Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na ledadlu
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Zrovna tuto nehodu jsem nejak podrobne nestudoval, ze zprav si pamatuji, ze doslo k zamrznuti pitotovych trubic (nacez byl proveden redesign), coz vedlo k nekolikanasobnemu selhani pristroju.
Nicmene ted si ctu vysetrovaci zpravu a ano, doslo k pochybeni nedostatecne vycvicene posadky. Takze beru cast sveho prispevku o AF447 zpet a kaju se
Nicmene ted si ctu vysetrovaci zpravu a ano, doslo k pochybeni nedostatecne vycvicene posadky. Takze beru cast sveho prispevku o AF447 zpet a kaju se
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
V pohodě Ono těch čistě technických nehod, kde nemohla posádka nic dělat, je opravdu velice málo. Naštěstí spolehlivost a zálohování systémů v posledních desetiletích takové události téměř vylučuje.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Nicméně pro Air France žádná "výhra", když během čtyř let vinou pilotů zničly jednu A340 a jednu A330, v jednom případě NAŠTĚSTÍ beze ztrát na životech, díky čemuž se i po 20 letech provozu může A340 "pyšnit" tim, že je to stroj, v kterym nikdo nezahynul.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
A340 taky nebylo moc vyrobeno (v pomeru treba k B777)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
pavelpmi píše:377
To je tak 1/3 oproti B777. Ta se už se tím bohužel dva týdny chlubit nemůže...
Re: Nehody
JackBrno píše:No tam kde je dost místa, udělá se prostě tak dlouhá dráha, že to není potřeba. Pokud je dráha kratší, tak to je proto, že tam nebylo místo na delší dráhu, takže tam už logicky není ani místo na zpevněné předpolí Nicméně se testovalo (a snad to i na některých letištích existuje) v předpolí dráhy kus bezpečností plochy, která je tvořena speciálním křehkým betonem, do kterého se zaboří podvozky a rozpadající se beton má velký brzdící účinek. Jenže to je pak zase dilema. Rychlost V1 musí být počítána na pevnou část dráhy a po V1 už musí letadlo do vzduchu. Takže vlastně tu záchrannou oblast nevyužije. Ono je to ale stejně vytvořeno jako nouzovka když neubrzdí přistání, ne vzlet.
Mylšenkově souhlasím, ale terminologicky doporučuju dostudovat předpis L14:
Dojezdová dráha (Stopway)
Vymezená pravoúhlá plocha na zemi navazující na konec použitelné délky rozjezdu upravená tak, aby na ní mohlo letadlo zastavit při přerušeném vzletu.
3.7.3 Dojezdová dráha musí být upravena nebo vybudována tak, aby byla schopná v případě přerušeného vzletu přenést zatížení letounem, kterému je dojezdová dráha určena, aniž by došlo k poškození konstrukce letounu.
Poznámka: Instrukce týkající se únosnosti dojezdových drah jsou uvedeny v Dodatku A, bod 2
3.7.4 Povrch zpevněné dojezdové dráhy musí být vybudován tak, aby zajišťoval dobrý koeficient tření, slučitelný s navazující RWY, když je dojezdová dráha mokrá.
3.7.5 Charakteristiky tření nezpevněných dojezdových drah nesmí být podstatně menší než
charakteristiky tření RWY, na níž dojezdová dráha navazuje.
...a další.
Dále pak odkazuji na obrázek A-1, kde je hezky zakresleno, že SWY se nezapočítává do LDA, tedy není použitelná pro dobrždění při přistání. Stejně tak není bez zajímavosti, že se SWY nezapočítává do TODA, pouze do ASDA.
JackBrno píše:No tam kde je dost místa, udělá se prostě tak dlouhá dráha, že to není potřeba.
To asi nebudeme rozebírat ne? Doporučuji předpis L-14, dodatek A -1, kapitola 2.
Odkaz na L14:
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-14/data/print/L-14_cely.pdf
Jen pro zajímavost, podle publikovaných délek v AIPu je na LKPR RWY 04 k dispozici SWY o délce 180 m, kdežto předpolí pouze 60 m.
Přeju prima den
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Omlouvám se za předchozí offtopic, ale nedalo mi to.
K tématu...
Co se pamatuju, tak se konstrukčně připouští jedna fatální nehoda na 10 000 000 letových hodin - vložená spolehlivost, kvalita zpracování atd.
Nicméně reálně se statistiky pohybují někde okolo jedné fatální nehody na 2 000 000 letových hodin.
Ten rozdíl je téměř výlučně způsobem chybou lidského činitele (záměrně neříkám posádky).
Mnohem zajímavější by byla statistika, kerou ale asi není možné získat: Kolik nehod se nestalo, protože je lidský faktor dokázal včas rozpoznat a eliminovat?
K tématu...
Co se pamatuju, tak se konstrukčně připouští jedna fatální nehoda na 10 000 000 letových hodin - vložená spolehlivost, kvalita zpracování atd.
Nicméně reálně se statistiky pohybují někde okolo jedné fatální nehody na 2 000 000 letových hodin.
Ten rozdíl je téměř výlučně způsobem chybou lidského činitele (záměrně neříkám posádky).
Mnohem zajímavější by byla statistika, kerou ale asi není možné získat: Kolik nehod se nestalo, protože je lidský faktor dokázal včas rozpoznat a eliminovat?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
warman> To by neslo dost dobre definovat... kde udelas caru co posadka rozeznala a opravila, a co uz do toho nepatri (protoze to je bezna vec)?
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Však jsem psal, že takovou statistiku pravděpodobně není možné získat. Snad leda kdybychom přešli výlučně na letadla řízená počítačem bez zásahu člověka a i když je to zajímavá představa, stále je to především scifi.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
OR píše:AirFrance Concorde v Paříži asi také bylo pro posádku rozumně neřesitelné. To byla myslím primárně lidská chyba mechaniků Continentalu a neprovedení kontroly dráhy před startem supersonicu. Čili lidská chyba, ale ne posádky.
Velká spekulace:
Možná, kdyby provedli proti pravidlům a předpisům rejected takeoff při rychosti lehce nad V1, zničili by letadlo, ale byla by šance přežít.
Existuje o tom konspirační teorie, a také byl natočen dokument že to celé bylo poněkud jinak.
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Konspirační teorie existují prakticky o všem a většinou je to snůška nesmyslů. Těžko se vyvrací, protože konspirátoři považují za dostatečný důkaz už jen to, že oficiální místa teorii popírají
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
Požadavky vlákna naplňuje třeba tohle:
http://www.aaib.gov.uk/publications/formal_reports/1_2010_g_ymmm/g_ymmm_report_sections.cfm
http://www.aaib.gov.uk/publications/formal_reports/1_2010_g_ymmm/g_ymmm_report_sections.cfm
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 425
- Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
františek dobrota píše:Požadavky vlákna naplňuje třeba tohle:
http://www.aaib.gov.uk/publications/formal_reports/1_2010_g_ymmm/g_ymmm_report_sections.cfm
Už jsem se začínal bát, že si na to nikdo nevzpomene. V případě, kdy těsně před přistáním vysadí oba motory, toho posádka moc nezmůže. V tomto případě ale kapitán udělal to nejlepší, co mohl.
Re: Nehody "západních" aerolinek způsobených závadou na leda
krakra píše:OR píše:AirFrance Concorde v Paříži asi také bylo pro posádku rozumně neřesitelné. To byla myslím primárně lidská chyba mechaniků Continentalu a neprovedení kontroly dráhy před startem supersonicu. Čili lidská chyba, ale ne posádky.
Velká spekulace:
Možná, kdyby provedli proti pravidlům a předpisům rejected takeoff při rychosti lehce nad V1, zničili by letadlo, ale byla by šance přežít.
Existuje o tom konspirační teorie, a také byl natočen dokument že to celé bylo poněkud jinak.
Monu poprosin o link k té konspirační teorii? Ono je známo kdy přesně dostali informaci o tom, že hoříí? Nebyli už ve vzduchu?