Stránka 17 z 20

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 21. 07. 2017, 13:32
od lukaskr
například pro norwegian lítá wamos, dělají to všechny možné aerolinky, v Kanadě lítá TUI, TVS, Smartlynx i British si půjčuje Qatar...

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 21. 07. 2017, 14:18
od JackBrno
mandrinka:
Zapomeň na to, takhle to už dnes opravdu nefunguje :) Dnes si můžeš koupit letenku od koho chceš a může to bez předchozí informace letět kdokoliv. Např. běžně lety ČSA létají letadla a posádky TVS :) Samozřejmě dané letadlo musí splňovat normy zemí mezi kterými a přes které letí a dále i pronajaté posádky kromě obecných kvalifikací mají školení a musí dodržovat i specifické postupy, které mateřská aerolinka má navíc proti obecným kvalifikacím, jako kdyby to byly kmenové posádky. Zejména to platí při dlouhodobějších pronájmech. No každopádně jsem zvědavý, jaká se nakonec zjistí příčina, jestli to byl opravdu problém s hydraulikou nebo chyba posádky.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 21. 07. 2017, 15:50
od lukaskr
většinou je na checkinu cedule, že let bude dnes operován ve spolupráci s xxx

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 19. 01. 2018, 10:55
od MEA
L-410 má zrejme problém...
(z planes:)
Chabarovský kraj po pouhých několika dnech provozu znovu uzemnil letouny L-410UVP-E20 společnosti Chabarovskije Avialiniji. Rozhodnutí bylo přijato 12. ledna 2018 poté, co se u Turboletu RA-67040 11. ledna projevila závada samovolného přechodu motoru (a vrtule) do beta režimu. Samovolný přechod do beta režimu byl s největší pravděpodobností příčinou katastrofy Turboletu RA-67047 dne 15.11.2017 v Nel´kanu.

(keby som chcel byť nasilu vtipný a konfrontačný ako prodejce v linku o KSC tak napíšem, "kde udělali soudruzi z ČR chybu?", ale nie je to môj štýl...)

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 11. 02. 2018, 14:39
od pepa007
Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 11. 02. 2018, 20:39
od Karel_x
pepa007 píše:Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha


Četl jsem, že před vzletem neodmražovali. Na letišti měl tou dobou údajně padat suchý sníh.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 11. 02. 2018, 21:16
od pepa007
Karel_x píše:
pepa007 píše:Antonov 148 na ruské vnitrostátní lince. 71 lidí.

https://zpravy.idnes.cz/rusko-letadlo-s ... anicni_kha


Četl jsem, že před vzletem neodmražovali. Na letišti měl tou dobou údajně padat suchý sníh.


Taky mi ty indicie ukazujou tímhle směrem

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 11. 02. 2018, 21:30
od aviatic
Na Avheraldu se spekulovalo i že nenatankovali a pak spadli bez paliva,tenhle záběr to ale vylučuje https://www.youtube.com/watch?v=fQktxb4eEG8 . Hořelo to. Námraza je dost pravděpodobná příčina.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 11. 02. 2018, 23:40
od pepa007
Na planes.cz píšou jak je celej Antonov docela ve srabu. Tohle asi bude poslední tečka..

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 12. 02. 2018, 22:19
od Karel_x
pepa007 píše:Na planes.cz píšou jak je celej Antonov docela ve srabu. Tohle asi bude poslední tečka..


No, Antonov si ještě dělá naděje, že v budoucnu prodá pár letadel nákladní verze tohoto letounu (zatím má jen prototyp), tedy An-178. Co se týče osobních verzí An-148/158, většina se dosud vyrobila v Rusku, ve Voroněži. V provozu je asi 7 vyrobených na UA (2x Air Koryo, 3xCubana), z těch vyrobených v Rusku je v provozu 29 (z toho 20 armáda + vládní letka + ministerstvo MS, zbytek Saravia+Angara). Vzhledem k politické situaci se nedá očekávat rozvoj prodeje v Rusku - armáda a spol. nekupuje stroje, kde se nakupuje hodně ND u potenciálních nepřátel a na Ukrajině - vláda už dřív zakázala Antonovu spolupráci s RF. O tom, že by na UA vázla výroba z důvodu odmítnutí dodávek z RF, nic nevím. Nevím, kde to planes vzali. Co chybí jsou zákazníci. Musíme si také uvědomit, že staré sovětské Antonovy se nevyvíjely a nevyráběly jen na UA, ale podílelo se na tom hodně ústavů z celého SSSR.

Nedávno jsem četl, že Ukrajinci prodali do Číny dokumentaci na An-225. Rusko vyvíjí vlastní náhradu za Ruslany i menší transportní letouny. Místo po An-148 zaujme SSJ. Pokud by Rusové odmítli i služby plánovaného servisního střediska (viz např. nedávná aféra kvůli armádním Ruslanům), nevím, kdo by do takového podniku chtěl vstoupit.

Nevím, jak moc může danou situaci ještě něco zhoršit. Nevěřím také, že se příčinou nehody ukáže technická závada tohoto zajímavého stroje. Je to druhá katastrofa An-148, první byl nácvik emergency descentu, tuším barmských potenciálních zájemců, kdy se špatně zorientovali uhledně výšky a země proti nim vyrazila rychleji, než stačili uhnout.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 13. 02. 2018, 23:54
od Robert
United AIrlines let UA1175 San Francisco - Honolulu. Boeing 777 před chvílí nouzově přistál v Honolulu s tímto:

https://twitter.com/erikhaddad/status/9 ... 6701258752
https://twitter.com/mfalaschi/status/963545726654361600

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 14. 02. 2018, 07:11
od Globik
Robert píše:United AIrlines let UA1175 San Francisco - Honolulu. Boeing 777 před chvílí nouzově přistál v Honolulu s tímto:

https://twitter.com/erikhaddad/status/9 ... 6701258752
https://twitter.com/mfalaschi/status/963545726654361600

Na Lidovkach tvrdí, že to byl stroj N773UA, ale podle flihgtradaru to byl jiný stroj. A je to na flihgtradaru jnějaké podivné, má Twitteru někdo píše, že den předtím byla závada na stroji, byl vyměněn a zpoždění mnoho hodin, to je dle flihgtradaru ale 11.2. a na 12.2. tam vůbec nebyl vypsán let na tomto čísle letu.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 18. 02. 2018, 09:29
od JiS_Progressus
Bohužel, další ... AT72, Irán, 66 duší na palubě
http://avherald.com/h?article=4b511c15&opt=0

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 28. 02. 2018, 10:11
od MEA
An-148 - nemali zapnuté pitot heating (vyhrievanie pitotiek). rýchlomery im začali ukazovať hausnumerá a kým af447 to vtedy uťahali do pádu, títo to utlačili do zeme rýchlosťou 800+ km/h. (výsledky predbežných správ MAK-u). Irán sa ešte nevie, ale to ATR-ko malo nejaké problémy, pilot vypýtal nižšiu hladinu, ale nedodržali ani tú a narazili tesne pod vrcholom posledného hrebeňa pred Jasúdžom do hory. Okolité kopce majú 4000 - 4500 metrov.

Re: Havárie a incidenty letadel

Napsal: 04. 03. 2018, 23:41
od Robert
TezJet (Kyrgyzstán) - Avro RJ85 - problém s motorem 2. března: