Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Komerční divadlo? To tam mají mít lidi v IFE umělej horizont a radar?
Jinak jak psal Jack, ta jsem to (pro váš klid) zkoušel, mobil v dopravním letadle opravdu velmi přesně ukáže pomocí GPS polohu. Takže pokud někdo měl pochybnosti o trase, třeba protože let by už příliš dlouhý, mohl si to zjistit.
Ovšem k čemu mu to bylo, je asi všem jasné.
Jinak jak psal Jack, ta jsem to (pro váš klid) zkoušel, mobil v dopravním letadle opravdu velmi přesně ukáže pomocí GPS polohu. Takže pokud někdo měl pochybnosti o trase, třeba protože let by už příliš dlouhý, mohl si to zjistit.
Ovšem k čemu mu to bylo, je asi všem jasné.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Janko:
Asi tě zklamu, ale to "komerční divadlo" na obrazovky cestujících nepouští pilot, ale právě palubní personál. Piloti opravdu nemají čas starat se ještě o zábavní systém cesťáků, od toho mají palubní personál, který na to má školení a ovládání palubního systému v kabině cestujících. A nejsem si jistý, jestli to pilot vůbec může natvrdo z kokpitu vypnout. Nicméně mi pořád unikají tvoje zelené myšlenkové pochody. Netuším, kam tím míříš, protože jak už jsi snad pochopil, palubní personál nemá žádnou možnost ovlivnit let, pokud se pilot rozhodne provést něco nestandardního. Tudíž je pro ně informace o neobvyklé trase zcela irelevantní. Je mi ale jasné, že podle tebe by letušky měly být ozbrojeny a vyškoleny k pilotování, aby mohly nahradit zlobivého pilota
Asi tě zklamu, ale to "komerční divadlo" na obrazovky cestujících nepouští pilot, ale právě palubní personál. Piloti opravdu nemají čas starat se ještě o zábavní systém cesťáků, od toho mají palubní personál, který na to má školení a ovládání palubního systému v kabině cestujících. A nejsem si jistý, jestli to pilot vůbec může natvrdo z kokpitu vypnout. Nicméně mi pořád unikají tvoje zelené myšlenkové pochody. Netuším, kam tím míříš, protože jak už jsi snad pochopil, palubní personál nemá žádnou možnost ovlivnit let, pokud se pilot rozhodne provést něco nestandardního. Tudíž je pro ně informace o neobvyklé trase zcela irelevantní. Je mi ale jasné, že podle tebe by letušky měly být ozbrojeny a vyškoleny k pilotování, aby mohly nahradit zlobivého pilota
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Nepresviedcam nikoho, co by malo byt pristupne pre zabavu cestujuceho.
Poznat udaje ako je kurz letu, vyska a rychlost su malickosti. Stacia samostatne nezavisle vystupy na tri budiky a su vzdy v obraze.
A k comu by to bolo? Nuz urcite nie k tomu, aby zabranili nestastnemu koncu tohoto letu, aspon podla mna.
Neviem ako ostatni, ale mna zaujima to, na co sa pytam od zaciatku: letel alebo neletel ten kus zeleza.
A k tomu by mohlo prispiet aj to, ze palubny personal ma "hodnoverne, oficialne" udaje o lete.
Zaroven by mal mat moznost v pripade nudze nezavisle od pilotov vyuzit zariadenia na vyslanie nudzoveho signalu, aby sa aspon vedelo kam si to stradovali. A to by bolo malo?
Nejake jedno take zariadenie existuje, ale len dovtedy kym to piloti nepovypnu, alebo ak je pravda co pisu malajcii, tak sa vybila baterka. Ale nenapisali na ktorom budiku. Vraj ich tam bolo viacej, snad aj s nezavislymi zdrojmi elektriny, preco ich nepouzili? A poznali kam letia?
Ak je pravda to, ako tieto zariadenia technicky funguju, tak ten kus zeleza musel hladko pristat - kde.
Poznat udaje ako je kurz letu, vyska a rychlost su malickosti. Stacia samostatne nezavisle vystupy na tri budiky a su vzdy v obraze.
A k comu by to bolo? Nuz urcite nie k tomu, aby zabranili nestastnemu koncu tohoto letu, aspon podla mna.
Neviem ako ostatni, ale mna zaujima to, na co sa pytam od zaciatku: letel alebo neletel ten kus zeleza.
A k tomu by mohlo prispiet aj to, ze palubny personal ma "hodnoverne, oficialne" udaje o lete.
Zaroven by mal mat moznost v pripade nudze nezavisle od pilotov vyuzit zariadenia na vyslanie nudzoveho signalu, aby sa aspon vedelo kam si to stradovali. A to by bolo malo?
Nejake jedno take zariadenie existuje, ale len dovtedy kym to piloti nepovypnu, alebo ak je pravda co pisu malajcii, tak sa vybila baterka. Ale nenapisali na ktorom budiku. Vraj ich tam bolo viacej, snad aj s nezavislymi zdrojmi elektriny, preco ich nepouzili? A poznali kam letia?
Ak je pravda to, ako tieto zariadenia technicky funguju, tak ten kus zeleza musel hladko pristat - kde.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:Zaroven som sa pytal, ci palubny personal moze v pripade nejakej vaznej siituacie vyslat signal SOS nezavisle od cinnosti pilotov. Odpoved znela „nie“.
Jde to.Se znalostí systémů letadla to možné je.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
JackBrno píše:Janko:
A nejsem si jistý, jestli to pilot vůbec může natvrdo z kokpitu vypnout.
Tak si jistý buď,že jističem to jde natvrdo vypnout
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:Treba podotknut, ze je to komercne divadlo a ani palubny personal, nema ziadne objektivne udaje o priebehu letu. Nikto zodpovedny za prevadzku nepotvrdi ziadne udaje z tohto divadla ako oficialne. To je fakt.
Odkud myslíš,že si IFE bere letové údaje? Posílají to do něj Amíci z Měsíce?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
aviatic píše:Odkud myslíš,že si IFE bere letové údaje? Posílají to do něj Amíci z Měsíce?
Ti tam přeci nikdy nebyli, to bylo také divadlo
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Globik píše:aviatic píše:Odkud myslíš,že si IFE bere letové údaje? Posílají to do něj Amíci z Měsíce?
Ti tam přeci nikdy nebyli, to bylo také divadlo
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Napisal som: Zaroven som sa pytal, ci palubny personal moze v pripade nejakej vaznej siituacie vyslat signal SOS nezavisle od cinnosti pilotov. Odpoved znela „nie“.
aviatic: Jde to.Se znalostí systémů letadla to možné je.
Budem rad ak mi aviatic napise ako sa to da.
Popripade ak ma aviatic odkaz na stranku, kde je takato cinnost popisana, potesi ma ak si ju budem moct prezriet.
aviatic: Jde to.Se znalostí systémů letadla to možné je.
Budem rad ak mi aviatic napise ako sa to da.
Popripade ak ma aviatic odkaz na stranku, kde je takato cinnost popisana, potesi ma ak si ju budem moct prezriet.
Naposledy upravil(a) janko dne 08. 06. 2015, 11:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Aviatic - Odkud myslíš,že si IFE bere letové údaje? Posílají to do něj Amíci z Měsíce?
Mna nezaujima odkial sa beru udaje do toho divadla pre cestujuceho a je mi jedno ci to tam posielaju amici, rusi, mimozemstania.
Aviatic - prosim ale napis mi, ci ma palubny personal samostatne budiky, tak ako su min. 2 v pilotnej kabine na objektivne sledovanie kurzu, vysky a rychlosti letu. Lebo len to je smerodajne.
Tie ostatne tretky su dobre tak akurat pre skratenie chvile a hranie sa.
Mna nezaujima odkial sa beru udaje do toho divadla pre cestujuceho a je mi jedno ci to tam posielaju amici, rusi, mimozemstania.
Aviatic - prosim ale napis mi, ci ma palubny personal samostatne budiky, tak ako su min. 2 v pilotnej kabine na objektivne sledovanie kurzu, vysky a rychlosti letu. Lebo len to je smerodajne.
Tie ostatne tretky su dobre tak akurat pre skratenie chvile a hranie sa.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Jasně, v prvním binu vlevo od kabiny pilotů (obvykle je zamčenej na čtyřhran) je kompletní kopie kokpitu. Jsou tam i vysouvací berany. Problém je, když je letuška malá a nemá stoličku, tak na ty budíky nevidí...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
To JackBrno: To tlačítko pod krytkou nemačkej,ale že bys s ním zapnul ELT se bát nemusíš ..
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
JackBrno píše:Spousta letadel je vybavena systémem airshow, který na obrazovkách u stropu nebo v opěrkách sedadel přímo na mapě ukazuje pozici letadla, rychlost, výšku, vzdálenost do destinace a venkovní teplotu. Navíc dnes má prakticky každý cesťák smartphone s GPS, takže může směr, výšku a rychlost letu zjistit sám bez pomocí systémů letadla. No a když se v práci dostanu na palubu A320, tak mě kluci od mechaniků varovali, ať na ovládacím panelu osvětlení kabiny cestujících nemačkám jedno tlačítko (schované pod krytkou) pro zapnutí nouzového osvětlení, protože to údajně aktivuje nouzový maják (asi ELT). Takže obě informace nejsou úplně pravdivé. A že je to zrovna pro tebe nepochopitelné, to se nedivím. Ty toho nechápeš víc... Ostatně nevím, k čemu by stewardům bylo nouzové tlačítko, když se piloti zamknou v kabině a úmyslně nekomunikují. Opět jak už jsem psal dřív, nijak by to neovlivnilo špatný konec letu.
No nevím, GPS Iphone 6 v B737 ani v ATR nefunguje... Asi je signál nějak odstíněn.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
františek dobrota píše:To JackBrno: To tlačítko pod krytkou nemačkej,ale že bys s ním zapnul ELT se bát nemusíš ..
Takto mi to říkali mechanici, nemůžu za to Co to jinak dělá, kromě nouzového osvětlení? Jestli mi to neřekneš, tak to fakt budu muset zkusit
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:Aviatic - prosim ale napis mi, ci ma palubny personal samostatne budiky, tak ako su min. 2 v pilotnej kabine na objektivne sledovanie kurzu, vysky a rychlosti letu. Lebo len to je smerodajne.
Tie ostatne tretky su dobre tak akurat pre skratenie chvile a hranie sa.
Jistěžě nic takového nemají. K ničemu by jim to nebylo. A ty údaje na IFE, které považuješ za divadlo, jsou brány ze systémů letadla, tedy z věrohodného zdroje. Jen jsou zaokrouhlené a zabalené do grafiky. Nebo si myslíš, že tam pilot ty texty a čísla průběžně vyťukává na klávesnici a může tam napsat co chce? Ne, to fakt nemůže. Může to případně kdyžtak vypnout.
Nicméně s tebou souhlasím v tom, že by nebylo na škodu, kdyby existoval nouzový sledovací systém, který by mohl aktivovat palubní personál a nebylo by možné jej z kokpitu vypnout. Jenže podobných případů, jako MH-370 je tak málo, že to nedává moc smysl a hlavně by to stejně ničemu nezabránilo, což je hlavním smyslem nouzové výbavy letadla.