Havárie A320 Germanwings v Alpách
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Na této stránce dole je pěkná vizualizace pohoří a trasy letuv posledních okamžicích - http://www.nytimes.com/interactive/2015 ... h-map.html
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
flyingblue píše:V kazdym pripade se zda byt ponekud podivny, ze se rozhodl spachat sebevrazdu a nasadil si masku.
Nemohl systém odebírání kyslíku vyhodnotit jako emergency a začít klesat?
Taky nasazení masky mohlo zapůsobit depresívně a pak už to šlo samo. Akorát mi tama nejde to úmyslné zavření dveří, možná jen nebyl použit/nastaven emergency kód. Ale na to se těžko přijde jak to vlastně bylo.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Zdenek píše:...Nemohl systém odebírání kyslíku vyhodnotit jako emergency a začít klesat?...
Nemohl, žádné takové propojení mezi systémem dodávky vzduchu a autopilotem není. To by bylo příliš nebezpečné, kdyby si autopilot mohl začít klesat bez vědomí pilota.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
FDR nalezen, pise Avherald.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Night fly píše:FDR nalezen, pise Avherald.
http://www.thejournal.ie/germanwings-bl ... 6-Apr2015/
http://www.spiegel.de/panorama/germanwi ... 26622.html
Podle prohlášení německého vyšetřovatele si kopilot vyhledával v tabletu informace o způsobech sebevraždy a zabezpečení kokpitu. Vyplývá to prý z historie internetového prohlížeče.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Žeby to ozaj bola pravda? Chudaci druhi piloti si musia privyrabat.
A to ozaj neexistuje ziaden vztah medzi zamestnavatelom a zamestnancom ohladom dodrziavania zakladnych zdravotnych pravidiel - denna lekarska starostlivost, odpocinok pred letom, vedenie zdravotnych zaznamov atd.
http://www.welt.de/wirtschaft/article13 ... iegen.html
A to ozaj neexistuje ziaden vztah medzi zamestnavatelom a zamestnancom ohladom dodrziavania zakladnych zdravotnych pravidiel - denna lekarska starostlivost, odpocinok pred letom, vedenie zdravotnych zaznamov atd.
http://www.welt.de/wirtschaft/article13 ... iegen.html
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Jistěže existuje. Ale lékař nemá za povinnost informovat zaměstnavatele. V podstatě ho ani nemusí znát, pokud to není závodní lékař. Pilot dokonce dostal neschopenku a místo aby se kurýroval doma, tak ji roztrhal a šel letět...
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
JackBrno píše:Jistěže existuje. Ale lékař nemá za povinnost informovat zaměstnavatele. V podstatě ho ani nemusí znát, pokud to není závodní lékař. Pilot dokonce dostal neschopenku a místo aby se kurýroval doma, tak ji roztrhal a šel letět...
Máš pravdu jenom částečně. Samozřejmě, pokud by měl např. psychiatr povinnost informovat zaměstnavatele, tak k němu 2/3 lidí vůbec nepůjde, protože by se báli ztráty práce event. další šikany. Čili psychiatr vůbec nemusí tušit, jakou práci jeho pacient vykonává.
Na druhou stranu, v ČR (a předpokládám, že to bude podobné v celé EU), musí mít každý zaměstnavatel závodního lékaře, který provádí vstupní a periodické prohlídky dle jednotlivé klasifikace profesí, viz. http://www.podnikatel.cz/clanky/od-dubn ... ho-lekare/ .
Dále předpokládám, že i v Německu existuje cosi jako u nás ÚCL, kde zkrátka musí být vyšetřen, opět vstupně a periodicky dle katalogu profesí, každý - dokonce i uchazeče o kurz pilota ULL musí vyšetřit lékař pověřený ÚCL. Pro představu, v ČR je takových lékařů pouhých 39, tedy cca tři v každém kraji.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Jj, to máš pravdu, nicméně pokud si pilot ve svém volnu zajde k jinému lékaři, což samozřejmě může a nesdělí mu svoji profesi, tak lékař nemůže nic dělat. Prostě ho léčí jako každého jiného. Je potom už na poctivosti pilota, jestli pravdivě informuje závodního lékaře, že se někde s něčím léčí. A to se v tomto případě zjevně nestalo, alespoň ne v jeho aktuálním stavu před nehodou. A akutní depresi ani samotný závoďák taky nepozná, pokud mu to pilot neřekne, takže to opravdu závisí jen na tom pilotovi. Mě se taky závoďák jen zeptá, jestli se někde s něčím léčím a když mu to neřeknu, tak to prostě neví. Předpokládám, že v německu to nebude o moc jiné, ochrana osobních údajů tam je spíš ještě na vyšší úrovni, než u nás.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
A nebo si taky nezajde nikam (což nebyl tenhle případ). Jak jsem psal na začátku, na nějakého magora může člověk narazit úplně kdekoli, bohužel to tentokrát bylo v letadle. Systém jim může možná minimalizovat příležitost, ale nikdy nelze těmhle rozšířeným sebevraždám úplně zabránit, neboť pachateli už většinou důsledek bývá úplně šumafuk.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Tak tak. I kdyby se jako prevence zřídil nějaký další "velký bratr" ve formě centrálního registru lidí léčících se s depresemi a letečtí doktoři by měli za povinnost do něj pravidelně nahlížet, jestli se tam neobjevil některý z pilotů, tak by to obcházeli jednoduše tak, že se léčit nebudou... Nedá se nic dělat, člověk prostě musí spoléhat na statistiku pravděpodobnosti a věřit, že se s potencionálním hromadným sebevrahem nepotká a to nejen v letadle.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Podla toho co som mal moznost si zistit u znamych co lietali u roznych leteckych spolocnosti, tak neexistovali ziadne denne lekarske navstevy pred letom, ziadne oznamenie zamestnavatelovi ze idu k lekarovi, k akemukolvek. Zaroven ani informacia a ziadna spatna vazba o tom, aky je ich zdravotny stav. Zdravotnu dokumentaciu maju u seba atd.
Takze, je len na pilotoch co so sebou robia a v akom stave vlezu do era.
Tolko sa hovori, pise o narocnosti, zodpovednosti a ja neviem coho vsetko o praci pilota a taka lapidarna vec ako denna starostlivost je tu uplne neznama.
To si myslim, ze je ozaj obdivuhodny system zvysovania bezpecnosti lietania.
Takze, je len na pilotoch co so sebou robia a v akom stave vlezu do era.
Tolko sa hovori, pise o narocnosti, zodpovednosti a ja neviem coho vsetko o praci pilota a taka lapidarna vec ako denna starostlivost je tu uplne neznama.
To si myslim, ze je ozaj obdivuhodny system zvysovania bezpecnosti lietania.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
"Omlouváme se cestujícím za zpoždění, které bylo způsobeno frontou u lékaře"
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Hra na slepu babu. Vsetci vedia, ze nic nevedia.
http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 27136.html
http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 27136.html
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
janko: Zase nebuďme hnidopichy. Dovedeš si představit, že bys šel před každým pracovním výkonem na prohlídku k lékaři? To je utopie a stejně by se to při desáté návštěvě stalo pouhou formalitou. A co víc - rozšíříme to i na řidiče autobusů a tramvají??