Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Zaujimavy obrazok sa da vidiet v novej sprave na str.54. To zrejme ten kus zeleza poriadne cvicil s tym co sedel za beranmi.


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

JackBrno píše:
Karel_x píše:...Co trvalo SATCOMu týden na tom, aby oznámili, že mají handshake signály ještě o několik hodin po ztrátě kontaktu s letadlem? Proč mlčeli a nechali desítky plavidel a letadel hledat trosky v Jihočínském moři? Proč nic neoznámili, a pak se vytasili už s hotovou analýzou, kam letadlo letělo, aniž by vyšetřovatelům zároveň předali zdrojová data? To jsou otázky, na které je pro mě obtížné odpovědět.

Tohle má úplně jednoduché a logické vysvětlení. Pingy z letadel neslouží ke sledování polohy letadla a žádné letadlo podle nich nikdy hledáno nebylo. A celkem logicky se předpokládalo, že letadlo havarovalo někde v oblasti posledních radarových kontaktů. Do doby, než se zjistilo, že vrak není tam, kde se ztratilo letadlo z radarů, nikdo neměl žádný důvod vůbec přemýšlet o tom, hledat letadlo podle nějakých pingů. O tom se začalo přemýšlet teprve po tom, až se zjistilo, že letadlo muselo letět delší dobu.

Já pracovat u INMARSAT/SATCOMu, a soudím, že i každý jejich technik znalý fungování komunikace, si při zmizení letadla nechá vyjet veškeré komunikační události spojené s tímto strojem. Místo toho v tichosti připravují analýzu, kterou pak předají, až je hotová, bez zveřejnění zdrojových dat. Ty předají až po mnoha měsících a urgencích.

Není to tak, že byli v klidu, a ani je nenapadlo kontrolovat komunikaci, neboť si byli jisti pádem stroje do moře. Od prvního dne se řešilo tajemné zmizení obřího stroje, ACARS telegramy, zprávy pro výrobce motorů atd. Nicméně, každý nechť si sám posoudí, co je nebo není normální.

Co se týče indonéské protivzdušné obrany, jejich aktivní dosah bude na vysokých FL bez terénních překážek určitě o dost víc, než 300km. Sami uvádí 450 nebo 510 km pro Radar Unit 231 v Lhokseumawe (modernizovaný Thomson-CSF TRS-2215). V dosahu radaru měla pohodlně být 777 už nad Malysií, v dosahu radaru vychází bohatě i ona předpokládaná otočka k jihu, v rozsahu jsou i stovky km nad indickým oceánem k jihu. Oficiální místa popírají, že by MH370 tahali, údajně předali i záznam dat z kritické doby, na kterém nic takového není. Vyberte si, komu věřit, protože logika a rozum vám v tom nepomůže.
However, The Jakarta Post quoted Indonesian Air Force spokesman Air Commodore Hadi Tjahjanto on Friday as saying that unit 231 did not detect MH370 on that fateful morning. Hadi added that the range of the radar was 240 nautical miles, which is approximately 445km. Even with a reduced range, the radar is still able to see up to Peninsula Malaysia. According to Hadi, data from the radar has been given to the Malaysian authorities...

http://alert5.com/2014/03/16/could-tni- ... ate-mh370/
A mapka z vyznačeným dosahem:
http://031c074.netsolhost.com/WordPress ... 24x525.png

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Karel to je pecka.

Po temer 5 rokoch svetlo na konci tunela. neskutocne.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

janko píše:...svetlo na konci tunela


Obávám se, že jsem vzbudil falešné naděje. Jedná se o starou zprávu. Indonésie předala data už dávno a vyšetřování to nikam neposunulo. V této souvislosti jenom připomínám, že pokud se dvě letadla spojí do těsné formace, vidíme je na radaru jako jedno echo. Nejsme obvykle schopni rozlišit stroje několik málo set metrů od sebe. Pokud se pohybují ve stejné vzdálenosti kolmo k paprsku radaru (jakoby po tečně kružnic na obrazovce), splývají zpravidla značky při ještě větších vzdálenostech cílů od sebe. Nicméně, v reportu není ani zmínka, že by se v blízkosti MH370 nad průlivem nacházel jiný stroj. A na zveřejněných snímcích jsem také žádné takové blipy neviděl. Takže tímto způsobem by 777 z radaru Indonésie zmizet nemělo. Že by taková létající stodola unikla modernímu radaru, je prakticky nemožné i při značné oblačnosti. Umím si představit, že by ji tahali přerušovaně, ale, že by ji netahali vůbec, to ne.

Jestliže tedy na radaru Malaisie cíl nad průlivem je a na radaru Indonesie není, je to něco, co se dá jen hodně těžko fyzikálně vysvětlit. Nemluví jedna strana pravdu? Která, a proč? Nebo Malajsijci tahali něco malého, ale ne 777? Nebo dokonce někdo krmil malajsijský radar falešným cílem? Prostě jsme se posunuli z oblasti faktů do oblasti komu věříme a komu ne, jak fantastické teorie jsme ochotni zvažovat a co apriori zamítneme.

Dokud jen AF Indonésie tvrdili, že tam nic neviděli, dalo se spekulovat, že obsluha byla nepozorná, nebo si třeba schrupla. Pokud ale předali záznam dat, potom mi připadá představa, že by si dali tolik práce a odstraňovali z něj echo MH370, hodně fantastická. Nehledě na to, že ani netuším, co by z toho mohli mít.

Já za sebe řadím MH370 mezi pomníčky typu KE904, KE007, PA103, MH017, MA240 (+OK540?) atd. kde nemá velký smysl pídit se po faktech a pokoušet se z toho skládat nějaký reálný obraz.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

karel - nevzbudil si vo ne ziadne falosne nadeje.
To co si teraz napisal, to si pisal uz od samotneho zaciatku tohoto uzasneho pribehu.
Su to poznatky ktore nikto nemoze spochybnit. uz len preto, ze od zaciatku si dal jasne a jednoznacne najavo, ze s cinnostou okolo radarov mas skusenosti nielen teoreticke ale aj prakticke.

Neviem ci ti, co si tvoje prispevky citaju, citali, uvedomuju ich objektivnost a ako jednoznacne vyvracaju to, co sa snazi niekto nabulikovat verejnosti do hlav v nejakych vysetrovacich spravach.

Uz len samotny fakt, ze niekde v indonezii je radar vidiaci aspon 150 km mohol priniest - alebo priniesol? to, ze by vedeli alebo vedia, ze kus zeleza letel od miest kde ho stratili inym smerom. Netreba spekulovat, staci si pozriet ostatny svet okolo a aj amater zisti pravdepodnost toho kam mohol smerovat.
Netreba k tomu ziadne konspiracne teorie ani talafatky.

Som presveceny od zaciatku, ze taja velmi vela objektivnych informacii.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Karel_x píše:...
Já pracovat u INMARSAT/SATCOMu, a soudím, že i každý jejich technik znalý fungování komunikace, si při zmizení letadla nechá vyjet veškeré komunikační události spojené s tímto strojem. Místo toho v tichosti připravují analýzu, kterou pak předají, až je hotová, bez zveřejnění zdrojových dat. Ty předají až po mnoha měsících a urgencích.

Není to tak, že byli v klidu, a ani je nenapadlo kontrolovat komunikaci, neboť si byli jisti pádem stroje do moře. Od prvního dne se řešilo tajemné zmizení obřího stroje, ACARS telegramy, zprávy pro výrobce motorů atd. Nicméně, každý nechť si sám posoudí, co je nebo není normální.
...

MH370 nebylo rozhodně první letadlo, které se ztratilo nečekaně a nemohlo se nějakou dobu najít. Přesto nikdy nikoho ani nenapadlo hledat ho podle nějakých pingů a nikdy nikdo ani nezjišťoval, jestli náhodou nejsou někde uložené pingy. Takže nevidím důvod, proč by to u MH370 mělo být jinak. Ano, letadlo zmizelo nečekaně, jak se ostatně nad mořem občas stává, ale nebyl důvod předpokládat, že se během pár dní až týdnů nenajdou trosky v oblasti posledního radarového kontaktů. Takže já jsem pořád přesvědčený, že aspoň z počátku nenapadlo žádného technika nějaké pingy hledat. Samozřejmě MH370 je precedens a teď už se to asi bude zkoumat u každého zmizení letadla. Navíc nevidím sebemenší motivaci, proč by inmarsat/Satcom měl vyrábět falešné pingy a mařit tím pátrání nebo s ním nějak manipulovat. Tohle je poměrně nezávislá firma a jen stěží by je někdo přinutil riskovat pověst a spolupracovat na nějaké konspiraci s asijskými státy, proč by to dělali? Já mám zásadu, že než budu věřit podezření na nějakou konspiraci, tak chci slyšet nějaké zdůvodnění, co by z toho kdo měl a proč by takovou konstrukci komplikovaně vymýšlel a organizoval. A ze všech známých faktů se nabízí jediná malá konspirace, tedy že státy v té oblasti nechtějí prozradit parametry, případně naopak nefunkčnost svých radarů. To je zcela uvěřitelný důvod a nevyžaduje to žádnou komplikovanou konspiraci se zapojením velkého množství lidí. Potom se sice nabízí málo pravděpodobná možnost sestřelení letadla, ale nejednalo se o oblast vojenského konfliktu, kde by se dalo předpokládat nějaké unáhlené rozhodnutí, leda snad úplným omylem. Ale to je silně nepravděpodobné a hlavně, pořád do toho nesedí ty pingy. Proč by měl inmarsat/Satcom spolupracovat na takové konspiraci s některým ze států v té oblasti, který to způsobil? Proč by k tomu neměly informace okolní státy a jak by se to mělo utajit v ne zrovna malé civilní telekomunikační firmě? Tohle prostě nesedí. Ať se to bere ze všech stran, tak pořád známým faktům nejlépe odpovídá verze, že zmizení letadla má na svědomí nějaká osoba na palubě letadla, nejspíš nějaká s volným přístupem do kokpitu (někdo z pilotů).

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

karel - mam taku osobnu prosbu.

Doteraz som sa nestretol s tym, aspon z tych informacii co som prezrel, precital, pocul, ze by niektora s krajin alebo niekto z vlastnej iniciativy uskutocnil rekonstrukcny let podla udajov od inmarsatu.
Bolo by to mozne?

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Letadlo podle Mike McKaye a mě spadlo v Jihočínském moři. V oblasti +-1° (8,3511S 108,1614E), ve které Mike viděl hořící letadlo, jsem našel 89 NOAA bójí, které se pohybovaly na jih směrem k Sundské úžině. Trosky mohly proplout Sundskou úžinou, dostat se tak do oblasti rovníkových proudů a odtud snadno na ostrov Reunin, Madagaskar a východní pobřeží Afriky.

Obrázek

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil píše:Letadlo podle Mike McKaye a mě spadlo v Jihočínském moři. V oblasti +-1° (8,3511S 108,1614E), ve které Mike viděl hořící letadlo, jsem našel 89 NOAA bójí, které se pohybovaly na jih směrem k Sundské úžině. Trosky mohly proplout Sundskou úžinou, dostat se tak do oblasti rovníkových proudů a odtud snadno na ostrov Reunin, Madagaskar a východní pobřeží Afriky.

Obrázek

Hořící letadlo neviděl :)

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

JackBrno píše:Hořící letadlo neviděl :)

Ty jsi s ním byl tehdy v noci na vrtné plošině Songa Merkur ? Hlavně, že letadlo podle pingů již za 4 roky hledání v Indickém oceánu našli... Letadlo se nikam zpět na Malajsii neotočilo, nevidělo ho "x" radarů a hlavně vojenský radar na východním pobřeží Malajsie ve městě Jertih, které leží cca 60 mil od bodu IGARI.

Obrázek

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

Kevil píše:... nevidělo ho "x" radarů a hlavně vojenský radar na východním pobřeží Malajsie ve městě Jertih, které leží cca 60 mil od bodu IGARI.

Pokud Jertih radar v osudovou chvíli pracoval, měl by cíl spolehlivě vidět. Dráha cíle (oranžové body) vypadá,jako by byla tahaná KB radarem - je tam typické vynechání nad radarem i zdánlivé zakřivení dráhy na malých vzdálenostech směrem od radaru, které je způsobeno narůstající šikmou vzdáleností kvůli výšce letadla.
janko píše:Doteraz som sa nestretol s tym, aspon z tych informacii co som prezrel, precital, pocul, ze by niektora s krajin alebo niekto z vlastnej iniciativy uskutocnil rekonstrukcny let podla udajov od inmarsatu.
Bolo by to mozne?

Možné by to teoreticky bylo. Nebudeme pochybovat o autenticitě dat. Handshaky si satelit dělal, mám pocit, že jednou za hodinu, a na základě zpoždění signálu se dá s jakousi přesností vypočítat vzdálenost od satelitu - tedy jakási obrovská (průměr řádově tisíc km) skoro kružnice nebo mezikruží (tolerance měření) na povrchu Země. Kromě toho si z Dopplerobva posuvu frekvence můžeme přibližně vypočítat rychlost vzdalování (přibližování) od satelitu. V žádném případě ale neurčíme skutečnou polohu, směr pohybu ani skutečnou rychlost stroje. Takových bodů máme pár a jsme schopni vymyslet nekonečně mnoho tratí, po kterých mohlo éro letět a vyhovují zadaným podmínkám. Vyšetřovatelé k nim tedy začali přidávat další spekulativní předpoklady - obvyklá a neměnná rychlost stroje, absence manévrů směrových i výškových, let podle autopilota nastaveného trvale na magnetic heading nebo nejkratší dráhu na severní pól apod. Podle toho, co zvolíme, nám pak mohou vyjít různé cílové oblasti. Takže, určitě by šlo provést kontrolní let, aby to odpovídalo datům INMARSAT/SATCOMu. Jenže jsme schopni udělat velmi mnoho dalších kontrolních letu po úplně jiných trajektoriích, která nám dají také stejná data. Možná právě proto nikdo o rekonstrukci letu neusiluje.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

Karel_x píše:
janko píše:Doteraz som sa nestretol s tym, aspon z tych informacii co som prezrel, precital, pocul, ze by niektora s krajin alebo niekto z vlastnej iniciativy uskutocnil rekonstrukcny let podla udajov od inmarsatu.
Bolo by to mozne?

Na rekonstrukčním letu se již pracuje (KUL, IGARI, Penang, kolem Sumatry a zpět do KUL). Známá před třemi týdny řešila v Kuala Lumpur pronájem Boeingu 777. Nyní se domlouvá koordinace s civilními a vojenskými radary v oblasti.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil píše:
JackBrno píše:Hořící letadlo neviděl :)

Ty jsi s ním byl tehdy v noci na vrtné plošině Songa Merkur ? Hlavně, že letadlo podle pingů již za 4 roky hledání v Indickém oceánu našli... Letadlo se nikam zpět na Malajsii neotočilo, nevidělo ho "x" radarů a hlavně vojenský radar na východním pobřeží Malajsie ve městě Jertih, které leží cca 60 mil od bodu IGARI.

Obrázek

Jeho tvrzení nemá o nic větší váhu, než mé tvrzení, že ho neviděl ;) A nezlob se, ale pokud by byla sebemenší pravděpodobnost, že skutečně šlo o MH370, tak by ho tam dávno někdo našel. Oblast pátrání by s takovým svědectvím byla velmi malá, směr kde letadlo prý viděl, si bude asi pamatovat docela přesně, takže by to byla v podstatě úzká výseč o délce maximálně pár desítek kilometrů a letadlo by se muselo na 100% najít během pár dnů. To že se nenašlo podle pingů, to je celkem jasné, ta oblast je neskutečně velká a navíc ani není jasné, jestli jsou výpočty dostatečně přesné a nemůže být někde mimo tu oblast. Stačí že pingy existovaly, to spolehlivě McKeye usvědčuje ze lži. A mimochodem, pokud si je tak jistý, co mu brání letadlo nalézt sám? S takovým "jistým svědectvím" by nebyl žádný problém, aby přes nějaký server komunitního financování vybral pár milionů dolarů, určitě by přispěli i příbuzní a má možnost letadlo najít velmi rychle. Byl by slavný a bohatý a zbavil by se nálepky lháře, kterou zcela oprávněně má. Ale on pro to ani nehnul prstem, je to obyčejný tlachal a tys mu to sežral i s navijákem...

Můžeš odpovědět na dvě otázky?

1) proč by nikdo letadlo nechtěl hledat v jím udaném místě, kdy by se snadno našlo, kdyby svědectví bylo pravdivé, jaký k tomu je důvod?

2) proč se ho nepokouší najít sám "svědek", paranoiků i mezi bohatými lidmi je víc než dost, takže by neměl problém sehnat finance. Schválně se ho na to zeptej, jsem zvědavý, jakou stupidní výmluvu si vymyslí :D

Znovu opakuji, aby bylo možné uvažovat o nějaké konspirační teorii, tak je nutné vymyslet alespoň nějaký smysluplný důvod, proč by se měl někdo s organizováním tak rozsáhlé konspirace namáhat. Máš takový uvěřitelný důvod?

A že ho neviděly radary? Copak ty máš přístup k vojenským radarům v té oblasti? :D Hele, utajit informaci, že kolem radaru proletělo letadlo nebo naopak že obsluha zaspala a nevšimla si ho, to je velmi snadné, je to otázka domluvy pár lidí. A nebo ještě snadněji, jelikož se to jeví jako čin někoho z posádky a podle technických okolností se snahou uletět s letadlem někam, kde nebude nalezeno, nebylo by přece nic složitého, klesnout s letadlem pod výšku, kde ho radary nebudou brát, to je velmi uvěřitelná možnost. Ale udělat konspiraci s výrobou falešných pingů, vytrvalá ignorace tzv. svědka atd., to je mnohem náročnější a řekl bych až nereálné. A k tomu vůbec nesedí technické záležitosti, jako bezdůvodné vypnutí odpovídačů, žádný pokus o nouzové volání atd. Ale to bych se zase opakoval. Ty jsi nikdy nic z těch nejasností nedokázal smysluplně vysvětlit, ale pořád tady budeš vytahovat toho lháře... Takže zapomeň na to, tohle nikdo soudný nemůže brát vážně.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

JackBrno píše: ...nebylo by přece nic složitého, klesnout s letadlem pod výšku, kde ho radary nebudou brát, to je velmi uvěřitelná možnost...

Pro představu, pokud umístíme anténu radaru na kopeček vysoký 100m ASL, pak cíl, který letí nad mořem na výšce 1km jsme teoreticky schopni zachytit asi na 150km a na výšce 2km asi na 200km. Pokud bychom chtěli vzdálenost objevení zmenšit na třeba 50km, pak by eroplán musel letět někde kolem 50m nad hladinou. Nejde to moc přesně říct, kvůli už nezanedbatelné výšce letadla (SOP). Nad členitějším terénem je to pochopitelně jiná než nad mořem.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

karel - jednoduche vysvetlenie, k tomu netreba nic dodavat. Pritom taketo zakladne poucky si prezentoval uz asi pred 4 rokmi. Ako je vidiet mnohym to nestaci.

Nuz a teraz predsa akykolvek simulat si sadne do era a leti si s nim kde chce. Takze zahada 370 je vysvetlena. Niekto sa chcel preletiet tak sa preletel a po ptakach.


Odpovědět