Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod Kevil » 15. 08. 2018, 16:21

JackBrno píše:Můžeš odpovědět na dvě otázky?

1) proč by nikdo letadlo nechtěl hledat v jím udaném místě, kdy by se snadno našlo, kdyby svědectví bylo pravdivé, jaký k tomu je důvod?

2) proč se ho nepokouší najít sám "svědek", paranoiků i mezi bohatými lidmi je víc než dost, takže by neměl problém sehnat finance. Schválně se ho na to zeptej, jsem zvědavý, jakou stupidní výmluvu si vymyslí :D


Oceňuji komentář Karla. Je vidět, že se v radarech vyzná.

Výslovně ignorovat seriózního očitého svědka, který o svém pozorování poslal druhý den mail vietnamským úřadům je jako ignorovat očitého svědka vraždy na místě činu.

Ad 1) Protože měl např. Boeing důvod ututlat konstrukční vady Boeingu 777, což by představovalo zákaz jejich létání do doby vyšetření nehody, rapidní pokles prodejů a tedy zisku. Mimochodem s první informací, že letadlo letělo údajně dále několik hodin přišel Bílý dům a ne Inmarsat viz článek https://www.theguardian.com/world/blog/2014/mar/13/mh370-no-sign-of-debris-detected-by-chinese-satellite-live-updates

Ad 2) Mike je obyčejný člověk, žádný milionář. Pro nalezení MH370 udělal maximum, popsal to, co viděl viz text výše. Poté co ho ATSB zcela ignorovalo, nemá zájem se ve věci dále angažovat. Sehnat peníze na pátrací akci není nic snadného. Nezvládla to např. kampaň na serveru Indiegogo, cíl 5 mil. dolarů, získáno 33 968,- USD. Poté cíl změněn na 100 000,- USD. Peníze organizátoři kampaně prošustrovali a výsledkem jejich snažení je "0". https://www.indiegogo.com/projects/mh370-is-missing-with-239-people-on-board-help-the-families-find-the-truth#/ (viz https://pando.com/2014/07/30/indiegogo-hits-absurd-low-with-campaign-to-find-missing-malaysian-airlines-flight-mh370/).


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 530
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod Karel_x » 15. 08. 2018, 18:39

janko píše:karel - jednoduche vysvetlenie, k tomu netreba nic dodavat....


Možná by se dalo ještě dodat něco málo o letu nad Malackým průlivem mezi Sumatrou a Malajsií. Kromě mnoha mapek existuje i tato už jednou odkazovaná fotečka prezentace záznamu primárního radaru, který tahal neznámý cíl, který se nyní ztotožňuje s MH370:
http://i.imgur.com/xTa3tbq.png
Radiolokátor Butterworth tahal cíl na vzdálenost větší než 200nm (370km), podle mapy je to do MEKAR dokonce 241nm (450km). Z tak velkého dosahu je možné usuzovat, že cíl musel letět na běžné výšce, možná někde kolem 10km.

Na Sumatře, kousek na jih od jeho dráhy se nachází radar v Lhokseumawe unit 231. Zatímco Butterworth tahal cíl na odletu od radaru (po radiusvektoru), pro radar unit 231 vystavoval neznámý letoun svůj bok, což bude u T7 hádám větší efektivní odrazná plocha. Nejbližší vzdálenost přitom byla asi jen 70nm (130km), a v době, kdy jej Malajsijci už ztráceli nad MEKARem, měli ho hoši ze Sumatry jako na dlani, ani ne na 100nm.
Ještě se dá poznamenat, že výkon přijatého odraženého signálu od cíle klesá se čtvrtou mocninou vzdáleností cíle, tedy cíl na 70nm vrací do radaru asi 80x silnější signál než tentýž cíl, vzdálený 210nm. Přesto všechno není podle tisku na předaném záznamu dat z unit 231 po tajemném cíli ani stopy.

Jaké závěry kdo vyvodí je jen na něm, každé vysvětlení bude ale pouze hypotetické, bez reálné možnosti si ověřit jeho správnost.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2231
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 17. 08. 2018, 08:03

Karel_x píše:
JackBrno píše: ...nebylo by přece nic složitého, klesnout s letadlem pod výšku, kde ho radary nebudou brát, to je velmi uvěřitelná možnost...

Pro představu, pokud umístíme anténu radaru na kopeček vysoký 100m ASL, pak cíl, který letí nad mořem na výšce 1km jsme teoreticky schopni zachytit asi na 150km a na výšce 2km asi na 200km. Pokud bychom chtěli vzdálenost objevení zmenšit na třeba 50km, pak by eroplán musel letět někde kolem 50m nad hladinou. Nejde to moc přesně říct, kvůli už nezanedbatelné výšce letadla (SOP). Nad členitějším terénem je to pochopitelně jiná než nad mořem.

Samozřejmě, každý kdo se chce schovat pod radarem ví, že musí podstatně níže, než 1km :) Nad mořem není problém letět ve výšce i pár desítek metrů.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2231
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 17. 08. 2018, 08:26

Kevil píše:Ad 1) Protože měl např. Boeing důvod ututlat konstrukční vady Boeingu 777, což by představovalo zákaz jejich létání do doby vyšetření nehody, rapidní pokles prodejů a tedy zisku. Mimochodem s první informací, že letadlo letělo údajně dále několik hodin přišel Bílý dům a ne Inmarsat viz článek https://www.theguardian.com/world/blog/2014/mar/13/mh370-no-sign-of-debris-detected-by-chinese-satellite-live-updates

S konstrukční vadou je to naprostá hloupost... Kdyby o ní výrobce věděl, tak by probíhaly po havárii MH370 hromadné opravy vady. Nic takového se nikde nedělo a do utajení by muselo být zapojeno obrovské množství lidí. A v případě, že by to byla vada, o které výrobce do té doby nevěděl, tak by logicky potřeboval letadlo najít, aby zjistil, co se stalo a mohl to opravit. Takže si vymysli lepší důvod, tohle absolutně pro tak rozsáhlou konspiraci není žádné vysvětlení.

Ad 2) Mike je obyčejný člověk, žádný milionář. Pro nalezení MH370 udělal maximum, popsal to, co viděl viz text výše. Poté co ho ATSB zcela ignorovalo, nemá zájem se ve věci dále angažovat. Sehnat peníze na pátrací akci není nic snadného. Nezvládla to např. kampaň na serveru Indiegogo, cíl 5 mil. dolarů, získáno 33 968,- USD. Poté cíl změněn na 100 000,- USD. Peníze organizátoři kampaně prošustrovali a výsledkem jejich snažení je "0".

Mike není obyčejný člověk, ale neobyčejně drzý lhář. ATSB ho neignorovalo, pouze nechtělo mrhat prostředky na pátrání v místech, kde podle technických faktů být nemohlo. Ostatně tam ani nesedí to, proč by zrovna ATSB mělo pomáhat s utajováním konstrukční vady 777? Vážně ti to samotnému nepřipadá totálně přitažené za vlasy? :D Konstrukční vady letadel se úplně běžně vyšetřují, zveřejňují a napravují, proč by to zrovna u 777 mělo být jinak? Jestli o tom nevíš, tak jedna velmi nepříjemná konstrukční vada se už dříve u 777 vyskytla (viz. BA na Heathrow), byla řádně vyšetřena a napravena a nikdo s tím neměl problém a nesnažil se to utajit. Nezpůsobilo to ani zákaz letů, ani pokles prodejů a zisků. Naopak je 777 velmi populární letadlo mezi aerolinkami, protože právě poctivé vyšetřování závad zvyšuje důvěryhodnost výrobce. Zatajováním to opravdu nikdo ještě nedokázal. Ne, tohle je celé lež a trapná výmluva od Mikea a přebraná tebou, protože po obětech z MH370 zbyly stovky až tisíce pozůstalých a mezi nimi nepochybně je i dost bohatých a akčních lidí, kteří by neměli problém pátrací akci buď rovnou financovat nebo alespoň organizovat, aby to nemusel dělat ten chudák Mike, když je tak obyčejný :) To že Mikeovi nevěří ani nikdo z pozůstalých, kteří mají silnou motivaci zjistit, co se stalo, to taky říká hodně o Mikeovy "věrohodnosti" ;) A znovu opakuji, pokud by jeho svědectví bylo pravdivé, tak oblast pátrání by byla relativně velmi malá, jen úzká výseč o délce pár desítek, spíš jen jednotek kilometrů (v podstatě by to muselo být něco o rozměrech podobných hlavní části jezera brněnské přehrady, možná jen trochu delší), kde by se letadlo našlo velmi snadno, rychle a s takřka amatérským vybavením. A je opravdu zvláštní, že se řeší nějaká konspirace a utajení, přesto se nikdo z těch konspirátorů s hromadou výmluv nepokusil trosky najít, když má tak vynikající očité svědectví a malou oblast pátrání, kde trosky musí zaručeně být :D Fakt nechápu, jak tohle může někdo brát vážně, tam musí být nějaká psychická porucha :)

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 574
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod loupeznik » 17. 08. 2018, 17:10

JackBrno píše:
Karel_x píše:
JackBrno píše: ...nebylo by přece nic složitého, klesnout s letadlem pod výšku, kde ho radary nebudou brát, to je velmi uvěřitelná možnost...

Pro představu, pokud umístíme anténu radaru na kopeček vysoký 100m ASL, pak cíl, který letí nad mořem na výšce 1km jsme teoreticky schopni zachytit asi na 150km a na výšce 2km asi na 200km. Pokud bychom chtěli vzdálenost objevení zmenšit na třeba 50km, pak by eroplán musel letět někde kolem 50m nad hladinou. Nejde to moc přesně říct, kvůli už nezanedbatelné výšce letadla (SOP). Nad členitějším terénem je to pochopitelně jiná než nad mořem.

Samozřejmě, každý kdo se chce schovat pod radarem ví, že musí podstatně níže, než 1km :) Nad mořem není problém letět ve výšce i pár desítek metrů.

Akorát že to je v rozporu s oficiální verzí a celá slavná teorie pingů by se mohla spláchnout do záchodu.


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 530
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod Karel_x » 17. 08. 2018, 18:35

JackBrno píše: Samozřejmě, každý kdo se chce schovat pod radarem ví, že musí podstatně níže, než 1km :) Nad mořem není problém letět ve výšce i pár desítek metrů.


Souhlasím, jen bych asi volil jiné sousloví než "není problém", ale budiž, určitě si to jde představit. Ovšem, pokud by měli na této výšce letět nad Malackým průlivem nebo nad Jihočínským mořem, budeme v rozporu s informacemi, na jak velkou dálku cíl vedly malajsijské radary. Také by to mělo asi dopad na dolet (vyšší spotřeba), nad oběma moři by možná bylo obtížné mezi plavidly nepozorovaně proklouznout, pravděpodobně by takový let neušel pozornosti PAX a CC, kteří by pak mohli chtít posílat smsky (za určitých podmínek je to i možné) atd.

Už se opakuji - jde jen o to, jak moc divoký scénář jsme ochotni uvažovat, a hlavně, kdo je v našich představách ten hodný a důvěryhodný a kdo je podezřelý a nevěrohodný. Faktologicky se nemáme o co opřít, jak to ostatně malajsijská strana správně uvedla ve svém reportu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2231
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod JackBrno » 18. 08. 2018, 08:37

Karel_x píše:
JackBrno píše: Samozřejmě, každý kdo se chce schovat pod radarem ví, že musí podstatně níže, než 1km :) Nad mořem není problém letět ve výšce i pár desítek metrů.


Souhlasím, jen bych asi volil jiné sousloví než "není problém", ale budiž, určitě si to jde představit. Ovšem, pokud by měli na této výšce letět nad Malackým průlivem nebo nad Jihočínským mořem, budeme v rozporu s informacemi, na jak velkou dálku cíl vedly malajsijské radary. Také by to mělo asi dopad na dolet (vyšší spotřeba), nad oběma moři by možná bylo obtížné mezi plavidly nepozorovaně proklouznout, pravděpodobně by takový let neušel pozornosti PAX a CC, kteří by pak mohli chtít posílat smsky (za určitých podmínek je to i možné) atd.

Už se opakuji - jde jen o to, jak moc divoký scénář jsme ochotni uvažovat, a hlavně, kdo je v našich představách ten hodný a důvěryhodný a kdo je podezřelý a nevěrohodný. Faktologicky se nemáme o co opřít, jak to ostatně malajsijská strana správně uvedla ve svém reportu.

Máš pravdu, napsal jsem to moc zjednodušeně. Problém by ten nízký let asi byl, nicméně neřešitelné to není a v noci si toho teoreticky ani nemusí CC/PAX všimnout. Jinak faktů je opravdu málo, v podstatě jen to, že letadlo chybí, pár nalezených kusů, neexistence vraku v místě posledních radarových kontaktů ani v místě tzv. svědka, dále absence nouzového volání a vypnutí odpovídačů a za fakt bych bral i existenci pingů, kterou nikdo ze stran nepopírá. Takže i když se vlastně nic moc neví, tak ledasco se z toho dá odvozovat.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH370

Příspěvekod Kevil » 21. 08. 2018, 10:48

JackBrno píše:Jinak faktů je opravdu málo, v podstatě jen to, že letadlo chybí, pár nalezených kusů, neexistence vraku v místě posledních radarových kontaktů ani v místě tzv. svědka

Pole trosek se u pobřeží Vietnamu našlo.

Obrázek

Viz článek https://www.scmp.com/news/asia/article/1444784/land-search-malaysia-airlines-plane-begins-firm-reveals-aircraft-had-no

Mám potvrzeno i mailem ze 13.7.2018:

Thank you for your email. The Hong Kong Civil Aviation Department (HKCAD) provided the following information to media on 11 Mar , 2014:

At Hong Kong time 15:10 on 10 Mar 2014, HKCAD received a report from Cathay Pacific Airways that pilots of CX725 while en-route from Hong Kong to Kuala Lumpur at Flight Level 390 had sighted "large solid debris" over the surface of the sea at position 09.54.3N 107.25.0E within Ho Chi Minh Flight Information Region.

HKCAD had immediately relayed the information to Sanya, Ho Chi Minh and Kuala Lumpur authorities for their necessary action.

Best regards,
John Fung
Information Officer
Public Relations Office
Civil Aviation Department



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti