Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2402
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 17. 03. 2016, 09:24

Janko:

Logicky, když se pilot rozhodne unést letadlo, počká si, až si kolega odskočí na záchod, nebude se s ním chtít přetahovat v miniaturním kokpitu... Na dálkovém letu má jistotu, že se dřív nebo později dočká :-)


PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 17. 03. 2016, 21:45

janko píše:PV - dobre, lenze ked to ide tak nepozorovane vypnut, tak si to potom nikto nevsimne? Urobi to jeden z pilotov a ten druhy co. Suhlasi s tym alebo je proti.
Ak je za tak potom je vysledok zrejmy. Ak nie, tak asi ten co to vypol bol silnejsi a uzemnil ho.....

Podla toho co vyplyva z tvojho jednoducheho riesenia, tak bol zrejme silnejsi a robil si co chcel.


Já jsem reagoval na způsoby vyřazení ACARSu. Možné to je poměrně jednoduše.Jestli to ale udělali a jak - to je otázka.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 18. 03. 2016, 10:06

PV - ano je to jednoduche vypnut nejaky spinac, ale v tomto pripade sa jedna aj o jeho dosiahnutelnost.

O tom priestore EE bay sa pise uz od zaciatku tohto pribehu.

Je mnoho obrazkov a technickych vykresov zobrazujucich tento priestor, ale z toho co ty pises, sa mi zda, ze mas na mysli uplne nieco ine.
Ak by si napisal, ktory vstup do toho priestoru mas na mysli, tak by sa dalo porovnanim s inymi dokumentami rozpravat o jednoduchosti alebo zlozitejsom pristupe k tomu vypinacu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2402
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 18. 03. 2016, 10:18

Janko, špatně čteš. Dá se to vypnout i pomocí jističů z kokpitu, stačí vědět, které. Nemusí lozit nikam do elektroniky.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 18. 03. 2016, 15:10

JackBrno píše:Janko, špatně čteš. Dá se to vypnout i pomocí jističů z kokpitu, stačí vědět, které. Nemusí lozit nikam do elektroniky.

Nemusí se to ani vědět - jističe jsou popsané ;-) Ale u pilotů se předpokládá alespoň povrchní znalost systémů letadla a jejich součinnost.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2402
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 19. 03. 2016, 09:22

Doknce to mají tak jednoduché :-)

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 05. 04. 2016, 07:17

Trochu som sa povypytoval na tu jednoduchost s vypinanim ACARS ako to napisal PV a zaskocilo ma, ze ono sa to tvari, ze je to povypinane, ale de facto nikto nevedel ci to je tak. Lebo vraj na panely obsluhy ACARS, stale svieti len chyba v systeme ale nie, ze je ACARS uplne vyradeny.

Ano v kabine pilotov, ak je to teda ten kokpit/cocpit, tak tam su nejake cudliky a signalky, ale nie tam vraj definitvny oznam, ze ACARS nefunguje a je bez napajania.

Preto by ma zaujimalo, ak by PV mohol napisat, ktore cudliky myslel, ak vie kde, su tak na ktorom panely a co sa deje so systemom ACARS ak sa s nimi z kabiny pilotov manipuluje. Najma to, ci je piloti ozaj mozu zistit, ze ACARS je ich zasahmi v kabine uplne vypnuty - teda bez prudu.

Potesi ma to.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 09. 04. 2016, 11:32

Podla vsetkeho je pravda, ak je pravdive to, co sa pise aky typ lietadla letel na MH370, ze pristup, prichod, dostupnost -k vchodu, krytu, dveri alebo neviem co je velmi jednoducha. Je to z pasazierskej kabiny. A tak si tam vlezie ak chce kdekto a potom si tam moze robit co chce.
Ci uz je to znaly pilot alebo laik, co sa tam dostal akoby nahodou.

Lenze to co sa deje potom ak niekto manipuluje s tymi lahko pristupnymi zariadeniami v e/e bay, tak to uz asi nebude take jednoduche vysvetlenie.
A tak sa potom moze sirit mnozstvo zahad a nazorov o diani na palube MH370.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 09. 04. 2016, 12:00

ACARS komunikuje s FMC. Přes něj se zadávají a čtou zprávy, FMC a DFDAU zásobují ACARS daty a přes FMC se dají dělat i testy systému. Ve vzduchu se systém nejspíš testovat nedá,ale pokus o přístup FMC do nefunkčního ACARS určitě končí nějakou chybovou hláškou na FMC CDU.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 09. 04. 2016, 18:36

PV vdaka, bez ohladu na to, ze ja tym vsemocnym znackam nerozumiem. Vynasnazim sa nimi preluskat, aby som aspon vedel co to je bez ohladu na to, co robi.

Som ozaj povdacny za akukolvek informaciu, lebo ma to bavi a amatersky sa bavim s tym co sa tyka mh370.

Ak sa nenahnevas, dam ti taku moju, ozaj laicku/naivnu otazku, lebo to je pre mna take najjednoduchsie. Ak niekto vypne ACARS v kabine pilotov, tak z tej skrinky alebo co to je, idu este nejake kable alebo neviem co, niekam, a mozu sa tak prenasat nejake data bez toho, aby to piloti vedeli? A cosi moze potom vysielat nieco ako udaje od ACARS? Alebo je to zariadenie ACARS definitivne mimo prevadzku?

Pytal som sa na to uz viacerych, dostalo sa mi takej vyhybavej odpovedi, ze ano, mozno nie a nevedia presne. Neboli to ale priamo technici od radioveho vybavenia 777. Takze preto patram dalej.

Aj na mnohych inych forach sa o tom diskutuje, nikde som nenasiel na tuto otazku priamu, jednoznacnu odpoved od technika alebo od pilota.
A tak sa to hemzi vselijakymi dohadmi, spekulaciami aja neviem cim este.

Dakujem vopred.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 09. 04. 2016, 21:24

ACARS computer je v podstatě jakési PC vybavené nějakým software a interfacem pro komunikaci s jinými systémy. Když počítači sebereš napájení,nemůže jakkoliv zpracovávat žádné informace.
Zkus si to doma. Vypni si počítač,piš něco na klávesnici a koukej na monitor,co se stane.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 10. 04. 2016, 09:08

PV - dakujem, mam to teraz jasno.
Mozno ta to bude otravovat, tak napis, ale chcel by som ist dalej.
Predtym si este napisal, ze "Popřípadě jde u 777 sestoupit do EE baye (přímo z kokpitu) a jednoduše vytáhnout černou krabičku z racku".

To vysvetlenie z pocitacom chapem tak, ze je vypnuty ale pod prudom. Tym, ze niekto vojde od ee bay tak vytiahnutim tej krabicky uplne odstavi ACARS a je uplne vyradeny z cinnosti. Laicky - podla ho na dobro odreze od prudu a utrum. Je to tak?

Na inych forach - cudzojazycnych sa pise v tejto suvislosti asi takto: v eebay sa ACARS da deaktivovat, vypnut, zapnut, dat do polohy stand bay, logoff a ja neviem co este.

Prajem peknu nedelu a tesim sa na odpoved.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 10. 04. 2016, 12:01

Opět si můžeš vyzkoušet doma - vytáhni úplně všechny kabely z PC,pak si sedni ke klávesnici něco piš a koukej na monitor,co se bude dít....

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 415
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod janko » 10. 04. 2016, 15:27

Na moje prekvapenie sa nedialo nic. Ked som ti chcel odpovedat, tak som musel vsetko pozapinat.

Ale vazne. Ked si napisal, aby som vytiahol tie kable, tak na to som nemyslel, ze sa to da urobit aj v kabine pilotov.

Je to vobec mozne nieco take urobit v kabine pilotov? Znamenalo by to aspon podla mna, ze by ta skrinka, kde je ACARS zostala definitivne bez prudu a vtedy by z nej nemalo nic utiect. Ak sa bavime o tej skrinke z ktorej idu uz udaje podla ACARS a nie nejakom ovladaci.

Od zaciatku sa ale pise: čas: 2:11 18:11 Systém ACARS vyslal servisní "zaťukání" přes satelit Inmarsat 3 F1. Jde o první z celkem sedmi zachycených "pingů".

Pisu tu teda o nejakom ACARSE - je to teda nieco co vyslo z tej skrinky, kde sa spracovavaju udaje a s tade su odosielane, vysielane - neviem co, ale ako je mozne, ze nieco funguje bez elektriny. A je ta skrinka kde sa to vsetko deje priamo v kabine pilotov alebo mimo?

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1037
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod PV » 10. 04. 2016, 18:05

Bylo to jen obrazně - přesně to samé se stane,když vypneš jističe od ACARS computeru anebo když ho vyndáš z racku. Ten je v E/E bay pod kabinou pilotů,jističe jsou v kokpitu.Pokud si ACARS pingnul,byl napájen.ACARS nepatří mezi nejdůležitější vybavení nutné k letu,jeho napájení není proto nikterak zálohováno baterií ani jinak. Další už jsou jen dohady a spekulace. Tečka.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti