Havárie a incidenty letadel
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Nevím, kam to dát... tak dávám sem.
Při bombardování letiště v Adenu byl zničen Boeing 747SP společnosti Yemenia (7O-YMN), která jej provozovala pro jemenskou vládu. Letoun byl zničen v dubnu, snímky se objevily až teď:
http://www.747sp.com/7o-ymn-yemenia-b74 ... ompletely/
http://www.747sp.com/new-photos-of-dest ... sp-7o-ymn/
Při bombardování letiště v Adenu byl zničen Boeing 747SP společnosti Yemenia (7O-YMN), která jej provozovala pro jemenskou vládu. Letoun byl zničen v dubnu, snímky se objevily až teď:
http://www.747sp.com/7o-ymn-yemenia-b74 ... ompletely/
http://www.747sp.com/new-photos-of-dest ... sp-7o-ymn/
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 90
- Registrován: 27. 06. 2014, 11:17
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Teraz ako by sa s tým vrece roztrhlo >> http://www.ta3.com/clanok/1066447/na-vychodnom-slovensku-sa-zrutil-vojensky-vrtulnik-s-tromi-ludmi.html
(Áno, viem že nejde o lietadlo, no nevedel som kam vhodnejšie to zaradiť)
(Áno, viem že nejde o lietadlo, no nevedel som kam vhodnejšie to zaradiť)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Vrtulník je letadlo, není to letoun.
Re: Havárie a incidenty letadel
Už se našlo... R.I.P
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
- Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Slovakum se ted s temi vrtulniky nedari. Nejdriv odriznuty vojak a ted cela helikoptera.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Uz zas, nebo myslis na ty zachranare tebo ty vojaky pred par tejdny? no a pak ti paragani, letos je hodne blbej rok
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Stane se a hlavně, že to dobře dopadlo. Jen docela mě překvapila i nízká obsaditelnost
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34193767
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34193767
Re: Havárie a incidenty letadel
Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
bepo píše:Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi
no jo, to tam museli přidat teď, ráno tam tolik fotek nebylo. Zajímavá evakuace skákat na skluz kufrem...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Zoltan píše:bepo píše:Mňa zase prekvapila tá fotka s utekajúcimi ľudmi a veľkými kuframi
no jo, to tam museli přidat teď, ráno tam tolik fotek nebylo. Zajímavá evakuace skákat na skluz kufrem...
BA nebude mit koule zazalovat je, ale nekdo zastupujici vladu USA by mohl (poruseni pokynu palubnich pruvodcich nebo znacek je trestny cin).
Re: Havárie a incidenty letadel
Ahoj, moc by mě zajímal váš názor:
Let TK 1887 Airbus A321 pravidelný odlet z IST v 8.05 13.9.2015
Vytlačeni ze stojánky, začali jsme pojíždět a po chvíli (nevím přesně, řekl bych po 30s) zastavili. Airbusí "pejsek" si pořád dokola poštěkával, na konci jen zvuk serva. A pořád dokola, několik pokusů. Kapitán zahlásil, že počítač hlásí poruchu a že to musí vyřešit. Pod levé přídlo přijelo servisní vozidlo, ještě jsem tomu nevěnoval úplně pozornost, cosi se proslýchalo o dveřích o zavazadlovém prostoru, ale když jsem zpozorněl, chodilo jen pravé křidélko, levé ne. Technik hlásil do vysílačky povely, levé křidélko do krajní polohy nahoru, šáhnul tam a vytáhnul nevelkou součástku. Kapitán zahlásil 30 min na novou součástku. Zasadili novou součástku a už jely obě. Už se zdálo, že letíme, ale opět jen pravé křidélko reagovalo, levé nic. Technici i v pilotní kabině. Nakonec se zdálo, že končíme, ale s oběma křidélky vytrimovanými mírně dolů (obě dolů) jsme začali pojíždět. Ještě start probíhal s křidélky dolů, na víc jsem neměl nervy
V průběhu letu už byla křidélka ve své poloze, let proběhnul zcela v pohodě.
Máte někdo tušení, o co mohlo jít?
Let TK 1887 Airbus A321 pravidelný odlet z IST v 8.05 13.9.2015
Vytlačeni ze stojánky, začali jsme pojíždět a po chvíli (nevím přesně, řekl bych po 30s) zastavili. Airbusí "pejsek" si pořád dokola poštěkával, na konci jen zvuk serva. A pořád dokola, několik pokusů. Kapitán zahlásil, že počítač hlásí poruchu a že to musí vyřešit. Pod levé přídlo přijelo servisní vozidlo, ještě jsem tomu nevěnoval úplně pozornost, cosi se proslýchalo o dveřích o zavazadlovém prostoru, ale když jsem zpozorněl, chodilo jen pravé křidélko, levé ne. Technik hlásil do vysílačky povely, levé křidélko do krajní polohy nahoru, šáhnul tam a vytáhnul nevelkou součástku. Kapitán zahlásil 30 min na novou součástku. Zasadili novou součástku a už jely obě. Už se zdálo, že letíme, ale opět jen pravé křidélko reagovalo, levé nic. Technici i v pilotní kabině. Nakonec se zdálo, že končíme, ale s oběma křidélky vytrimovanými mírně dolů (obě dolů) jsme začali pojíždět. Ještě start probíhal s křidélky dolů, na víc jsem neměl nervy
V průběhu letu už byla křidélka ve své poloze, let proběhnul zcela v pohodě.
Máte někdo tušení, o co mohlo jít?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Zjevne problem s hydraulikou na jedne strane, tezko rici zda bude nekdo schopen i bliz.
Re: Havárie a incidenty letadel
Křidélka u A32x jsou standardně pro vzlet obě mírně sklopená, ony totiž chodí částečně spolu s klapkami. Tedy když se vysunou klapky, křidélka se sklopí lehce dolů a zvyšují vztlak na části křídel, kde už nejsou klapky. Takže nic zvláštního A odstraňování poruchy před vzletem se taky občas odehrává, nehledal bych v tom cokoliv divného
Re: Havárie a incidenty letadel
Upřímně, to byla moje noční můra, že budou opravovat letadlo a já budu v něm )))
S křidélky díky za info, taky mě to napadlo, že v tom bude elektronika.
A jen pro mají zajímavost: kdyby se to odehrálo až ve vzduchu, byl by to důvod pro nouzové přistání? Přece jen letět se dá i s jen jedním křidélkém, dokonce možná jen s rušičema zcela bez křidélek - když to umí B52 , ale nevím, zda by to Airbusí nadmozek pilotovi dovolil, takhle manuálně ovládat letadlo.
S křidélky díky za info, taky mě to napadlo, že v tom bude elektronika.
A jen pro mají zajímavost: kdyby se to odehrálo až ve vzduchu, byl by to důvod pro nouzové přistání? Přece jen letět se dá i s jen jedním křidélkém, dokonce možná jen s rušičema zcela bez křidélek - když to umí B52 , ale nevím, zda by to Airbusí nadmozek pilotovi dovolil, takhle manuálně ovládat letadlo.