Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Aj ked pavel a pv usmevne popisuju ako by personal hladal niekde nejaky vypinac, domnievam sa, ze by to nemalo byt v pripade, ak by takyto vypinac, tlacitko,spinac, knoflik alebo neviem ako to este nazvat, bolo urcene vylucne pre pripad nudze vsetkemu personalu na palube zname a aj s povinnostami k tomu sa viazucimi.
Som presvedceny, ze nieco take by malo byt povinne na palube lietadla. Myslim si, ze by to malo pri hranicnych pripadoch ohrozujucich bezpecnost letu vyznam.
Som presvedceny, ze nieco take by malo byt povinne na palube lietadla. Myslim si, ze by to malo pri hranicnych pripadoch ohrozujucich bezpecnost letu vyznam.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Obávám se Janko, že tvé názory často zcela odporují realitě a zdravému rozumu. Provést něco takového technicky není problém, náklady by byly minimální. Celkem jistě nebudeš první, koho to napadlo, ale jelikož se nic takového do provozu nedostalo, tak evidentně existují silnější důvody, proč tam nic takového není. Namátkově mě napadá, že ELT systém je určen nikoliv k vyhlašování nouzového stavu ještě za pohybu letadla, ale výhradně až k oznámení polohy po havárii nebo nouzovém přistání. Tudíž by tam musel pro palubní personál být zase celý další jiný systém, aby byla u ELT zachována jeho funkce havarijního lokátoru. Navíc opět platí, že ten systém by havárii nijak nezabránil, vynaložené finance by tedy byly neefektivní. A v neposlední řadě, těch případů, kdy jsou současně splněny podmínky, že 1) pilot chce úmyslně havarovat či letadlo unést, 2) palubní personál to pozná 3) odehrává se to v lokalitě, kde není možnost jiného sledování letadla, je tak zanedbatelné množství (maximálně několik jednotlivých případů za desítky let), že se prostě nevyplatí nic takového řešit. A to tím spíš, že by to nakonec stejně žádnému z těch případů nezabránilo.
Před rozvíjením svých teorií zkus prosím používat mozek, bude ti fajn
Před rozvíjením svých teorií zkus prosím používat mozek, bude ti fajn
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Rad by som sa vratil k teme letecke divadlo na IFE.
Mnohi v tripreportoch zobrazuju z neho obrazky, doplnaju z radarovymi snimkami, ale mna by zaujimala jedna malickost, zatial jedna z mnohych:
- co by robili ti, co maju vsetko nastudovane, mozno aj niekde dopredu naprogramovane, ak by sa pri sledovani ich letu na IFE, zrazu zacalo objavovat nieco s cim nepocitali a co sa vymyka tomu, co by objektivne malo byt zobrazovane.
Podotykam, ze hrame hru s tym, ze udaje do IFE su objektivne a nie su nikym ani nicim zmanipulovane.
Mnohi v tripreportoch zobrazuju z neho obrazky, doplnaju z radarovymi snimkami, ale mna by zaujimala jedna malickost, zatial jedna z mnohych:
- co by robili ti, co maju vsetko nastudovane, mozno aj niekde dopredu naprogramovane, ak by sa pri sledovani ich letu na IFE, zrazu zacalo objavovat nieco s cim nepocitali a co sa vymyka tomu, co by objektivne malo byt zobrazovane.
Podotykam, ze hrame hru s tym, ze udaje do IFE su objektivne a nie su nikym ani nicim zmanipulovane.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1884
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
ako v tom vtipe s rampárom. teraz už nič, ale sledovali by tú j.bu ...
Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:Podotykam, ze hrame hru s tym, ze udaje do IFE su objektivne a nie su nikym ani nicim zmanipulovane.
To není hra, pilot nemůže měnit údaje na IFE. Nemá tam žádný ovládací panel, maximálně pojistku na vypnutí. A co by kdo dělal? 90% cesťáků nic, protože neví, co tam má vidět A zbytek záleží na tom, jak zkušený cesťák je, aby si toho všimnul. Ale troufám si tvrdit, že ani většina z palubního personálu si údajů na IFE nevšímá, takže si neobvyklých údajů nevšimne. Možná jen když se cesťák zeptá.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
A co s ludmi, ktori si robia vlastne FlightInfo pomocou GPS v telefone, ked centralne IFE ziadnu mapu neukazuje?
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
ti budu pri unose tajnymi sluzbami eliminovani ako prvi
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
whiskey, mohol by si vysvetlit - "ked centralne IFE ziadnu mapu neukazuje" - co sa vtedy zobrazuje na IFE?
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:whiskey, mohol by si vysvetlit - "ked centralne IFE ziadnu mapu neukazuje" - co sa vtedy zobrazuje na IFE?
vyska, rychlost, vonkajsia teplota. Vzdialenost ani cas do ciela sa nezobrazuje, ani mapa.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
whiskey píše:janko píše:whiskey, mohol by si vysvetlit - "ked centralne IFE ziadnu mapu neukazuje" - co sa vtedy zobrazuje na IFE?
vyska, rychlost, vonkajsia teplota. Vzdialenost ani cas do ciela sa nezobrazuje, ani mapa.
Bud rad, ze si nesedel v pumovnici
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
whiskey - tak podla toho co pises, teda niekto moze manipulovat s leteckym divadlom na IFE.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
janko píše:whiskey - tak podla toho co pises, teda niekto moze manipulovat s leteckym divadlom na IFE.
nenazval by som to manipulaciou. Skor konfiguraciou. Prevadzkovatel si predsa moze nastavit, co tam chce ukazovat...
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Whiskey: nenazval by som to manipulaciou. Skor konfiguraciou. Prevadzkovatel si predsa moze nastavit, co tam chce ukazovat - Dobre
Ale rad by som sa vratil na zaciatok:
- chcel som sa len dozvediet, co by robili ti, co maju vsetko nastudovane, mozno aj niekde dopredu naprogramovane, ak by sa pri sledovani ich letu na IFE, zrazu zacalo objavovat nieco s cim nepocitali a co sa vymyka tomu, co by objektivne malo byt zobrazovane.
Podmienka bola: hrame hru s tym, ze udaje zobrazovane na IFE su objektivne a nie su nikym ani nicim zmanipulovane.
Takze ci letecke divadlo na IFE je manipulovatelne, konfigurovatelne by som teraz neriesil. To si ponecham na dalsie dejstvo. Nakoniec to uz vcelku chapavo vyvsvetlila jane ba aj dejavu. Domnievam sa, ze obaja nemali zaujem na sireni senzacii.
Ale rad by som sa vratil na zaciatok:
- chcel som sa len dozvediet, co by robili ti, co maju vsetko nastudovane, mozno aj niekde dopredu naprogramovane, ak by sa pri sledovani ich letu na IFE, zrazu zacalo objavovat nieco s cim nepocitali a co sa vymyka tomu, co by objektivne malo byt zobrazovane.
Podmienka bola: hrame hru s tym, ze udaje zobrazovane na IFE su objektivne a nie su nikym ani nicim zmanipulovane.
Takze ci letecke divadlo na IFE je manipulovatelne, konfigurovatelne by som teraz neriesil. To si ponecham na dalsie dejstvo. Nakoniec to uz vcelku chapavo vyvsvetlila jane ba aj dejavu. Domnievam sa, ze obaja nemali zaujem na sireni senzacii.
Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370
Janko, máš opravdu hodně dlouhé vedení. Ta konfigurovatelnost neznamená, že si piloti nebo kdokoliv jiný může za letu měnit zobrazované parametry letu, jakože by třeba přespsal výšku nebo rychlost. Ta konfigurovatelnost znamená pouze to, že provozovatel letadla si může při instalaci nebo při údržbě systému zvolit, které parametry se vůbec zobrazovat mají a které ne. Takže pokud IFE ty parametry vůbec zobrazuje, tak jsou správné.
A co by kdo dělal, kdyby zjistil, že údaje nesedí? Zkus hádat, co asi tak může cesťák dělat... Maximálně se může zeptat stewardů a ti se můžou zeptat pilotů, pokud s nimi komunikují.
A co by kdo dělal, kdyby zjistil, že údaje nesedí? Zkus hádat, co asi tak může cesťák dělat... Maximálně se může zeptat stewardů a ti se můžou zeptat pilotů, pokud s nimi komunikují.