Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Domnievam sa, ba som o tom presvedceny, ze ani prvej zprave v roku 2014 ani tej z roku 2015 sa neda verit.

Staci si len poskladat udaje, ktore uvadzaju, co, kde, kedy videli a je pekne dokazatelne, ze sa sami usvedcuju z toho, ze nic nerobili.

Podla nich posledny casovy udaj 17,21 kedy ho videli na spodnej cervenej ciare. Horna cervena ciara zacina s casom 17,30 cize 9 min. nic nevideli.
Neuvadzaju ani suradnice tychto bodov, ale z dostupnych udajov o radaroch, su oba tieto body v dosahu radarov a viditelne. Preco teda ta medzera.

V prvej zprave po 9 dnoch priznali, ze videli neidentifikovatelny kus zeleza, v druhej uz maju jasno je to mh370 aj s letovymi hodnotami. Zial vysku udavaju uz len 8 min. a od Penang nie. Ak ho viedli az po penang vyskovo, tak stacilo otocit vyskovy radar a mohli ho vidiet aj dale, min. 80 km.
Ba dokonca napisali, ze aj Thajsko nieco neidentifikovatelne videlo.
Pretoze nikde pre verejnost neudavaju odkial to sledovali, tak su to len nase dohady.

Ale ze, australia prijala ich hru, aj s tymi pingami, tak to je ozaj zabavne. Alebo maju v zakulisi nieco hodnovernejsie?


Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

V článku se píše, že na letecké základně Butterworth, která "zachytila" údajný let MH370 Malackou úžinou je sídlo IADS (Integrated Air Defence System), kterému již 43 let vždy velí velitel z Austrálie...

Buttewort má dva radary RAT-31DL a český VERA-E viz text:

The IADS is also equipped with the Czech VERA-E Electronic Support Measures (ESM) system that could track MH370 by its weather radar, radar altimeter or other emissions more accurately than a SSR if its transponder was not working. The system is monitoring the northern entrance to the Malacca Straits.
http://www.paulhowardplays.com/blog/mh370-final-update

The crucial last primary radar traces of what is said to be MH370 were recorded by the relatively modern RAT-31DL air defense radar on Penang that is controlled by RMAF personnel at nearby Butterworth airbase on the mainland.
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2015-03-27/malaysian-radar-spotlighted-new-mh370-report
a http://spendergast.blogspot.cz/2015/04/malaysian-radar-spotlighted-in-new.html

kasper
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 02. 2012, 16:27
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od kasper »


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Kevilov napad uskutocnit rekonstrukcny let je urcite zaujimava myslienka, lenze to aby si nechali vsetky zucastnene krajiny nazriet do karat, tak to bude asi len myslienka.

V tejto suvislosti ma napadlo, ze ked tak rychle naskocili australcania na hladanie podla udajov od pingov u inmarsat, ci si nechali urobit vypocty z nejakeho ineho konkretneho letu na podobnej trati. Len tak na skusku.

Ba dokonca, ked tie vypocty uverejnili zopar tyzdnov po zmiznuti, ci ich napadlo nechat si u inmarsat spravit spatne vypocty z celeho letu od vzletu az po to druhe zmiznutie.
Bolo by zaujimave sa dozvediet o tom nieco viac.

Je to asi len zbozne prianie.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od beardie »

janko píše:Takze frazu "let pod radarom", povazujem za taku figliarsku vetu, lebo kazdy let ak je sledovany radarom je letom pod radarom.


ani omylom
letiet pod radarom znamena nebyt zachyteny radarom...
http://www.urbandictionary.com/define.p ... +the+radar
pripadne: http://en.wiktionary.org/wiki/under_the_radar

nechcem nejak spochybnovat tvoje skusenosti, ale...

Kevil píše:Pokud by letěl nízko nad vodou, nemůže letadlo letět tak rychle jako v běžné letové hladině. Těžko by pak doletělo až k Austrálii.


existuju nejake relevantne data (okrem pingov z Inmarsatu), ze naozaj k tej Australii letel?


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Dobre, tak si to rozoberme prakticky.

Kevil uviedol clanky, kde sa pise o umiestneni malajziskych radarov a ich TT udaje. Verim, ze su pravdive.

Co ale neviem, ci su pravdive, data uvedene vo vysetrovacej zprave malajzijcou. Tam udavajú udaje o nejakom neidentifikovastelnom kuse zelaza - oni to oznacuju ako mh370, casy, kurzy, vysky podla ktorych sledovali nieco.

Tieto udaju su vraj z radarovych udajov, teda z konkretneho radarovehpo sledovania nejakeho ciela.
Ak by ho nevideli tak, nemozu nic sledovat. A ja s usmevom dodavam, ze let "bol pod radarom" teda sledovany.

Skus sa pohrat na mape malajzie s umiestnenim radarov, ich TTD, vsad si do toho tie zverejnene data a daj vediet.

- Ci teda letel pod radarom - teda nesledovany, konkretne ten opisovany mh370

Ja tvrdim od zaciatku, ze ten kus zeleza letel, oni ho videli, neuvadzaju od zaciatku ziadne objektivne udaje a navidomoci klamu.

Ale to je moj nazor.

Apropo: sprav si konfiguracny profil malajsiskeho terenu, nad ktorym letel ten kus zeleza, premietni si tam moznosti malajziskych radarovych vyskomerov a napis ako by to tam mal ten pilot riadit tak, aby letel "pod radarom" - podotykam neidentifikovalny. Staci kurz a vyska.

Prijemnu zabavu

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

beardie v 07. 04. 2015, 18:39
existuju nejake relevantne data (okrem pingov z Inmarsatu), ze naozaj k tej Australii letel?

Ja som sa uz davno priznal, ze pingom nerozumiem. takze neviem posudit ci su tie udaje relevantne.
poprosim ak to ovladas, tak to vysvetli.

Uz som skor napisal: ak tym pingom veria aj australcania, lebo na to patranie skocili velmi rychle po zverejneni od inmarsatu.
Vie niekto, ci si ich dali overit na nejakom konkretnom spooocne sledovanom lete, ktory mohli oni vyhodnocovat svojimi radarovymi prostriedkami a porovnat ich s udajmi od inmarsatu z tohoto konkretneho letu?

Ak su pingy relevantne, tak potom by mali byt aj relevantne spatne vypocitane udaje od vzletu mh370 az po ten bod Mekar odkial ho registruje inmarsat. Videl niekto taketo udaje? Zrejme asi australcania.

Takze to je zase taka hra na slepu babu s nami, tych co to vedia.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

V textu níže píše autor, že nikdo nevysvětlil proč byla z oblasti hledání 7ho ringu vyloučena oblast Jihočínského moře kde MH370 s velkou pravděpodobností havarovalo (očitý svědek Mike McKay).
Obrázek

Notice how the red lines exclude South China Sea. Why? Because they thought they knew the last radar contact and somebody decided that it didn’t fit. The same applies to the sharp left turn into the Indian Ocean. It’s the only way they could reconcile radar with ping arcs. There is absolutely no explanation for that turn except that it joins bogus radar to unreliable ping arcs.
http://www.paulhowardplays.com/blog/mh370-sio-or-south-china-sea

P.S. Poslal jsem dotaz Ministerstvu dopravy Malajsie, aby mi sdělili přesné údaje z obrázku Figure 1.1F - Primary Radar Targets (track) na straně 29 Factual Information. Jde o 4 cíle na údajné trase návratu MH370 zpět přes poloostrov. U dvou posledních cílů je uvedena rychlost 0594 and 0609 uzlů, které podstatně přesahují maximální povolenou rychlost Boeingu 777-200ER, která je 512 uzlů. I pokud vezmu v úvahu rychlost větru zezadu 15-20 uzlů, nemohlo jít o MH370.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Kevil drzim palce ohladom odpovede na tvoj list, nech uz bude akakolvek. Bol by to zaujimavy pohlad na to, co sa tam dialo.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

janko píše:Kevil drzim palce ohladom odpovede na tvoj list, nech uz bude akakolvek. Bol by to zaujimavy pohlad na to, co sa tam dialo.

Na odpovědi už pracují :-)

Thank you for your mail and text noted. Will revert asap.

Best regards,

Safety Investigation Team for MH370

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Tak bravo.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Vyslání letadla po předpokládané trase letu MH370 pro ověření výpočtů trasy letu doporučuje autor článku http://www.ibtimes.co.uk/malaysia-airlines-flight-mh370-prove-world-assumed-flight-path-says-marine-surveyor-1497043

"Based on those little signals what I'm arguing is that if you have calculated something why not send a real plane on the assumed calculated flight path to check you are right, which would allow us to come closer to the truth. To my knowledge there is no proven theory to work out a distance or position using Inmarsat signals."

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

MH370 podla doterajsich tvrdeni, zanechala aj nejake stopy na primarnych radaroch, ale to su nepotvrditelne zpravy. Ale co ludia priamo na palube lietadla, mali moznost sledovat a vediet kam vlastne smeruju?

Zistoval som si tuto moznost postupne u tych, co maju co do cinenia s posobenim na palubach lietadiel Beechcraft-1900, TU-154, Boeing-737 (400-800), Airbus-A320 a aj na UCL ohladom B 777.
Dostalo sa mi vysvetleni, ze nikto okrem tych, co su pritomni v kabine pilotov, nema moznost sledovat aktualne – skutocne letove udaje niekde inde na palube lietadla. K dispozicii maju len tie bezne komercne.
Zaroven som sa pytal, ci palubny personal moze v pripade nejakej vaznej siituacie vyslat signal SOS nezavisle od cinnosti pilotov. Odpoved znela „nie“.
Pre mna su to dost nepochopitelne informacie.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Spousta letadel je vybavena systémem airshow, který na obrazovkách u stropu nebo v opěrkách sedadel přímo na mapě ukazuje pozici letadla, rychlost, výšku, vzdálenost do destinace a venkovní teplotu. Navíc dnes má prakticky každý cesťák smartphone s GPS, takže může směr, výšku a rychlost letu zjistit sám bez pomocí systémů letadla. No a když se v práci dostanu na palubu A320, tak mě kluci od mechaniků varovali, ať na ovládacím panelu osvětlení kabiny cestujících nemačkám jedno tlačítko (schované pod krytkou) pro zapnutí nouzového osvětlení, protože to údajně aktivuje nouzový maják (asi ELT). Takže obě informace nejsou úplně pravdivé. A že je to zrovna pro tebe nepochopitelné, to se nedivím. Ty toho nechápeš víc... Ostatně nevím, k čemu by stewardům bylo nouzové tlačítko, když se piloti zamknou v kabině a úmyslně nekomunikují. Opět jak už jsem psal dřív, nijak by to neovlivnilo špatný konec letu.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Komercne sledovanie priebehu letu cestujucimi na palube lietadla je beznou vecou, diva sa na to aj palubny personal. Nevedno, ci sa niekto zamysli nad tym, ze to, ci nieco uvidi na svojej sukromnej obrazovke alebo na kabinovej, zavisi jedine od toho ci pilot vypne toto divadlo alebo nie.

Premietneme si to do praxe. Co asi sledovali cestujuci a aj palubny personal mh370 na svojich obrazovkach alebo ci vobec nieco.

Tych moznosti je viac a aj otazok k nim.
Ak ano, sledovali cely priebeh letu? Aj od toho bodu co sa stratili? Alebo nikto nic nevidel, lebo sa nic nevysielalo.

Treba podotknut, ze je to komercne divadlo a ani palubny personal, nema ziadne objektivne udaje o priebehu letu. Nikto zodpovedny za prevadzku nepotvrdi ziadne udaje z tohto divadla ako oficialne. To je fakt.

V tejto suvislosti sa treba zamysliet nad tym, co mohol robit palubny personal ak toto divadlo zmizlo z obrazoviek alebo co ak sledovali to, co ponukli vysetrovatelia, ze mh370 letelo?


Odpovědět