Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Je to sice tak trochu duplicitní téma, ale Tůčka si ho zaslouží, myslím!
Moje otázka je jednoduchá. Kde nejlépe chytit Tupoleva, nemyslím 204, to už moc zavání moderním letadlem. Hledáním jsem strávil dlouhé dny, ale možná pro samé nadšení někde nějakého přehlížím...
Mé dosavadní poznatky:
Aktivní 154 s pevně daným letovým řádem má pouze Alrosa. Nejdostupnější je asi linka SVX-OVB-MJZ, na úsek SVX-OVB jsem měl dokonce už koupenou letenku, leč skejsnul jsem v Moskvě a do Sverdlovska už se nedostal... Lítá s nimi i DME-PYJ a myslím, že i DME-MJZ, ale to je trochu mimo můj rozpočet. Bohužel se ale už i k Alrose jako rakovina rozlézají 737NG a bojím se, že Tůčka to mají spočítané.
Další čtyři má Belavie, viz letošní návštěvy v Praze. Doteď si vyčítám, že jsem nestihl koupit letenku, PRG-MSQ-VNO by šlo krásně za 5200 a nemusel bych ani shánět vízum. Jinak pravidelně u nich nelétají, jen zimní (především z Gomelu do Ruska) a letní (Bulharsko, Turecko) chartery. kupovat si ale zájezd u nějaké běloruské cestovky se mi zrovna moc nechce
UTAir: Ti jich taky ještě pár mají a docela často se objevují na FR24, ale za boha se mi nepodařilo v tom najít nějaký systém, na kolik ani nejsou vypsané v leťáku, jedná se tedy jen o záskoky. Kdyby tu byl nějaký insider z UTAiru, ať se nestydí a dá echo
Gazpromavia: I oni jich podle různých databází pár mají, ale pravděpodobně s nimi nelítají pravidelky. Nebo se pletu?
Dál se mi podařilo najít, že AZAL má dva kusy (nejspíš od zkrachovalého Turan Airu?), ale pravidelně s nimi nikam nelítá.
Podle Flightmapperu lítají nějaké 134 (!) u Taban Airu, ale podle mě to je nějaká chyba, nikde jinde v systému nejsou, nevíte někdo?
No...a tím jsem skončil, proto se vás ptám, nepřehlédl jsem v zápalu boje něco, co je přímo pod nosem? Nepočítaje slovenské krasavice, protože nevím, jak bych se do nich dostal Proletět se Tupolevem by byl vrchol mojí zatím krátké kariéry leteckého nadšence, ale čekat není na co...Brzy nám je vezmou úplně, stejně jako A300, DC10, DC9 a jiné...
Moje otázka je jednoduchá. Kde nejlépe chytit Tupoleva, nemyslím 204, to už moc zavání moderním letadlem. Hledáním jsem strávil dlouhé dny, ale možná pro samé nadšení někde nějakého přehlížím...
Mé dosavadní poznatky:
Aktivní 154 s pevně daným letovým řádem má pouze Alrosa. Nejdostupnější je asi linka SVX-OVB-MJZ, na úsek SVX-OVB jsem měl dokonce už koupenou letenku, leč skejsnul jsem v Moskvě a do Sverdlovska už se nedostal... Lítá s nimi i DME-PYJ a myslím, že i DME-MJZ, ale to je trochu mimo můj rozpočet. Bohužel se ale už i k Alrose jako rakovina rozlézají 737NG a bojím se, že Tůčka to mají spočítané.
Další čtyři má Belavie, viz letošní návštěvy v Praze. Doteď si vyčítám, že jsem nestihl koupit letenku, PRG-MSQ-VNO by šlo krásně za 5200 a nemusel bych ani shánět vízum. Jinak pravidelně u nich nelétají, jen zimní (především z Gomelu do Ruska) a letní (Bulharsko, Turecko) chartery. kupovat si ale zájezd u nějaké běloruské cestovky se mi zrovna moc nechce
UTAir: Ti jich taky ještě pár mají a docela často se objevují na FR24, ale za boha se mi nepodařilo v tom najít nějaký systém, na kolik ani nejsou vypsané v leťáku, jedná se tedy jen o záskoky. Kdyby tu byl nějaký insider z UTAiru, ať se nestydí a dá echo
Gazpromavia: I oni jich podle různých databází pár mají, ale pravděpodobně s nimi nelítají pravidelky. Nebo se pletu?
Dál se mi podařilo najít, že AZAL má dva kusy (nejspíš od zkrachovalého Turan Airu?), ale pravidelně s nimi nikam nelítá.
Podle Flightmapperu lítají nějaké 134 (!) u Taban Airu, ale podle mě to je nějaká chyba, nikde jinde v systému nejsou, nevíte někdo?
No...a tím jsem skončil, proto se vás ptám, nepřehlédl jsem v zápalu boje něco, co je přímo pod nosem? Nepočítaje slovenské krasavice, protože nevím, jak bych se do nich dostal Proletět se Tupolevem by byl vrchol mojí zatím krátké kariéry leteckého nadšence, ale čekat není na co...Brzy nám je vezmou úplně, stejně jako A300, DC10, DC9 a jiné...
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Let slovenským tupolevom je v skutočnosti veľmi ľahko dostupný, dokonca je to celé zdarma. Postup je jednoduchý: najprv sa staneš občanom Slovenskej republiky. Následne vycestuješ do nejakej moslimskej krajiny, porušíš mieste zákony a necháš sa zajať. A potom už len čakáš. Čoskoro pán premiér nasadne do svojho tupoleva a hrdinsky pre teba priletí vrámci svojej prezidentskej kampane za naše peniaze.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
ksc - dobrý tip )
inak už tu-čiek bohužiaľ naozaj silno ubúda. napriklad aj na domesticoch v strednej azii ich uz nevidat. ja som takto od sovietov premeskal il-62 aj an-24, ostatne som nastastie stihol aj v hojnom pocte.
an-24 by sa mal dat aj z apatitov (kirovska) - inak je to velmi pekna oblast - hory chibiny
http://en.wikipedia.org/wiki/Pskovavia
http://en.wikipedia.org/wiki/Kirovsk-Apatity_Airport
a 154-ky? rusi ešte píšu:
http://asosnin.livejournal.com/90410.html
aerolínky, kde ešte lietajú:
ямал
дагестан
нордavia?
донavia?
увауга
дальавиа
ютэйр
красэйр
колавиа
уральские
кмв - kavkazskie mineraľnye vody
bez záruky...
inak už tu-čiek bohužiaľ naozaj silno ubúda. napriklad aj na domesticoch v strednej azii ich uz nevidat. ja som takto od sovietov premeskal il-62 aj an-24, ostatne som nastastie stihol aj v hojnom pocte.
an-24 by sa mal dat aj z apatitov (kirovska) - inak je to velmi pekna oblast - hory chibiny
http://en.wikipedia.org/wiki/Pskovavia
http://en.wikipedia.org/wiki/Kirovsk-Apatity_Airport
a 154-ky? rusi ešte píšu:
http://asosnin.livejournal.com/90410.html
aerolínky, kde ešte lietajú:
ямал
дагестан
нордavia?
донavia?
увауга
дальавиа
ютэйр
красэйр
колавиа
уральские
кмв - kavkazskie mineraľnye vody
bez záruky...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Díky za snahu...
An-24 je ještě relativně dost, hlavně v Rusku, třeba u UTAir, pro nás nejblíž u Motor Sič, IEV-OZH.
Ten seznam v ruštině je značně zastaralý, půlka těch aerolinek už vůbec neexistuje, Donavia, Nordavia a Ural už bohužel Tůčka dávno nemají...
Na FR24 jsem dvakrát zahlídl nějakou kazašskou 154 na cestě z BKK. Výlet s kazašskými koupáky by byl jistě zajímavou zkušeností, a to nejen z leteckého hlediska, ale asi do toho nepůjdu
An-24 je ještě relativně dost, hlavně v Rusku, třeba u UTAir, pro nás nejblíž u Motor Sič, IEV-OZH.
Ten seznam v ruštině je značně zastaralý, půlka těch aerolinek už vůbec neexistuje, Donavia, Nordavia a Ural už bohužel Tůčka dávno nemají...
Na FR24 jsem dvakrát zahlídl nějakou kazašskou 154 na cestě z BKK. Výlet s kazašskými koupáky by byl jistě zajímavou zkušeností, a to nejen z leteckého hlediska, ale asi do toho nepůjdu
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
http://russianplanes.net/planelist/Tupolev/Tu-154 - zelená barva v seznamu - letoun je v provozu
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 138
- Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Nemusíš hľadať. Na 97 percent Tu-134/154 v pravidelnej doprave už len u Alrosy. Zvyšné 3% sú: Tu-134 UTair, ktorý sa teraz v januári nečakane objavil na niekoľkých jednotlivých letoch, ale na február už v let. poriadku písaný nie je, rezerva pre Gazpromaviu alebo UTair, ak by ešte nejakú Tu-154 náhodou nasadili, ale už by nemali, a 1 % si nechávam ako zálohu. Všetky ostatné Tu-154 sú už len príležitostné zmeny typu na linke.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 138
- Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Gazpromavia po krátkej pauze znova nasadila Tu154M na niektoré linky (predovšetkým z Vnukova a Ufy) a UTair stále priebežne nasadzuje Tu134 na niektoré lety z Ufy.
http://www.airportufa.ru/ru/shedule/
http://www.airportufa.ru/ru/shedule/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
ja viem, že to je info ako svet, ale 25. keď som letel LED-AMS, akurát sadalo Tu-134 tam. Takže ešte žijú i keď zriedka a mohol to byť kľudne nejaký rus-biz-jet...
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Jojo, Belavia byla moje asi poslední šance..
Bohužel jsme letenku kupovali na poslední chvíli a stála kolem 10 000... Zpět do Prahy to bylo úplně narvaný.
http://www.youtube.com/watch?v=Asq3VZXpYH4
Bohužel jsme letenku kupovali na poslední chvíli a stála kolem 10 000... Zpět do Prahy to bylo úplně narvaný.
http://www.youtube.com/watch?v=Asq3VZXpYH4
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
bugr píše:Jojo, Belavia byla moje asi poslední šance..
Bohužel jsme letenku kupovali na poslední chvíli a stála kolem 10 000... Zpět do Prahy to bylo úplně narvaný.
http://www.youtube.com/watch?v=Asq3VZXpYH4
Já jsem se díval ještě v den odletu, nejlevněji vyšla varianta PRG-MSQ-VNO za cca 5200 CZK, zpátky z Litvy jsem chtěl jet busem přes Varšavu Škoda...
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 952
- Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
My měli zpátečky, z VNO jsme druhý den ráno letěli jen dva v celým letadle
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Je ještě nějaká šance chytit tupouna, nebo něco podobného? Vrámci levných lístků s Transaerem mě to celkem láká, co jsem našel tak Alrosa nasazuje občas TU-154 např. DME-MJZ. Největší šance by teoreticky mohla být teď v lednu, když hojně lítají na Vánoce - nějaký tip?
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
V září se opět koná spotterská tour do KLDR, kde je možné letět Tu201/Il62/Tu134/An24/Il18.
Dates: 19th – 26th September 2015 (7 nights in the DPRK)
PRICE: EUR 1,995 / PERSON
V ceně jsou lety:
Beijing – Pyongyang: Tupolev Tu-204-100
Pyongyang – Samjiyon (return, 2 legs): Ilyushin IL-62
Pyongyang – Sondok (return, 1 leg each): Tupolev Tu-134 and Antonov An-24
Pyongyang – Tongchon (return, 2 legs): Ilyushin IL-18
Pyongyang – Beijing: Tupolev Tu-204-100 OR….
Pyongyang – Shenyang (optional): Tupolev Tu-204-300
A možnost připlatit si "fakultativní" let
Pyongyang – Sondok (return, 2 legs): Tupolev Tu-154 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Ilyushin IL-76 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Ilyushin IL-62 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Antonov An-148 EUR 100 / person
Pyongyang – Hyangsan (1 leg): Mil Mi-17 EUR 150 / person
Zájezd je to drahý, ale na druhou stranu, za tuhle cenu se do KLDR pořádají obyčejné zájezdy bez těchto letů, takže výhodné to určitě je.
Víc info: http://www.juchetravelservices.com/The- ... Tours.html
Dates: 19th – 26th September 2015 (7 nights in the DPRK)
PRICE: EUR 1,995 / PERSON
V ceně jsou lety:
Beijing – Pyongyang: Tupolev Tu-204-100
Pyongyang – Samjiyon (return, 2 legs): Ilyushin IL-62
Pyongyang – Sondok (return, 1 leg each): Tupolev Tu-134 and Antonov An-24
Pyongyang – Tongchon (return, 2 legs): Ilyushin IL-18
Pyongyang – Beijing: Tupolev Tu-204-100 OR….
Pyongyang – Shenyang (optional): Tupolev Tu-204-300
A možnost připlatit si "fakultativní" let
Pyongyang – Sondok (return, 2 legs): Tupolev Tu-154 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Ilyushin IL-76 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Ilyushin IL-62 EUR 250 / person
Pyongyang 30 mins circular pleasure flight: Antonov An-148 EUR 100 / person
Pyongyang – Hyangsan (1 leg): Mil Mi-17 EUR 150 / person
Zájezd je to drahý, ale na druhou stranu, za tuhle cenu se do KLDR pořádají obyčejné zájezdy bez těchto letů, takže výhodné to určitě je.
Víc info: http://www.juchetravelservices.com/The- ... Tours.html
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Taky možnost
podle tohodle odkazu http://info.flightmapper.net/route/Alro ... RU_MJZ_IKT by se dalo mezi IKT a MJZ s Alrosa Air chytit i TU-134 - otázka je zda-li se na to dá spoléhat. Druhá věc je kde koupit letenky? V rezervacnich systemech nic (nebo jsem spatne hledal?) o
podle tohodle odkazu http://info.flightmapper.net/route/Alro ... RU_MJZ_IKT by se dalo mezi IKT a MJZ s Alrosa Air chytit i TU-134 - otázka je zda-li se na to dá spoléhat. Druhá věc je kde koupit letenky? V rezervacnich systemech nic (nebo jsem spatne hledal?) o
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Kde chytit Tupoleva, zn. spěchá
Spenlik píše:Taky možnost
podle tohodle odkazu http://info.flightmapper.net/route/Alro ... RU_MJZ_IKT by se dalo mezi IKT a MJZ s Alrosa Air chytit i TU-134 - otázka je zda-li se na to dá spoléhat. Druhá věc je kde koupit letenky? V rezervacnich systemech nic (nebo jsem spatne hledal?) o
Hele, na tu Alrosu bych moc nespoléhal... Tůčka nahrazují 738 a 737 a je čím dál těžší a čím dál méně jisté, že danou linku poletí opravdu TU. Jinak já jsem kdysi kupoval letenku přímo přes web Alrosy (pouze v ruštině) nebo přes ruské vyhledávače, např. agent.ru nebo pososhok.ru.
Nejspolehlivější bylo nasazování Tu-154 na trase DME-PYJ-OVB, ale ceny byly hodně vysoký...