 2024, 22:34Nelúbí. Nebo máš pocit, že tam bylo něco vidět?MEA píše: ↑02. 01. 2024, 19:40nech sa lúbi:fricoolinek2 píše: ↑02. 01. 2024, 15:47dyžtak pokud natrefíte na nějaký video ve větší délce, tak to sem určitě hoďte.
Dost by mě zajmalo, za jak dlouho tam byl první "Panter", případně kolik času uběhlo mezi zastavením letadla a okamžikem, kdy prostor cestujících zachvátili první plameny a jak dlouho trvalo, než v prostoru nebyl už žádný prostor pro přežití.
Re: Havárie a incidenty letadel
Dakujem, podla info to aj tam stihli do 90s.
Zachytil som, ze niekto dal video na twitter aj zvnutra lietadla, ako zrazu bolo vidiet ohen- musim povedat, ze zvnutra to nevyzeralo tak zle ako zvonku, ale respekt pred vsetkymi, v lietadle uz bolo dost dymu.
Urcite je vidiet aj pokrok v pouzitych materialoch, lietadlo neprehorelo tak rychlo, vlastne sa skor postupne roztapalo.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Už se ví, zda tam to menší letadlo vjelo prakticky v okamžiku přistání nebo tam už čekalo na start třeba 30s před doseden Airbusu?
Protože nějak nechápu, že ho neviděli. Snad by letadlo s pozičnimi světly mělo být vizuálně rozeznatelné od světel ranveje na na nějakých 1500m i více...
Je tedy někde už nějaké souvislé video, případně časový itinerář s přesností vteřin...
A co tedy by měly reálně zvládnout dva letištní speciály, dokopy se skoro 30 kubíky hasiva?
Samozřejmě se nabízí srovnání se Superjetem. I když pochopitelně nepoměrně menší letadlo, ale zase bylo zachváceno požárem okamžitě a aspoň přední část trupu byla zásahem hasičů ušetřena. Popravdě bych čekal, že by trosky té A350 mohly pak vypadat podobně.
Přijde mi, jako by to ti Japonci jen nechali dohořet. I když by nebylo co zachraňovat na letadle, tak nemělo aspoň smysl se vyhnout tomu, aby šlo do luftu méně těch jedů?
Protože nějak nechápu, že ho neviděli. Snad by letadlo s pozičnimi světly mělo být vizuálně rozeznatelné od světel ranveje na na nějakých 1500m i více...
Je tedy někde už nějaké souvislé video, případně časový itinerář s přesností vteřin...
A co tedy by měly reálně zvládnout dva letištní speciály, dokopy se skoro 30 kubíky hasiva?
Samozřejmě se nabízí srovnání se Superjetem. I když pochopitelně nepoměrně menší letadlo, ale zase bylo zachváceno požárem okamžitě a aspoň přední část trupu byla zásahem hasičů ušetřena. Popravdě bych čekal, že by trosky té A350 mohly pak vypadat podobně.
Přijde mi, jako by to ti Japonci jen nechali dohořet. I když by nebylo co zachraňovat na letadle, tak nemělo aspoň smysl se vyhnout tomu, aby šlo do luftu méně těch jedů?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Dle videa, co je zde, tak tam chvíli stali. Řekl bych tak 30sec.
Na YT od VASAviaton je přepis komunikace mezi piloty obou letadel a věží.
K dohledu letadla na draze. Ve tmě se ta DASHena “ztratí” v osvětlení dráhy i s pozičními světly. Pokud meli světla na draze na plný výkon a do toho propočti světla A359 a v tom najdi malou dášenu a dvě blikající poziční světla. Za mě je buď neviděli, pokud měli trochu čumák zvedlý nebo na poslední chvíli je spatřili a už to nestihli zvednout…. Ale dle přepisu je podle mě neviděli vůbec… Kdyby bylo denní světlo, tak asi by to byl jen GA.
Ale píšu to jako laik, pilota jsem nikdy nedělal a zkušenost letu v kabině za tmy nemám.
Na YT od VASAviaton je přepis komunikace mezi piloty obou letadel a věží.
K dohledu letadla na draze. Ve tmě se ta DASHena “ztratí” v osvětlení dráhy i s pozičními světly. Pokud meli světla na draze na plný výkon a do toho propočti světla A359 a v tom najdi malou dášenu a dvě blikající poziční světla. Za mě je buď neviděli, pokud měli trochu čumák zvedlý nebo na poslední chvíli je spatřili a už to nestihli zvednout…. Ale dle přepisu je podle mě neviděli vůbec… Kdyby bylo denní světlo, tak asi by to byl jen GA.
Ale píšu to jako laik, pilota jsem nikdy nedělal a zkušenost letu v kabině za tmy nemám.
Re: Havárie a incidenty letadel
to by pak ale měl ohlídat ATC, pokud tam stála dášena 30sec, tak by si toho na radaru měl všimnout a dát JALu GA
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Tak třeba tady je znát, že letadlo, co opouštělo ranvej, vidět bylo. Prostě záblesky na ranveji. A kamera relativně širokoúhlá, pochybuju, že by piloti viděli do dálky méně.
A pozemní radar na kontrolní věži nedetekuje objekty na ranveji, které nemají odpovídač? I kdyby to třeba bylo "zatoulané" auto obsluhy letiště atp.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 05. 01. 2024, 19:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Havárie a incidenty letadel
Kto niekedy pristaval na Hanede, ten vie, ze to pristanie nie je vzdy uplne prijemne, tento faktor mohol tiez prispiet k tomu, ze sa pilot sustredil na ine a ten Dash prehliadol.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
The Aviation Herald píše:On Jan 5th 2024 the Ministry of Transport reported that the tower controller in charge stated in an interview, that after giving the taxi instructions to the DH8C he turned his attention towards other aircraft and did not notice the DH8C had taxied onto the runway. The runway monitoring system has been working properly. The DH8C stopped on the runway for about 40 seconds, it is possible that the controller missed the alert display, there is no rule requiring the controller to stare onto the screen all times, the screen would turn red and runway be flashing yellow (operative on all runways since 2011).
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Jinak nevíte - jsou u letadel, zvláště u těch, co operují z obřích letišť, jako je Haneda, nějaká striktní pravidla pro osvětlení letadel, kde je třeba i definován minimální světelný tok žárovek v nich atp.?
Nebo jinak - definuje se v pravidlech leteckého provozu, na jakou minimální vzdálenost musí být letadlo vizuálně rozlišitelné při pohybu na letišti v čase noci?
Jinak ale teda mi přijde, že osvětlení ranveje je děláno tak, aby se tam nepletl světelný smog z různých lamp veřejného osvětlení a aby ranvej pro piloty působila jako soubor tři podélných čar sbíhajících se v "nekonečnu", které jasně knotrastují s neosvětleným zbytkem betonu ranveje. Tak aby třeba poblikávající letadlo okamžitě působilo jako "nepatřičný objekt" vůči oněm třem sbíhajícím se linkám a v mysli pilota by měl tedy být okamžitý red flag....
Nebo jinak - definuje se v pravidlech leteckého provozu, na jakou minimální vzdálenost musí být letadlo vizuálně rozlišitelné při pohybu na letišti v čase noci?
Jinak ale teda mi přijde, že osvětlení ranveje je děláno tak, aby se tam nepletl světelný smog z různých lamp veřejného osvětlení a aby ranvej pro piloty působila jako soubor tři podélných čar sbíhajících se v "nekonečnu", které jasně knotrastují s neosvětleným zbytkem betonu ranveje. Tak aby třeba poblikávající letadlo okamžitě působilo jako "nepatřičný objekt" vůči oněm třem sbíhajícím se linkám a v mysli pilota by měl tedy být okamžitý red flag....
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Takže by na ranvej vjel bez tý bleskovky nahoře na ocasu? To není povinnost to mít zapnutý?
Re: Havárie a incidenty letadel
Tu skor ide o pochybenie pilota DH8C, ktory instrukciu ako holding point zretelne pocul a napriek tomu naroloval na drahu- normalne maju na Hanede este take cervene svetla, ktore svietia, aby pilot vedel, kde zastavit, ale teraz nesvietili.
Zaujimave, ze prvotna evakuacia za 8 minut, ale pilot este presiel lietadlo a nasiel dalsich ludi a nasledne posledny opustil lietadlo 18 minut po nehode, esteze sa mu podarilo ludi presvedcit.
Bohuzial v Japonsku mnohe drahy zdielaju vojenske a civilne lietadla, normalne by v CR take lietadlo startovalo z Kbel a nie z Ruzyne, aj v Singapure startuju vojenske lietadla z Changi len velmi zriedkavo- snad len ked maju cvicenie pre pripad nutnej obrany, aby trochu poznali okolie.
Zaujimave, ze prvotna evakuacia za 8 minut, ale pilot este presiel lietadlo a nasiel dalsich ludi a nasledne posledny opustil lietadlo 18 minut po nehode, esteze sa mu podarilo ludi presvedcit.
Bohuzial v Japonsku mnohe drahy zdielaju vojenske a civilne lietadla, normalne by v CR take lietadlo startovalo z Kbel a nie z Ruzyne, aj v Singapure startuju vojenske lietadla z Changi len velmi zriedkavo- snad len ked maju cvicenie pre pripad nutnej obrany, aby trochu poznali okolie.