Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od RadekFM »



Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Australská společnost GeoResonance z Adelaidy, která se rutinně zabývá geologickým průzkumem (například anomáliemi u ložisek plynu a ropy) k tomu používá patentovanou, původně sovětskou válečnou, technologii, založenou mj. na nukleární magnetické rezonanci. Tato společnost prohlašuje, že v Bengálském zálivu, jižně od Bangladéše, objevila na mořském dně anomálie chemických prvků (Al, Ti, Fe, Cu), které jsou prostorovým rozložením konzistentní s troskami velkého dopravního letadla.
Stojí za zmínku, že nositelem této exválečné technologie je (donedávna ukrajinská) Sevastopolská státní universita. Ředitelem GeoResonance by měl být pan Pavel Kursa (Kurša?), bývalý absolvent sovětské vojenské školy.

Jinak ve čtvrtek by měla být zveřejněna předběžná zpráva vyšetřovacího týmu.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od flyingblue »

Karel_x píše:Australská společnost GeoResonance z Adelaidy, která se rutinně zabývá geologickým průzkumem (například anomáliemi u ložisek plynu a ropy) k tomu používá patentovanou, původně sovětskou válečnou, technologii, založenou mj. na nukleární magnetické rezonanci. Tato společnost prohlašuje, že v Bengálském zálivu, jižně od Bangladéše, objevila na mořském dně anomálie chemických prvků (Al, Ti, Fe, Cu), které jsou prostorovým rozložením konzistentní s troskami velkého dopravního letadla.
Stojí za zmínku, že nositelem této exválečné technologie je (donedávna ukrajinská) Sevastopolská státní universita. Ředitelem GeoResonance by měl být pan Pavel Kursa (Kurša?), bývalý absolvent sovětské vojenské školy.

Jinak ve čtvrtek by měla být zveřejněna předběžná zpráva vyšetřovacího týmu.


FIha, nuklearni magnetica rezonance ...

Jestirci by nebyli?

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

flyingblue píše:FIha, nuklearni magnetica rezonance ...

Jestirci by nebyli?


Aniž bych přikládal této zprávě příliš význam, je pravda, že GEO-EMR je používaná metoda zejména při hledání uhlovodíků a podzemní vody (příklad zde http://www.docstoc.com/docs/165817225/a ... Geo-emrcom). V půdě je možno proniknout do hloubky několika km, jak je to s mořskou vodou, nemám tušení. Klidně to ale může být třeba jen pokus o bezplatnou reklamu australské firmy.

Zmínil jsem se o tom spíš proto, že jsem už dřív zaznamenal v Bengálském zálivu jiné aktivity, spojené s hledáním. Navíc popírání možnosti jiného místa posledního odpočinku, než toho oficiálního, se mi zdá nějak příliš kategorické na to, že základním předpokladem této konstrukce je, že letoun zatáčel pouze tam, kde to předpokládáme a dál už letěl ustálenou rychlostí na jih. Je jasné, že pokud by 777 měnil průběžně směr nebo rychlost (a tím se měnil Dopplerův posuv), nebylo by možno tuto hypotézu vůbec aplikovat. Vlastní metodu měření a zdrojové údaje také není možno kriticky posoudit, protože, pokud je mi známo, nebyly dosud zveřejněny žádné podrobnosti.

Hlavně jsem ale zvědavý na zítřejší předběžnou zprávu, uvidíme, jestli vyjde a co bude obsahovat...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Mě nejde do hlavy jedna věc. Co měly znamenat ty údajně zachycené signály FDR a CVR. To přece musí být jednoznačně identifikovatelná záležitost, protože ten signál má výrobcem pevně dané parametry a pokud ho zachytí, tak se musí dát poměrně snadno potvrdit nebo vyloučit, že to byl on. Navíc je zachytitelný na relativně malou vzdálenost, takže mohli stanovit poměrně malou oblast pro důkladný průzkum. Ten během pár dní proběhl a... nenašlo se nic a všichni to v té oblasti vzdali a jedou jinam. Z toho plynou dvě otázky:

1) zachytili vůbec nějaký signál nebo si to prostě vymysleli?

2) identifikovali ten signál jako pocházející z CVR nebo FDR? Jestli ano, potom musí být jasné, že to letadlo tam je a je nesmysl hledat jinde.

Ačkoliv já jsem ten naprosto poslední, kdo by chtěl řešit nějaké konspirační teorie, tak tady už vážně začínám mít pochybnosti. Kdyby oznámili že letadlo mířilo přibližně směrem XY, jak to zjistili výpočty z Inmarsatu a pak by tam nic nenašli, tak bych to pochopil, protože předpokládaná oblast je obrovská a dosah signálů FDR/CVR malý a za 30 dní by ho mohli zachytit jen obrovskou náhodou. Ale potom s dost vysokou jistotou tvrdili, že signály zachytili a to opakovaně, přesto teď najednou vykládají, že asi hledali ve špatné oblasti a pátrání bude trvat roky nebo se nenajde vůbec. Co měla tedy znamenat ta šaškárna se zachycením signálů CVR/FDR a následným nenalezením vůbec ničeho? Něco je v tom případu hodně špatně...


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Potesila ma dnes zverejenena zprava, priznavajuca, ze az 4 hodiny od zmiznutia lietadla z obrazoviek radarov zahajili patraciu akciu.

Toto zlyhanie som tvrdil od zaciatku.

A cely ten humbuk od zmiznutia lietadla az po dnes, je len dosledkom vyplyvajucim z neskutosnej lajdackosti. Nic ine sa o tom neda povedat.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Zdenek »

janko píše:Potesila ma dnes zverejenena zprava, priznavajuca, ze az 4 hodiny od zmiznutia lietadla z obrazoviek radarov zahajili patraciu akciu.

Toto zlyhanie som tvrdil od zaciatku.

A cely ten humbuk od zmiznutia lietadla az po dnes, je len dosledkom vyplyvajucim z neskutosnej lajdackosti. Nic ine sa o tom neda povedat.

Pravděpodobně sis nevšiml kolik bylo lokálně hodin když se letadlo ztratilo z radaru.
A můžeš prosím naznačit co by se změnilo, kdyby pátrači vzlétli okamžitě?
A lajdáckost, v této části země to prostě chodí jinak než v Evropě, není třeba síly která by přesvědčila okolní země o poskytnutí dat z primárních radarů.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Janko, totéž jsem tvrdil taky, ovšem s tím, že ani rychlejší reakce by na tom nic nezměnila. Reálně ani v Evropě ti nezačne pátrací akce dřív, než dejme tomu půl hodiny po zmizení letadla. A pochop konečně jednu věc, stíhači startují k neidentifikovaným narušitelům nebo nekomunikujícím letadlům. Nikoliv v případech, kdy letadlo zmizí z radaru. To není případ pro stíhače, ale tak pro vrtulníky hledající vrak. Stíhač je ti v takovém případě k ničemu, zvlášť v noci. Ale opět zopakuji svoji otázku, kterou vytrvale ignoruješ: co konkrétně mohli dělat a jak by to v tomto případě pomohlo? Děkuji uctivě za odpověď ;-)

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Pre zdenek:
Pravděpodobně sis nevšiml kolik bylo lokálně hodin když se letadlo ztratilo z radaru - moja odpoved: denna doba nehra ziadnu rolu pre navedenie na ciel pre vycvicenu osadku.

A můžeš prosím naznačit co by se změnilo, kdyby pátrači vzlétli okamžitě? - moja odpoved: to najdolezitejsie - vedeli by kam to lietadlo letelo

A lajdáckost, v této části země to prostě chodí jinak než v Evropě, není třeba síly která by přesvědčila okolní země o poskytnutí dat z primárních radarů. moja odpoved: na tieto nezmysly ti dali odpoved uz aj oficialny predstavitelia Malajzie, ze skumaju udaje OD VLASTNYCH VOJENSKYCH RADAROV. Mozno si nezaregistroval

Apropo - tak ako som sa slusne pytal inych na tomto fore, tak by som poprosil aj od teba o odpoved: - z akej pozicie mas skusenosti s riadenim leteckej prevadzky

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Jack co konkrétně mohli dělat a jak by to v tomto případě pomohlo?: odpoved som dal vyssie a bolo by na case aby si sa trochu odborne povzdelaval v leteckych predpisoch.

tak ako som to napisal x -krat platia vsade na svete.

jack - Nikoliv v případech, kdy letadlo zmizí z radaru. To není případ pro stíhače, ale tak pro vrtulníky hledající vrak. Stíhač je ti v takovém případě k ničemu, zvlášť v noci. - keby si aspon s fandovstva sledoval nejake dobrodruzne filmy z oblasti vojenskeho letectva, tak by si nemohol napisat nieco take.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Pre tych co nemaju ahnung ako to chodi pri navadzaniach, napisal svoje skusenosti Karel_x v 25. 03. 2014, 22:00. Staci precitat.

Som presvedceny ze karel by zodpovedal aj na ine otazky z praktickej sluzby v sledovani vzdusneho priestoru.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Janko:

Promiň, ale žádnou odpověď na moji otázku jsi nedal. Takže ji zopakuji ještě jednou:

"Co konkrétně měli v tomto případě podle tebe dělat a jak by to v té situaci pomohlo"

Stačí opravdu velmi stručně a vlastními slovy, žádné elaboráty z předpisů. Kdyby to šlo, tak si kleknu na kolena a poprosím tě tak :-) Bez toho se fakt nepohneme dále. O tom, že tam došlo k prodlení není sporu. Jde ale o to, jestli to na věci mohlo něco změnit. To že si všimnuli ztráty letadla až po čtvrt hodině jsem tušil a psal hned, protože si tu situaci umím představit. Řídící dostane od posádky informaci, že je vše v pořádku a že se loučí a přechází na jinou frekvenci na jinou oblast ATC. Tím pádem ten řídící logicky přestává danému letadlu věnovat 100% pozornost a sleduje jiné. Chvíli potom letadlo zmizí z obrazovky. Následující ATC vypadne z tiskárny štítek s MH370, ale ještě se mu neohlásil, ani ho nevidí na obrazovce, takže se o něj nějakou dobu ještě nezajímá. Pak už mu přijde divné, že se letadlo ještě neohlásilo, tak kontaktuje předchozí ATC. K tomu je hluboká noc a doteď nebyl žádný náznak problémů... Takže osobně mě vůbec nepřekvapuje, že zmizení letadla bylo zaregistrováno teprve po 17 minutách, aniž by někdo musel nějak zásadně pochybit. Potom samozřejmě nastalo shánění letadla. Jeho zmizení ze sekundáru nemusí nutně znamenat havárii ani vážný problém. Stačí bezvýznamná závada odpovídače nebo elektrického rozvodu, takže samotné zmizení z obrazovky není důvodem k okamžitému startu pátrací operace nikde, ani v Evropě. Nejprve se totiž budou snažit letadlo znovu lokalizovat. V Evropě by použili primár, ten tam ovšem nebyl, takže jediné co mohli dělat, bylo pokoušet se kontaktovat letadlo klasicky radiostanicí. Ovšem museli zkoušet frekvenci původního ATC i následujícího, protože nevěděli, jestli už se přeladili nebo ne nebo se taky mohli s frekvencí splést. Takže pak ještě zkoušeli volat na nouzové frekvenci a teprve potom mohli nabýt přesvědčení, že se něco vážného stalo a začít konat. Jenže napřed museli na záznamech radarů zpětně vyhledat, kde vlastně letadlo zmizelo z obrazovek, aby vůbec věděli, kde začít hledat. Takže dle mého střízlivého odhadu mohli zahájit pátrání nejdříve tak hodinu po zmizení z radaru (+ doba, než se dostanou na místo), kdy už letadlo bylo dávno mimo oblast zmizení a jsem docela přesvědčen, že ani v Evropě by to nedali dřív, než za půl hodiny. Já mám neodbytný pocit, že ty to směšuješ s případy, kdy je potvrzená havárie letadla nějakými svědky nebo se situací, kdy se na primárním radaru objeví neidentifikovaný objekt. Ale to jsou naprosto odlišné situace, kdy se dá záchranná (pátrací) operace dá rozjet v řádu jednotek minut, což ovšem nebyl tento případ. Navíc jestli rozjeli pátrání po čtyřech hodinách nebo by to zvládli už za půl hodiny, by na výsledku s velkou pravděpodobností nic nezměnilo. Takže na závěr znovu prosím o stručnou odpověď (ideálně bez vložených citací) na moji jednoduchou otázku. Díky.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Musím říct, že pro mě je nepříliš obsažný Preliminary Report trošku zklamáním.
https://www.documentcloud.org/documents ... eport.html
https://www.documentcloud.org/documents ... 0614l.html
Nicméně z něj vyplývá, že máme jisté informace pouze od vzletu do bodu IGARI (snad ještě kousek dál k BITOD), ale žádné informace o obratu nebo dokonce výškových manévrech. Kromě toho máme kousek trasy nějakého neznámého letadla v průlivu mezi Malaisií a Indonézií - jestli to byl MH370, nevíme. To je vše, dál jenom hypotetické trajektorie letu, založené nejen na datech z handshakes s INMARSAT ale i na dalších neověřených předpokladech.
Není jasné, jak to bylo s informací od MalaysiaAir o údajně fungujícím spojení i poté, co se ztratilo ATC, to zpráva ponechává ve vzduchu. Na druhé straně se podle záznamu zdá, že okolní státy spolupracovaly dobře.

Pokud tomu bylo tak, jak je uvedeno v reportu, nebyl žádný důvod k angažování se protivzdušné obrany, protože neregistrovali žádný neznámý letoun, který by se blížil k hranicím vzdušného prostoru Malajsie nebo s v něm nacházel, a jestli zaznamenali neznámý letoun vzdalující se od jejich vzdušného prostoru, tak to nebyl žádný důvod k zneklidnění. Naopak, důvod k zneklidnění je, pokud by tripl 7 skutečně přeletěl Malajsii napříč a vojenské primární radary vůbec nic neviděly (nenašlo se nic ani na záznamu!!). To by snad bylo možné jen na extrémně malých výškách, což by bylo v noci, nad členitým terénem, a navíc s takovou velkou krávou, asi docela problém.

Ohledně spolehlivosti spárování konkrétních letů s echy na radaru se traduje pěkný příklad. Když v našem vzdušném prostoru došlo k explozi výbušniny v jugoslávském letounu JAT 367 s Vesnou Vulovičovou, podařilo se prý vojákům po ztrátě letadla najít nablízku jiný letoun, ke kterému si toto číslo přiřadili, a ještě půl hodiny tvrdili, že JAT je v pořádku, i když už v České Kamenici nacházeli trosky a těla padající z nebe. Nakonec pochopili, že to není JAT, když letadlo přistálo někde v jižních Čechách, či kde. Píši to jen pro dokreslení, nebyl jsem u toho, ale tak nějak se to tradovalo.

A pokud máte pocit, že dnes se to už nemůže stát, připomeňte si jiné widebody A-300 Iran Air 655, letící do Dubaje s 290 lidmi na palubě.

Když už jsem posledně nakousl tu informaci GeoResonance, včera k tomu vydali tiskovou zprávu:
http://georesonance.com/20140501%20Press%20Release.pdf

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Karel - vazim si Vase vyjadrenia, ale trochu mi tu nesedi porovnanie tohoto textu:

Aktualizováno 15.3.2014 - 9:00: Doplněno prohlášení premiéra Malajsie.
"Na základě informací ze satelitů můžeme s vysokou mírou jistoty říct, že letecký komunikační systém ACARS se odmlčel těsně předtím, než stroj dosáhl východního pobřeží Malajského poloostrova," citoval premiéra deník The Star.

Armáda poté letadlo zachytila, ovšem pouze jako tečku na primárním radaru, neboť bez funkčního odpovídače na palubě letadla není možné určit, o jaký stroj se jedná.

Tento neidentifikovaný objekt se následně otočil směrem na západ. Úřady sice předpokládaly, že šlo o ztracený boeing, zdráhaly se to však potvrdit. Totéž v sobotu odpoledne uvedla i letecká společnost, kterou příbuzní pasažérů kritizovali kvůli nedostatku informací.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/premier-malajsie ... ranicni_jj

Karel: Naopak, důvod k zneklidnění je, pokud by tripl 7 skutečně přeletěl Malajsii napříč a vojenské primární radary vůbec nic neviděly (nenašlo se nic ani na záznamu!!). To by snad bylo možné jen na extrémně malých výškách, což by bylo v noci, nad členitým terénem, a navíc s takovou velkou krávou, asi docela problém.

Pisu, ze ho vojaci videli, co by znamenalo, ze neletel nizko. To co tvrdili 15.03. teda neplati a oficialne to nepotvrdili? takze aj premier prinajmensom zavadzal?

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Informace o údajném "zachycení" MH370 vojenským radarem je značně neurčitá. Nikdo nepotvrdil, že by šlo skutečně o let MH370.

U všech přechozích podobných havárií (TWA 800, Swissair Flight 111 , Air France Flight 447) se trosky letadla vždy našly v okruhu do 20 mil od poslední známé pozice.

Překvapujeme mě, že se v ČR skoro vůbec nepsalo o tom, že novozélandský pracovník vrtné plošiny Mike McKay poslat mail vietnamským úřadům, že v prostoru zmizení MH370 v Jihočínském moři viděl ve vzduchu hořet letadlo (http://www.barenakedislam.com/2014/03/1 ... to-flames/). Prověřoval jsem adresu odesílatele a příjemce a obě jsou funkční. Napsal jsem také dopis ministrovi dopravy Malajsie se žádostí, aby mail Mike McKaye prověřil s tím, že policie může podle IP adresy odesílatele zjistit místo odeslání, adresu a jméno odesílatele. Výslovně jsem v dopise žádal pana ministra o odpověď, ta ale nepřišla, přestože je můj dopis stále uložen na serveru Ministerstva dopravy Malajsie (je možné ověřit přes přístupová hesla). Poslal jsem také dopis celníkům na Nový Zéland, zda mohou ověřit číslo pasu, uvedené v dopise Mike McKaye. Je to zatím jen několik dnů, odpověď mi možná ještě přijde. Mail Mc Kaye může být samozřejmě podvrh, proč ho ale neověřit?

Záhadu zmizení MH370 by mohli pomoci vyřešit i experti z Čech. Firma ERA Pardubice dodala v roce 2010 dva pasivní radary Vera-E do Malajsie. Oba pracují v režimu 24/7 (nonstop) a mají dosah až 500 km. Určitě tedy musely let MH370 zachytit. Pokud data archivují, nebyl by žádný problém let MH370 zrekonstruovat.


Odpovědět