Porovnání "widebody"
Porovnání "widebody"
Dnešní komentář na iDnes o tom co čemu konkuruje mě vedlo k vytvoření následující tabulky.
Za základ výpočtu beru "hypotetickou" plochu letadla k disposici přepravci. Neřešme váhu-nosnost, neřešme "kóničnost předku a zadku a neřešme plochu zabranou pilotní kabinou, vstupním prostorem a technologii v ocase - to je cca stejné u všech typů. Letadla beru tedy jako obdélník celková délka x šířka kabiny.
Rovněž 777x neřeším - to je ještě opravdu daleko.
Seřazeno podle plochy [m2]:
767-200 229
767-300 259
767-400 290
330-200 310
787-800 311
330-300 336
350-800 340
787-900 345
340-500 359
777-200 374
350-900 375
350-1000 415
777-300 434
No a aby to bylo ještě komplikovanější přidejme VLA v 1 kole bez horních pater
747-400 431
747-800 465
380-800 475
k tomu přídavek na 2 patro - již ve skutečné "podlahové" ploše
747 84
380 260
Tedy co konkuruje čemu a jak si každý jasně uvědomí.
Pokud to nikoho nezajímalo tak se omlouvám
Za základ výpočtu beru "hypotetickou" plochu letadla k disposici přepravci. Neřešme váhu-nosnost, neřešme "kóničnost předku a zadku a neřešme plochu zabranou pilotní kabinou, vstupním prostorem a technologii v ocase - to je cca stejné u všech typů. Letadla beru tedy jako obdélník celková délka x šířka kabiny.
Rovněž 777x neřeším - to je ještě opravdu daleko.
Seřazeno podle plochy [m2]:
767-200 229
767-300 259
767-400 290
330-200 310
787-800 311
330-300 336
350-800 340
787-900 345
340-500 359
777-200 374
350-900 375
350-1000 415
777-300 434
No a aby to bylo ještě komplikovanější přidejme VLA v 1 kole bez horních pater
747-400 431
747-800 465
380-800 475
k tomu přídavek na 2 patro - již ve skutečné "podlahové" ploše
747 84
380 260
Tedy co konkuruje čemu a jak si každý jasně uvědomí.
Pokud to nikoho nezajímalo tak se omlouvám
Re: Porovnání "widebody"
Srovnání plochy podlahy je celkem nic neříkající.
bral bych srovnání payload/range. nebo burn/pax. Ale to je moc práce
a 767 bych vyřadil uplně, neboť už je to dáma která pomalu dosluhuje až na 400ER
bral bych srovnání payload/range. nebo burn/pax. Ale to je moc práce
a 767 bych vyřadil uplně, neboť už je to dáma která pomalu dosluhuje až na 400ER
Re: Porovnání "widebody"
s543 píše:Dnešní komentář na iDnes o tom co čemu konkuruje mě vedlo k vytvoření následující tabulky.
Za základ výpočtu beru "hypotetickou" plochu letadla k disposici přepravci. Neřešme váhu-nosnost, neřešme "kóničnost předku a zadku a neřešme plochu zabranou pilotní kabinou, vstupním prostorem a technologii v ocase - to je cca stejné u všech typů. Letadla beru tedy jako obdélník celková délka x šířka kabiny.
Rovněž 777x neřeším - to je ještě opravdu daleko.
Seřazeno podle plochy [m2]:
767-200 229
767-300 259
767-400 290
330-200 310
787-800 311
330-300 336
350-800 340
787-900 345
340-500 359
777-200 374
350-900 375
350-1000 415
777-300 434
No a aby to bylo ještě komplikovanější přidejme VLA v 1 kole bez horních pater
747-400 431
747-800 465
380-800 475
k tomu přídavek na 2 patro - již ve skutečné "podlahové" ploše
747 84
380 260
Tedy co konkuruje čemu a jak si každý jasně uvědomí.
Pokud to nikoho nezajímalo tak se omlouvám
Zajimave! Ekonomika provozu a nasledna cena letenky jsou silne argumenty, ale i tak je skoda tech "narrow" widebodies - tyka se 767 a pozdeji i 330/340 family. Btw chybi 346!
Re: Porovnání "widebody"
Jasně nějak vypadl
340-600 398
340-600 398
Re: Porovnání "widebody"
Nism0 píše:Srovnání plochy podlahy je celkem nic neříkající.
bral bych srovnání payload/range. nebo burn/pax. Ale to je moc práce
a 767 bych vyřadil uplně, neboť už je to dáma která pomalu dosluhuje až na 400ER
Proč se do staré dámy vyhazují peníze montováním wingletů
Re: Porovnání "widebody"
Klasickej retrofit . Každopádně výroba se drží už jen kvuli KC. Samozřejmě, že bude lítat ještě pěknejch pár let Ale obávám se, že se zanedlouho přidá k A340, který se začínaj ve velkym nahrazovat triplem.