janko píše:- aku cinnost ocakava pilot od organov riadenia leteckej prevadzky, ak si je vedomy toho, ze doslo na palube samovolne k uplnemu vysadeniu vsetkych komunikacnych zariadeni, pricom ostatne zariadenia su uplne funkcne a umoznuju pokracovat v planovanom lete.
Podotykam, ze k porucha nebola zapricinena umyselnym zasahom do technickych zariadeni.
Spominas, ze si byvaly pilot, tak taku vec ako strata spojenia by si mal ovladat. Kazdopadne, mozno inym to pomoze.
Otazka je polozena opacne. Skor by si sa mal pytat, co ocakava ATC od lietadla s uplnu stratou spojenia. Poviem to laicky a nebudem zachadzat do podrobnosti (odbornici dufam prepacia), tak v pripade straty spojenia, ATC ocakava, ze lietadlo prvotne po urcity casovy interval dodrzi poslednu medzu povolenia, posledny ATC clearance a potom sa vrati na trat a letovu hladinu v sulade s letovym planom a pokracuje (vo vacsine pripadov) do destinacie. V idealnom pripade ak osadka vyhodnoti stratu spojenia, nastavi squawk 7600 a ATC mu "cistia" cestu az do pristatia - a to je vlastne vec, ktoru by pilot ocakaval od ATC pri uplnej strate spojenia.
Pripadov straty spojenia pocas letu nastava denne niekolko, a ako uz predomnou spravne poznamenal JackBrno, tak vo vacsine pripadov su to "blbosti" ako zle nastavena frekvencia, stisena hlasitost, opomenutie, povytiahnuty konektor, atd atd...
Co sa tyka riesenia straty spojenia na palube, tak v prvom rade je to kontrola spravnej frekvencie, potom hlasitost, konektory, mikrofon, kabliky, prechod na druhe radio, ak stale nic, vratim sa naspat na poslednu frekvenciu kde som spojenie mal, ak ani tam, skusim nudzovku na VHF aj UHF. Ak vycerpam vsetky moznosti, nastavim 7600 a v sulade s narodnou legislativou statu kde prave letim (AIP), pripadne presne popisanymi pravidlami v danom FIRe/UIRe pokracujem v lete.