Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od dejavu »

Když se to pokusím přeložit pro nezasvěceného čtenáře, tak to celé je obrovské spiknutí. Protože:

1, hodnověrného svědka nikdo nevyslechl, přestože svědek se velmi výrazně snažil upoutat pozornost médií a ta o něm psala.
2, Malajci se snažili všechny přesvědčit falešnými údaji, že se letadlo otočilo a letělo na západ/jihozápad
3, Immarsat na popud někoho zfalšoval údaje, které prezentoval (pingy)

A proč by to někdo dělal?

1, Malajci se snažili něco zatajit (v letadle byli disidenti, agenti, tajný náklad mungo klíčků, atd)
2, Mají v tom prsty Číňané, důvody jako u Malajců
3, Může za to Immarsat, kterému jeho systém vůbec nefunguje a letadlo pomocí pingů nechal zmizet
4, Může za to Boeing, který se takto zbavuje starých letadel, aby si aerolinky koupily nové
5, Celosvětové spiknutí
6, Letadlo je rozebrané na Diego Garcia, nebo jak se ta tajná základna jmenuje
7, Žádné letadlo neexistovalo, celé to bylo jen zajímavé PR na aerolinku
8, Spiknutí výrobců vybuchujících li-ion baterií
9, .....................


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil píše:

Pokud jim třeba explodoval motor, nebo došlo k náhlému intenzivnímu požáru v pilotní kabině (proto třeba vypadl odpovídač), tak asi piloti nebudou v prvé řadě řešit komunikaci s ATC, ale řídit letadlo, snažit se zjistit, co se stalo a podle možností s ním někde bezpečně přistát.

Intenzivní požár v kokpitu = velmi brzká havárie = snadno nalezený vrak. Exploze motoru = není důvod k výpadku odpovídače, ani k tomu, aby nestihli vyslat nouzový signál. Takže ani jedna z těchto možností NEMÁ žádnou oporu ve zjištěných skutečnostech. Tohle jsou ta hlavní fakta, která boří tvoji teorii + ještě spousta dalších drobností, které se vzájemně doplňují.

Kevil píše:
No hlavně, že díky tvé teorii se už letadlo po 4 letech hledání na "správném místě" našlo... Zkus jim poradit, kde mají hledat dál...

Ach jo, zkus číst pořádně, co píšu. Psal jsem, že letadlo by se snadno našlo, pokud by havarovalo brzy. Kdežto já tvrdím přesný opak, že letadlo letělo ještě dlouho neznámým směrem, díky čemuž se právě zatím nenašlo.

Kevil píše:
Moje verze, co se stalo, lze doložit:

1) Neexistuje jediný záznam armádního radaru, které by zachytilo celou trasu údajné otočky z bodu IGARI a návrat MH370 přes Malajsii.

Naopak, nic z toho doložit nemůžeš ;) V oblasti je několik ne zrovna vzájemně přátelských států, které celkem logicky nechtějí zveřejňovat možnosti svých radarů, případně informace, že byly vypnuté atd. Tohle absolutně nevylučuje, že letadlo mohlo oblastí proletět a ani nelze dokázat, že takový záznam někde neexistuje.
Kevil píše:2) Hodnověrný očitý svědek Mike McKay viděl hořící letadlo v době ztráty signálu odpovídače MH370 a ihned o svém pozorování poslal podrobný mail vietnamským úřadům. Z neznámých důvodů ho ATSB nikdy nevyslechlo.

Že je McKay hodnověrný a že něco viděl, tvrdí pouze on sám a nikdo jiný. Mohl si to vymyslet úplně, popř. viděl něco jiného. Vyslechnut nebyl jednoduše proto, že jeho údajné pozorování je vyloučeno ověřenými fakty.

Kevil píše:
3) Piloti společnosti Kathay Pacific letu CX725 viděli 10. března 2014 u pobřeží Vietnamu pole trosek jejichž existenci potvrdila řecká loď ELKA ATHINA. V dané oblasti, nebylo s výjímkou přeletu jediného letadla, vůbec hledáno.

Tvrdí kdo, že tam nebylo hledáno? A proč ta řecká loď nějaké trosky nevytáhla? Mohlo být jasno. Jinak ale na mořích se volně pohybují spousty různých shluků materiálů. Není žádný důkaz, že zrovna tento shluk měl něco společného s MH370

Kevil píše:4) Pohyb reálných bójí NOAA potvrdil, že se trosky na místa svých nálezů (Reunion, Afrika atd.) mohly dostat z místa, kde Mike McKay spatřil hořící letadlo, přes Sundskou úžinu a oblast rovníkových proudů.

Ano, mořské proudy jsou nevyzpytatelné a tohle určitě vyloučit nelze. Nicméně to nijak nedokazuje, že to tak bylo.
Kevil píše:5) Jako nejpravděpodobnější místo původu trosek uvádí studie GEOMAR oblast Sundské užiny.

Obrázek

Pěkné, ale zase nicneříkající. A k tomu existence pignů, byť spočítat z nich dostatečně přesně polohu se nepodařilo, ale pěkně doplňují skládačku ověřených faktů.

Každopádně z toho všeho je potřeba zdůraznit dvě věci, které tvoji teorii zcela vylučují.

1) v případě ztráty komunikace a rychlé havárie by mělo být letadlo poměrně snadno nalezeno, ale nebylo, což znamená, že ještě muselo delší dobu letět, což současně podporuje existence pingů po dobu odpovídající zbývajícímu palivu letadla.

2) v případě vážné závady, ale ještě poměrně dlouhé doby letu neexistuje žádný důvod, proč by neměl být vyslán nouzový signál.

Tyhle dva body bys měl nějak přijatelně vysvětlit, pokud chceš stále živit svoju teorii, protože ty body jsou dostatečně pevné a tvoji teorii vylučují.

Osobně si myslím, že jsi fanatický řešitel záhad všeho druhu, který za vším nejraději hledá nějaké spiknutí, jenže prostě nemáš dostatečné znalosti z oboru letectví a tudíž se chytáš teorií, které neodpovídají faktům. Ostatně koukám, že jediná tvoje komunikace zde na fóru se týká MH370, takže letectví obecně tě zjevně vůbec nezajímá a z toho plynou ty nesmyslné teorie, sorry. Věnuj se něčemu užitečnějšímu, s MH370 jen ztrácíš čas a stejně nemůžeš pochopit, co ti tady píšeme.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

To, že jsou piloti občas paka, je všeobecně známo. Před týdnem zrovna dávali na National Geographics, jak dva piloti a palubní inženýr "řešili" blikající kontrolku podvozku a nikdo z nich si nevšiml, že jim dochází palivo a měli by hned přistát a ne kroužit u letiště. Můžeš hádat, jak to dopadlo ;-). Šlo o United Airlines Flight 173.

Jako koníček se zajímám o letecké havárie. Snažím se pomoci zjistit, co se mohlo stát a kde mohl let MH370 skončit. Již dříve se staly nehody, kde pilot nestihl nebo nemohl vyslat žádný nouzový signal.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil:
Jasně, chápu a není na tom nic špatného. Ale přeci jen bych začínal více pravděpodobnými variantami. Ano, staly se i nehody, kdy posádka nestihla vyslat nouzové volání, ale v takovém případě potom bylo letadlo vždycky poblíž poslední pozice, protože to už musí být hodně vážná věc a letadlo těžko v takovém stavu vydrží letět déle. Nevyslání nouze by se dalo vysvětlit ztrátou přetlaku a bezvědomím posádky (viz. nehoda Helios), ale to zase nevysvětluje nefunkčnost odpovídače. Takže si nemůžu pomoct, ale na delší let s vypnutým odpovídačem a bez komunikace neznámým směrem nejlépe sedí úmysl.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

@JackBrno

Pokud došlo k výpadku elektřiny z jakýchkoliv důvodů, čemuž mj. odpovídá restart SDU v době 18:03 až 18:25, tak nemusel odpovídač fungovat. V článku níže píší, že výpadek byl způsoben ztrátou funkce generátoru na levém motoru. Na levém motoru tedy muselo dojít k nějaké závadě. Piloti ze zatím neznámých důvodů nemohli přepnout zdroj elektřiny na pravý motor nebo APU.

https://www.quora.com/Did-the-engines-on-MH370-transmit-information-after-the-plane-was-lost-in-2014


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

Kevil píše:@JackBrno

Pokud došlo k výpadku elektřiny z jakýchkoliv důvodů, čemuž mj. odpovídá restart SDU v době 18:03 až 18:25, tak nemusel odpovídač fungovat. V článku níže píší, že výpadek byl způsoben ztrátou funkce generátoru na levém motoru. Na levém motoru tedy muselo dojít k nějaké závadě. Piloti ze zatím neznámých důvodů nemohli přepnout zdroj elektřiny na pravý motor nebo APU.

https://www.quora.com/Did-the-engines-on-MH370-transmit-information-after-the-plane-was-lost-in-2014

No to je právě velmi odvážné tvrzení, že by nemohli přepnout na generátor druhého motoru. Ty systémy jsou úplně nezávislé a není k tomu žádný technický důvod. Navíc to nevysvětluje nevyslání nouzového volání.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Fabo »

Kevil píše:@JackBrno

Pokud došlo k výpadku elektřiny z jakýchkoliv důvodů, čemuž mj. odpovídá restart SDU v době 18:03 až 18:25, tak nemusel odpovídač fungovat. V článku níže píší, že výpadek byl způsoben ztrátou funkce generátoru na levém motoru. Na levém motoru tedy muselo dojít k nějaké závadě. Piloti ze zatím neznámých důvodů nemohli přepnout zdroj elektřiny na pravý motor nebo APU.

https://www.quora.com/Did-the-engines-on-MH370-transmit-information-after-the-plane-was-lost-in-2014


u 777 je prepinani zdroje plne automaticke. Tedy nestaci absence akce pilotu, musi tam byt budto zavazny roblem v elektrickem systemu ktery znemoznuje prepojeni na jeden z 4 (!) dalsich zdroju stridaveho proudu, nebo, cilene rozpojeni od zdroje.

Vzhledem k ostatnim skutecnostem, moznost c. 2 je o hodne pravdepodobnejsi.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Kevil »

@Fabo

Sudden electrical failure crippled MH370 and turned it into flying zombie
http://www.nzherald.co.nz/business/news/article.cfm?c_id=3&objectid=11558751

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Fabo »

Kevil píše:@Fabo

Sudden electrical failure crippled MH370 and turned it into flying zombie
http://www.nzherald.co.nz/business/news/article.cfm?c_id=3&objectid=11558751


Spekulace nejakyho blogera. Ten report jsem (ocividne na rozdil od tebe) cet a nic takoveho se tam nepise.
FCOM a AMM 777my jsem cet taky (jeste vic ocividneji na rozdil od tebe) mimochodem.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

Zabava okolo MH370 ani po "infinitivnom- definitivnom? patrani na inych forach pokracuje v nezmenenej intenzite. Zaujimave na tom je to, ze temer vsetcia co sa tam bavia predostieraju svoje osobne postrehy, niekedy viac niekedy menej podloznene nejakymi dokumentami z roznych oblasti letectva, ale vzdy to skonci povzdychom "KEBY". Pretoze uz zrejme malokto veri tomu, co je napisane v protokole ATSB a vyhlaseniach malajzijcov, aj ked to moze byt pravda, bez toho, aby si baviaci sa vymyslali nejake konspiracie.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

janko píše:Zabava okolo MH370 ani po "infinitivnom- definitivnom? patrani na inych forach pokracuje v nezmenenej intenzite. Zaujimave na tom je to, ze temer vsetcia co sa tam bavia predostieraju svoje osobne postrehy, niekedy viac niekedy menej podloznene nejakymi dokumentami z roznych oblasti letectva, ale vzdy to skonci povzdychom "KEBY". Pretoze uz zrejme malokto veri tomu, co je napisane v protokole ATSB a vyhlaseniach malajzijcov, aj ked to moze byt pravda, bez toho, aby si baviaci sa vymyslali nejake konspiracie.

Souhlas, obě dvojčata MH 017/370 už asi napořád zůstanou živým tématem. Je zbytečné psát víc.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

karel - obě dvojčata MH 017/370 už asi napořád zůstanou živým tématem. Je zbytečné psát víc.

Nuz podla mna to dvojcata nie su, ale dva uplne rozdielne jedince. Uz len podla sposobu ako zmizli z neba.

Je zbytečné psát víc - preco nie. Ved okolo oboch tychto zahad je tolko nepoznanych veci, ze aj uplny laik, ak sa s tym zacne zabavat tak ma o zabavu postaranu az do doby, kym sa obe tie divotvorne veci nevyriesia. Mozno pocas celeho zivota toho ktoreho jednotlivca nie.

Pre mna je napr. od zaciatku doteraz uplnou zahadou ako moze taky velky kus zeleza zmiznut len tak mirnyx - dirnyx. Aj napriek tomu, ze su napisane nejake udaje kedy ho nejaky radar videl, ale to je vsetko. Lebo ako som napisal "KEBY", nejaky sprtak mal moznost sa rozpravat s clovekom alebo ludmi co sedeli za obrazovkami radarov v inkriminovaj dobe. To je ale asi ozaj len utopia. A preto sa mi laici nepohneme dalej.

Nevadi, citat si o tom je stale zaujimave.

Ale tak trochu mimo. Ved napr. u nas. Letel minister s erom alebo nie? Co myslis kto na to zodpovie pravdivo, skusme si tipnut: soferi co viezli vsetkych zucastnenych k eru, letuska co ich uvadzala na palubu, kapitan, druhy pilot, ten co priviezol a odviezol schody a ja neviem kto este. Lenze oni asi su zrejme viazany super statnou mlcanlivostou. Takze babo rad.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od Karel_x »

janko píše:Nuz podla mna to dvojcata nie su, ale dva uplne rozdielne jedince


Jednovaječná dvojčata jako přírodní klony mají často své osudy podivným způsobem propleteny. Naše dvojčata byly identické stroje patřící jedné letecké společnosti, které šly rozlišit jen zblízka podle poloviny jednoho písmene MRD/MRO, oba ukončili svou existenci velmi, velmi neobvyklým způsobem jen tuším 4 měsíce po sobě. Obě události jsou vyšetřovány nepříslušným leteckým úřadem, způsob vedení vyšetřování v obou případech vyvolává hodně otázek. Docela dost náhod najednou.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od janko »

karel - s mnohymi tvojimi slovami mozem suhlasit, s mnohymi by som polemizoval a s tymito suhlasim uplne: Obě události jsou vyšetřovány nepříslušným leteckým úřadem, způsob vedení vyšetřování v obou případech vyvolává hodně otázek. Docela dost náhod najednou.

Zda sa mi, ze kedysi na zaciatku si napisal, ze si sluzil na sale - ak sa nemylim a to ma zaujima aj po rokoch. Len zial info z tych zapletenych krajin do MH370 ohladom PVO je uplna nula. Pritom som skalopevne presvedceny, ze niekto videl viac ako sa dostalo oficialne von. Len vyvstava taka kacirska otazka, preco to tusuju.

Aj inde sa mnohi na tuto alternativu pytaju, lenze ziaden nezainteresovany nemoze dat ziadnu relevantnu odpoved.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvek od JackBrno »

janko píše:...Lebo ako som napisal "KEBY", nejaky sprtak mal moznost sa rozpravat s clovekom alebo ludmi co sedeli za obrazovkami radarov v inkriminovaj dobe. To je ale asi ozaj len utopia. A preto sa mi laici nepohneme dalej...

Ano, celý problém je v tom, že to jsou vojenské radary v oblasti, kde jsou ne zrovna přátelské státy, které opravdu nebudou upřímně a veřejně sdělovat možnosti svých radarů. To je úplně jednoduché a logické vysvětlení, proč údajně nikdo nic neviděl.


Odpovědět