Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Boeing se zřítil do oceánu, nikdo nepřežil, přišlo v SMS příbuzným
http://www.lidovky.cz/boeing-se-zritil- ... ntent=main
zda ze problemy prenasleduju Malaysia Airlines nadalej
Dopravné lietadlo pre problémy neplánovane pristálo v Hongkongu
http://www.teraz.sk/zahranicie/malajzia ... lanok.html
http://www.lidovky.cz/boeing-se-zritil- ... ntent=main
zda ze problemy prenasleduju Malaysia Airlines nadalej
Dopravné lietadlo pre problémy neplánovane pristálo v Hongkongu
http://www.teraz.sk/zahranicie/malajzia ... lanok.html
Naposledy upravil(a) jdr dne 24. 03. 2014, 15:45, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
ano, peto24, filtrovat spravy. vynechat astara serana aj styri tony manga v cargu. nemylit si primarne a sekundarne radary a necakat hole tahitanky. nasli ho podla tohto satelitneho pingu oznacujuceho kruznicu s poslednou lokalizaciou
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MH370 ... ridors.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MH370 ... ridors.jpg
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Tvrdit pribuznym, ze letadlo spadlo a nemit v ruce jediny kousek trosek ci hmatatelneho dukazu , to jako fakt?
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Tak logicky, pokud mají jistotu, kde letadlo naposledy s jistotou zachytili a ví, že to bylo tak daleko od nejbližšího letiště, že by tam se zbytkem paliva nemohlo doletět, tak můžou se 100% jistotou tvrdit, že spadlo do moře. Tedy pokud nepočítám možnost, že na palubě byl Bruce Willis a dokázal přistát na neznámé letadlové lodi nebo natankovat palivo za letu z neznámého letadla
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Pokud se potvrdí tyto informace: http://www.youtube.com/watch?v=gauNY68MKAA, tak to přinese mnoho dalších otázek a nezbývá než doufat, že se pak najdou a podaří vylovit a analyzovat FDR a CVR, aby se objasnilo, co se přesně stalo a proč to letadlo letělo do tak nesmyslné oblasti...
a také, jak je možné, že se trosky nalézají relativně daleko za nevzdálenější hranicí, kam teoreticky mohli doletět se zásobou paliva, které měli na odletu.
a také, jak je možné, že se trosky nalézají relativně daleko za nevzdálenější hranicí, kam teoreticky mohli doletět se zásobou paliva, které měli na odletu.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Trochu zabavy do tejto smutnohry.
Domnievam sa, ze tak by osoba znala nemala pisat, alebo to opisuje od niekoho
jack 19.3. - A nevím proč se divíš, že ho nevidí radary. Oni ho viděli v Malajsii i v Thajsku, když kolem prolétal. Jenže v té oblasti a zvlášť nad otevřeným mořem prostě radary ani zdaleka nemají 100% pokrytí a navíc opravdu nemusí být trvale zapnuté. Utajit takové letadlo nad Evropou by byl problém, ale v asii nad mořem vůbec.
jack 24.3 - Tak logicky, pokud mají jistotu, kde letadlo naposledy s jistotou zachytili a ví, že to bylo tak daleko od nejbližšího letiště, že by tam se zbytkem paliva nemohlo doletět, tak můžou se 100% jistotou tvrdit, že spadlo do moře.
Tak ako to vlastne je.
Domnieval som sa, ze jack si za svojimi slovami stoji a neda na nejake klebety v platkoch.
Je az s podivom ak mnohi ako napisal mea, za na niecom lietaju dokazu napisat veci, ktore su uplne mimo logiku lietania.
Nikto ale este z lietajucich stale nenapisal ako to je podla platnych leteckych predpisov, ked ta bodka zmizne z radaru.
Viem, ze prvi budu ti co napisu ze vsak to je tam na vychode. A v tom je ta podstata, ak ho nevideli tak mali zacat podnikat take opatrenia, aby aspon zistili ci vobec leti ak ano tak aspon ktorym smerom.
Jack mi napisal 19.3: A jak to podle tebe asi můžou vědět, když jim zmizne z obrazovky? Myslíš, že vytáhne ze skříně křišťálovou kouli a podívá se do ní?
Ano trebars, pretoze aspon riadiaci letovej prevadzky v Europe mali mat tolko cti ochranit svoje povolanie aby zamedzili sireniu nepodlozenych zprav.
Ja som videl na hydeparku vystupenie pana Kellera,kde pekne popisal co sa deje v takom pripade, ze to kobi az tym, ze sa na nich pridu pozriet stihacky.
Domnievam sa, ze tak by osoba znala nemala pisat, alebo to opisuje od niekoho
jack 19.3. - A nevím proč se divíš, že ho nevidí radary. Oni ho viděli v Malajsii i v Thajsku, když kolem prolétal. Jenže v té oblasti a zvlášť nad otevřeným mořem prostě radary ani zdaleka nemají 100% pokrytí a navíc opravdu nemusí být trvale zapnuté. Utajit takové letadlo nad Evropou by byl problém, ale v asii nad mořem vůbec.
jack 24.3 - Tak logicky, pokud mají jistotu, kde letadlo naposledy s jistotou zachytili a ví, že to bylo tak daleko od nejbližšího letiště, že by tam se zbytkem paliva nemohlo doletět, tak můžou se 100% jistotou tvrdit, že spadlo do moře.
Tak ako to vlastne je.
Domnieval som sa, ze jack si za svojimi slovami stoji a neda na nejake klebety v platkoch.
Je az s podivom ak mnohi ako napisal mea, za na niecom lietaju dokazu napisat veci, ktore su uplne mimo logiku lietania.
Nikto ale este z lietajucich stale nenapisal ako to je podla platnych leteckych predpisov, ked ta bodka zmizne z radaru.
Viem, ze prvi budu ti co napisu ze vsak to je tam na vychode. A v tom je ta podstata, ak ho nevideli tak mali zacat podnikat take opatrenia, aby aspon zistili ci vobec leti ak ano tak aspon ktorym smerom.
Jack mi napisal 19.3: A jak to podle tebe asi můžou vědět, když jim zmizne z obrazovky? Myslíš, že vytáhne ze skříně křišťálovou kouli a podívá se do ní?
Ano trebars, pretoze aspon riadiaci letovej prevadzky v Europe mali mat tolko cti ochranit svoje povolanie aby zamedzili sireniu nepodlozenych zprav.
Ja som videl na hydeparku vystupenie pana Kellera,kde pekne popisal co sa deje v takom pripade, ze to kobi az tym, ze sa na nich pridu pozriet stihacky.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
@janko:
myslim, ze tu miesas hrusky s jablkami. Jack v svojom prvom vyjadreni poukazoval na radary, v druhom (domnievam sa) ze na satelit.
Pokial som to zo vsetkych tych kvalifikovanych medii spravne zachytil, tak mozeme rozlisovat na primarne a sekundarne radary v tomto pripade. Primarne radary su na civilnu letecku prevadzku, ktore su viac menej primacmi. Pokial v lietadle vypnes system, ktory ti posiela radarom poziciu, tak tie nic neuvidia. Sekundarne radary, v tomto pripade to boli vojenske, signal odosielaju a na zaklade odrazu radarovych vln si vytvaraju obraz, co je vo vzdusnom pristore. Radar vidi, ze nieco tam je, vie priblizne aj aku velkost to ma, kadial to leti, ako rychlo, ale nevie co leti, kym sa cez vysielacku neidentifikuje.
To ze sa informacie zo satelitov dostali na verejnost dostali tak neskoro moze mat podla mna tri priciny:
1. Vysetrovatelia nerozmyslali "out of the box" a neskoro sa o ne zacali zaujimat (podla mna nepravdepodobne)
2. Pracovalo sa s teoriou unosu a v tom pripade su to citlive info, ktore na verejnost nepatri
3. Bola to obrovsky velka salama surovych dat, ktore najprv bolo treba roztriedit, ktore mali skor charakter indicii a k spravnym zaverom sa dospelo casom + dalsim vyhodncovanim atd. To ze to boli surove data podporuje aj fakt, ze lietadlo malo vela systemov znefunkcnenych a ze satelity primarne nesluzia na lokaciu lietadiel(podla mna najpravdepodobnejsie).
myslim, ze tu miesas hrusky s jablkami. Jack v svojom prvom vyjadreni poukazoval na radary, v druhom (domnievam sa) ze na satelit.
Pokial som to zo vsetkych tych kvalifikovanych medii spravne zachytil, tak mozeme rozlisovat na primarne a sekundarne radary v tomto pripade. Primarne radary su na civilnu letecku prevadzku, ktore su viac menej primacmi. Pokial v lietadle vypnes system, ktory ti posiela radarom poziciu, tak tie nic neuvidia. Sekundarne radary, v tomto pripade to boli vojenske, signal odosielaju a na zaklade odrazu radarovych vln si vytvaraju obraz, co je vo vzdusnom pristore. Radar vidi, ze nieco tam je, vie priblizne aj aku velkost to ma, kadial to leti, ako rychlo, ale nevie co leti, kym sa cez vysielacku neidentifikuje.
To ze sa informacie zo satelitov dostali na verejnost dostali tak neskoro moze mat podla mna tri priciny:
1. Vysetrovatelia nerozmyslali "out of the box" a neskoro sa o ne zacali zaujimat (podla mna nepravdepodobne)
2. Pracovalo sa s teoriou unosu a v tom pripade su to citlive info, ktore na verejnost nepatri
3. Bola to obrovsky velka salama surovych dat, ktore najprv bolo treba roztriedit, ktore mali skor charakter indicii a k spravnym zaverom sa dospelo casom + dalsim vyhodncovanim atd. To ze to boli surove data podporuje aj fakt, ze lietadlo malo vela systemov znefunkcnenych a ze satelity primarne nesluzia na lokaciu lietadiel(podla mna najpravdepodobnejsie).
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Janko:
Než budeš napadat ostatní, měl by sis napřed zamést před vlastním prahem a to pořádně. Napsals totiž hned zpočátku dva naprosté nesmysly a přitom ses tvářil jako letecký mistr světa...
Takže za sebe - nenapsal jsem nic, co by bylo v rozporu s mými předchozími vyjádřeními. Letadlo zmizlo ze SEKUNDÁRNÍHO radaru (ano, to je ten, o kterém netušíš, jak funguje) a v dané oblasti evidentně nebyl PRIMÁRNÍ radar. Teprve dodatečně bylo ze záznamů vojenských radarů zjištěno, že náhodou zachytili neidentifikovaný objekt v místech, kde to letadlo nemělo co dělat a logicky si to hned nespojili se ztraceným letadlem. Druhá věc je, že v okamžiku zmizení asi neudělali uplně všechno, co mohli. Např. vyslání stíhaček. Jenže to se neudělá hned, protože nikdo nepředpokládá, že by letadlo jen vypnulo identifikaci a chtělo zmizet. Navíc to letadlo okamžitě po posledním spojení změnilo výrazně kurs a letělo úplně jiným směrem, než by kdokoliv čekal a než by vůbec stíhačky zvládly odstartovat a dostat se na místo, letadlo už by stejně bylo úplně jinde a šance nalezení letadla nad otevřeným mořem se limitně blížila nule (navíc byla noc). No a nakonec dnešní informace, poslední potvrzená pozice byla vypočtena komplikovaně až teď na základě dat ze satelitního komunikátoru, který ale není určen k lokalizaci, takže nebylo možné tu polohu zjistit on-line, dokud ještě letadlo letělo.
V podstatě ať se ti to líbí nebo ne, tak existuje mnoho oblastí světa, kde letadlo opravdu může zmizet beze stopy a lze ho nalézt možná až dodatečně. Pan Keller nejspíš mluvil o Evropě nebo jiné hustě osídlené pevnině, kde je velké množství primárních radarů a spousta pohotovostních stíhaček, kde by se takto letadlo ztratit nemohlo.
Než budeš napadat ostatní, měl by sis napřed zamést před vlastním prahem a to pořádně. Napsals totiž hned zpočátku dva naprosté nesmysly a přitom ses tvářil jako letecký mistr světa...
Takže za sebe - nenapsal jsem nic, co by bylo v rozporu s mými předchozími vyjádřeními. Letadlo zmizlo ze SEKUNDÁRNÍHO radaru (ano, to je ten, o kterém netušíš, jak funguje) a v dané oblasti evidentně nebyl PRIMÁRNÍ radar. Teprve dodatečně bylo ze záznamů vojenských radarů zjištěno, že náhodou zachytili neidentifikovaný objekt v místech, kde to letadlo nemělo co dělat a logicky si to hned nespojili se ztraceným letadlem. Druhá věc je, že v okamžiku zmizení asi neudělali uplně všechno, co mohli. Např. vyslání stíhaček. Jenže to se neudělá hned, protože nikdo nepředpokládá, že by letadlo jen vypnulo identifikaci a chtělo zmizet. Navíc to letadlo okamžitě po posledním spojení změnilo výrazně kurs a letělo úplně jiným směrem, než by kdokoliv čekal a než by vůbec stíhačky zvládly odstartovat a dostat se na místo, letadlo už by stejně bylo úplně jinde a šance nalezení letadla nad otevřeným mořem se limitně blížila nule (navíc byla noc). No a nakonec dnešní informace, poslední potvrzená pozice byla vypočtena komplikovaně až teď na základě dat ze satelitního komunikátoru, který ale není určen k lokalizaci, takže nebylo možné tu polohu zjistit on-line, dokud ještě letadlo letělo.
V podstatě ať se ti to líbí nebo ne, tak existuje mnoho oblastí světa, kde letadlo opravdu může zmizet beze stopy a lze ho nalézt možná až dodatečně. Pan Keller nejspíš mluvil o Evropě nebo jiné hustě osídlené pevnině, kde je velké množství primárních radarů a spousta pohotovostních stíhaček, kde by se takto letadlo ztratit nemohlo.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
micaello píše:Tvrdit pribuznym, ze letadlo spadlo a nemit v ruce jediny kousek trosek ci hmatatelneho dukazu , to jako fakt?
Také mě to docela překvapilo. Není to rozhodně obvyklé, stejně jako považuji za netaktní o tom informovat pozůstalé smskou.
Zatím mám spíš pocit, že otazníků přibývá, než ubývá.
JackBrno píše:v dané oblasti evidentně nebyl PRIMÁRNÍ radar
Pro přesnost, podle mádií - Vietnam už první den upozornil, že dle jeho PVO se eroplán otočil a vrátil, Malajci podle pozdějšího vyjádření ještě tentýž den studovali záznam vlastních dvou primárních 3D radarů a dospěli k závěru, že se tak s nejvyšší pravděpodobností skutečně stalo. Co mě docela mate je, že příslušným směrem rozšířili oblast záchranné operace až po týdnu, přestože někde mohlo bojovat o život dvě stě lidí. Thajci údajně tahali T7 také, ale zprávu předali, až se jich prý Malajsie po dvou nebo třech týdnech na to oficiálně zeptala. Jak je to se Singapourem není jasné, stejně jako není jasné, jak je to s OTH radary Austrálie a USA.
S tím vysláním hotovostních stíhačů bych to neviděl tak beznadějně, než doletěli s T7 zpět nad ostrov, už mohly být ve vzduchu a navést je na T7 tak, aby je měli v dosahu svých palubních radarů by zase nebylo tak těžké. Jiná věc je, jestli byli po půlnoci až tak bdělí a ostražití.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 24. 03. 2014, 20:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Karel_x píše:... považuji za netaktní o tom informovat pozůstalé smskou.
Malaysia Airlines píše:...we informed the majority of the families in advance of the Prime Minister’s statement in person and by telephone. SMSs were used only as an additional means of communicating with the families.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Malaysia Airlines píše:...we informed the majority of the families in advance of the Prime Minister’s statement in person and by telephone. SMSs were used only as an additional means of communicating with the families.
Díky za uvedení na pravou míru.
Ještě nějaké mapky:
Trasa letu podle primárních radarů Malaisie:
http://palembang.tribunnews.com/foto/ba ... -radar.jpg
Vojenské radary Indonézie, které údajně nic neviděly:
http://www.jakartagreater.com/wp-conten ... i-au21.png
Protivzdušná obrana Austrálie - všimněte si dosahu JOR2
http://www.ausairpower.net/STRATEGIC/In ... 012-AS.png
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 125
- Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
- Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114 - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPR
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
... stále víc se přikláním k teorii, že došlo k dekompresi a snaze o návrat zpět a pak už jen práce autopilota - hrozná představa!
AF447 byla nehoda, u MH370 bylo evidentně něco "navíc".
JackBrno píše:Proč? Když po dvou letech mohli najít FDR a CVR z AF447
AF447 byla nehoda, u MH370 bylo evidentně něco "navíc".
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Tak počkej, napřed píšeš, že se kloníš k názoru, že to byla nehoda (dekomprese) a potom zase "cosi navíc"
No, nehoda z technické příčiny to byla jen velmi těžko.
1) dekomprese by nezpůsobila vypnutí odpovídače a dokonce ACARS
2) nepřeprogramovala by trasu ve FMC
3) i při náhlé dekompresi má posádka dost času nasadit kyslíkové masky a zahájit nouzové klesání. A taky bývá zvykem nouzové klesání ohlásit řízení letového provozu.
A kdyby to měl být třeba požár od Li-ion baterií, který by teoreticky mohl vyřadit komplet elektroinstalaci (tedy zrušit odpovídač i ACARS), tak ten by rozhodně nenechal letadlo letět dalších 7 hodin, ale maximálně pár desítek minut.
Každopádně i když jsem přesvědčen o lidském činiteli v posádce, je záhada v tom, proč letadlo letělo tak dlouho a tím nesmyslným směrem. Pokud by některý z pilotů chtěl spáchat sebevraždu, proč by to dělal tak napínavé. Jedině že by úmyslně chtěl, aby se letadlo nenašlo, což by mohlo mít motiv v pokusu o pojišťovací podvod. Něco podobného už se stalo, když se jeden z pilotů DC10 společnosti Fedex (na tom letu se jen vezl jako pasažér) pokusil za letu zabít letovou posádku kladivem a způsobit tak nehodu. Počítal, že zranění způsobená kladivem nerozliší vyšetřovatelé od zranění způsobených havárií letadla, takže se nepozná, že šlo o kriminální čin a jeho rodině bude vyplacena životní pojistka. A aby měl jistotu, že se na to nepřijde, tak dokonce vypnul před letem nenápadně CVR! Ale pilotům se s rozmlácenými hlavami a kokpitem plným krve podařilo útočníka zpacifikovat a nouzově přistát. Takže bych se nedivil, kdyby MH370 bylo něco podobného v sofistikovanějším provedení.
Takže já to už od začátku pořád vidím na lidský faktor a nejpravděpodobněji přímo od posádky.
No, nehoda z technické příčiny to byla jen velmi těžko.
1) dekomprese by nezpůsobila vypnutí odpovídače a dokonce ACARS
2) nepřeprogramovala by trasu ve FMC
3) i při náhlé dekompresi má posádka dost času nasadit kyslíkové masky a zahájit nouzové klesání. A taky bývá zvykem nouzové klesání ohlásit řízení letového provozu.
A kdyby to měl být třeba požár od Li-ion baterií, který by teoreticky mohl vyřadit komplet elektroinstalaci (tedy zrušit odpovídač i ACARS), tak ten by rozhodně nenechal letadlo letět dalších 7 hodin, ale maximálně pár desítek minut.
Každopádně i když jsem přesvědčen o lidském činiteli v posádce, je záhada v tom, proč letadlo letělo tak dlouho a tím nesmyslným směrem. Pokud by některý z pilotů chtěl spáchat sebevraždu, proč by to dělal tak napínavé. Jedině že by úmyslně chtěl, aby se letadlo nenašlo, což by mohlo mít motiv v pokusu o pojišťovací podvod. Něco podobného už se stalo, když se jeden z pilotů DC10 společnosti Fedex (na tom letu se jen vezl jako pasažér) pokusil za letu zabít letovou posádku kladivem a způsobit tak nehodu. Počítal, že zranění způsobená kladivem nerozliší vyšetřovatelé od zranění způsobených havárií letadla, takže se nepozná, že šlo o kriminální čin a jeho rodině bude vyplacena životní pojistka. A aby měl jistotu, že se na to nepřijde, tak dokonce vypnul před letem nenápadně CVR! Ale pilotům se s rozmlácenými hlavami a kokpitem plným krve podařilo útočníka zpacifikovat a nouzově přistát. Takže bych se nedivil, kdyby MH370 bylo něco podobného v sofistikovanějším provedení.
Takže já to už od začátku pořád vidím na lidský faktor a nejpravděpodobněji přímo od posádky.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 125
- Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
- Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114 - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPR
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
... máš pravdu, nechal jsem se zlákat teorií letadla duchů letícího spoustu x kilometrů s mrtvou posádkou. Tím něco navíc jsem myslel, že nějaká ta záhada tady prostě byla a kdo ví, jestli se někdy dozvíme pravdu
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Sranda je, jak Malajci obhajují armádu, že je vlastně neidentifikované letadlo v jejich vzdušném prostoru neinteresovalo. Thajce taky moc neinteresovalo, Indonésani a Indové na Andamanech radši nic "neviděli".
Takže jedni raději nic neviděli, druzí asi spali. A nikdo nechce nic říct, aby náhodou něco neprozradil...
Takže jedni raději nic neviděli, druzí asi spali. A nikdo nechce nic říct, aby náhodou něco neprozradil...