Boeing 737 MAX

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Status: Offline

Boeing 737 MAX

Příspěvekod GrenA350 » 25. 06. 2013, 23:10

Hmm, tak to už sú riadne "plazmy". Až mi to do bulíka skoro ani nepasuje... ale treba ísť s dobou :wink:

Obrázek


Pajousek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 129
Registrován: 03. 07. 2012, 11:05
Oblíbené typy letadel: Boeing 777,737
Airbus A319,320,321,380
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod Pajousek » 26. 06. 2013, 20:48

GrenA350 píše:Hmm, tak to už sú riadne "plazmy". Až mi to do bulíka skoro ani nepasuje... ale treba ísť s dobou :wink:


uz se tesim, az ho bude mit TVS :-)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod PavelD » 15. 03. 2019, 09:16

Nechci zaplevelit vlákno probírající aktuální události.

Když jsem poprvé viděl motor pro MAX, vznesl jsem dotaz a přímo zde na fóru jsem byl ujištěn,
že si Boeing s velikostí motoru poradí. V souvislosti s nehodou byla řeč i na téma motoru u MAX
s ohledem na jeho umístění a ovlivnění letových vlastností letadla. Nepochybně umístění motoru
není příčinou nehody, ale přemýšlím, zda 737 MAX není poslední pokus jak ještě využít původní
původní ideu ze 70.let. A nebo nové a úspornější motory budou muset být vymýšleny s menším průměrem :-)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod mandrinka » 15. 03. 2019, 09:37

PavelD píše:Nechci zaplevelit vlákno probírající aktuální události.

Když jsem poprvé viděl motor pro MAX, vznesl jsem dotaz a přímo zde na fóru jsem byl ujištěn,
že si Boeing s velikostí motoru poradí. V souvislosti s nehodou byla řeč i na téma motoru u MAX
s ohledem na jeho umístění a ovlivnění letových vlastností letadla. Nepochybně umístění motoru
není příčinou nehody, ale přemýšlím, zda 737 MAX není poslední pokus jak ještě využít původní
původní ideu ze 70.let. A nebo nové a úspornější motory budou muset být vymýšleny s menším průměrem :-)



Z těch článků, co se posílaly v tom vláknu o té nehodě, psali něco, z čehož jsem pochopil, že problém není velikost motor, ale obrazně řečeno, že motor pro větší letadlo je na malém letadlu. Zkrátka motory můžou zůstat, ale musí zpátky k rýsovacím prknům a přizpůsobit velikosti motorů i trup letadla, což se jim nechtělo, protože money, money, money, aint it funny.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod PavelD » 15. 03. 2019, 10:14

mandrinka píše:..že problém není velikost motor, ale obrazně řečeno, že motor pro větší letadlo je na malém letadlu.


737 je stejná kategorie letadel jako A320family, proto bych vynechal termín "větší/menší" letadlo. Ale 737 je nižší a tam můj dotaz směřoval.


Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 108
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod Alvin » 15. 03. 2019, 11:31

PavelD píše:A nebo nové a úspornější motory budou muset být vymýšleny s menším průměrem :-)

Tu úspornost přinesly právě motory s čím dál větším obtokovým poměrem, takže změnšování průměrů se v blízké budoucnosti určitě nedočkáme, resp. dokud se neobjeví nějaké revoluční technické řešení. Dílčí zlepšení přinášejí řešení jako převodovka u PW GTF nebo RR Advance a Ultrafan.

PavelD píše:...ale přemýšlím, zda 737 MAX není poslední pokus jak ještě využít původní
původní ideu ze 70.let.

Poslední verze 737 to rozhodně je. Občas se o MAXu píše jako o letadle, která ani Boeing sám nechtěl, ale A32Xneo a zákazníci (toužící co nejrychleji po úspornějších letadlech a zároveň s co nejmenšími náklady na přeškolení personálu) ho k tomu dotlačili. Výsledkem je tak letadlo s koncepcí z poloviny 60-tých let (btw. ta nízká výška, byla třeba z důvodu snažšího servisu a nakládky bagáže rovnou z plochy na menších letištích), na které se ve třech generacích postupně naroubovaly modernější technologie. Ne vždy zcela ideálně, jak ukazuje "případ MCAS".

klojM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Status: Offline

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvekod klojM » 16. 03. 2019, 19:25

Přehledně zpracováno "Where the grounded 737 MAX are stored": http://tinyurl.com/y252qg8m



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti