Boeing 777X
Re: Boeing 777X
Slávnostná premiéra inovovaného Boeingu sa uskutoční 13.3. a bude možné to naživo sledovať na:
http://www.boeing.com/777x/reveal/?fbcl ... 90MuxP2myQ
http://www.boeing.com/777x/reveal/?fbcl ... 90MuxP2myQ
Re: Boeing 777X
Boeing dnes oznámil, že plánovaný roll-out nového 777X je kvôli včerajšej nehode zrušený.
Re: Boeing 777X
Oficiální roll-out sice Boeing odložil, ale tady jsou alespoň první fotky. Při pohledu na tu druhou zpod trupu a velikost motorů, mě nenapadá vhodnější slovo, než "brutální".
https://airlinerwatch.com/boeing-unoffi ... eing-777x/
https://airlinerwatch.com/boeing-unoffi ... eing-777x/
Re: Boeing 777X
To sklopení konců křídel je docela svižné, odhadem 12sec + nějaký čas na zajištění.
https://twitter.com/i/status/1141397569295269889
https://twitter.com/i/status/1141397569295269889
Re: Boeing 777X
Alvin píše:To sklopení konců křídel je docela svižné, odhadem 12sec + nějaký čas na zajištění.
https://twitter.com/i/status/1141397569295269889
Snazim sa spomenut si, kedy robil Boeing naposledny lietadlo pre USN pre lietadlove lode
Re: Boeing 777X
whiskey píše:Snazim sa spomenut si, kedy robil Boeing naposledny lietadlo pre USN pre lietadlove lode
S vyloučením know how od MCDonnell nebo s ?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Boeing 777X
Trochu se obavam, ze tohle bude jedno z nejporuchovejsich mist.
Re: Boeing 777X
Roiman4 píše:Trochu se obavam, ze tohle bude jedno z nejporuchovejsich mist.
Proč myslíš? Ten systém je docela jednoduchý a jak už tu vzpomínali kolegové, používal se na vojenských letadlech dávno.
Myslím, že po AoA single point of failure lekci ze 737MAX snad Boeing znovu neudělá nějakou fatální chybu v designu.
Re: Boeing 777X
Dnes jsem četl na planes.cz http://www.planes.cz/cs/article/203827/ ... -roku-2020
, že GE dodal upravené motory.
Zajímalo by mne ale všeobecně, proč je v posledních letech tolik problémů s leteckými motory, které se snad nevyhýbají žádnému výrobci motorů.
1. Narazili na konstruční dno, možností motorů?
2. Je za tím snaha vyrobit stále úspornější motory?
3. je za tím snaha o použití nových paliv a nižší emise?
4. Nebo jsme dospěli do doby, že se vše "šije horkou jehlou"?
5. Nebo je to tlak na snižování nákladů a "hypotetický náskok" před ostatními výrobci?
Důvodem proč otevírám toto téma je, že letecký motor je něco jiného než motor auta, tomu když "umře" motor, tak ho odstavíte na krajnici, s letadly to tak jednoduché není.
Asi to trápí více lidí, kteří jsou odkázáni na leteckou dopravu, protože toto nevyřeší, že nebudu lítat s nějakým typem letadla např. B - MAX nebo s nějakou leteckou společností, např. SW.
, že GE dodal upravené motory.
Zajímalo by mne ale všeobecně, proč je v posledních letech tolik problémů s leteckými motory, které se snad nevyhýbají žádnému výrobci motorů.
1. Narazili na konstruční dno, možností motorů?
2. Je za tím snaha vyrobit stále úspornější motory?
3. je za tím snaha o použití nových paliv a nižší emise?
4. Nebo jsme dospěli do doby, že se vše "šije horkou jehlou"?
5. Nebo je to tlak na snižování nákladů a "hypotetický náskok" před ostatními výrobci?
Důvodem proč otevírám toto téma je, že letecký motor je něco jiného než motor auta, tomu když "umře" motor, tak ho odstavíte na krajnici, s letadly to tak jednoduché není.
Asi to trápí více lidí, kteří jsou odkázáni na leteckou dopravu, protože toto nevyřeší, že nebudu lítat s nějakým typem letadla např. B - MAX nebo s nějakou leteckou společností, např. SW.
Re: Boeing 777X
Vysoke naroky na emisie a cenu, naopak znizovanie vyrobnych nakladov. Rovnako narazili aj vyrobcovia aut, akurat tam to nie je take rizikove a skor robia s ludi somarov.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Boeing 777X
qwertyx64 píše:Vysoke naroky na emisie a cenu, naopak znizovanie vyrobnych nakladov. Rovnako narazili aj vyrobcovia aut, akurat tam to nie je take rizikove a skor robia s ludi somarov.
A nebo je to tak, ze cilem je zvysovani efektivity (snizovani spotreby) na vysoce konkurencnim trhu, a z lidi "somarov" delaji jenom verozvesti, kteri vidi "naroky na emisie" i za zdrazovanim mrkve v supermarketech.
Re: Boeing 777X
Boeing 777X nevydržel zátěžový test, roztrhl se. Výrobce to tajil
https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... paign=null
https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... paign=null
Re: Boeing 777X
jdr píše:Boeing 777X nevydržel zátěžový test, roztrhl se. Výrobce to tajil
https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... paign=null
Taky jsem to viděl, ale nedělal bych z toho tragédii, vždyť je to jen taková malá dírka a dveře jsou zbytečné. Opravdu se začínám bát nových letadel této společnosti,protože to vše ukazuje na skutečnost, že chtějí strašně moc šetřit a také dohnat náskok Airbusu.
Kdyby se to dělo Pumě vers. Adidas, nebo Cole vers. Pepsi, tak by se o nic moc nejednalo, ale letadla jsou přeci jen trochu jiný sortiment výrobků
Re: Boeing 777X
Článek uvádí, že se to stalo při finálních zátěžových testech na hranici destrukce. Letadlo nedosáhlo požadovaných parametrů o 1%. Ve chvíli destrukce síly, působící na konstrukci, ohnuly konce křídel o 28 stop (za letu se ohnou maximálně o 9 stop) a na pilota by za letu při manévru s tímto zatížením konstrukce působilo přetížení 3,75 g (za letu maximálně 1,3 g). Boeing nemusí testy opakovat, postačí prokázané zpevnění konstrukce. Událost nemá mít vliv na termíny uvádění do provozu.
Takže bych nepanikařil, na druhou stranu...kdo chce, tak uvěří
Takže bych nepanikařil, na druhou stranu...kdo chce, tak uvěří