Porovnání "widebody"

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Porovnání "widebody"

Příspěvek od s543 »

Dnešní komentář na iDnes o tom co čemu konkuruje mě vedlo k vytvoření následující tabulky.

Za základ výpočtu beru "hypotetickou" plochu letadla k disposici přepravci. Neřešme váhu-nosnost, neřešme "kóničnost předku a zadku a neřešme plochu zabranou pilotní kabinou, vstupním prostorem a technologii v ocase - to je cca stejné u všech typů. Letadla beru tedy jako obdélník celková délka x šířka kabiny.

Rovněž 777x neřeším - to je ještě opravdu daleko.

Seřazeno podle plochy [m2]:
767-200 229
767-300 259
767-400 290
330-200 310
787-800 311
330-300 336
350-800 340
787-900 345
340-500 359
777-200 374
350-900 375
350-1000 415
777-300 434

No a aby to bylo ještě komplikovanější přidejme VLA v 1 kole bez horních pater
747-400 431
747-800 465
380-800 475
k tomu přídavek na 2 patro - již ve skutečné "podlahové" ploše
747 84
380 260

Tedy co konkuruje čemu a jak si každý jasně uvědomí.

Pokud to nikoho nezajímalo tak se omlouvám :wave:


Nism0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 12. 03. 2013, 16:21
Stav: Offline

Re: Porovnání "widebody"

Příspěvek od Nism0 »

Srovnání plochy podlahy je celkem nic neříkající.
bral bych srovnání payload/range. nebo burn/pax. Ale to je moc práce :D

a 767 bych vyřadil uplně, neboť už je to dáma která pomalu dosluhuje až na 400ER :)

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Porovnání "widebody"

Příspěvek od dider »

s543 píše:Dnešní komentář na iDnes o tom co čemu konkuruje mě vedlo k vytvoření následující tabulky.

Za základ výpočtu beru "hypotetickou" plochu letadla k disposici přepravci. Neřešme váhu-nosnost, neřešme "kóničnost předku a zadku a neřešme plochu zabranou pilotní kabinou, vstupním prostorem a technologii v ocase - to je cca stejné u všech typů. Letadla beru tedy jako obdélník celková délka x šířka kabiny.

Rovněž 777x neřeším - to je ještě opravdu daleko.

Seřazeno podle plochy [m2]:
767-200 229
767-300 259
767-400 290
330-200 310
787-800 311
330-300 336
350-800 340
787-900 345
340-500 359
777-200 374
350-900 375
350-1000 415
777-300 434

No a aby to bylo ještě komplikovanější přidejme VLA v 1 kole bez horních pater
747-400 431
747-800 465
380-800 475
k tomu přídavek na 2 patro - již ve skutečné "podlahové" ploše
747 84
380 260

Tedy co konkuruje čemu a jak si každý jasně uvědomí.

Pokud to nikoho nezajímalo tak se omlouvám :wave:


Zajimave! Ekonomika provozu a nasledna cena letenky jsou silne argumenty, ale i tak je skoda tech "narrow" widebodies - tyka se 767 a pozdeji i 330/340 family. Btw chybi 346!

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Porovnání "widebody"

Příspěvek od s543 »

Jasně nějak vypadl
340-600 398
:crazy:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Porovnání "widebody"

Příspěvek od PavelD »

Nism0 píše:Srovnání plochy podlahy je celkem nic neříkající.
bral bych srovnání payload/range. nebo burn/pax. Ale to je moc práce :D

a 767 bych vyřadil uplně, neboť už je to dáma která pomalu dosluhuje až na 400ER :)


Proč se do staré dámy vyhazují peníze montováním wingletů :wink:


Nism0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 12. 03. 2013, 16:21
Stav: Offline

Re: Porovnání "widebody"

Příspěvek od Nism0 »

Klasickej retrofit :). Každopádně výroba se drží už jen kvuli KC. Samozřejmě, že bude lítat ještě pěknejch pár let :) Ale obávám se, že se zanedlouho přidá k A340, který se začínaj ve velkym nahrazovat triplem. :)


Odpovědět