JackBrno píše:... I kdyby se na hladině našly trosky, jakože časem asi najdou, tak vzhledem k velmi nestálému počasí nebude už možné stanovit místo, kde se dostaly do vody...
Doufejme, že hned na začátku pátrání hodili do moře radiobóje a bude možné aspoň trochu přesněji stanovit dráhu s ohledem na proudy a vítr. Uvidíme. Zatím můžeme přemýšlet o komunikaci s ATC, nevím, jestli je 100% přesná:
Kód: Vybrat vše
12:46:51 MAS 370 Lumpur Control Malaysian Three Seven Zero
12:46:51 ATC Malaysian Three Seven Zero Lumpur radar Good Morning climb flight level two five zero
12:46:54 MAS370 Morning level two five zero Malaysian Three Seven Zero
12:50:06 ATC Malaysian Three Seven Zero climb flight level three five zero
12:50:09 MAS370 Flight level three five zero Malaysian Three Seven Zero
01:01:14 MAS370 Malaysian Three Seven Zero maintaining level three five zero
01:01:19 ATC Malaysian Three Seven Zero
01:07:55 MAS370 Malaysian...Three Seven Zero maintaining level three five zero
01:08:00 ATC Malaysian Three Seven Zero
01:19:24 ATC Malaysian Three Seven Zero contact Ho Chi Minh 120 decimal 9 Good Night
01:19:29 MAS370 Good Night Malaysian Three Seven Zero
Zdá se mi to úpně standardní, jedinou malinko zajímavou věcí je tam dvakrát nahlášené dosažení FL350, což by mohlo znamenat zdvořilé upozornění ATC, že by rádi nastoupali na FL podle letového plánu, možná FL390. Něco jako Request FL390, jen jemněji vyjádřený. Jinak mi tam nic nestandardního nepřipadá. Připomínám pro zajímavost, že původně zveřejněná poslední relace měla znít "all right, good night". Malinko úsměvné je zaváhání před číslem letu, na zemi se prý dokonce jednou ohlásili jako MAS377:
Kód: Vybrat vše
12:32:13 MAS 370 MAS377 request taxi.
12:32:26 ATC MAS37..... (garbled) ... standard route. Hold short Bravo
12:32:30 MAS 370 Ground, MAS370. You are unreadable. Say again.
12:32:38 ATC MAS370 taxi to holding point Alfa 11 Runway 32 Right via standard route. Hold short of Bravo.
Jeden z klíčových údajů pro stanovení dráhy má být Doplerův posuv frekvence. Je to malinko matoucí, neboť terminál v letadle má na základě signálů přijatých ze satelitu upravit vysílací kmitočet tak, aby na satelit dorazil signál bez Doplerova posunu, nebo přesněji, s posunem jen v určité toleranci (kvůli rušení sousedních kanálů). Bylo by možné, že by posun stanovovali na základě nějaké subnosné, ale potom by měl být výrazně větší, než se uvádí (asi 3x) a navíc by měl být nejprve záporný (při vzdalování), pak kladný při přibižování a nakonec opět záporný. Podle uveřejněného grafu je pouze kladný. Je zřejmé, že komentář, který ke grafu zveřejnili, není technicky úplně jasný.
http://www.straitstimes.com/sites/strai ... graphe.jpghttp://www.mot.gov.my/en/Newsroom/Press ... AIB%29.pdfKromě toho stále nebyla určena příčina posledního "neúplného" pingu (iniciovaného letadlem).
Odledně DFDR, pokud by byl nalezen, tak se dozvíme mnoho nového a myslím, že pak by se už dalo spřádat teorie. Dnes je to jen fantazírování a vypovídá spíš o osobě hypotetizujícího, než o realitě. Na základě známých údajů není možno rozhodnout, zda příčinou byla:
1. Technická závada letounu
2. Vnější působení
3. Lidé na palubě MH370