Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od flyingblue »

janko píše:jack - Tou dobou už letadlo bylo dávno mimo plánovanou trať a zcela mimo dosah palubních radaru stihačů - skus mi vysvetlit naco by potrebovali pri navedeni palubny radar - hm?


oci toho zase tolik nevidi


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Aby som nezosatal dlzny zdvorilostnu otazku pre kloj- z akej pozicie mas skusenosti z riadenim leteckej prevadzky.

Skus popisat.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

flyingblue - pozdravujem. Tak skus popisat ako prebieha navedenie stihaca a ako pri tomto manevrovani vyuzivaju palubny radar.

Apropo - zdvorilostna otazka ako pre vsetkych. Z akej pozicie mas skusenosti z riadenia leteckej prevadzky.

Pochval sa.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

janko píše:jack - Tou dobou už letadlo bylo dávno mimo plánovanou trať a zcela mimo dosah palubních radaru stihačů - skus mi vysvetlit naco by potrebovali pri navedeni palubny radar - hm?


Jen rýpej, aspoň více odhalíš své naivní a nesprávné představy

1) na letišti mě živí práce, asi jako každého :-)

2) škoda, že mezi svými elaboráty přehlédnuls zásadní informaci, že ten incident se odehrál v hluboké noci (za dne to není o moc lepší) a při vší úctě ke zraku vojenských pilotů si nemyslím, že by letadlo byli schopni vizuálně najít na víc, než pár jednotek kilometrů. Ovšem když by se ma místo poslední známé pozice hypoteticky dostali stihači, letadlo v té době bylo vzdáleno už stovky kilometrů neznámým směrem v neznámé výšce. Tedy šance zachycení limitně blízká nule.

Nějaký další "chytrý" nápad?

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Prace je ozaj matka zivitelka, lenze stale zatlkas to v akej pozicii.

Skus aj ty odborne popisat ako vyuzivaju stihaci pri navedeni palubny radar.

Rad sa poucim


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Janko:

Neodbíhej od tématu :-) K tomu ti ani nejsem schopen nic napsat, protože se o vojenské letectví moc nezajímám a neznám jejich postupy. Palubní radar jsem napsal proto, že tam žádný pozemní nebyl a očima by toho moc nenašli. Pokud k nalezení cíle nelze použít palubní radar, tak v tom případě napiš ty, k čemu by tam vlastně vůbec stihači byli? ;-)

Pracovní pozici sdělovat nepotřebuji, v ničem by to nepomohlo.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Tak nějak mám pocit, že tu řešíme věci, na které těžko najdeme odpověď. Nikdo z nás asi neví, jaké radary má protivzdušná obrana Malajsie, kde jsou umístěny, jaký je jejich dosah a parametry, a hlavně, které byly v osudnou chvíli v provozu. Je samozřejmé, že armáda má primární nebo pasivní radary, ze zprávy to ale vypadá, že primárním radarem tahali nad Jihočínským mořem chvilku MH370 pouze Vietnamci.

Pokud by měla Malajsie zapnutý vojenský primární radar na přilehlém (východním) pobřeží (přibližně 250 km od předpokládaného "bodu obratu") a 772 byl na letové hladině, bylo by to na 100% v dosahu. V případě nějakého podivného chování, obratu a divokých výškových manévrů by tam hypoteticky mohli poslat hotovost. Což by třeba udělali tak, že by stíhače vektorovali pár kilometrů za ocas 772, následně otočka 180° a přiblížení s pomocí vlastního palubního radaru zezadu k 772. Nic z toho se ale podle všeho nestalo, takže asi některá z těch "pokud", "by" a "možná" neplatí.

Myslím, že dosud nemáme dost informací, abychom mohli zodpovědně hodnotit chování místního ATC a PVO nebo abychom spekulovali, jestli se dalo něco dělat.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od rpet »

JackBrno píše:... Tam nešlo o identifikaci neznámého cíle a navedení případných stihačů ke sledování cíle. Tady šlo o zmizení letadla z obrazovky radaru a tedy nebylo možné navést stihače na cíl, protože žádný nebyl. Jediné co bylo, tak poslední známá pozice. A teď se zkus realisticky zamyslet, co se dalo dělat. Dejme tomu, že by si zmizení letadla všimli hned a jen 5 minut se ho pokoušeli kontaktovat, protože jak jsem už psal, zmizení letadla ze sekundáru nemusí znamenat nic hrozného, ale klidně jen triviální závadu. Takže nikde na světě nestartují stihači ihned po zmizení letadla ze sekundáru. Dejme tomu, že by už za 5 minut nabyli přesvědčení, že je nějaký problém a kontaktovali armádu s žádostí o rychlý průzkum oblasti. Za jak dlouho stihači odstartují? Když dobře, tak za 5 minut. Jak dlouho poletí na místo posledního kontaktu? Za 10 minut? No když jim budu hodně fandit, tak v nejlepším případě mohli být na místě za 20 minut. Tou dobou už letadlo bylo dávno mimo plánovanou trať a zcela mimo dosah palubních radaru stihačů. Bohužel, ani nestandardní okamžité vyslání stihačů by v té situaci s největší pravděpodobností vůbec ničemu nepomohlo. Navíc opakuji, že pouhé zmizení ze sekundárního radaru není důvodem k okamžitému vyslání stihačů. To nastává jedině v případě, že se objeví neidentifikovatelné letadlo. V jakékoliv jiné situaci, např. při ztrátě komunikace, probíhají nejprve pokusy o navázání radiového kontaktu a teprve potom by startovali stihači.


diky, JackBrno, lepe uz to asi vysvetlit nejde - dokonce i ja, jako totalni letecka lama jsem pochopil, co myslis a jak to myslis. :clap:

blbe na tom vsem je, ze Janko to proste nepochopi.

https://www.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4

proc sem nejde YT pres BB kody??

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od RadekFM »

s největší pravděpodobností MH370 přistál zde: https://www.google.com/maps/@-7.3080207,72.4116978,14z

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od beardie »

som myslel, ze tato tema nie je na konspiracie...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od flyingblue »

beardie píše:som myslel, ze tato tema nie je na konspiracie...


To jsi pochopil spatne. Vlastne nic jineho tu neni :-)

Mozna by mohl admin presunout vetsinu tohodle vlakna do off-topic s nazvem "konspirace o osudu MH370"

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od dejavu »

RadekFM píše:s největší pravděpodobností MH370 přistál zde: https://www.google.com/maps/@-7.3080207,72.4116978,14z

No a teď ho tam předělávají na první plnohodnotný stroj pro provádění globálního chemtrails. Takže hurá do krámu pro ocet!

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

RadekFM píše:s největší pravděpodobností MH370 přistál zde: https://www.google.com/maps/@-7.3080207,72.4116978,14z


Hloupá legrace, tomu můžou věřit možná čtenáři Blesku a ne členové leteckého fóra :-)

Alphax
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 16. 12. 2009, 19:42
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Alphax »

Pre "Janko" : Skus si najprv nastudovat co znamenaju pojmy ako INCERFA, ALERFA a DETRESFA. Ulahcim ti to: predpis L11, bod 5.2.

Potom si prejdi ICAO dokumenty od L1 po L18, L4444, L8168, L9432, ...atd. To su len tie najzakladnejsie.

Zameraj sa na L12 a Doc7333 Search and rescue Manual.

A ze som taky dobry na teba, tu mas dokument z narodnej legislativy (AIP-u) Malajzie ako sa u nich riesia Search and Rescue operacie:

http://aip.dca.gov.my/aip%20pdf/GEN/GEN ... Rescue.pdf

Mas tam dokonca aj telefonne cisla na jednotlive zachrane strediska, tak si s nimi mozes pokecat, mozno ti odpovedia na tvoje dotazy.

A uz len na zaver, kazdeho tu castujes otazkami ake ma skusenosti z letectva, ale ja som nezaregistroval ake skusenosti mas ty...

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Dobre nedelne rano vsetkym.

Tesi ma, ze sa ozval alphax a pridal pre mnohych mozno nezname veci. Netvrdim, ze vsetky poznam, vychadzal som z predpisu L-11, hlava2, cl.2.24. - 2.24.2.3. Tu sa domnievam, ze je to klucovy bod toho preco nevedia kde to lietadlo je.
Nemusi to byt ale na 100%.

Systerm organizacie Malajzijskeho patrania samozrejme nepoznam. Netrufam si s nimi ani komunikovat, ale je to velmi vyznamna informacia.

Ja som hned na zaciatku aplhax napisal, ze som lietal som byvaly pilot. Mam skusenosti z organizovania LZPS tu u nas.

Nie som vseznalec, ale aj tie posledne prispevky niektorych su naozaj obdivuhodne.

Zrejme ma alphax skusenosi z leteckymi predpismi a tak ako som si dovolil opytat sa temer vsetkych z akej pozicie maju skusenosti z riadenim leteckej prevadzky tak, by som tuto otazku rad polozil aj aplhax.

Zatial sa priznal len jeden, ze ich ma ako cestujuci v lietadle.


Odpovědět