Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

janko píše:Ak mam verit tomu co pisu aj v tej zprave, tak po 4 hodinach zacali patrat tam, kde im podla radaru zmizlo. A to by znamenalo, ze zrejme ani oni si neboli isti ci letelo.


Hurá, Janko se dostává k podstatě :-) Sakra Janko, vždyť oni samozřejmě nevěděli, že letí, jim zmizelo z radaru, nepodařilo se navázat spojení, takže předpokládali, že havarovalo někde v místě posledního kontaktu. Proto logicky začali pátrat tam. Informace o tom, že letadlo letělo dál, se objevily až mnohem později, snad až za několik dnů. Už chápeš? Nikdo nepředpokládal v první chvíli, že letadlo někam dál letí a nebyl tedy žádný důvod hledat ho někde jinde :-) Pokud se chceš za každou cenu dobrat toho, že udělali chybu, tak zřejmě ano, 17 minut na zjištění chybějícího letadla je poměrně dost a 4 hodiny do zahájení pátrání je taky asi průšvih, nicméně to nemělo žádný vliv na výsledek situace. Proto se celou dobu snažím zjistit tvůj názor, co mohli dělat a jak by to podle tebe pomohlo, ale bohužel marná snaha, diskuze ze tvé strany neexistuje. Mimochodem, kdyby ses náhodou divil, proč nikdo nereaguje na tvoje pozvání na kávu, tak se zkus zamyslet, jestli někdo stojí o podobný způsob "diskuze" (ve skutečnosti jednostranný výslech) ještě i na živo ;-)


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

nuz predsa na brigadirku.

Ale zase si mi nieco z lietania priblizil, lebo ja by som to nedozvedel. To je dnes uplne nieco ine ako vtedy: kompas, navigacny trojuholnik, LNP - 56 a podme na to.

Ked nam povedali ze do f - 104 strcia nejaku krabicku a ta potom leti, tak sme to ani nebrali do uvahy.

Ale ked kolega pristal z unesenou 18 - tkou, nie zo slecnou, v Mnichove bez spojenia nechceli tomu verit, ze im stacila mapa.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od dejavu »

RadekFM píše:Odpovím ti proti otázkou, proč by vláda USA měla zájem zničit twin towers a pentagon? Nehodilo se jim to náhodou pak do krámu? Vím jsem na tenkém ledě, ale zvažte i tyto možnosti..


Tak tady si opravdu rozumět nebudeme. V konspiračních teoriích si opravdu nelibuju a tady bych je opravdu nečekal.

Více k tomu zde:
http://technet.idnes.cz/konspiracni-teo ... echnika_jm

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od barnes »

čím déle pročítám tuhle monotématickou otázkovanou, tím déle přemýšlím, jak starý vlastně Janko je, buď je to ještě dítko školních škamen povinné, nebo již tráví podzim života pod dohledem statného ošetřovatele... v obou případech bych odebral přístup k internetu

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

RadekFM píše:Odpovím ti proti otázkou, proč by vláda USA měla zájem zničit twin towers a pentagon? Nehodilo se jim to náhodou pak do krámu? Vím jsem na tenkém ledě, ale zvažte i tyto možnosti..


To že se někomu něco hodí do krámu (byť i to je jen hloupá spekulace) nedokazuje ani v nejmenším, že se na tom sám podílel. Víš, ono totiž prakticky cokoliv, co se kde ve světě stane, se vždycky někomu do krámu hodí. Naopak proti těm konspiračním nesmyslům existuje prakticky vždycky dokonalý důkaz. A ten spočívá v tom, že by v těch akcích (jako např. 9/11) muselo být zapojeno tak obrovské množství lidí, že neexistuje možnost, jak zabránit tomu, aby někdo z nich neselhal a nevynesl nějaké důkazy.


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

barnes - je mi 69, nastastie este stojim na svojich.

Ale toto by som potreboval rozlustit: tu zbytečně s..t ostatní pořád dokola omílanými dotazy atd. neviem tie bodky rozsifrovat.

Potesi ma to

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od jane »

Ahoj, jsem Jane, sedela a litala jsem sedm let proti smeru letu v dopravnich letadlech a zkusenosti s rizenim leteckeho provozu mam takove, ze jsem nikdy poradne nerozumnela pokynum ridicich pro piloty, zejmena treba v Rusku nebo ve Francii.

A kdyz uz ted mam za sebou pozadovane formality, chtela bych vas poprosit o pokracovani diskuze, ktera mi skyta neskutecne mnoho pouceni a pobaveni. Dekuji :)

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Myslel jsem, že se tady vede smysluplná diskuse, ale nejsem si úplně jistej. Zajímalo by mě, jestli někdo neví, zda byl někde zveřejněn obrázek radarové stopy, který by doložil, že let MH370 údajně přeletěl zpět přes Malajsii z místa za bodem IGARI směrem na Penang.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od flyingblue »

Kevil píše:Myslel jsem, že se tady vede smysluplná diskuse, ale nejsem si úplně jistej. Zajímalo by mě, jestli někdo neví, zda byl někde zveřejněn obrázek radarové stopy, který by doložil, že let MH370 údajně přeletěl zpět přes Malajsii z místa za bodem IGARI směrem na Penang.


Takovej obrazek neexistuje.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

posielam niekolko postrehov z prostredia zaoberajuceho sa profesionalne otazkami riadenia leteckej pevadzky na Slovensku k predbeznej vysetrovacej zprave o lete MH370.

Pri porovnavani zpravy z leteckymi predpismi platnymi na Slovensku uvadzaju:
- v textovej casti a aj v casti casoveho priebehu im chyba jednoznacne poukazanie na to, ci civilne organy riadenia letecku prevadzku v Malajzii informovali o strate kontaktu s tymto letom prislusne vojeske strediska riadenia letovej prevadzky. Na Slovensku je to povinnost v takomto pripade a je zdoraznena spojenim: stanovisko leteckych prevadzkovych sluzieb MUSI.....

- v textovej casti a aj v casti casoveho priebehu nie je jedznocne uvedene ci boli o pomoc pri zistovani polohy letu mh370 oficialne poziadane aj okolite staty do ktorych vzdusneho priestoru mohol zasahovat uvedeny let. Na Slovensku musia organy riadiace letovu prevadzku pri mozno presahu takejto udalosti do vzdusneho priestoru susedneho statu informovat susedne staty

Nepoznaju tiez detailne letecke predpisy platiace v Malajzii, ale vychadzaju z predpokladu, ze ak slovenske letecke predpisy pre riadenie leteckej prevadzky maju zaklad v medzinarodnych leteckych predpisoch upravujucich tuto oblast leteckej prevadzky, tak aj po zavedeni dohodnutych miestnych odchyliek, nemozu byt taketo dolezite znenia predpisov vynechane.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od MEA »

ok ale o čo ide? zmizol eroplán? zmizol. urobilo sa všetko pre to aby sa našiel? neviem posúdiť ale to už nezmením. smrdí niečo v tomto prípade? pravdepodobne ámo, ale aj nemusí - aj AF447 sa napokon vysvetlilo ako fatálna hlúposť a banalita s tragickými následkami, i keď toto je prípad diametrálne odlišný. chce sa to lietadlo naozaj nájsť? toť otázka, dúfajme, že áno. vie niekto čosi ďalšie a zahmlieva - kľudne možné. tu nejde o konšpirácie a nekonšpirácie, ale všetky možnosti. je bez debaty, že hlúpostí na túto tému boli popísané kopy (papier znesie) a kým nebude nejaký rukolapný dôkaz (ako bol kedysi amundsenov plavák z lathamu 47) tak sa asi nemáme veľmi o čom baviť, lebo sa tatáriť v úrovni dohád je absolútne zbytočné. áno, je pravda, že toky našich dát a myšlienok sú kontrolovateľné ľahko a mašina veľká ako pár domčekov miestami nie. ano je to na tej našej zemičke všetko veľmi relatívne a rozmery a príroda nie sú také slabé ako vyzerá za obrazovkou pc...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Můžete sami zauvažovat, co byste po zkušenostech s MH370 upravili/změnili na současných požadavcích na dopravní letadla a výsledek pak srovnat s návrhem EASA:

The new EASA requirements include the extension of the transmission time of underwater locating devices (ULD) fitted on flight recorders from 30 days to 90 days. EASA also proposes to equip large aeroplanes overflying oceans with a new type of ULD that have longer locating range than the current flight recorders ULDs. Alternatively, aircraft may be equipped with a means to determine the location of an accident within 6 Nautical Miles accuracy. In addition, the minimum recording duration of Cockpit Voice Recorders installed on new large aeroplanes should be increased to 20 hours from two 2 hours today.

Navrhují prodloužit život pingeru u záoceánských letadel z 30 na 90 dnů (nebo použít jiný alternativní prostředek na uřčení polohy s přesností 6 nm) a prodloužit u CVR dobu záznamu zvuků z kabiny ze 2 na 20 hodin.

Pro zajímavost, už nějako dobu se mluví o záznamu i videa z kokpitu, což by při dnešní úrovni techniky nebyl problém, ale tak daleko EASA nezašla. Stejně jako nenavrhla vysílač, který by se ve vodě oddělil a vyslal by nouzový signál z hladiny.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Základem pro zamezení podobným excesům při hledání letadel by měl být požadavek na další záznamník letových údajů, záznam zvuku z kabiny a videa (pohled z ocasu, na křídla, podvozek, na ocas, pohled na přístrojovou desku a prostor před dveřmi pilotní kabiny) umístěný na vršku směrového kormidla, který se automaticky oddělí po pádu letadla do moře a bude plavat na hladině. Nemusí jít o klasický CVR & FDR, ale založený na ukládání dat do polovodičové paměti, vybavený ELT pro jeho snadné nalezení. Napadlo mě také, že by signál z ULB 37,5 kHz mohl být navíc modulován sériovým číslem ULB. Při zachycení pingu by se tak hned vědělo, z jakého letadla signál pochází.

Druhým požadavkem (a zároveň pojistka, proti selhání, nebo poškození CVR & FDR), povinným při letech přes oceán a rozsáhlé vodní plochy, by mělo být automatické odesílání pozice letadla např. každých 5 minut přes satelitní systém Iridium, který 100% pokrývá všechna místa na zemi.

Výhrady pilotů proti porušení jejich soukromí záznamem videa z kabiny by měly ustoupit zájmům veřejnosti pro rychlé vyřešení případných nehod. V některých případech by video, snímající části letadla, mohlo pomoci i samotným pilotům (např. vypnutí fungujícího motoru omylem British Midland flight 092, požár Concordu při startu v Paříži aj.).

Dodatečné náklady na zlepšení zabezpečení letadel není potřeba při ceně letadla a jeho údržbě vůbec řešit. Cena SMS zprávy, odeslaná z letadla stojí cca 0,5 USD. Pokud by se posílala SMSka s pozicí letadla každých 5 minut, jde u letu o délce 10 hodin o 120 SMS zpráv v hodnotě 60 USD.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil píše:...Napadlo mě také, že by signál z ULB 37,5 kHz mohl být navíc modulován sériovým číslem ULB. Při zachycení pingu by se tak hned vědělo, z jakého letadla signál pochází...


Drobná poznámka, ačkoliv to není technicky nereálné, tak myslím, že zrovna toto je celkem zbytečné. Obvykle se nepátrá ve stejné oblasti ve stejnou dobu po dvou různých letadlech, aby bylo nutné signál individuálně rozlišovat :-) Mělo být jen zajištěno, aby stejné parametry podvodního signálu nevyužívalo žádné jiné používané zařízení, než lokátory CVR a FDR. Jinak všechna uvedená zařízení (kamery se záznamem) jsou dnes zcela běžná a otázkou pár korun. Takže v tom problém není. Ale technická výbava letadel je vždycky poměrně opožděná za spotřebními výrobky, protože k použití v letadlech musí být všechny systémy dlouhodobě provozně ověřené v jiných aplikacích a důkladně testovány a certifikovány v letadlech, což jsou obrovské náklady a dlouhé roky času. Časem určitě toto všechno bude...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Kevil píše:Výhrady pilotů proti porušení jejich soukromí záznamem videa z kabiny by měly ustoupit zájmům veřejnosti pro rychlé vyřešení případných nehod...

Myslím, že by to bylo řešitelné například tím, že přístup k videozáznamu (stahování dat) by byl povolen pouze oficiálnímu vyšetřovateli v zákoně stanovených případech. Schválené zařízení by muselo být zaplombováno, případně by se data vůbec nedala stáhnout např. bez rozlomení krytu. Kromě toho by data mohla být šifrována (pokud by to nezhoršovalo šance na rekonstrukci poškozených dat) a v zákoně zakázáno jakékoli zveřejnění sekvencí nesouvisejících s nehodou nebo snižující důstojnost posádky. Pokus o zneužití ze strany kohokoli by pak mohl nést trestní důsledky vůči konkrétní osobě a společnosti nebo třeba televizi. Problém by byl, že by podobná pravidla mohli chtít všichni, jejichž pracoviště jsou pod dohledem kamer...


Odpovědět