Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
karel - ano tak to chodi v praxi.
Je len s podivom, ze ani toto vysvetlenie nestaci a poniektori maju radsej story od jack.
Je len s podivom, ze ani toto vysvetlenie nestaci a poniektori maju radsej story od jack.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
rpet - bola by k dispozicii odpoved na moju obligatnu skor polozenu otazku z akej pozicie mas skusenosti z riadenim leteckej prevadzky.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 12
- Registrován: 16. 12. 2009, 19:42
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Pre "Janko": ..obvykle sedavam v celkom prvej rade, na lavej sedacke.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
vynikajuco alphax, dakujem.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Dobře tak ale měl by někdo vysvětlit svědectví obyvatel Malediv, kteří viděli nízko letící dopravní letadlo směrem kterým žádné jiné letiště není, v hodinu kdy tam nemá žádné letadlo co dělat. Nebo si to všichni vymysleli ?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
RadekFM píše:Dobře tak ale měl by někdo vysvětlit svědectví obyvatel Malediv, kteří viděli nízko letící dopravní letadlo směrem kterým žádné jiné letiště není, v hodinu kdy tam nemá žádné letadlo co dělat. Nebo si to všichni vymysleli ?
Pokud to svedectvi bylo overene, tak bude soucasti predbezne zpravy.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
flyingblue píše:RadekFM píše:Dobře tak ale měl by někdo vysvětlit svědectví obyvatel Malediv, kteří viděli nízko letící dopravní letadlo směrem kterým žádné jiné letiště není, v hodinu kdy tam nemá žádné letadlo co dělat. Nebo si to všichni vymysleli ?
Pokud to svedectvi bylo overene, tak bude soucasti predbezne zpravy.
Letiště v Male má specifikum,že letadla se vytlačují z apronu přímo na RWY a po RWY také taxují. Není proto vyjímečná situace,kdy přistávající letadlo je nuceno provést go-around v případě,kdy se na zemi něco zpozdí. To může být i případ nízko letícího letadla letícího neobvyklým směrem - ale je to jen moje domněnka...
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
RadekFM píše:Dobře tak ale měl by někdo vysvětlit svědectví obyvatel Malediv, kteří viděli nízko letící dopravní letadlo směrem kterým žádné jiné letiště není, v hodinu kdy tam nemá žádné letadlo co dělat. Nebo si to všichni vymysleli ?
Letadlo mělo být viděno nad atolem Dhaal. Ten leží asi 1200 km severně nad Diego Garcia a asi 180 km od Male.
Pokud budeme konspirovat a budeme předpokládat, že letadlo bylo záměrně uneseno na Diego Garcia, tak si musíme položit otázky:
1, proč tam neletělo přímo, což rozhodně není přes uvedený Atol?
2, proč letělo 1200 km od místa přistání velmi nízko (jak tvrdí pozorovatel)?
3, proč by na sebe upozorňovali, když potřebovali nenápadně zmizet?
A já přidám ještě jeden bod:
4, proč by to někdo dělal?
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
RadekFM píše:Dobře tak ale měl by někdo vysvětlit svědectví obyvatel Malediv, kteří viděli nízko letící dopravní letadlo směrem kterým žádné jiné letiště není, v hodinu kdy tam nemá žádné letadlo co dělat. Nebo si to všichni vymysleli ?
V takových situacích si spousty lidí vymýšlí neskutečné věci, aby byli zajímavější. Nebo prostě viděli něco, co ale zcela špatně interpetovali. Byl bych snad schopen uvažovat o tom, že letadlo někam unesla posádka, ale že by bylo naplánováno nějakou vládou a letadlo sedlo na vojenské základně plné lidí, kteří by všichni museli mlčet, to je prostě kravina jak hrom. Navíc chybí sebemenší motivace, k čemu by jim takové letadlo bylo...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
dejavu píše:1, proč tam neletělo přímo, což rozhodně není přes uvedený Atol?
2, proč letělo 1200 km od místa přistání velmi nízko (jak tvrdí pozorovatel)?
3, proč by na sebe upozorňovali, když potřebovali nenápadně zmizet?
A já přidám ještě jeden bod:
4, proč by to někdo dělal?
1. Protože Rusko, Indie atd má spoustu lodí v Indickém. Let nad Maledivami nikoho nezajímá, bylo by to pro ně snažší zamaskovat.
2. Nevím, horší zaměřitelnost radarem?
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Pro všechny vyšetřovatele amatéry, pokud si chcete poslechnout original audiofile komunikace MAS370, tak zkuste odkaz:
http://www.youtube.com/watch?v=x4XLhRS8EFI
Pokud si chcete také projít cargo manifest:
http://msnbcmedia.msn.com/i/MSNBC/Compo ... ayBill.pdf
Komu se nechce, tak vězte, že deklarované cargo obsahovalo 2,5t litiových baterek (!) a několik tun čerstvé mangostany (která ale údajně tou dobou nedozrává). Pak ještě další položky, jejichž rozpis ale není k předběžné zprávě přiložen.
http://www.youtube.com/watch?v=x4XLhRS8EFI
Pokud si chcete také projít cargo manifest:
http://msnbcmedia.msn.com/i/MSNBC/Compo ... ayBill.pdf
Komu se nechce, tak vězte, že deklarované cargo obsahovalo 2,5t litiových baterek (!) a několik tun čerstvé mangostany (která ale údajně tou dobou nedozrává). Pak ještě další položky, jejichž rozpis ale není k předběžné zprávě přiložen.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
RadekFM píše:dejavu píše:1, proč tam neletělo přímo, což rozhodně není přes uvedený Atol?
2, proč letělo 1200 km od místa přistání velmi nízko (jak tvrdí pozorovatel)?
3, proč by na sebe upozorňovali, když potřebovali nenápadně zmizet?
A já přidám ještě jeden bod:
4, proč by to někdo dělal?
1. Protože Rusko, Indie atd má spoustu lodí v Indickém. Let nad Maledivami nikoho nezajímá, bylo by to pro ně snažší zamaskovat.
2. Nevím, horší zaměřitelnost radarem?
Myslím, že naprosto nejdůležitější je otázka číslo 4). Teprve po ní může mít smysl řešit technické detaily ohledně způsobu provedení.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Alphax - ak je to mozne rad by som polozil naivnu otazku, ktoru mi neustale evokuje ten nestatny let:
- aku cinnost ocakava pilot od organov riadenia leteckej prevadzky, ak si je vedomy toho, ze doslo na palube samovolne k uplnemu vysadeniu vsetkych komunikacnych zariadeni, pricom ostatne zariadenia su uplne funkcne a umoznuju pokracovat v planovanom lete.
Podotykam, ze k porucha nebola zapricinena umyselnym zasahom do technickych zariadeni.
Neviem ako sa v terajsej leteckej terminologii nazyvaju tieto udalosti, kedysi to boli tzv. Zvlastne pripady za letu - ZPZL.
K tomu bolo prislusne riesenia v technickej prirucke pre obsluhu lietadla a instrukcie v prirucke pre techniku pilotaze pre dany typ lietadla.
- aku cinnost ocakava pilot od organov riadenia leteckej prevadzky, ak si je vedomy toho, ze doslo na palube samovolne k uplnemu vysadeniu vsetkych komunikacnych zariadeni, pricom ostatne zariadenia su uplne funkcne a umoznuju pokracovat v planovanom lete.
Podotykam, ze k porucha nebola zapricinena umyselnym zasahom do technickych zariadeni.
Neviem ako sa v terajsej leteckej terminologii nazyvaju tieto udalosti, kedysi to boli tzv. Zvlastne pripady za letu - ZPZL.
K tomu bolo prislusne riesenia v technickej prirucke pre obsluhu lietadla a instrukcie v prirucke pre techniku pilotaze pre dany typ lietadla.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Janko:
Kolega Alphax mě možná opraví nebo doplní, nicméně si dovolím i vlastní předběžnou odpověď a neber to jako provokaci. Je velmi nepravděpodobná naprostá ztráta komunikace z technických příčin. Kromě několika nezávislých rádií na několika nezávislých elektrických rozvodech mají dopravní letadla ještě další nezávislé rádio napájené z baterie. Takže naprostá většina případů ztráty komunikace je způsobena opomenutím posádky, naladěním chybné frekvence, usnutím apod. nebo naopak na straně ATC, kde už se taky párkrát stalo, že osazenstvo prostě usnulo. Tedy posádka v tu dobu neočekává nic, protože neví, že je někdo zrovna volá. V okamžiku, kdy se posádka nemůže spojit s ATC, tak pokud je mi známo, základem je pokračovat po naplánované trati a provádět další pokusy o spojení. Pokud se to stále nedaří, dojde k pokusu o vizuální navázání spojení pomocí vojenských letadel a případné navedení k přistání. Nevím ovšem, zda máš na mysli i ztrátu funkčnosti radarového odpovídače, což je další nezávislé zařízení a je tedy nereálné, aby současně přestala fungovat všechna rádia včetně záložního i odpovídač. Takže při běžné ztrátě komunikace odpovídač normálně funguje a není problém letadlo najít, viz. například případ Helios.
Kolega Alphax mě možná opraví nebo doplní, nicméně si dovolím i vlastní předběžnou odpověď a neber to jako provokaci. Je velmi nepravděpodobná naprostá ztráta komunikace z technických příčin. Kromě několika nezávislých rádií na několika nezávislých elektrických rozvodech mají dopravní letadla ještě další nezávislé rádio napájené z baterie. Takže naprostá většina případů ztráty komunikace je způsobena opomenutím posádky, naladěním chybné frekvence, usnutím apod. nebo naopak na straně ATC, kde už se taky párkrát stalo, že osazenstvo prostě usnulo. Tedy posádka v tu dobu neočekává nic, protože neví, že je někdo zrovna volá. V okamžiku, kdy se posádka nemůže spojit s ATC, tak pokud je mi známo, základem je pokračovat po naplánované trati a provádět další pokusy o spojení. Pokud se to stále nedaří, dojde k pokusu o vizuální navázání spojení pomocí vojenských letadel a případné navedení k přistání. Nevím ovšem, zda máš na mysli i ztrátu funkčnosti radarového odpovídače, což je další nezávislé zařízení a je tedy nereálné, aby současně přestala fungovat všechna rádia včetně záložního i odpovídač. Takže při běžné ztrátě komunikace odpovídač normálně funguje a není problém letadlo najít, viz. například případ Helios.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
jack si velmi mily, uz niekolko krat som ta ale prosil aby si odpoved nechal na toho komu je adresovana otazka. A kedze sa hanbis priznat k tomu v akej pozicii pracujes si u mna uz len anonym.