Cena vývoje letounů

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Vasho
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 04. 2014, 09:56
Stav: Offline

Cena vývoje letounů

Příspěvek od Vasho »

Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc ;).


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od flyingblue »

Vasho píše:Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc ;).


Google?

Vasho
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 04. 2014, 09:56
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od Vasho »

Něco jde najít, něco ne. Spíš jestli to někdo nemá v odborné literatuře, nebo na to někde náhodou nenarazil. Nepsal bych to sem aniž bych strávil hodiny hledání ;).

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od tygrlive »

Vasho píše:Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc ;).


Za 737 dali teda kolik?

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od PavelD »

tygrlive píše:
Za 737 dali teda kolik?


To se musí báječně propočítávat. Otrocky přepisuji z knihy :
...a skutečně celý trup byl od podlahy nahoru převzat téměř beze změny od Boeingu 727.

Civilní letadla 2, vydání I, r. 1981 str. 183.

Můžeme zkusit zpochybnit informace od pana Němečka,
ale jsem si jist že účetní čachry by u žádné společnosti neumožnily dobrat se otrocky čistého nákladu na vývoj následného typu. Také Boeing měl v té době zkušenosti např. se zavěšením motoru na 707 ( tím nechci říct, že to taky kompletně převzali ). Jó, možná čísla z auditu společnosti by něco řekly. Ale to je jiná káva :lol:


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od s543 »

To je podle mne celé totální bažina.

Navíc 737 - která - je jich celé "stádo".

Airbus píše, že cena vývoje A350-900 se pohybuje v oblasti 15 mld. EUR. Vývoj 787-800 stál ještě výrazně více. Pak ale vývoj 787-900 zase jenom zlomek toho. Kdesi se psalo, že 320NEO bude pod 5mld EUR. Pochybuji, že kterýkoliv výrobce seriózní čísla zveřejní. Navíc jak Boeing tak Airbus dostávají miliardové částky od "národních" a všelikých dalších (787-Japonský stát....) "sponzorů".

No a to převzetí trupu původní 737-100 z 727 - vždyť každý trup má jiný průměr a je jinak dlouhý - všechna latedal mají trup :D

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od beardie »

wiki pise, ze priemer trupu je na 707, 727 aj 737 rovnaky - 3,76 m

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od PavelD »

Proč by nepřevzali něco, co funguje. Rusové snad vyvíjeli TU 104/114/124/134 úplně do píky ?

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od PV »

beardie píše:wiki pise, ze priemer trupu je na 707, 727 aj 737 rovnaky - 3,76 m

Ještě do výčtu typů patří 757,části trupu jsou téměř (jsou tu malé rozdíly) shodné se 727

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Cena vývoje letounů

Příspěvek od s543 »

Zrovna dnes se psalo na a-net, že cena vývoje 787 předpokládala náklady 6 mld.USD, ale že byla rozhodně vyšší než 30 mld. .....


Odpovědět