Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 31. 08. 2014, 21:01

Další důkaz "ynteligence" pana Humla. Jen mě děsí, že ten člověk prošel policejními psychotesty :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4928
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod flyingblue » 01. 09. 2014, 00:06

JackBrno píše:Další důkaz "ynteligence" pana Humla. Jen mě děsí, že ten člověk prošel policejními psychotesty :-)


Ty jsi nikdy neprisel do osobniho styku s "pomahat a chranit" ?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 01. 09. 2014, 07:37

Naštěstí ne příliš osobně :-)

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod tempranilo » 03. 09. 2014, 15:30


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4928
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod flyingblue » 03. 09. 2014, 15:43

tempranilo píše:Zajímavý článek: http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 17022.html


Mno je to clanek, ktery vari z vody, jako vsichni ostatni :-(

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 03. 09. 2014, 17:05

Tak, jen další z nic neříkajících spekulací s nulovou informační hodnotou. Navíc se tam objevuje typicky konspirační prvek. Naznačuje se vina toho, kdo měl z události údajně větší prospěch. Na to ovšem existuje jednoduchý protiargument, že prakticky každá událost, která se kdekoliv stane, se někomu hodí více, než někomu jinému, přitom to ani v nejmenším nedokazuje, že tu událost způsobil ten první. Seriózní komentáře takový "argument" vůbec nepoužívají, je to specialita konspirátorů, kteří to dokonce často používají jako hlavní "důkaz" svých teorií. A další věc, co mě hodně pobavila, že USA se údajně snaží vyrvat Ukrajinu Rusům. Jsem doteď nevěděl, že Ukrajina patří Rusku a ani jsem neslyšel o tom, že by USA začaly postupně anektovat území Ukrajiny. Nicméně spekulace Nizozemců naprosto chápu. Dokážu si představit tu neskutečnou frustraci z toho, že neznají viníka smrti jejich blízkých a navíc vzhledem k politické situaci na místě prakticky nemají šanci, že by bylo možné v dohledné době na viníka věrohodně ukázat a ten by se přiznal. V takové situaci je jasné, že se chytají každého stébla a když nemají reálné informace, tak si je z různých náznaků a doměnek prostě vymýšlí.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2045
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod pavelpmi » 09. 09. 2014, 11:52


RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 597
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod RadekFM » 11. 09. 2014, 15:08

Převzato z palba.cz. Zní to docela fundovaně.

Po oznámení, jak dopadly trosky malajského letu MH17, bylo informovaným
lidem jasné, že použití systému BUK je krajně nepravděpodobné, takřka
vyloučené. Zásah civilního dopraváku v 10 km výšky hypersonickou rychlostí
vystřelenými fragmenty z bojové části rakety je totiž natolik zničující, že se letadlo okamžitě rozpadne, vybuchne palivo. Fragmenty mají takovou energii, že zapalují i lehké kovy. Trosky dopadnou na plochu stovek kilometrů čtverečných. Ale MH17 dopadl jen na 30 km čtverečných, velmi koncentrovaně, po dopadu ještě došlo k výbuchu a požáru paliva. Než různé pověsti a nespolehlivé prameny, jediná skutečně spolehlivá data jsou fotografie trosek. Máme totiž štěstí, že díky chaosu na povstaleckých územích mohly novinářské hyeny několik dní na místě dopadu trosek nerušeně zcela svobodně hyenit, kromě jiného i fotografovat, jsou fotografie dostupné zadarmo na internetu ve vysokém rozlišení. Úvaha je vlastně úplně jednoduchá: sebereme fotky trosek ve vysokém rozlišení, koukneme se, kam a jak letadlo trefil pás fragmentů z bojové části rakety BUKu … a během asi tří minut zjistíme, že žádná raketa z BUKu letadlo NETREFILA. Stačí k tomu vědět něco o letadlech, něco o systému BUK plus něco málo z terminální balistiky. Jediné místo poškození letounu je levý bok pilotní kabiny. Plus škrábnutí na levém křídle – ale k tomu došlo velmi pravděpodobně až během pádu, nejspíš srážkou s jinou troskou. Raketa by letoun zasáhla pásem hypersonicky letících fragmentů. Zásah by nemohl být místně omezen způsobem, jakým omezen je – centrum zásahu je levý bok pilotní kabiny, ale po všech stranách od něj není žádné poškození, tedy žádné primární poškození. To je u zásahu BUK raketou vyloučeno – fragmenty jsou vystřeleny z bojové části do kruhu kolem trupu rakety naprosto stejnoměrně, pás zásahů by musel v nějakém směru pokrývat cíl od kraje ke kraji. Což jednoznačně nepokrývá. A zásahy by musely být téměř rovnoměrně rozložené, což nejsou. Mají typický radiální rozptyl jako při střelbě z hlavňové zbraně. Další argumenty získáme zkoumáním fotografie trosky s největším poškozením – kusu levého boku pilotní kabiny, i s kusem rámu okna. Fragmenty z BUK rakety letí hypersonickou rychlostí několika kilometrů za sekundu. Místo zásahu by bylo poseto zvláštně vypadajícími dírami kolem otvoru by byl mělký hladký kráter, kde by se odpařila barva i povrchová vrstva kovu, na fotkách by to úplně „svítilo“. Průměr toho kráteru v barvě čistého kovu by byl několik průměrů vzniklé díry. Dopad hypersonického projektilu má zkrátka typické markanty, které každý hned pozná, nelze se splést. Hypersonické zásahy na trosce, jak se každý může podívat, nejsou. Místo toho jsou tam docela velké, kulaté díry. Na okrajích není barva odpařená, ani kov. To jsou zase typické znaky dopadu relativně pomalých projektilů, s rychlostí např. do 500 m/s. Dostáváme se do finále, protože na dotyčné trosce je mnohem více podivností. Je tam kromě těch kulatých děr mnoho nekulatých děr. Některé jsou čistě proseknuté, některé
jsou větší a nad otvory je potrhaný vnější tenký kov potahu. A je hodně vyhnutý
směrem ven, od trupu. To sice může vznikat i normálním rázem při průstřelu vrstveného materiálu – některé jsou skutečně od průstřelů, jak se uvidí dále, ale … Když se podíváme pořádně, uvidíme, že pod ven ohnutým potahem je kráter, v jehož centru je díra skrz. A kráter má hrubý, zrnitý povrch. Co to je ? To je opět typický obrázek, jak z učebnice terminální balistiky. Jedná se o průstřel střepinou z opačné strany trosky – tedy z kabiny. Je jich tam více, jak se každý může podívat. Relativně rychlá střepina, třeba z granátu, prorazí materiál, ovšem není dost rychlá, tudíž materiál „neteče“ a rychlejší než postupující tlakový/tepelný gradient je rázová vlna. A ta rázová vlna vyrazí kus materiálu ven, pěkně kráterovitě – lomy přes mez tažnosti materiálu se poznají podle hrubých krystalických zrn kovu, lidsky řečeno, má to hrubý povrch. Co se tedy stalo s letem MH17? Byl zasažen z leteckého kanónu přímo do kabiny pilotů z levé strany. Velkou ráží, vypadá to na 30 mm. Podle všeho byly použity protipancéřové střely, protože prošly do kabiny bez výbuchu při nárazu, prorazily dovnitř a tam vybuchly, mají zpožďovací zapalovač. Zásahy střepinami zevnitř jsou od nich. Další zásahy jsou z tříštivě-trhavých střel, svědčí o tom kromě neprůstřelů tlustšího materiálu také jemné mapy a mikro důlky na povrchu trosky – opět typická poškození, vznikající při plošném působení vysoké teploty a tlaku trhavinou. Zblízka. Mikro důlky jsou od zápalné směsi, granáty tedy byly asi tříštivo-trhavo-zápalné; další možnost je, že v nich byl použit jako součást trhaviny práškový nebo granulovaný hliník nebo jiný hořlavý kov – nic neobvyklého. Trhavina byla asi nějaké hexogenové svinstvo, tedy varianta RDX, to se do tříštivých granátů obvykle dává; sovětčíci měli rádi Hexal – to je hexogen s hliníkem, cpali to do všeho možného. Některé granáty prošly skrz a při výbuchu potrhaly vnější tenký kov potahu. Ze střepin tříštivého střeliva také pochází jediné vysokorychlostní poškození, které na MH17 je, především na plechu vpravo od kabiny pilotů. Asi se ty okolní plechy po výbuších v kabině začaly postupně trhat pryč od trupu ještě za dobu trvání kanónové dávky – na plechu vpravo od pilotní kabiny je vidět, jak zásahy vysokorychlostními střepinami – ovšem ne tak rychlými jako by byly ty z BUKu – šly zprvu ze strany, na vzdálenější straně plechu už téměř kolmo – to se ten díl „odlupoval“ od letadla. Potvrzení výše uvedených skutečností je na troskách k nalezení více. Například na rámech oken pilotní kabiny jsou vidět ustřižené hlavy šroubů – výbuch granátů v kabině způsobil takový tlak, že pancéřovaná okna, která pravděpodobně nepovolila – dosud se nenašla pokud vím, se vytrhla celá ven, ustřihla hlavy šroubů, které je držely v rámu. Kabina je také poseta střepinami z granátů, například na palubní desce jsou zásahy vidět. Z jakého leteckého kanónu byly střely vypáleny a na jakém bojovém letadle byl kanón umístěn – to už z trosek poznat nejde. Použití mixu protipancéřových a tříštivých střel také o lecčems vypovídá. Taková náplň se do zásobníků dává, když se má útočit na pozemní cíle, lehce nebo těžce obrněné. Protipancéřové jsou proti pancířům – fakt – a tříštivo-trhavé proti „živé síle“, která obvykle tanky a obrněné transportéry doprovází. Definitivní jistota samozřejmě bude, až vyšetřovatelé naleznou v troskách kabiny střepiny leteckých granátů. Jenže je otázka, zda se k tomu vůbec vyšetřovatelé dostanou. A zda jim někdo nezavře ústa.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1628
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod hafi » 11. 09. 2014, 15:23

=)) :))
dal jsem asi půlku, pak jsem si naprskal do klávesnice kafe a zbytek už radši nedočtu. Evidentně nestačí vědět něco o letadlech, něco o systému BUK plus něco málo z terminální balistiky, ale i znát fyziku 7. třídy základní školy.

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 597
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod RadekFM » 11. 09. 2014, 15:33

piš konkrétně, co je v příspěvku špatně, pokud možno zkus mě jako laikovi obhájit proč si to myslíš, včetně důkazu atd. Z tvého příspěvku jsme se dověděli, že si akorát prskáš do klávesnice, to je ale každému u pr...:D navíc jen tím plevelíš diskuzi.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 11. 09. 2014, 16:09

Na tom příspěvku je špatně všechno. Zjevně si to celé jen vycucal z prstu a reálně o tom neví vůbec nic :-) Ten člověk zcela jistě neviděl žádný jiný dopravák sestřelený BUKem, takže nemá nejmenší šajnu, jak by ty trosky měly správně vypadat a jen si vymýšlí, aby mu to pasovalo na jeho hloupou teorii :-) Nesmysl je například to, že by se mělo okamžitě rozpadnout na hromadu malých trosek a být rozptýleno na větší ploše. To letadlo je totiž poměrně dost tuhé a i při velkém poškození relativně drží pohromadě. A speciálně 777, viz. např. situace, kdy při přistání v San Franciscu narazil ocasem do pobřežní hráze, udělala kotrmelec, přesto zůstal prakticky v celku. Takový hloupý dotaz, kanony v letadlech pro sestřelování letadel používají běžně jako munici granáty s vlastní trhavinou? Mám za to, že by to bylo zbytečné, že na ničení letadel stačí jen samotné působení rychlých projektilů.

Edit:

Jinak koukám na www.palba.cz a je to opět jen další jednochlapový web s nulovou důvěryhodností, který nemá žádný přístup k věrohodným zdrojům. Typické pro konspirátory :-)

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1035
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod PV » 11. 09. 2014, 17:00

Je to tak - existuje několik druhů letecké munice,mezi ně patří i explozivní náboje.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 11. 09. 2014, 17:17

Že existují, to vím, ale spíš jde o to, jestli nejsou určeny spíš na ničení pozemních pancéřovaných cílů. Na letadlo mi to pořád připadá jako plýtvání :-)

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1035
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod PV » 11. 09. 2014, 17:36

JackBrno píše:Že existují, to vím, ale spíš jde o to, jestli nejsou určeny spíš na ničení pozemních pancéřovaných cílů. Na letadlo mi to pořád připadá jako plýtvání :-)

Jak už tu bylo řečeno - konstrukce letadla je dost tuhá,takže obyčejná koule přiletí,udělá díru a odletí :-) Účel exploze je poškodit taky něco uvnitř letadla - kabeláž,trubky,lana,vnitřní konstrukci atd... Neříkám,že ta obyčejná to nedokáže,ale ta explozivní má větší šanci to dokázat.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1776
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 11. 09. 2014, 17:42

To je fakt, účinnější to asi bude, i když u letadla v hladině asi místo trhaviny celkem spolehlivě vystačí i explozivní dekomprese.


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti