Cena vývoje letounů
Cena vývoje letounů
Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc .
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc .
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Cena vývoje letounů
Vasho píše:Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc .
Google?
Re: Cena vývoje letounů
Něco jde najít, něco ne. Spíš jestli to někdo nemá v odborné literatuře, nebo na to někde náhodou nenarazil. Nepsal bych to sem aniž bych strávil hodiny hledání .
Re: Cena vývoje letounů
Vasho píše:Zdravím,
nevíte někdo aspoň přibližné částky, které vynaložil Boeing a Airbus na vývoj letounů (747,747-400,747-8,757,767,777,787,A320,A330,A340,A350,A380)? Dík moc .
Za 737 dali teda kolik?
Re: Cena vývoje letounů
tygrlive píše:
Za 737 dali teda kolik?
To se musí báječně propočítávat. Otrocky přepisuji z knihy :
...a skutečně celý trup byl od podlahy nahoru převzat téměř beze změny od Boeingu 727.
Civilní letadla 2, vydání I, r. 1981 str. 183.
Můžeme zkusit zpochybnit informace od pana Němečka,
ale jsem si jist že účetní čachry by u žádné společnosti neumožnily dobrat se otrocky čistého nákladu na vývoj následného typu. Také Boeing měl v té době zkušenosti např. se zavěšením motoru na 707 ( tím nechci říct, že to taky kompletně převzali ). Jó, možná čísla z auditu společnosti by něco řekly. Ale to je jiná káva
Re: Cena vývoje letounů
To je podle mne celé totální bažina.
Navíc 737 - která - je jich celé "stádo".
Airbus píše, že cena vývoje A350-900 se pohybuje v oblasti 15 mld. EUR. Vývoj 787-800 stál ještě výrazně více. Pak ale vývoj 787-900 zase jenom zlomek toho. Kdesi se psalo, že 320NEO bude pod 5mld EUR. Pochybuji, že kterýkoliv výrobce seriózní čísla zveřejní. Navíc jak Boeing tak Airbus dostávají miliardové částky od "národních" a všelikých dalších (787-Japonský stát....) "sponzorů".
No a to převzetí trupu původní 737-100 z 727 - vždyť každý trup má jiný průměr a je jinak dlouhý - všechna latedal mají trup
Navíc 737 - která - je jich celé "stádo".
Airbus píše, že cena vývoje A350-900 se pohybuje v oblasti 15 mld. EUR. Vývoj 787-800 stál ještě výrazně více. Pak ale vývoj 787-900 zase jenom zlomek toho. Kdesi se psalo, že 320NEO bude pod 5mld EUR. Pochybuji, že kterýkoliv výrobce seriózní čísla zveřejní. Navíc jak Boeing tak Airbus dostávají miliardové částky od "národních" a všelikých dalších (787-Japonský stát....) "sponzorů".
No a to převzetí trupu původní 737-100 z 727 - vždyť každý trup má jiný průměr a je jinak dlouhý - všechna latedal mají trup
Re: Cena vývoje letounů
wiki pise, ze priemer trupu je na 707, 727 aj 737 rovnaky - 3,76 m
Re: Cena vývoje letounů
Proč by nepřevzali něco, co funguje. Rusové snad vyvíjeli TU 104/114/124/134 úplně do píky ?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cena vývoje letounů
beardie píše:wiki pise, ze priemer trupu je na 707, 727 aj 737 rovnaky - 3,76 m
Ještě do výčtu typů patří 757,části trupu jsou téměř (jsou tu malé rozdíly) shodné se 727
Re: Cena vývoje letounů
Zrovna dnes se psalo na a-net, že cena vývoje 787 předpokládala náklady 6 mld.USD, ale že byla rozhodně vyšší než 30 mld. .....